Kyllä muuttui luonnekin aika tavalla kun ruttu pysyy oikealla puolella. Vaikkei pahaa vuotoa vielä ollutkaan.
Mutta semmosta tää on. Koskaa noista ei omiansa pois ole saanut…

Aika outo kommentti…? Pihan perällekkö se olis pitäny jättää horsmaa kasvamaan…?simoks kirjoitti:Jos pätäkkää löytyy niin täytyyhän se pitää vehkeet kunnossa niin hyvin kun pystyy
Ei ollut mitään varsinaista vikaa. Hieman ehkä ihmettelin auton lievää laiskistumista siinä 120km/h jälkeen kun motarin rampeilta lähti. Eli voimaa uupui. Paikaltaan lähtiessä sitä ei huomannut. Edelleen sai 235 kumit irti maasta ihan helposti.Jolle kirjoitti:Mikäs siinä oli vikana ennen remonttia?
Eiköhän tuo simoksin kommentti ollut lähinnä tsemppaava hyvänmielen postaus. Suotta siitä mieltä vaivaamaan tai wittuilemaanDelisiooso kirjoitti:Aika outo kommentti…? Pihan perällekkö se olis pitäny jättää horsmaa kasvamaan…?simoks kirjoitti:Jos pätäkkää löytyy niin täytyyhän se pitää vehkeet kunnossa niin hyvin kun pystyy
Ei olis ollu varaa meilläkään mutta oli vissiin pakko…? Tästä on tehty ihme kysymys… Siis kannattaako jättää 18000€ auto maatumaan 5000€ remontin takia…? Jos ei ole varaa niin 18000€ on mennyttä. Siitä ei saa sitä 5000€:kaan.S202 kirjoitti:Oliko selvät merkit että kannentiiviste vuoti? Minkätakia sinne piti kaikki laittaa uutta? Epäilen että turhaan tehtiin, ei noista kannentiivisteet ala vuotamaan. Ennemmin halkee kansi
Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
No enhän väittänytkään että koko remontti ois 1000€LopenUupunut kirjoitti:Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.
Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.
.
Aika ei ikinä tunnu niin pitkälle omassa tallissa kaljatörpön kanssa jutellessa ja turatessa.JSJ kirjoitti:No enhän väittänytkään että koko remontti ois 1000€LopenUupunut kirjoitti:Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.
Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.
.vaan kansi sitten jää vielä 4700€ muuhun. Ja jos ammattilainen saa menemään kannen vaihtoon 40-50h niin kannattaa vaihtaa alaa. Ajasta voi myös vähentää kaikki kansityöt koska ne kuuluu tuohon vaihtokannen hintaan..
Jos en ihan väärin muista niin joskus katsottiin autodatasta om603 kannen irroitus ja kasaus niin antoi ohjeajaksi jotain 10-11h. Samoja kokemuksia itselläkin eli jos perjatai iltana purkaa (vaikka kaljan kanssa) niin lauantaina on jo ajokunnossa.LopenUupunut kirjoitti:Aika ei ikinä tunnu niin pitkälle omassa tallissa kaljatörpön kanssa jutellessa ja turatessa.JSJ kirjoitti:No enhän väittänytkään että koko remontti ois 1000€LopenUupunut kirjoitti:Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.
Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.
.vaan kansi sitten jää vielä 4700€ muuhun. Ja jos ammattilainen saa menemään kannen vaihtoon 40-50h niin kannattaa vaihtaa alaa. Ajasta voi myös vähentää kaikki kansityöt koska ne kuuluu tuohon vaihtokannen hintaan..
Omaa aikaa kun yleensä harvemmin "kellottaa" vaan muistelee että "10min meni kuplan koneen vaihdossa, eihän se ole kuin neljällä pultilla kiinni"...totuus on monesti toinen. Kahden kuukauden linja-autoilun jälkeen alkaa tuntua raskaalle kun auto vaan makaa tallissa.![]()
.
Aika pahasti oli rikki mennyt. Mitenkään väheksymättä "korjauksen" suorittaneen pajan laatua muisututan siitä, että tehtaalta tullessaan moottori on parhaassa kunnossa koska siellä kaikki työvaiheet, koneet ja materiaalit ovat optimoituja tuohon tarkoitukseen.Delisiooso kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekin eli kansiremontti tuli tohon kiisseli-ohjukseen ja loppulasku 5700€. Eli ei ollu halpaa mutta nyt on muutoin siistissä autossa sitte priima kone. Kansi plaanattiin ja koe-ponnistettiin. Venttiilit ja seetit koneistettiin. Uudet nostajat, parin hehkun pois poraaminen, uusi vesipumppu, ketjusarja ja kiristimet. Turbon huollosta tuli pitkä viitonen lisää laskua mutta olisi ollut enemmän kuin typerää jättää se tuossa kohtaa tekemättä.
Kyllä muuttui luonnekin aika tavalla kun ruttu pysyy oikealla puolella. Vaikkei pahaa vuotoa vielä ollutkaan.
Mutta semmosta tää on. Koskaa noista ei omiansa pois ole saanut…
E200kompressor kirjoitti:Aika pahasti oli rikki mennyt. Mitenkään väheksymättä "korjauksen" suorittaneen pajan laatua muisututan siitä, että tehtaalta tullessaan moottori on parhaassa kunnossa koska siellä kaikki työvaiheet, koneet ja materiaalit ovat optimoituja tuohon tarkoitukseen.Delisiooso kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekin eli kansiremontti tuli tohon kiisseli-ohjukseen ja loppulasku 5700€. Eli ei ollu halpaa mutta nyt on muutoin siistissä autossa sitte priima kone. Kansi plaanattiin ja koe-ponnistettiin. Venttiilit ja seetit koneistettiin. Uudet nostajat, parin hehkun pois poraaminen, uusi vesipumppu, ketjusarja ja kiristimet. Turbon huollosta tuli pitkä viitonen lisää laskua mutta olisi ollut enemmän kuin typerää jättää se tuossa kohtaa tekemättä.
Kyllä muuttui luonnekin aika tavalla kun ruttu pysyy oikealla puolella. Vaikkei pahaa vuotoa vielä ollutkaan.
Mutta semmosta tää on. Koskaa noista ei omiansa pois ole saanut…
Jos moottorissa on paljon vikaa, on syytä miettiä mistä se vika on aiheutunut koska muutenhan se voi mennä rikki uudestaan.
Jos se taas ei ole rikki, voi korjauksen seurauksena olla huonompi laite kuin lähtiessä.
Autotehtaiden käytäntö takuukorjauksissa on hyvin minimaalinen, vaihdetaan se mikä on rikki ja muu jätetään ennalleen. Esim. Toyota ohjeistaa dieselmoottorin takuukorjauksessa käyttämään jäähdytysnesteen uudestaan.