C-30 AMG kansiremppa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

Laitetaan nyt vielä tännekin eli kansiremontti tuli tohon kiisseli-ohjukseen ja loppulasku 5700€. Eli ei ollu halpaa mutta nyt on muutoin siistissä autossa sitte priima kone. Kansi plaanattiin ja koe-ponnistettiin. Venttiilit ja seetit koneistettiin. Uudet nostajat, parin hehkun pois poraaminen, uusi vesipumppu, ketjusarja ja kiristimet. Turbon huollosta tuli pitkä viitonen lisää laskua mutta olisi ollut enemmän kuin typerää jättää se tuossa kohtaa tekemättä.
Kyllä muuttui luonnekin aika tavalla kun ruttu pysyy oikealla puolella. Vaikkei pahaa vuotoa vielä ollutkaan.
Mutta semmosta tää on. Koskaa noista ei omiansa pois ole saanut… :)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jos pätäkkää löytyy niin täytyyhän se pitää vehkeet kunnossa niin hyvin kun pystyy :thumbup:
W210 E320cdi
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Mikäs siinä oli vikana ennen remonttia?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

simoks kirjoitti:Jos pätäkkää löytyy niin täytyyhän se pitää vehkeet kunnossa niin hyvin kun pystyy :thumbup:
Aika outo kommentti…? Pihan perällekkö se olis pitäny jättää horsmaa kasvamaan…?
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

Jolle kirjoitti:Mikäs siinä oli vikana ennen remonttia?
Ei ollut mitään varsinaista vikaa. Hieman ehkä ihmettelin auton lievää laiskistumista siinä 120km/h jälkeen kun motarin rampeilta lähti. Eli voimaa uupui. Paikaltaan lähtiessä sitä ei huomannut. Edelleen sai 235 kumit irti maasta ihan helposti.
Ekat oireet oli jäähdytin nesteen haju kajuutassa. Ilmanottoaukko on sellasessa paikassa että imasee siitä käryt sisälle kun tulee vedet yli. Sen jälkeen alkoi varoitusvalo palamaan että nesteet vähissä. Oli juuri huolto hollilla silloin niin kärrättiin sinne ja siellä asian laita paljastui. No, onneksi tuo on nyt ollutta ja mennyttä. Varaa ei varsinaisesti olisi ollut mutta minkäs teet. Ei sitä voinut silleenkään jättää.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähinnä mielessä että mitä helvettiä siihen on tehty ja missä, että on saatu tuollainen loppusumma :crazy:

Onko tuossa c30:n kannessa mitään eroa 270cdi:n kanteen?
Viimeksi muokannut Mika.T, Su 08.11.2015 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Delisiooso kirjoitti:
simoks kirjoitti:Jos pätäkkää löytyy niin täytyyhän se pitää vehkeet kunnossa niin hyvin kun pystyy :thumbup:
Aika outo kommentti…? Pihan perällekkö se olis pitäny jättää horsmaa kasvamaan…?
Eiköhän tuo simoksin kommentti ollut lähinnä tsemppaava hyvänmielen postaus. Suotta siitä mieltä vaivaamaan tai wittuilemaan :)
Viimeksi muokannut ssuvik, Ma 09.11.2015 06:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E350CDI&A180CDI
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oliko selvät merkit että kannentiiviste vuoti? Minkätakia sinne piti kaikki laittaa uutta? Epäilen että turhaan tehtiin, ei noista kannentiivisteet ala vuotamaan. Ennemmin halkee kansi :think:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

On se jännä juttu, joku tekee (teetättää) remontin oikein eli "kun kerran tehdään tehdään kaikki" tyyliin niin sitten saa tämmöistä palautetta.

Toki jos joku nyt vastanneista tekee nuo aloittajan mainitsemat jutut tonnilla osineenpäivineen niin alan kantamaan heti moottoreita teille remonttiin, käsi ylös vaan !

Jokatapauksessa noin ne korjaukset tehdään oikein eikä myyntimielessä, kustannuksista voi olla montaa mieltä mutta kallis auto joten kalliit korjauksetkin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin.. mikä kenellekkin on kallista. tuo remontti olisi ollut kyllä meikäläisen lompakon ulottumattomissa, kun mun autotkaan ei ole tuon remontin arvosia. yleisesti noin niinkun korjaamolla teettämisestä, niin työhän siinä maksaa. riippuen korjaamosta, mutta kyllä kait merkkiliike velottaa sen 70/tunti ainakin. ja jos hehkuja on jouduttu porailemaan irti, niin ainakin omien kokemuksieni mukaan siinä saattaa mennä melkonen tovi. ja uusissa autoissa osat maksaa paljon enenmmän, kun näihin vanhoihin paskoihin.

kallishan tuo meikäläisen näkökulmasta oli, mutta niin on kaikki korjaamolla teetetty mun mielestä kallista. kun käytän vertailuarvoina sitä, että raadan itse nuo remontit. se on niin suhteellista. jos on hyväpalkkasessa duunissa ja tienaa vaikka 6 tonnia kuukaudessa, niin sitä voi verrata siihen, että tekeekö mielummin kuukauden töitä, että saa rahat kasaan ja teettää korjaamolla, vai rakentaako itse ja kuluttaan sen ajan siihen remontoimiseen ja säästää sitten siinä rahaa, mutta aikaa kuluu. jos kuukausi palkka olisi pari tonnia kuussa, niin joutuisi tekemään kolmin kertasen määrän duunia, ennenkun remonttirahat olisi kasassa. jollekkin oikein hyväpalkkaiselle on äkkiä "halvempi" vaihtoehto viedä korjaamolle, kun alkaa itse sitä räpeltämään.
W201 250DT 20V
w201 190E
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

S202 kirjoitti:Oliko selvät merkit että kannentiiviste vuoti? Minkätakia sinne piti kaikki laittaa uutta? Epäilen että turhaan tehtiin, ei noista kannentiivisteet ala vuotamaan. Ennemmin halkee kansi :think:
Ei olis ollu varaa meilläkään mutta oli vissiin pakko…? Tästä on tehty ihme kysymys… Siis kannattaako jättää 18000€ auto maatumaan 5000€ remontin takia…? Jos ei ole varaa niin 18000€ on mennyttä. Siitä ei saa sitä 5000€:kaan.
No, joo. Niin kuin sanoin jo aiemmin niin ensimmäinen oire oli jäähdytinnesteen haju kajuutassa. Ilmanotto on ylivuotoputken vieressä.
Korjaamolla sanottiin että pulputtaa aika lahjakkaasti jäähdytinjärjestelmään. Samantien laitetiin peli poikki ja remonttiin.
Kaikkea outoa löytyi, pakosarja ihan löysällä, ja muitakin ruuveja tippumis pisteessä. Eli tähän on luultavimmin tehty jo kansi-remppa Saksassa, siis alle 100tkm ajettuna. Tarina kertoo että pahveja on poltettu liian innokkaan Autobahn-session jälkeen jolloin ei ole maltettu antaa moottorin jäähtyä asiallisesti ryntäilyn jälkeen.
No, onneksi tää kaikki paska on ollutta ja mennyttä ainakin meillä.... :D
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja JSJ »

Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.

Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja JSJ »

LopenUupunut kirjoitti:
JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.

Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.

.
No enhän väittänytkään että koko remontti ois 1000€ :D vaan kansi sitten jää vielä 4700€ muuhun. Ja jos ammattilainen saa menemään kannen vaihtoon 40-50h niin kannattaa vaihtaa alaa. Ajasta voi myös vähentää kaikki kansityöt koska ne kuuluu tuohon vaihtokannen hintaan..

Edit:
tuolla esimerkki mitä kansityöt sisältää:
http://www.autionauto.fi/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

JSJ kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.

Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.

.
No enhän väittänytkään että koko remontti ois 1000€ :D vaan kansi sitten jää vielä 4700€ muuhun. Ja jos ammattilainen saa menemään kannen vaihtoon 40-50h niin kannattaa vaihtaa alaa. Ajasta voi myös vähentää kaikki kansityöt koska ne kuuluu tuohon vaihtokannen hintaan..
Aika ei ikinä tunnu niin pitkälle omassa tallissa kaljatörpön kanssa jutellessa ja turatessa.
Omaa aikaa kun yleensä harvemmin "kellottaa" vaan muistelee että "10min meni kuplan koneen vaihdossa, eihän se ole kuin neljällä pultilla kiinni"...totuus on monesti toinen. Kahden kuukauden linja-autoilun jälkeen alkaa tuntua raskaalle kun auto vaan makaa tallissa. :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja JSJ »

LopenUupunut kirjoitti:
JSJ kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
JSJ kirjoitti:Eiköhän tässä tuota hintaa ihmetellä joka kyllä kuulostaa omaankin korvaan aika kovalta. Eikös täysrempattuja vaihtokansia saa kuitenkin 1000€ eli jos vähän voisit avata mistä tuo 5700€ koostuu niin voisi ihmettelyt vähentyä.
Ei taida valmista vielä olla pelkällä tonnin kannella ?
Tuolla aloitusviestissä on listattu kyllä paljon muutakin ja työhän ei rajoitu vain kannen postituskuluihin, vanha pitää käsittääkseni purkaa pois ja uutta asennella paikalleenkin.

Työ maksaa ?.
Nopsaan jos laskee että yrittäjän tuon tekisi ja palkkaakin pitäisi verojen jälkeen saada niin kyllä tuommoisesta summasta pitäisi jo puhua varmaan. 1000€ kansi, 500€ ahdin, 500€ ketjut ja hilppeet jne....työtä äkkiseltään 40-50h a' 70€....jne.

.
No enhän väittänytkään että koko remontti ois 1000€ :D vaan kansi sitten jää vielä 4700€ muuhun. Ja jos ammattilainen saa menemään kannen vaihtoon 40-50h niin kannattaa vaihtaa alaa. Ajasta voi myös vähentää kaikki kansityöt koska ne kuuluu tuohon vaihtokannen hintaan..
Aika ei ikinä tunnu niin pitkälle omassa tallissa kaljatörpön kanssa jutellessa ja turatessa.
Omaa aikaa kun yleensä harvemmin "kellottaa" vaan muistelee että "10min meni kuplan koneen vaihdossa, eihän se ole kuin neljällä pultilla kiinni"...totuus on monesti toinen. Kahden kuukauden linja-autoilun jälkeen alkaa tuntua raskaalle kun auto vaan makaa tallissa. :wink:

.
Jos en ihan väärin muista niin joskus katsottiin autodatasta om603 kannen irroitus ja kasaus niin antoi ohjeajaksi jotain 10-11h. Samoja kokemuksia itselläkin eli jos perjatai iltana purkaa (vaikka kaljan kanssa) niin lauantaina on jo ajokunnossa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5543
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllähän siinä aikaa menee, ja maksaa kun korjaamolla teettää. Ja voihan se kannentiiviste olla mennytkin, huonolla tuurilla voi kohdalle osua kaikenlaista (kuten esim tuo huonosti tehty edellinen remontti). Kovin yleistä se ei kuitenkaan näyttäisi olevan, aika harvoin täälläkään kukaan kyselee cdi:n kansiremontista. Vastaisuuden varalle kannattaa kuitenkin kysellä vaikka täältä, jos esim vaihteisto alkaa oikuttelemaan niin varmaan tuolla 5700€ ne merkkikorjaamolla sen korjaa, kun oikeasti korjaus on muutamasta satasesta parin tonnin vaihtolaatikkoon :problem:
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Vaikuttaa joltain Vehon hinnalta, tai sitten on paja veloittanut kaikki tupakkatauot, ruokatunnit ja vähän extraa päälle. Kyllähän Veho olis halunnut kaverin 500euron kärryynkin vaihtaa 1500euron virtalukon plus hinautus ja tunnit päälle, eli sellainen 2000euron remontti, mutta onneks kaveri oli järissään ja osti vain uuden virta-avaimen ja taas toimii.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2640
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Delisiooso kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekin eli kansiremontti tuli tohon kiisseli-ohjukseen ja loppulasku 5700€. Eli ei ollu halpaa mutta nyt on muutoin siistissä autossa sitte priima kone. Kansi plaanattiin ja koe-ponnistettiin. Venttiilit ja seetit koneistettiin. Uudet nostajat, parin hehkun pois poraaminen, uusi vesipumppu, ketjusarja ja kiristimet. Turbon huollosta tuli pitkä viitonen lisää laskua mutta olisi ollut enemmän kuin typerää jättää se tuossa kohtaa tekemättä.
Kyllä muuttui luonnekin aika tavalla kun ruttu pysyy oikealla puolella. Vaikkei pahaa vuotoa vielä ollutkaan.
Mutta semmosta tää on. Koskaa noista ei omiansa pois ole saanut… :)
Aika pahasti oli rikki mennyt. Mitenkään väheksymättä "korjauksen" suorittaneen pajan laatua muisututan siitä, että tehtaalta tullessaan moottori on parhaassa kunnossa koska siellä kaikki työvaiheet, koneet ja materiaalit ovat optimoituja tuohon tarkoitukseen.

Jos moottorissa on paljon vikaa, on syytä miettiä mistä se vika on aiheutunut koska muutenhan se voi mennä rikki uudestaan.
Jos se taas ei ole rikki, voi korjauksen seurauksena olla huonompi laite kuin lähtiessä.

Autotehtaiden käytäntö takuukorjauksissa on hyvin minimaalinen, vaihdetaan se mikä on rikki ja muu jätetään ennalleen. Esim. Toyota ohjeistaa dieselmoottorin takuukorjauksessa käyttämään jäähdytysnesteen uudestaan.
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

Turbon korjaus (ylimääräistä siis), yläsarja?, kannen pultit, moniurahihna, kiristinrulla 2kpl, vesipumppu, ketjusarja, hehkutulpat, suuttimien pultit ja pitimet, venttiilin nostajat, venttiilien hionta, seetien koneistus, koeponnistus, tasohionta, venttiilikumit, suuttimen tiivisteet, vikakoodit ex-veholla, työtä 32 tuntia.
Se tekee 4900 ja siihen 800€ iso huolto päälle.

Eli ilman turbon huoltoa olisi jäänyt hintaa 4400€ + iso huolto. Mutta niinkuin sanoin niin olisi ollut tättä idiotismia jättää se huoltamatta koska murikka oli pöydällä. Oli pientä epätasapainoa siivissä ja nyt kun on kunnossa niin ei vihellä läheskään yhtä kovaa kuin ennen.

Korjauksen suoritti Lohjan Koneistamo jolla on kymmenien vuosien kokemus alalta ja on hyvässä maineessa. Ja hyvinhän tuo tuntuu pelaavan.
Delisiooso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24

Re: C-30 AMG kansiremppa

Viesti Kirjoittaja Delisiooso »

E200kompressor kirjoitti:
Delisiooso kirjoitti:Laitetaan nyt vielä tännekin eli kansiremontti tuli tohon kiisseli-ohjukseen ja loppulasku 5700€. Eli ei ollu halpaa mutta nyt on muutoin siistissä autossa sitte priima kone. Kansi plaanattiin ja koe-ponnistettiin. Venttiilit ja seetit koneistettiin. Uudet nostajat, parin hehkun pois poraaminen, uusi vesipumppu, ketjusarja ja kiristimet. Turbon huollosta tuli pitkä viitonen lisää laskua mutta olisi ollut enemmän kuin typerää jättää se tuossa kohtaa tekemättä.
Kyllä muuttui luonnekin aika tavalla kun ruttu pysyy oikealla puolella. Vaikkei pahaa vuotoa vielä ollutkaan.
Mutta semmosta tää on. Koskaa noista ei omiansa pois ole saanut… :)
Aika pahasti oli rikki mennyt. Mitenkään väheksymättä "korjauksen" suorittaneen pajan laatua muisututan siitä, että tehtaalta tullessaan moottori on parhaassa kunnossa koska siellä kaikki työvaiheet, koneet ja materiaalit ovat optimoituja tuohon tarkoitukseen.

Jos moottorissa on paljon vikaa, on syytä miettiä mistä se vika on aiheutunut koska muutenhan se voi mennä rikki uudestaan.
Jos se taas ei ole rikki, voi korjauksen seurauksena olla huonompi laite kuin lähtiessä.

Autotehtaiden käytäntö takuukorjauksissa on hyvin minimaalinen, vaihdetaan se mikä on rikki ja muu jätetään ennalleen. Esim. Toyota ohjeistaa dieselmoottorin takuukorjauksessa käyttämään jäähdytysnesteen uudestaan.

Niinpä. Juuri siksi uumoilenkin että tohon on tehty jo kansiremppa ennen kuin se on Suomeen tuotu. Ei varmaan oltu raaskittu käyttää alkuperäisiä kannen pultteja eikä vanhoja ole uskallettu laittaa katkeamisen pelossa kunnolla kiinni. Autossa oli muutakin ihmeellisyyttä sillä esim. pakosarja oli löysällä eikä tarvinnut paljoa kuulemma avainta näyttää. Käytetty auto, mistä näistä aina tietää.
Vastaa Viestiin