W202 250tdt nykii pintakaasulla
W202 250tdt nykii pintakaasulla
Päivää. Missähän lähtis vikaa hakemaan kun tuo kottero nykii muutaman kerran aina pintakaasulla? Auto siis om605 moottorilla ja automaatti lodjulla. Esim kun ajaa vakkari päällä 90 ja pieneen alamäkeen menee kevyesti rullaten niin nykäsee pari kolme kertaa. Sen tuntee ja huomaa kierrosluku mittarissa kyllä. Ilmansuodatin ja öljyt just vaihdettu. Tuntuis että pätkii polttoaineensaanti jotenkin. Tämä siis tapahtuu aina vähän väliä ei haittaa hirveitä mutta ketuttaahan tuo. Auto myös syö mielestäni pikkasen liikaa ainetta. Rauhallisessa matka-ajossa menee aika justiin seitsemän litraa sadalle.
W203 200cdi -06
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Ainakin oma W124 250DT lopetti nykimisen pintakaasulla kun löysin vuotopaikan
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Siis polttoainevuoto vai mikä? Ja mistä löytyi vuoto?
W203 200cdi -06
-
tuomasnuutti
- Mersumies

- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Ei ole välttämättä moottorista johtuva vaiva. Starilla tuollaiset viat olisi syytä tutkia.
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Polttoaineen paluultkussa oli takaiskuventtiili heti suotimelta lähdettäessä. Tämä venttiili päästi ilmaa prässäyksestään kun auto oli sammuksissa ja käynnissäollessaan vuoti ihan inan p-ainetta. P-ainevuoto oli sellainen että letkun alapintaa myöten valui ohuen ohut noro ja paljastui sattumalta kun sormi osui letkun alapintaan. Lätäköitähän tuo ei tehny. Aine haihtui sitä mukaa kun sitä tuli.Juissi kirjoitti:Siis polttoainevuoto vai mikä? Ja mistä löytyi vuoto?
Veikkaan että jälkikäteen oli asennettu tuo takaisku ja oli tosiaan alumiininen ja prässäämällä kasattu tai mistä tietää kun nuo klemmarit on kuitenkin orkkiksen näköiset. Tuossa kuvassakin näkyy ettei letku ole kuin vain kostea juurikin tuon takaiskun ympäristöstä muualta ei.
Edit:
Tässä kuvakin jossa se vuotava on vielä paikallaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
tuomasnuutti
- Mersumies

- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
OM 602 ja OM 605 mottoreiden polttoaine kierrossa on eroja, joten ei ole suoraan verrattavissa toisiinsa.
OM 605 on paljon vuotoherkempi polttoainelinjoistaan.
OM 605 on paljon vuotoherkempi polttoainelinjoistaan.
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Niin on ja siksi tuo mun ekapostaus olikin tuollainen kun oli. Laitoin toiseen detaileja kun sitä kerta kysyttiin erikseen.tuomasnuutti kirjoitti:OM 602 ja OM 605 mottoreiden polttoaine kierrossa on eroja, joten ei ole suoraan verrattavissa toisiinsa.
Pointti olikin se ekapostauksessa että ilma voi tehdä juurikin tuollaisia oireita.
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Juu ja sellainen jäi sanomatta että olen siis vasta viikko sitten röntän ostanut ja osti tilanteessa myyjä sanoi että naftamittari ei pelaa ja polttoaine oli loppunut ja tankannu sitten kymmenen litraa. Noo mittarissa oli vajaa puoli tankkia ja koeajon jälkeen katteltiin konehuonetta moottorin käydessä niin läpinäkyvissä pa-letkuissa näkyi ilmakuplia. Eikös nuo kuplat pitäis aika nopeaan lähteä pois vaikka ois polttoaine loppunutkin ja tankattu vasta sitten uutta ainetta. Ilmavuodolta kyllä vaikuttais.
W203 200cdi -06
Re: W202 250tdt nykii pintakaasulla
Ilma poistuu voi kyllä sanoa melki samontein. Jokatapauksessa minuutteja ei mene siitä kun mosa on lähteny käyntiin.
Ilmakupliahan siellä ei kuulu mennä joten yksi hyvä vaihtoehto nykimiseen. O-renkaat niihin suotimen kylkeen tuleviin letkuihin ja oliko niitä muuallakin + jokaikisen klemmarin ja liitoksen läpikäynti. Suuttimien ylivuodot kans kannattaa ehdottomasti kattoa vaikka ne ei tuohon nykimiseen vaikutakkaan.
Ilmakupliahan siellä ei kuulu mennä joten yksi hyvä vaihtoehto nykimiseen. O-renkaat niihin suotimen kylkeen tuleviin letkuihin ja oliko niitä muuallakin + jokaikisen klemmarin ja liitoksen läpikäynti. Suuttimien ylivuodot kans kannattaa ehdottomasti kattoa vaikka ne ei tuohon nykimiseen vaikutakkaan.



