CLS w219 parkkipoltin
CLS w219 parkkipoltin
Moro onko mitään neuvoja parkkipolttimen vaihtoon edessä on niin vittumaisen syvällä siellä ettei saa sormilla otetta pollttimen kannasta. Onko mitää hyviä vinkkejä.
Re: CLS w219 parkkipoltin
Entiseen Cls:ään vaihdoin kaksikin kertaa, syvällä on mutta tehtävissä. Takaisin laitossa katso siitä lasin läpi niin helpottaa sen polttimon saamista reikäänsä. Pienestä kädestä saattaa olla hyötyä.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: CLS w219 parkkipoltin
Tänään tuli otettua itseä niskasta kiinni ja aloin vaihtamaan noita parkkipolttimoja. Kyllä ne veemäisessä paikassa on mutta sain kuitenkin vaihdettua
Aloitin apumiehen puolelta(vaikeempi). Se ilmanottoputki (putsarille menevä)pois tieltä aluksi. Sitten kun se suojakansi on umpiosta irti niin pitkän polttimo irti umpiosta ja se sinne johonkin väliin roikkumaan pois tieltä. Aikani yritin sormilla vetää lampun kantaa sieltä irti, mutta eihän se onnistunut. Niistä johdoista ei uskalla vetää. Lopuksi kokeilin sopivan kokoisilla vittupihdeillä ottaa kiinni lampun kannasta kiinni ja varovasti vetää niin tulihan se sieltä nätisti pois. Takaisin laitto olikin huomattavasti helpompaa...parkit päälle ja katsoa sieltä umpion lasin puolelta niin näkee hyvin koska polttimo osuu reikään.
Kuskin puoli oli mielestäni helpompi. Aluksi taas se ilmaputki heivata helvettiin edestä. Irrotin myös paisuntasäiliön (ei mitään letkua ym tarvi irrottaa, vaan nostaa se säiliö vaan sivuun) sitte sinne umpioon näkee huomattavasti paremmin ja on jopa vähän tilaa työstääkkin. Suojakansi taas pois ja pitkän polttimo sivuun. Lampun kannan sain vedettyä kärkipihdeillä ulos sieltä. Muistutuksena että sitä kantaa ei tarvi mitenkään käntää tms.,vetää vaan suoraa ulospäin. Takasi laitto oli ihan lastenleikkiä.
Tämmöseltä nololta meni operaatioon varmaan vajaa 30min, pari norttia ja vain kerran kiroilu-kohtaus. Toki kädet on täynnä klaappeja ja pieniä haavoja.
Elikkäs lopputuloksena itselle: W219 etuparkit ja pitkät on vaihdettavissa itse. Ajovalon polttimot(xenon) niin ei tarvi edes yrittää..saa joku muu tehdä sen homman

Aloitin apumiehen puolelta(vaikeempi). Se ilmanottoputki (putsarille menevä)pois tieltä aluksi. Sitten kun se suojakansi on umpiosta irti niin pitkän polttimo irti umpiosta ja se sinne johonkin väliin roikkumaan pois tieltä. Aikani yritin sormilla vetää lampun kantaa sieltä irti, mutta eihän se onnistunut. Niistä johdoista ei uskalla vetää. Lopuksi kokeilin sopivan kokoisilla vittupihdeillä ottaa kiinni lampun kannasta kiinni ja varovasti vetää niin tulihan se sieltä nätisti pois. Takaisin laitto olikin huomattavasti helpompaa...parkit päälle ja katsoa sieltä umpion lasin puolelta niin näkee hyvin koska polttimo osuu reikään.
Kuskin puoli oli mielestäni helpompi. Aluksi taas se ilmaputki heivata helvettiin edestä. Irrotin myös paisuntasäiliön (ei mitään letkua ym tarvi irrottaa, vaan nostaa se säiliö vaan sivuun) sitte sinne umpioon näkee huomattavasti paremmin ja on jopa vähän tilaa työstääkkin. Suojakansi taas pois ja pitkän polttimo sivuun. Lampun kannan sain vedettyä kärkipihdeillä ulos sieltä. Muistutuksena että sitä kantaa ei tarvi mitenkään käntää tms.,vetää vaan suoraa ulospäin. Takasi laitto oli ihan lastenleikkiä.
Tämmöseltä nololta meni operaatioon varmaan vajaa 30min, pari norttia ja vain kerran kiroilu-kohtaus. Toki kädet on täynnä klaappeja ja pieniä haavoja.
Elikkäs lopputuloksena itselle: W219 etuparkit ja pitkät on vaihdettavissa itse. Ajovalon polttimot(xenon) niin ei tarvi edes yrittää..saa joku muu tehdä sen homman

Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: CLS w219 parkkipoltin
Toi oli hyvä tietää luulin että sit pitää kääntää 1/4 kierros. Kiitos tiedostatuomkiti81 kirjoitti:Tänään tuli otettua itseä niskasta kiinni ja aloin vaihtamaan noita parkkipolttimoja. Kyllä ne veemäisessä paikassa on mutta sain kuitenkin vaihdettua![]()
Aloitin apumiehen puolelta(vaikeempi). Se ilmanottoputki (putsarille menevä)pois tieltä aluksi. Sitten kun se suojakansi on umpiosta irti niin pitkän polttimo irti umpiosta ja se sinne johonkin väliin roikkumaan pois tieltä. Aikani yritin sormilla vetää lampun kantaa sieltä irti, mutta eihän se onnistunut. Niistä johdoista ei uskalla vetää. Lopuksi kokeilin sopivan kokoisilla vittupihdeillä ottaa kiinni lampun kannasta kiinni ja varovasti vetää niin tulihan se sieltä nätisti pois. Takaisin laitto olikin huomattavasti helpompaa...parkit päälle ja katsoa sieltä umpion lasin puolelta niin näkee hyvin koska polttimo osuu reikään.
Kuskin puoli oli mielestäni helpompi. Aluksi taas se ilmaputki heivata helvettiin edestä. Irrotin myös paisuntasäiliön (ei mitään letkua ym tarvi irrottaa, vaan nostaa se säiliö vaan sivuun) sitte sinne umpioon näkee huomattavasti paremmin ja on jopa vähän tilaa työstääkkin. Suojakansi taas pois ja pitkän polttimo sivuun. Lampun kannan sain vedettyä kärkipihdeillä ulos sieltä. Muistutuksena että sitä kantaa ei tarvi mitenkään käntää tms.,vetää vaan suoraa ulospäin. Takasi laitto oli ihan lastenleikkiä.
Tämmöseltä nololta meni operaatioon varmaan vajaa 30min, pari norttia ja vain kerran kiroilu-kohtaus. Toki kädet on täynnä klaappeja ja pieniä haavoja.
Elikkäs lopputuloksena itselle: W219 etuparkit ja pitkät on vaihdettavissa itse. Ajovalon polttimot(xenon) niin ei tarvi edes yrittää..saa joku muu tehdä sen homman