Tänään taas tuli tutkittua lisempää niveliä ja ei kyllä löytynyt vieläkään löysää mistään, vaikka ääni ei ole ainakaan vaimentunut
Semmoisen homman oon kyllä huomannut että klapina noilla mukulakivillä ja nimismiehenkiharassa loppuu välittömästi kun painaa jarrua vähän reilummin. Osaako kukaan tehdä tästä mitään johtopäätöstä?
sonikki kirjoitti:Tänään taas tuli tutkittua lisempää niveliä ja ei kyllä löytynyt vieläkään löysää mistään, vaikka ääni ei ole ainakaan vaimentunut
Semmoisen homman oon kyllä huomannut että klapina noilla mukulakivillä ja nimismiehenkiharassa loppuu välittömästi kun painaa jarrua vähän reilummin. Osaako kukaan tehdä tästä mitään johtopäätöstä?
Nyt itellä jopa äänetön alusta toistaseks, vikana oli oikea etuiskari joka jollain tapaa hajalla tietystä kohdasta joustoa ja iskarin yläpään pultti hivenen löysällä :O
Minullakin kuuluu hitaasti ajaessa mukulakivillä ja hidastetöyssyissä vaimea metallinen kolina vasemmalta edestä. Olen osia vaihtamalla yrittänyt saada kolinan kiinni, mutta ei vielä ole onnistunut. Viime kesänä auto oli jopa äänetön, mutta kun lämpötilat laski alle 5-10 asteen, alkoi kolina kuulua taas. Tähän mennessä on vaihdettuna vuoden sisään muistakin syistä kuin kolinasta johtuen molemmin puolin alapallonivelet, reaktiotangot, yläpallonivelet, iskarit&jouset, alatukivarren sisempi pallonivel (vakaajan) sekä myös oikeanpuolen raidetangonpää.
Kävin Oulussa MB-osassa tarkistuttamassa 4-pyöräsuuntausta varten alustan, eivätkä siellä löytäneet välyksiä myöskään.
Mistähän ääntä voisi etsiä seuraavaksi? Täällä on tullut vastaan vaihtoehtoina pyöränlaakerin pystyttäisvälys tai vakaajatangon puslat, ne pitänee tarkistaa vielä. Itseä kummastuttaa vielä tuo lämpötilan vaikutus ääneen, luulin jo sen perusteella iskareissa syyn olevan...
Niin ja auto on -05 mallin S211 320 CDI, perus avantgarde alustalla (ei airmaticia/nelivetoa)
sonikki kirjoitti:Tänään taas tuli tutkittua lisempää niveliä ja ei kyllä löytynyt vieläkään löysää mistään, vaikka ääni ei ole ainakaan vaimentunut
Semmoisen homman oon kyllä huomannut että klapina noilla mukulakivillä ja nimismiehenkiharassa loppuu välittömästi kun painaa jarrua vähän reilummin. Osaako kukaan tehdä tästä mitään johtopäätöstä?
Eipä ole mikään em. kohteista. Pyöränlaakeria jo luulin itsekkin aiheuttajaksi kun sieltä löytyi jonkun verta välystä (mistä ei edes manittu katsastuksessa) mutta eipä hävinnyt äänet.
Mitä nyt itse pienessä päässä asiaa miettinyt, niin tuo äänen katoaminen jarruttaessa sulkee ilmeisesti varmuudella ainakin alatukivarren korinpuoleisen kiinnityksen pois?
Irrotin tänään yläpallot molemmilta puolilta ja sitte h*lvetinmoista vääntelyä ja nytkyttelyä ja ihan kun reaktiotangoissa olisi pieni klappi tuntunut. Joka tapauksessa puslat noista oli niin happaman näköiset ja halkeilleet, että ajoittain kuulunut narina varmaankin johtui noista, joten tilasin uudet joka tapauksessa. Toivotaan että kopinatkin katoaa
Jeps reaktiotangoilla lähti klapinat ja narinat Helppo tarkistaa tuo reaktiotangonnivel kun löystää korinpään kiinnityspulttia, niin jo alkoi välyksiä löytymään, vaikka muuten ei mitään huomattavaa
Tangot 95€/pari toimitettuna ja 2v. takuulla saksan ebaystä.