Moukan CLK
Re: Moukan CLK
Lorautin kokeeksi vielä öljypohjan propusta tyhjäksi. Eihän sieltä tullut kuin 2,5 ltr. Eli toi 6,5ltr oli ihan hyvin tolla imurilla häärättynä. Väri oli jo paljon parempaa, punaruskeaa eikä täysin ruskeaa mitä ekalla kerralla. Toppasin uutta nestettä mittatikun 20 ja 80 asteen välimaastoon kun öljynjäähdutin oli kuumimmillaan. Kättä vielä pystyi helposti pitämään.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Komiat puitteet harrastustoiminnalle 
Minkä merkkinen oli tuo obd-lukija, jonka hommasit?

Minkä merkkinen oli tuo obd-lukija, jonka hommasit?
Diesel on voimaa ja turbodiesel ylivoimaa.
Re: Moukan CLK
Kiitos'kiitos. Tilathan ei ole periaatteessa mitenkään minun, vaan firma jossa oon duunissa osti tässä tilassa toimineen yrityksen. Toiminnot siirrettiin tästä meidän vanhoihin tiloihin mutta vuokrasoppari kulki rasitteena fuusion mukana. Tai no, mullehan tämä on vaan etu kun on lämmin tila käytössä josta en maksa mitään. Tuola on myös sosiaali ja saunatilat vimpan päälle. Firman kaikenäköisiä kekkereitä tuola järjestetty milloin mitäkin. Myös se onneton 6kg jauhesammuttimen tyhjennysepisodi. Onneksi olin kaukaa viisas ja vein autoni pois. Joku LVI firma siihen on tulossa vuodenvaihteessa joten pitkä ei ilo ole.Mauni kirjoitti:Komiat puitteet harrastustoiminnalle
Minkä merkkinen oli tuo obd-lukija, jonka hommasit?
Mittasi on sellanen kuin UltraGauge ja ostin sen netistä osoitteesta http://www.ultra-gauge.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Samaa vehjettä myydään myös HydroGauge nimellä ja molemmat mainostavat että Made In USA, mutta ikan Kiinalainen se on. Mun mielestä oikeen toimiva kapistus, jos on kiinnostunut lukemaan ajon aikana anturiarvoja.
Äsken kävin isää "tervehtimässä" Heinolan hautausmaalla ja matkaa kertyi edes'takas 600km. Hyvin kulki Mersu ja vaihteet vaihtui. 117kmh oli mennessä aamulla keskinopeus.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Vähän ohi aiheen, mutta sitä viistäen. Tein kaverin '00 430:seen saman vaihteistoöölien pluttausoperaation ja öljypohjasta ei löytynyt minkäänlaista magneettia. Oltiin vähän ihmeissämme ja pettyneitä kun sitä magneettia oltiin odotettu kuin Jeesuksen ylösnousemusta. Onko magneetti kaikissa malleissa?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Yleensä sielä öljypohjassa on vaan muuta metallijauhoa kuin rautaa, joten ei tuo magneetti nyt mikään messias sielä ole 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Moukan CLK
Alkujaan jooMouTine kirjoitti:Vähän ohi aiheen, mutta sitä viistäen. Tein kaverin '00 430:seen saman vaihteistoöölien pluttausoperaation ja öljypohjasta ei löytynyt minkäänlaista magneettia. Oltiin vähän ihmeissämme ja pettyneitä kun sitä magneettia oltiin odotettu kuin Jeesuksen ylösnousemusta. Onko magneetti kaikissa malleissa?
E: siihen tartuu ihan se hieno liejumainen mettalli töhnä
mikä on joskus niin hienoa että suodatin päästtä siitä osan läpi/tukii suodatimen
lisää vaikka ulkopuoleel
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Moukan CLK
Kiitosta informaatiosta. Olishan se kunnon magneetti sielä sisäpuolella ihan hyvä juttu, mutta ei ollut saatavilla heti. Kaveri haki jotain magneetteja ja tarkotus olis läntätä ne ulkopuolelle. No ei se iso homma olis avata pohjaa ja laittaa oikeen kunnollinen semmonen kuin sinne kuuluukin. Kevväämmällä...CDI203 kirjoitti:Alkujaan jooMouTine kirjoitti:Vähän ohi aiheen, mutta sitä viistäen. Tein kaverin '00 430:seen saman vaihteistoöölien pluttausoperaation ja öljypohjasta ei löytynyt minkäänlaista magneettia. Oltiin vähän ihmeissämme ja pettyneitä kun sitä magneettia oltiin odotettu kuin Jeesuksen ylösnousemusta. Onko magneetti kaikissa malleissa?
E: siihen tartuu ihan se hieno liejumainen mettalli töhnä
mikä on joskus niin hienoa että suodatin päästtä siitä osan läpi/tukii suodatimen
lisää vaikka ulkopuoleel
Tuli tänäin omaakin autoa ropattua oikeen isosti. Vaihdoin uudet Latviasta tilaamani rek.kilven lamppujen lasit. Vanhat oli murtuneet ruuvin reijistä ja paska päässyt sisään.
Vielä ei ole talvi yltänyt tänne asti joten jatketaan ajelemista.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Lainaan vähän ketjua, mulla kun on 500 CLK ja molemmat venakopat märkänä, apparinpuoleinen etenkin vuotaa ja tiputtelee putken päälle, haju on välillä karmaiseva autoon sisälle ja parkkiin kun jättää niin nousee mahtisavut lokasuojasta. Tuohon jo ihan pätevä kaveri vaihtoi originaalin tiivisteen, vaan vuoto jatkui ja tiivistettiin se huohotusboksikin uudelleen, mutta vuotaa aina vain jostain. Selvää vuotopaikkaa en tiedä ja tosi vaikea sanoa mistä tulee.. Takaosasta ehkä jostainpäin. Voisiko olla koppa kiero?? Vai laittaisko vielä uuden tiivisteen ja vaikka perfect sealilla (nelosella) ympäri molemmin puolin? Tuo aine on kuin tervaa, prätkän venakopat ja sivuposket on pysyneet kuivina _vaikka_ iha ite tein.
Kun ei turhan päälle viittisi tuota koppaa vaihtaa, näytti dollareissa olevan n. $350 eikä euromäärä varmaan ainakaan alle ole. Ahistaa tuo käry.
Kun ei turhan päälle viittisi tuota koppaa vaihtaa, näytti dollareissa olevan n. $350 eikä euromäärä varmaan ainakaan alle ole. Ahistaa tuo käry.
CLK 500 -05
Re: Moukan CLK
Tuntuu olevan henkimailman hommia nämä kopat. Varmaan näit nuo mun projektikuvat aiheesta edelliseltä sivulta? Puhdistin kopat vain huolella ja pistin uudet tiivisteet ilman mitään liimoja. Ainuat liimat on niissä huohotinkopissa. Edellisessä CLK:ssa vedin kopan kiinni vanhalla tiivisteellä mutta vähän piukempaan. Tuossa frendin CLK430:ssä pistin myös uudet tiivisteet ilman liimoja. Kaikki kolme autoa on pitäneet. Sitte taas yks Joensuulainen kaveri on tapellut joka vuosi noiden tiivisteiden kanssa ja vissiin vasta liimojen kanssa on saanut pitämään. Outo juttu... Olisko kiristysmomentilla jotain tekemista asian kanssa? En oikeen usko että nuo kopat mihinkään vääntyisi. Kuskin puolella pa-linja on vähän tiellä, mutta kyllä sen kopan tiivisteen kanssa pystyy pujottamaan.ApeP kirjoitti:Lainaan vähän ketjua, mulla kun on 500 CLK ja molemmat venakopat märkänä, apparinpuoleinen etenkin vuotaa ja tiputtelee putken päälle, haju on välillä karmaiseva autoon sisälle ja parkkiin kun jättää niin nousee mahtisavut lokasuojasta. Tuohon jo ihan pätevä kaveri vaihtoi originaalin tiivisteen, vaan vuoto jatkui ja tiivistettiin se huohotusboksikin uudelleen, mutta vuotaa aina vain jostain. Selvää vuotopaikkaa en tiedä ja tosi vaikea sanoa mistä tulee.. Takaosasta ehkä jostainpäin. Voisiko olla koppa kiero?? Vai laittaisko vielä uuden tiivisteen ja vaikka perfect sealilla (nelosella) ympäri molemmin puolin? Tuo aine on kuin tervaa, prätkän venakopat ja sivuposket on pysyneet kuivina _vaikka_ iha ite tein.
Kun ei turhan päälle viittisi tuota koppaa vaihtaa, näytti dollareissa olevan n. $350 eikä euromäärä varmaan ainakaan alle ole. Ahistaa tuo käry.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Niin en tiedä, tuo mun hovimekaanikko nyt on sitä mieltä, että koppa on kiero kun ei kerran uusi tiiviste pidä enkä tuota nyt osaa kumotakkaan, kai se on koppakaupoille mentävä? On laitettu uusi mersun tiiviste ja tehtaan momenttiin vedetty, oliko se nyt 25nm ja takaa eteen kiristetty. Liimoista en tiedä, ei ainakaan koko matkalle oo laitettu, joihonkin kulmiin ehkä ja sinne kopan uraan, näin ymmärsin.
Kävin tossa just asiaa tutkailemassa ja nyt huohotinboksi pitää, mutta näyttää tiputtavan alemman rivin perimmäisen pultin kohdilta, eli juuri putken päältä. Tuli rättiin tuoretta öljyä kun tuolta pyyhkäisi. Ylikiristämällä kai tuon kieroon saa, jos joku on joskus kiristämällä yrittänyt saada vuotoa loppumaan?
On hyvät kuvat sulla, sillä tänne tulinkin häiriköimään kun oli todennäköinen ketju saada hyviä neuvoja / vertaistukea
Ja tuo sun auto on kuin karkki

Kävin tossa just asiaa tutkailemassa ja nyt huohotinboksi pitää, mutta näyttää tiputtavan alemman rivin perimmäisen pultin kohdilta, eli juuri putken päältä. Tuli rättiin tuoretta öljyä kun tuolta pyyhkäisi. Ylikiristämällä kai tuon kieroon saa, jos joku on joskus kiristämällä yrittänyt saada vuotoa loppumaan?
On hyvät kuvat sulla, sillä tänne tulinkin häiriköimään kun oli todennäköinen ketju saada hyviä neuvoja / vertaistukea



CLK 500 -05
Re: Moukan CLK
Miten te olette kiristäneet nuo kopat? Monessa moottorissa on tuntunut auttavan se että koppa aletaan kiristää keskeltä edeten päitä kohti niin kuin kansikin.
Re: Moukan CLK
Pikkuräikällä käsituntumalla piukkaan ja muutamaan kertaan varmisteltu, eli ei ainakaan löysää ole jäänyt mihinkään.jukkis. kirjoitti:Miten te olette kiristäneet nuo kopat? Monessa moottorissa on tuntunut auttavan se että koppa aletaan kiristää keskeltä edeten päitä kohti niin kuin kansikin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
No sitä koppaahan ei saa edes yli kireään, vaan siellä vastaa itse koppa kanteen kun oikea tiukkuus on saavutettu. Itsellä kusi noi huohotin kopat, ennen kuin löytyi oikea liima niihin.
Ja keskeltä minäkin noi kiristelen, eikä päästä.
Ja keskeltä minäkin noi kiristelen, eikä päästä.
Re: Moukan CLK
En oo saanut. Sonikin kanssa asiaa YV:illä pohdittiin ja tarvis melkein paikanpäällä autoa tutkia. Onko sulla ehdotuksia? Oon myös edelleen puntaroinut jos talven aikana boxin lähettäisi jonnekin, esim Kleemannille.Kumipää kirjoitti:Mites muuten, saitko sen nopeusrajoittimen pois?
Auto on vielä arkiajossa kun syksy vaan jatkuu eikä talvea tule.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Oliko vikamuistit tyhjänä ja auto käynnissä, kun yrititte?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Moukan CLK
Oli kyllä, molemmat tehty.Kumipää kirjoitti:Oliko vikamuistit tyhjänä ja auto käynnissä, kun yrititte?
Ongelamanahan ei ole etteikö sinne valikkoon pääsisi tai ne ei tallentuisi, vaan että valikossa ei ole 250 korkeampia lukemia. Tämä kummastuttaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Jaha tämä viesti meni jotenki kahdesti sitten läpi.
Viimeksi muokannut jjh-, Ke 09.12.2015 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Moukan CLK
Se oli näköjään tää sun pirssi mikä osu nettiautossa joskus silmään kun tuohon vanhaan 200:n haeskelin päivitystä... Siellä oli joku sellanen kumma beltronicsin sarjaki vissiin 
Sitä tuli sillon miettineeksi että meneekö tuo etukilven sijainti läpi katsastuksessa ihan tollasenaan? Vaikuttaa vähän erikoiselta sijoitukselta, paremmaltahan tuo kyllä näyttää noin laitettuna

Sitä tuli sillon miettineeksi että meneekö tuo etukilven sijainti läpi katsastuksessa ihan tollasenaan? Vaikuttaa vähän erikoiselta sijoitukselta, paremmaltahan tuo kyllä näyttää noin laitettuna

98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Moukan CLK
Sielä se NA:ssa kelluu edelleen. Mieli tekis CLK63:sta tai SLK55:sta.jjh- kirjoitti:Se oli näköjään tää sun pirssi mikä osu nettiautossa joskus silmään kun tuohon vanhaan 200:n haeskelin päivitystä... Siellä oli joku sellanen kumma beltronicsin sarjaki vissiin
Sitä tuli sillon miettineeksi että meneekö tuo etukilven sijainti läpi katsastuksessa ihan tollasenaan? Vaikuttaa vähän erikoiselta sijoitukselta, paremmaltahan tuo kyllä näyttää noin laitettuna
Kilpi meni läpi ilman murinoita.
Bel on ihan pakko vekotin tällaselle asennevammaiselle kuin minä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Ei välttämättä ihan huonoja vaihtoehtojaMouTine kirjoitti: Sielä se NA:ssa kelluu edelleen. Mieli tekis CLK63:sta tai SLK55:sta.



SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Eipä olis ei. Nihkeesti vaan kauppa käy tähän aikaan vuodesta tällaisten autojen osalta. Toinen on ettö tää nykyinen on niin hyvillä varusteilla (digi-TV, Webasto, PTS:sät) että vastaavan löytäminen on vähän hankalaa. Okei, Webastosta voin tinkiä kun on kesäauto, mutta sitten taas myytäessä tuollaiset voi olla myynninedistämiseen hyviä juttuja.Antti V kirjoitti:Ei välttämättä ihan huonoja vaihtoehtojaMouTine kirjoitti: Sielä se NA:ssa kelluu edelleen. Mieli tekis CLK63:sta tai SLK55:sta.![]()
![]()
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Eihän tossa mullakaan ole digi TV:tä, eikä webastoa ja seisonnassahan toi nyt jo on. Kyllä noita autoja myydään ihan muulla kuin varusteluettelolla ja juu myyntiajat saattavat venahtaa todella pitkiksi. Kun ekan kerran pääsee oikeasti avaamaan ja huomaamaan, että normaaliautolla saavutetaan samassa ajassa noin puolet nopeudesta, on se sitten menoa. Tuo autohan ei ole mikään rata-auto, vaan enemmän bulevardisportti, mutta kyllä sillä radallakin on ihan kiva kurvailla.
Saksassa noiden hinnat on lähtenyt nousemaan, siis CLK 63:ten, sillä vuosi sitten halvimmat pyöri n 23 k€ kohdilla ja sellaisten ajateltavien hinnat alkoi jostain 26 k€, nyt ne hinnat tuntuvat alkavan tuolta 28 k€:sta ja n 30 k€:lla alkaa saamaan jo todella mukavia. Noitten 55:ten hintakehitystä en ole tarkkaillut, mutta kai niissäkin suunta on sama.
Saksassa noiden hinnat on lähtenyt nousemaan, siis CLK 63:ten, sillä vuosi sitten halvimmat pyöri n 23 k€ kohdilla ja sellaisten ajateltavien hinnat alkoi jostain 26 k€, nyt ne hinnat tuntuvat alkavan tuolta 28 k€:sta ja n 30 k€:lla alkaa saamaan jo todella mukavia. Noitten 55:ten hintakehitystä en ole tarkkaillut, mutta kai niissäkin suunta on sama.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Riippuu varmaa aika paljon ostajasta nuo. Meikä ainaki halusi sellasen mikä oli niin tappiin varusteltu ku vaan saa, kun tiesin että niitä kerta on. Oli tuo perus pikkukone-CLK:kin sen verta mukava pirssi, eikä kehdannut ihan pelkästään tehojen takia alkaa vaihtaan. Nyt on Distronic, Keyless, yms.Antti V kirjoitti:Eihän tossa mullakaan ole digi TV:tä, eikä webastoa ja seisonnassahan toi nyt jo on. Kyllä noita autoja myydään ihan muulla kuin varusteluettelolla ja juu myyntiajat saattavat venahtaa todella pitkiksi. Kun ekan kerran pääsee oikeasti avaamaan ja huomaamaan, että normaaliautolla saavutetaan samassa ajassa noin puolet nopeudesta, on se sitten menoa. Tuo autohan ei ole mikään rata-auto, vaan enemmän bulevardisportti, mutta kyllä sillä radallakin on ihan kiva kurvailla.
Saksassa noiden hinnat on lähtenyt nousemaan, siis CLK 63:ten, sillä vuosi sitten halvimmat pyöri n 23 k€ kohdilla ja sellaisten ajateltavien hinnat alkoi jostain 26 k€, nyt ne hinnat tuntuvat alkavan tuolta 28 k€:sta ja n 30 k€:lla alkaa saamaan jo todella mukavia. Noitten 55:ten hintakehitystä en ole tarkkaillut, mutta kai niissäkin suunta on sama.

98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Moukan CLK
Ja aika suorituskykyinen bulevardisportti onkin. Kun ajattelee ihan kylmin hevosvoima numeroina ja rajoittamattoman huippunopeuden kautta, niin on ihan poikkeuksellisen hyvät lukemat. Toisaalta ihan normi AMG huttua, mutta kun katsoo mitä automarkkinat tarjoaa mihinkä rahaan. Ei ole noi rata-autot mun juttu. Oon ennenkin sanonut että ihan sama jotkut Ahveniston kierrosajat, kunhan on mukava ajaa eikä nitise natise mistään. Tärkeimmat suoritusarvot on 100-200 ja huippunopeus.Antti V kirjoitti:Eihän tossa mullakaan ole digi TV:tä, eikä webastoa ja seisonnassahan toi nyt jo on. Kyllä noita autoja myydään ihan muulla kuin varusteluettelolla ja juu myyntiajat saattavat venahtaa todella pitkiksi. Kun ekan kerran pääsee oikeasti avaamaan ja huomaamaan, että normaaliautolla saavutetaan samassa ajassa noin puolet nopeudesta, on se sitten menoa. Tuo autohan ei ole mikään rata-auto, vaan enemmän bulevardisportti, mutta kyllä sillä radallakin on ihan kiva kurvailla.
En ole hintoja noin pitkältä seurannut kun vasa tänä vuonna tämä ostin. Nyttemmin on Mobile auki aina CLK63:sten ja SLK55:ten kohdalta. SLK olisi pirun hyvänäkönen auto ja mulla ei ole koskaan ollut avoa. Rättikattoa inhoan, joten tämä vois toimia. Sitten jotenkin haluaisin tehdä selkeämpää pesäeroa talvi- ja kesäauton välille. SLK todella eroaisi A8:sta. Ja olisihan se noin 10-tonnin halvempi auto kuin CLK.Antti V kirjoitti:Saksassa noiden hinnat on lähtenyt nousemaan, siis CLK 63:ten, sillä vuosi sitten halvimmat pyöri n 23 k€ kohdilla ja sellaisten ajateltavien hinnat alkoi jostain 26 k€, nyt ne hinnat tuntuvat alkavan tuolta 28 k€:sta ja n 30 k€:lla alkaa saamaan jo todella mukavia. Noitten 55:ten hintakehitystä en ole tarkkaillut, mutta kai niissäkin suunta on sama.
Mitä sitten CLK63 tarjoaisi nykyisen CLK55:sen jälkeen? Tehoa helvetisti enemmän ja 7g vaihteiston mutta siihen se sitten jäisikin. Wow-factory jäisi aika lyhyeksi kun auto on käytännössä jo nähty, karkeasti sanottuna. Toisaalta noi teholukemat houkuttelee. Voisi tosiaan tuntua jo hetken aikaa riittäviltä.
Nää on näitä... Turha sen enempää maalailla haaveita kun tuo nykyinen pitäisi saada myytyä ensiksi. Eilenkin ajoin sillä 250km reissun illalla. Saas nähdä miten pitkään tämä terminen syksy jatkuu.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Juu olisinhan mäkin halunut omaani Keylessin ja Harman-Kardonin, mutta muuten tuossa on kohtuu hyvät varusteet. Se on vaan mulla sellainen "kesälelu" ja tuohon mittapuuhun en tarvitse siihen mitään ihan erikoista varustelua, mulla on noi muut sitten pikkuisen paremmin varusteltuja.jjh- kirjoitti:Riippuu varmaa aika paljon ostajasta nuo. Meikä ainaki halusi sellasen mikä oli niin tappiin varusteltu ku vaan saa, kun tiesin että niitä kerta on. Oli tuo perus pikkukone-CLK:kin sen verta mukava pirssi, eikä kehdannut ihan pelkästään tehojen takia alkaa vaihtaan. Nyt on Distronic, Keyless, yms.
Tuon kyllä allekirjoitan täysin, sillä tuolla on oikeasti haasteellista kiihdyttää nopeasti 0-100, mutta kun mittari nousee pikkuisen suuremmille luvuille, alkaa kiihtyminen jo tuntuakkinMouTine kirjoitti:Ja aika suorituskykyinen bulevardisportti onkin. Kun ajattelee ihan kylmin hevosvoima numeroina ja rajoittamattoman huippunopeuden kautta, niin on ihan poikkeuksellisen hyvät lukemat. Toisaalta ihan normi AMG huttua, mutta kun katsoo mitä automarkkinat tarjoaa mihinkä rahaan. Ei ole noi rata-autot mun juttu. Oon ennenkin sanonut että ihan sama jotkut Ahveniston kierrosajat, kunhan on mukava ajaa eikä nitise natise mistään. Tärkeimmat suoritusarvot on 100-200 ja huippunopeus.
Itse kanssa etsiskelin aluksi SLK 55:sta, mutta kyllä tuo on oikeasti pieni auto ja siten se ainakin multa tippui listasta. Muutaman kerran on tuollainen, kylläkin pienemmällä koneella, ollut vuokra-autona ja kyllä sillä oli ihan kiva Alppimaisemissa kierrellä.MouTine kirjoitti:En ole hintoja noin pitkältä seurannut kun vasa tänä vuonna tämä ostin. Nyttemmin on Mobile auki aina CLK63:sten ja SLK55:ten kohdalta. SLK olisi pirun hyvänäkönen auto ja mulla ei ole koskaan ollut avoa. Rättikattoa inhoan, joten tämä vois toimia. Sitten jotenkin haluaisin tehdä selkeämpää pesäeroa talvi- ja kesäauton välille. SLK todella eroaisi A8:sta. Ja olisihan se noin 10-tonnin halvempi auto kuin CLK.
Mitä sitten CLK63 tarjoaisi nykyisen CLK55:sen jälkeen? Tehoa helvetisti enemmän ja 7g vaihteiston mutta siihen se sitten jäisikin. Wow-factory jäisi aika lyhyeksi kun auto on käytännössä jo nähty, karkeasti sanottuna. Toisaalta noi teholukemat houkuttelee. Voisi tosiaan tuntua jo hetken aikaa riittäviltä.
Ja mitä noihin 63:sen tehoihin tulee, pikkuisen ajan kun olet ajellut, niin kyllähän se mopolta jo tuntuukin


SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan CLK
Puolessa vuodessa rullattu 10tkm, joten laitetaan öljyt vaihtoon. Samaa meni mitä kaadan tuohon talviautoonkin, eli MaxLife 5W-40.
Peräöljytkin vaihdoin samalla. Castrol Syntrax 75W-140 MB235.61 apruuvalilla. Kai sinne olis ihan tavis hypoidiöljytkin käyneet kun ei lukkoa ole, mutta halusin ton kuumapään ylös jos tulee kilvanajotilanteita.

Vaihteistoon meni ihan Teboilin ATF Fluid-S MB236.10 hyväksynnällä.
Peräöljytkin vaihdoin samalla. Castrol Syntrax 75W-140 MB235.61 apruuvalilla. Kai sinne olis ihan tavis hypoidiöljytkin käyneet kun ei lukkoa ole, mutta halusin ton kuumapään ylös jos tulee kilvanajotilanteita.

Vaihteistoon meni ihan Teboilin ATF Fluid-S MB236.10 hyväksynnällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan CLK
Mersu ajettu parkkihallin uumeniin ja talviauto herätelty henkiin.

Noin 14 tkm tuli ajettua Mersulla kevään ostohetkestä tähän päivään.

Noin 14 tkm tuli ajettua Mersulla kevään ostohetkestä tähän päivään.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: Moukan CLK
Sieltä kulmista löyty tyhjät sokeat paikat T10 polttimokannalle. Kannat piti hommata ja johdot vetää. Tuossa tarvike lyhdyssä, jonka jouduin tuon peräkärryn kolhaisemisen takia vaihtamaan, ei paikkaa ollut. Porasin sen silti siihen kun kerta oli jo valmiiksi kaikki muu tehty.Poutahaukka kirjoitti:Mikä on tuo aiemmin mainittu takavalojen jenkkioptio tms.?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!