xreit kirjoitti:Nokka-akselin solenoidi naksuu... Miten näissä on rikastin toteutettu? Voisko se jäädä päälle tai jotain? vai tekeekö ne kusevat suuttimet sen että kylmänä toimii ja lämpösenä ei? Minkäslainen homma suuttimien irrotus?
No sitten se toimii tihkuuko öljyä Solenoidin liittimen juuresta ? Ruiskusuutin tukki irti niin suuttimet nousevat koloistaan ylös tukin mukana. Suuttimien tiivisteet ovat varmaan kovettuneet, jos laitat ne takaisin öljyä niitä hieman ennen paikoilleen painamista.
Kun suutin tukki on irti voi kokeilla vuotaako suuttimet pistämällä virrat päälle ( elä starttaa ! ) pumppu nostaa paineet tukkiin ja pysähtyy. Voit vaikka laittaa kirkaat limsa pullot joka suuttimeen ilmastointi teipillä niin ei bensa pääse roiskumaan pitkin konehuonetta.
Jos ei pulloihin tihku tai ruiskua bensaa ei ne ainakaan kuse. Sen jälkeen voi kokeilla startaamalla silloin näkee tuleeko joka suuttimesta bensaa pulloihin, jos tulee hyvä on. Tai jokin suutin antaa huomattavasti enemmän tai ei olenkaan on siin viallinen suutin.
xreit kirjoitti:Nokka-akselin solenoidi naksuu... Miten näissä on rikastin toteutettu? Voisko se jäädä päälle tai jotain? vai tekeekö ne kusevat suuttimet sen että kylmänä toimii ja lämpösenä ei? Minkäslainen homma suuttimien irrotus?
No sitten se toimii tihkuuko öljyä Solenoidin liittimen juuresta ? Ruiskusuutin tukki irti niin suuttimet nousevat koloistaan ylös tukin mukana. Suuttimien tiivisteet ovat varmaan kovettuneet, jos laitat ne takaisin öljyä niitä hieman ennen paikoilleen painamista.
Kun suutin tukki on irti voi kokeilla vuotaako suuttimet pistämällä virrat päälle ( elä starttaa ! ) pumppu nostaa paineet tukkiin ja pysähtyy. Voit vaikka laittaa kirkaat limsa pullot joka suuttimeen ilmastointi teipillä niin ei bensa pääse roiskumaan pitkin konehuonetta.
Jos ei pulloihin tihku tai ruiskua bensaa ei ne ainakaan kuse. Sen jälkeen voi kokeilla startaamalla silloin näkee tuleeko joka suuttimesta bensaa pulloihin, jos tulee hyvä on. Tai jokin suutin antaa huomattavasti enemmän tai ei olenkaan on siin viallinen suutin.
Suutin tukki? Miten ne suuttimet on kiinni siellä? Pitääkö purkaa imusarja poies eestä? Eilen tuossa tuli ajeltua testailtua ja hermostuttua.. Nyt siis sen imusarjan läpän puhistus ja johtosarjan korjaus urakan jälkeen tuli niitä alavääntöjä myllyyyn. Kiertääkin paremmin paikallaan ja liikahtaa paremmin alakierroksilla. Mutta silti "nyökkää" paikaltaan lähtiessä, ihan kuin ei olis vääntöö ollenkaan tyhjäkäynnillä. Voiko starilla ohjelmoida kaasuläppäkotelon? Ettei kummiskin ois siinä kaasuläppäkotelossa vikaa? Rikkaalla käy tyhjäkäynnillä ainakin pakokaasun värin ja määrän perusteella, kierroksilla ei "höyryä" enää silleensä miten ennen. Eli edistystä tapahtui remontissa mutta tuo tyhjäkäynti ja varsinkin se liikkeelle lähtö saa aina verenpaineen nousemaan.. Iso kiitos jo tässä vaiheessa avusta, lisää neuvoja ja ideoita otetaan mielellään vastaan
xreit kirjoitti:Nokka-akselin solenoidi naksuu... Miten näissä on rikastin toteutettu? Voisko se jäädä päälle tai jotain? vai tekeekö ne kusevat suuttimet sen että kylmänä toimii ja lämpösenä ei? Minkäslainen homma suuttimien irrotus?
No sitten se toimii tihkuuko öljyä Solenoidin liittimen juuresta ? Ruiskusuutin tukki irti niin suuttimet nousevat koloistaan ylös tukin mukana. Suuttimien tiivisteet ovat varmaan kovettuneet, jos laitat ne takaisin öljyä niitä hieman ennen paikoilleen painamista.
Kun suutin tukki on irti voi kokeilla vuotaako suuttimet pistämällä virrat päälle ( elä starttaa ! ) pumppu nostaa paineet tukkiin ja pysähtyy. Voit vaikka laittaa kirkaat limsa pullot joka suuttimeen ilmastointi teipillä niin ei bensa pääse roiskumaan pitkin konehuonetta.
Jos ei pulloihin tihku tai ruiskua bensaa ei ne ainakaan kuse. Sen jälkeen voi kokeilla startaamalla silloin näkee tuleeko joka suuttimesta bensaa pulloihin, jos tulee hyvä on. Tai jokin suutin antaa huomattavasti enemmän tai ei olenkaan on siin viallinen suutin.
Suutin tukki? Miten ne suuttimet on kiinni siellä? Pitääkö purkaa imusarja poies eestä? Eilen tuossa tuli ajeltua testailtua ja hermostuttua.. Nyt siis sen imusarjan läpän puhistus ja johtosarjan korjaus urakan jälkeen tuli niitä alavääntöjä myllyyyn. Kiertääkin paremmin paikallaan ja liikahtaa paremmin alakierroksilla. Mutta silti "nyökkää" paikaltaan lähtiessä, ihan kuin ei olis vääntöö ollenkaan tyhjäkäynnillä. Voiko starilla ohjelmoida kaasuläppäkotelon? Ettei kummiskin ois siinä kaasuläppäkotelossa vikaa? Rikkaalla käy tyhjäkäynnillä ainakin pakokaasun värin ja määrän perusteella, kierroksilla ei "höyryä" enää silleensä miten ennen. Eli edistystä tapahtui remontissa mutta tuo tyhjäkäynti ja varsinkin se liikkeelle lähtö saa aina verenpaineen nousemaan.. Iso kiitos jo tässä vaiheessa avusta, lisää neuvoja ja ideoita otetaan mielellään vastaan
Nyt vaikuttais siltä, että jokin tai jotkin suuttimet kusevat siitä se höyryämien. Suutintukilla tarkoitan sitä putkea josta suutiimet saavat bensansa ja sen irroituksen pitäisi onnistua ilman imusarjan irroitusta. Suuttimet on kiinni peltisillä klipseillä tukissa.
Rakennustyömaa vieny kaiken ajan nyt parina päivänä.. Saa nähä että millon kerkee perehtymään taas merkkeedekseen. Tänään taas pihassa paikallaan kaasutellessa huomasin, että kun painaa sen verran kaasua että kaasuvivustossa oleva mikrokytkin napsahtaa niin puottaa kierroksia ja meinaa sammua. Samallalailla kun just esim liikennevaloista lähtiessä. Jonku aikaa siinä pumppailin kaasua ja pari kertaa sain sammumaankin. Sen kun älysin nii lähin ajelemaan ja testailin sillee että valoista lähtiessä painasin kerralla vähä enemmän kaasua niin ei nykiny eikä nyökkiny vaa hyökkäs reippaammin liikkeelle. Voisko siellä olla se mikrokytkin sökö vai mikä niiden suuttimien lisäks?
Joopapa joopa.. Tänää paikallisella gurullu käytin mersua tutkimuksessa. Ongelmaksi paljastui kaasuläppäkotelo. Teki staarilla testin missä testataan läpän reagointia, eli tietokoneella annetaan käskyä avata ja sulkea läppää. Tuossa läppä reagoi tooodella hitaasti nuihin käskyihin. Ei ilmeisesti vaan pysy mukana eri tilanteissa. Siksipä ilmaantuu nykikistä ja sammuilua.. Vikakoodejakin löyty, lambdan säätö arvo ylittänyt maksimin. Eli käynyt laihalla ja lambda käskynyt rikastaa seosta, liekkö siinä syy hyöryämiseen. Yks huohotin letkukin oli asentajan mielestä turhan pehmeä. Mistähän sais huohotin letkut järki hintaan?
Noniin, hommat mersun kanssa saatu päätökseen. Ajattelin tänne vielä päivittää jos vaikka jollekkin löytyisi apua tästä. Eli viaksi paljastui kaasuläppäkotelon likasuus, enkä tarkoita läpän likaisuutta vaan koneiston likaisuutta. Avasin kotelon sisältä löytyi ilmeisesti tehtaan vaseliini mikä oli muuttunut todella paksuksi möjäksi. Tässä syy hitaasti reagoivaan läppään, noh mönjät pois ja huolellinen putsaus, uudet vaseliinit sisään, kotelo kiinni ja testaamaan.. Auto käyntiin ja tyhjäkäynti hyökkää 1500rpm, sammuksiin ja uudestaan ihmettelemään.. Netistä kaasuvaijerin/vivuston säätöohjeet ja hommiin. Säädön jälkeen käyntiin ja toimii kuin unelma! Joku edellisistä omistajista oli säätänyt kaasuvaijerin niin tiukalle kuin sai, eli kaasuläppäkotelossa oleva mönjä esti tyhjäkäynninsäätimen toiminan jolloin todennäköisesti autosta hävinnyt tyhjäkäynti, joka taas korjattu kiristämällä vaijeria.niin paljon että kaasuläppä on vähän raollaan ja pyörii tyhjäkäyntiä..
Hetken googlettelin ja jonkun saksalaisen sivuston löysin. Melko monimutkanen prosessi se säätö... En muista enää tarkkaa järjestystä että missä vaiheessa löysättiin ja kirittiin mitäkii vaijeria..