
W124 ongelma
W124 ongelma
Päivää arvon foorumilaiset tuli hankittua itselleni ensinmäinen kunnon mersu eli w124 250d -91 sellainen ongelma että perä kolahtaa hieman kun vaihtaa vaihdetta tai lähtee liikkeelle niin mikähän mahtaa olla vikana? kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos oli turha kirjoitus... 

Re: W124 ongelma
Mikähän tällästä voi aiheuttaa. Vaihtoehtoja on. Kardaanin Kumi, jonka oikeaa nimeä en muista. Ja perän puslissa voi olla väljää
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: W124 ongelma
Apurungon etummaiset kumityynyt. Tunkkaa takapyörät ilmaan ja katso näkyykö kumityynyjen sisäholkki. Jos näkyy niin se on irronnut kumista ja peli on selvä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 ongelma
Joo, toi on yleinen vika, ja voi aiheuttaa kolinaa, kun riittävän huonossa kunnossa ovat. Mutta myös tosiaan ne perän kannatinkumit ovat yksi ehdokas.sompio kirjoitti:Apurungon etummaiset kumityynyt. Tunkkaa takapyörät ilmaan ja katso näkyykö kumityynyjen sisäholkki. Jos näkyy niin se on irronnut kumista ja peli on selvä.
Ja sitten omassa (samanlaisessa) autossani aikanaan oli vähän samaa vikaa, ja siinä kardaaniin vaihdettiin ainakin toisen pään rättinivel (siis se kuminivel, joita on akselin molemmissa päissä) ja kiristettiin jatkoskohdan liitoksesta väljät pois, niin kolina loppui. Ja yksi ehdokas sitten vielä on kardaanin kannatinlaakeri, tai lähinnä sen kumikannake. Jos se on ihan hajalla ja rättinivelet löysät, niin se voi kanssa aiheuttaa kumahteluja.
Itse aloittaisin sillä, että menisin auton alle, ottaisin taaemman pohjamuovin pois, ja tutkisin kardaanista mainitut kohdat. Ja kun sitä autoa tuota varten joutuu tunkkaamaan, niin voi samalla tsekata ne takakelkan etukumit.
Vähän aiheen ulkopuolelta, kerran Saksassa mentiin S202 -koppaisella taksilla, jossa liikkeelle lähdettäessä kuului sen kaltainen kolahdus, että kuulosti, että kardaani jysähti lattiaa vasten. Se oli kyllä muutenkin niin loppuunajettu, että porukalla pohdittiin, että tarkoittiko mittarissa ollut noin 300 000km, että autolla oli takanaan 1,3 vai ehkä jopa 2,3 miljoonaa kilometriä... Se lähti välillä moottoritielläkin seilaamaan edestakaisin niin, ettei se rauhoittunut ennen kuin kuski hidasti vauhtia oikein reippaasti. Melko mieleenpainuva kokemus oli se kyyti.

W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 ongelma
Kiitoksia paljon alan tutkiin nuo mainitut paikat mutta ihan ensiksi hommaan jouset meseen ja ehkä iskaritkin ei kellään ois edullisia kaupan edellinen omistaja ottanut niin paljon jousista pois että on ihan hirveä ajaa ja hyppii holttitomasti 
