S211 642 viritys
Re: S211 642 viritys
.
ML 320cdi
Noin 330/800.
Antonin ahdin mod + Petehrin pakosarjat, muuten vakio auto, josta pakoputken saastevermeet poistettu, jolla ei nyt tässä oikein merkitystä ole, koska ahdistus ei ole siellä, vaan daunpaipissa.
Mittausajankohtana oli kuumahko ilma, mikä ole tänä kesänä ihan tavallista ja kovasti kuormaa autossa, eli tehon mittaus oli autolle aika ankara tapahtuma.
Tulos on mieluummin alakanttiin.
Mitattu paino oli 2602kg.
ML 320cdi
Noin 330/800.
Antonin ahdin mod + Petehrin pakosarjat, muuten vakio auto, josta pakoputken saastevermeet poistettu, jolla ei nyt tässä oikein merkitystä ole, koska ahdistus ei ole siellä, vaan daunpaipissa.
Mittausajankohtana oli kuumahko ilma, mikä ole tänä kesänä ihan tavallista ja kovasti kuormaa autossa, eli tehon mittaus oli autolle aika ankara tapahtuma.
Tulos on mieluummin alakanttiin.
Mitattu paino oli 2602kg.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Moi!
Päivitystä tänne, auto on hyvässä hoidossa Korjaamossa Siekkisen pajalla Maaningalla !
Eipä ollutkaan laatikko vielä antanut periksi! Eli kumipään arvio turbon tai vnt siipikon rikkoutumisen johdosta aiheutuneisiin rynkytyksen oireisiin olivat ehkä oikeat. En hallunnu uskoa sitä ensin, koska rynkytys tuntui oikeasti pahalta, mutta syy on varmaan siinä kun syöttöjä on n. 400 hp , niin sieltä kun niitä ruvetaan ottaamaan pois särkyneen turbon takia, niin efekti on raju verrattuna pienempiin syöttöihin.
Joten 4maticin 5-vaiht. laatikko on oikeasti vahva, ja kohta tässä projektissa vielä vahvempi. Kestää n. 850 Nm 4matikissa 380tkm ajettuna, liekkö sama laatikko olemassa vajaa vetoisissa meseissä?
Mutta kohta nähdään särkikö ne 642:n vakiopakosarjat yhden hyvin toimineen amg 49 modauksen:( Kun auton purkaus / korjaus etenee.) Vänkärin puoleinen konetila oli musta, joten siltäpuoleltako lie vakiopakosarja antautunut?
Päivitystä tänne, auto on hyvässä hoidossa Korjaamossa Siekkisen pajalla Maaningalla !
Eipä ollutkaan laatikko vielä antanut periksi! Eli kumipään arvio turbon tai vnt siipikon rikkoutumisen johdosta aiheutuneisiin rynkytyksen oireisiin olivat ehkä oikeat. En hallunnu uskoa sitä ensin, koska rynkytys tuntui oikeasti pahalta, mutta syy on varmaan siinä kun syöttöjä on n. 400 hp , niin sieltä kun niitä ruvetaan ottaamaan pois särkyneen turbon takia, niin efekti on raju verrattuna pienempiin syöttöihin.
Joten 4maticin 5-vaiht. laatikko on oikeasti vahva, ja kohta tässä projektissa vielä vahvempi. Kestää n. 850 Nm 4matikissa 380tkm ajettuna, liekkö sama laatikko olemassa vajaa vetoisissa meseissä?
Mutta kohta nähdään särkikö ne 642:n vakiopakosarjat yhden hyvin toimineen amg 49 modauksen:( Kun auton purkaus / korjaus etenee.) Vänkärin puoleinen konetila oli musta, joten siltäpuoleltako lie vakiopakosarja antautunut?
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Do diin
Auto purettuna ja viat löydettynä.
Vänkärin puolen pakosarja purkautunut, sisusputket irti. Turbo olikin ottanut pahemmin siipeensä kuin vain pakosiiven vauriot
Joutuu uusimaan käytännössä kaikki muut kuin kotelot, biletti kompurasiipikin oli jo ottanut itteensä ja hukannut n.5*5mm palan. Kokeillaan nytten useampi lapaista billetti kompura siipeä, joka on vain n. 0,5 mm isompi. Turbo on Murolan hellässä hoidossa, ensi viikolla valamistuu.
VNT säädin huolletaan samalla, kun rattaisiin oli jo himpun väljää kehittynyt n. 380tkm aikana.
Vaihdelaatikko ei ollut luistanut ja oli ok sisukaluitaan, mutta vahvistetaan silti Siekkisellä, niinkuin suunnitelma oli. 3 levyinen turbiini ei mahtunut tämän 5-vaihteisen laatikon sisään, mutta auton kehittämät vedot pysyy varmaan hallussa uudella 2-levyiselläkin.
Mutta jakolaatikosta löytyi väljää akselin boorista. Ei oireilu vielä, mutta on varmaan laatikon heikoin lenkki ja sille pitää tehdä ehjäys. Osia jakovaihteistoon ei taida saada mistään. Mutta Siekkisen poijat uhkasi ehjätä sen ihan suomalaisella metalli tietoudella
Auto purettuna ja viat löydettynä.
Vänkärin puolen pakosarja purkautunut, sisusputket irti. Turbo olikin ottanut pahemmin siipeensä kuin vain pakosiiven vauriot
Joutuu uusimaan käytännössä kaikki muut kuin kotelot, biletti kompurasiipikin oli jo ottanut itteensä ja hukannut n.5*5mm palan. Kokeillaan nytten useampi lapaista billetti kompura siipeä, joka on vain n. 0,5 mm isompi. Turbo on Murolan hellässä hoidossa, ensi viikolla valamistuu.
VNT säädin huolletaan samalla, kun rattaisiin oli jo himpun väljää kehittynyt n. 380tkm aikana.
Vaihdelaatikko ei ollut luistanut ja oli ok sisukaluitaan, mutta vahvistetaan silti Siekkisellä, niinkuin suunnitelma oli. 3 levyinen turbiini ei mahtunut tämän 5-vaihteisen laatikon sisään, mutta auton kehittämät vedot pysyy varmaan hallussa uudella 2-levyiselläkin.
Mutta jakolaatikosta löytyi väljää akselin boorista. Ei oireilu vielä, mutta on varmaan laatikon heikoin lenkki ja sille pitää tehdä ehjäys. Osia jakovaihteistoon ei taida saada mistään. Mutta Siekkisen poijat uhkasi ehjätä sen ihan suomalaisella metalli tietoudella
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Timo T. kirjoitti:Joo, 7-pykälää on tässä autossa. 5-vaihteinen mahtaa pysyä paremmin vetoalueella suomen nopeuksilla. 7-lovinen kun tykkää ajattaa 1000-2000rpm kierroksilla rauhallisesti kurvaillessa. Tällä uudella ahtimella nyt, kun kunnon löyly lähtee siitä 2000rpm kohdalta, aiheuttaa jonkin verran viiveitä kiihdytyksiin. Esim. rekan perässä 80km/h ajellessa kierroksia on 1200-1300rpm, kaasu pohjaan ja laatikko pudottaa kerrasta kaksi vaihdetta pienemmälle, mutta silti ollaan vielä alle 2000rpm ja silloin laatikko pudottaa vielä yhden pykälän ja sitten kyllä mennäänkin rajusti. Satasesta ongelma on jo pienempi, 7-vaihteella 100km/h / 1500rpm. Pari pykälää alaspäin kerralla ja vitosella päästään jo vetoalueelle.mirmir69 kirjoitti:Hyvä juttu Timo T.
Hienoa, että tämän om642 jutut pelaa sielläkin, eli tämä on toistettava konsepti. Sulla on varmaan 7-vaihteinen laatikko? Mulla on viisi-vaihteinen(4matic) ja vielä en oo siitä mitään vikakoodeja saanut aikaan, liekkö mulla liian vähän syöttöä
Oletko päässyt ilman määriä mittaamaan, vaikka obd anturilla? Garminin ecoroute naviin saa näppärän obd anturin, jolla voi moottorin sielun elämää seurailla. Harmi tosin siinä on, että ahdot näyttää vain 1,55 bar asti.
Avarsitko pakosarjojen yhteen?
Ja oliko sulla loukun jälkeiset kahdet lähdöt lytistettyjä, tarvisko tehdä niille mittään?
Hyvinkö suttaa "takavetosena" .?
7kk ja 12tkm ajeltuna mulla tällä setillä ilman ongelmia, jos ei airmatic lisäilmasäiliön vuotoa lasketa vedoista johtuvaksi
Kävin tuossa läppäri sylissä ajelemassa moottoritietä. 270g/s sain maksimi-ilmamääräksi. Liekö tuosta nyt se 10-15g/s puuttuu? Ilmanputsarit alkaa olla 20tkm ajettu, eli mahtaa olla jo tukossa. Pitää ne vaihtaa ja käydä kokeilemassa uudestaan. Ahtolämpö pysyy alle 30'C näillä +10'C keleillä.
Pakosarjojen yhdyskappale jyrsittiin isommaksi ja pakopaine-anturin/egr:n lähtö tulpattiin kokonaan. Hiukkaspöntön jälkeiset supistukset jäivät vielä paikalleen. Ne on kyllä helppo vielä korjatakin jos tarvetta tulee.
Suoraan lähdettäessä 245mm leveä takarengas pitää vielä kohtuu hyvin, jos vähänkään mutkaan lähtee kiihdyttämään ja kaasua polkee, alkaa kolmio kyllä vilkkumaan 100km/h päälle. Vielä kun sen sutivan turbiinin saa pitämään niin mahtaa kumikulut kasvaa edelleen.
280CDI on siitä vielä jännä laitos, että tässä on samat pikkujarrut kuin 200/220CDI:ssä. 320CDI/320/500 on sitten isommat laikat ja monimäntäiset satulat. Nyt voimaa on niin paljon, että nuo pikkujarrut alkavat tuntumaan alamittaisilta. Botniaringillä 100km ja uudet etu- ja takapalat sulivat pois, vaikka yritin säästellä jarruja välillä. Aiempaan verrattuna nyt vain saa niin paljon enemmän vauhtia edeltävällä suoralla. Kotiin tultiin rauta rautaa vasten... Nyt on taas kierros uusia levyjä ja paloja ja huomenna olisi Ahvenistolla ajoja. Seuraavaksi ostan kyllä myös noi isommat satulat ja laikat
Moro!
Onkos kellään muistissa OM642:n ahtoputkien halkaisijoita, kun kiinnostaisi päivitellä tuota orkkis cooleria vähän paremmaksi (kiinalaiseksi). Meneekö tuo bilteman / motonetin pienempi 2,25" tai pykälän isompi suoraan alkuperäisiin ahtoletkuihin, vai tarviiko välissä supisteita..? Tuo oma laitos on (S212 350CDI) vielä tuolla OM 642 tekniikalla, joten ahtoletkut todennäköisesti samat kuin 211-korisissa...?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: S211 642 viritys
Miten on, tuleeko uudet pakosarjat Raptecilta vai joltain muulta pakosarjavelholta? Mitä muutosta tuolla isommalla kompurasiivellä odotat?mirmir69 kirjoitti:Do diin
Auto purettuna ja viat löydettynä.
Vänkärin puolen pakosarja purkautunut, sisusputket irti. Turbo olikin ottanut pahemmin siipeensä kuin vain pakosiiven vauriot
Joutuu uusimaan käytännössä kaikki muut kuin kotelot, biletti kompurasiipikin oli jo ottanut itteensä ja hukannut n.5*5mm palan. Kokeillaan nytten useampi lapaista billetti kompura siipeä, joka on vain n. 0,5 mm isompi. Turbo on Murolan hellässä hoidossa, ensi viikolla valamistuu.
2.5" alumiiniputki menee suoraan ainakin 211:n ahtoletkun sisään.Jani1980 kirjoitti:
Moro!
Onkos kellään muistissa OM642:n ahtoputkien halkaisijoita, kun kiinnostaisi päivitellä tuota orkkis cooleria vähän paremmaksi (kiinalaiseksi). Meneekö tuo bilteman / motonetin pienempi 2,25" tai pykälän isompi suoraan alkuperäisiin ahtoletkuihin, vai tarviiko välissä supisteita..? Tuo oma laitos on (S212 350CDI) vielä tuolla OM 642 tekniikalla, joten ahtoletkut todennäköisesti samat kuin 211-korisissa...?
Tuossa omassahan oli alkuun coolerissa kiinni suoraan 3" silikonimutkat ja alkuperäinen ahtoletku metalliholkilla kiinnittyi pannalla suoraan silikonikurviin. Alkuun pelasi hyvin, mutta aikaa myöten alkuperäisen letkun holkki alkoi pikkuhiljaa liukua silikonimutkan sisältä pois. Muutaman kerran kun tien pielessä ruuvaa letkua takaisin paikalleen, alkaa miettimään toisenlaista ratkaisua.
Nyt siis coolerissa 3" lähdöt > 2.5" alumiinimutkat supisteilla kiinni coolerissa ja alkuperäisistä ahtoletkuista puukotettu peltiholkit pois ja letku on suoraan alumiinimutkan päällä. Tämän jälkeen on letkut pysyneet kiinni.
Mikä on mestareiden näkemys tuohon alkuperäiseen ahtoputkistoon; siellähän on ennen ja jälkeen coolerin äänenvaimentimet. Onko joku poistanut nämä, tai onko kokemusta onko tuolla mitään havaittavaa merkitystä?
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: S211 642 viritys
Timo T. kirjoitti:Miten on, tuleeko uudet pakosarjat Raptecilta vai joltain muulta pakosarjavelholta? Mitä muutosta tuolla isommalla kompurasiivellä odotat?mirmir69 kirjoitti:Do diin
Auto purettuna ja viat löydettynä.
Vänkärin puolen pakosarja purkautunut, sisusputket irti. Turbo olikin ottanut pahemmin siipeensä kuin vain pakosiiven vauriot
Joutuu uusimaan käytännössä kaikki muut kuin kotelot, biletti kompurasiipikin oli jo ottanut itteensä ja hukannut n.5*5mm palan. Kokeillaan nytten useampi lapaista billetti kompura siipeä, joka on vain n. 0,5 mm isompi. Turbo on Murolan hellässä hoidossa, ensi viikolla valamistuu.
2.5" alumiiniputki menee suoraan ainakin 211:n ahtoletkun sisään.Jani1980 kirjoitti:
Moro!
Onkos kellään muistissa OM642:n ahtoputkien halkaisijoita, kun kiinnostaisi päivitellä tuota orkkis cooleria vähän paremmaksi (kiinalaiseksi). Meneekö tuo bilteman / motonetin pienempi 2,25" tai pykälän isompi suoraan alkuperäisiin ahtoletkuihin, vai tarviiko välissä supisteita..? Tuo oma laitos on (S212 350CDI) vielä tuolla OM 642 tekniikalla, joten ahtoletkut todennäköisesti samat kuin 211-korisissa...?
Tuossa omassahan oli alkuun coolerissa kiinni suoraan 3" silikonimutkat ja alkuperäinen ahtoletku metalliholkilla kiinnittyi pannalla suoraan silikonikurviin. Alkuun pelasi hyvin, mutta aikaa myöten alkuperäisen letkun holkki alkoi pikkuhiljaa liukua silikonimutkan sisältä pois. Muutaman kerran kun tien pielessä ruuvaa letkua takaisin paikalleen, alkaa miettimään toisenlaista ratkaisua.
Nyt siis coolerissa 3" lähdöt > 2.5" alumiinimutkat supisteilla kiinni coolerissa ja alkuperäisistä ahtoletkuista puukotettu peltiholkit pois ja letku on suoraan alumiinimutkan päällä. Tämän jälkeen on letkut pysyneet kiinni.
Mikä on mestareiden näkemys tuohon alkuperäiseen ahtoputkistoon; siellähän on ennen ja jälkeen coolerin äänenvaimentimet. Onko joku poistanut nämä, tai onko kokemusta onko tuolla mitään havaittavaa merkitystä?
Ok, kiitoksia nopeasta vastauksesta!
Taidan hitsauttaa tuohon cooleriin 90-asteen mutkat 2,5" putkesta, jolloin jää ylimääräiset liitokset pois.
Tuossa 212-korisessa näyttäisi olevan aika hyvinkin tilaa isommallekin coolerille, mutta kuinkahan innokkaita noi katsurit on noita muutoksia syynäämään..?
Pienempi kiinalainen on suht vakiocoolerin kokoinen eikä niin hyppää silmille ja kuulemma huomattavasti parempi jäähdytysteholtaan kuin orkkis..
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: S211 642 viritys
Moikka!
Joo, uudet pakosarjat tuli Raptecilta. Jännä kokea miten ne vaikuttavat moottorin käytökseen.
Hieman erillaisen kompurasiiven suurin motiivi oli se, että sitä löytyi suoraan Murolan turbopajan hyllystä
Toisena haaveena olisi, että useampilapainen hieman isompi (vain 0,5mm) kompurasiipi, joko tekisi alakierroksilla nopeammin ahtopainetta. Tai sitten se tekisi nopeammin ilmamäärä joka mahdollistaisi lisäsyöttöjä alakierroksille.
Eli summa summarum, alavääntöjä toivoisin lisää 1000 - 1800 rpm alueelle
Kun tähän vielä lisätään pitävämmän laatikon aiheuttamat vaikutukset, niin aika monta muuttujaahan tuohon kerralla napsahtaa
Joo, uudet pakosarjat tuli Raptecilta. Jännä kokea miten ne vaikuttavat moottorin käytökseen.
Hieman erillaisen kompurasiiven suurin motiivi oli se, että sitä löytyi suoraan Murolan turbopajan hyllystä
Toisena haaveena olisi, että useampilapainen hieman isompi (vain 0,5mm) kompurasiipi, joko tekisi alakierroksilla nopeammin ahtopainetta. Tai sitten se tekisi nopeammin ilmamäärä joka mahdollistaisi lisäsyöttöjä alakierroksille.
Eli summa summarum, alavääntöjä toivoisin lisää 1000 - 1800 rpm alueelle
Kun tähän vielä lisätään pitävämmän laatikon aiheuttamat vaikutukset, niin aika monta muuttujaahan tuohon kerralla napsahtaa
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Päivitystä, turbo valmis. Hieman isompi siipi, joka oli esim. BMW:ssä käytetty, ei sopinutkaan paikoilleen, tausta levystä tökkäs.
Mutta onneksi keskiviikkona turbopajalle saapui 2259:iin sopivia billetti kompurasiipiä. Eli turboon tuli nyt samankokoinen kuin ennen, mutta 11-lapainen billetti kompurasiipi entisen 5-lapaisen tilalle.
Nähdä saa, onko siitä muuta etua, kuin parempi kesto ahtopaineiden alaisena , kun paineiskut jakautuvat tasaisemmin useampien siipien ansiosta.
Mutta onneksi keskiviikkona turbopajalle saapui 2259:iin sopivia billetti kompurasiipiä. Eli turboon tuli nyt samankokoinen kuin ennen, mutta 11-lapainen billetti kompurasiipi entisen 5-lapaisen tilalle.
Nähdä saa, onko siitä muuta etua, kuin parempi kesto ahtopaineiden alaisena , kun paineiskut jakautuvat tasaisemmin useampien siipien ansiosta.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
onko v6 virittäjät huomannut että jeepissä on tuossa moottorissa valurauta pakosarjat.
http://www.ebay.de/itm/JEEP-GRAND-CHERO ... xyVaBS7WLo" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/JEEP-GRAND-CHERO ... xyVaBS7WLo" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: S211 642 viritys
.
Yleensä aina taitaa nuo valetut olla ainakin vakioautoissa paremmat.
Yleensä aina taitaa nuo valetut olla ainakin vakioautoissa paremmat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Heippa!
Aikahan on mennyt kuin iltamissa, viivästynyttä päivitystä tähän minun projektiin
Raptecin pakosarjat ja 11-lapainen kompurasiipi menivät paikoilleen hienosti. Mutta ilmanmäärään ja ahtimen alaheräävyyteen ne eivät vaikuttaneet haluttuun suuntaan. Noin 10g/s hävisi ilmaa ja alaherääminen hieman huonontui. Ahtimeen tuli myöskin bimmereissä havaittu ilmiö, että ahdot jumii alle 2000 rpm ja tulee sitten hieman äkkinäisesti kehiin. Tuntumaksi jäi, että 6 lapainen siipi heräsi ja tuotti ilmaa tässä koneessa hieman paremmin
Vaihdelaatikko vahvistettuna, tuikku poisti väännönrajoittimet, hyvää teki vedoille.
No, sitten oli puhetta jakoketjun vaihdosta. Se tehtiin n. 374tkm ajettuna, ilman kuuluvia oireita. Kiristin n. 15-20mm ulkona. Mutta se aiheuttikin n. 10 asteen myöhästymisen nokka-akseleilla!!! Uusi ketju ja kiristin ulkona n. 5mm => Vaikutti alaheräämisen siirtymisen 500 rpm alemmaksi! (Ennen n1800-1900 rpm =>nyt veto alkaa n.1300-1400rpm) Suosittelen lämpimästi, kysy könttä hintaa esim. Toivalan Autosta Kuopiosta, ei mene rahat hukkaan. Todisteena alaväännön lisääntymisestä, saatiin kunnostettu laatikkokin ensinmäisen kerran luistamaan kolmosvaihteella .
Savu oireita oli hieman edelleen, johon kokeiltiin tuikun kanssa 4 bar mapia ja ahtojen nostoa 2,4 bar:iin. Teki hyvää vähentyneenä savuna (siis savuhunnuille, ei mitään järkyttävää pöllyytystä), vaikkei ilman lisääntymistä näkynyt garminin ilmamäärä mittauksessa.
Sitten rupesi tulemaan viestejä maailmalta v6 imusarjojen kiinnijääneistä imusarjanläpistä, karstoittuneista imusarjoista ja imukanavista.
No eikun ne auki tästäkin vehkeestä ja niihän se paskaantuminen olikin tapahtunut. Eli imusarjan läpät ei auennut täysin ja kanavissa oli pahimmillaan n. 5mm karstakerros rakkaan egr:n vaikutuksesta auton alkuelämässä. Imusarjan läpät pois, imusarjan ja imukanavien puhdistus sekä tietysti samalla öljynlauhdittimeen uudemmat tiivisteet. Ja kas kummaa reilu 10 g/s lisää ilmaa yläpäähän:thumbup: Sekä sen seurauksena kone herää taas vähän paremmin alhaalta ja tuikku tuupas taas lisää syöttöjä
Imusarjan puhdistustyöhön ja muihin kurahaaran hommiin uhrautui yksi korjaamon työpäivä. Varkauden mesehuolto gynther on nyt koulutettu kyseiseen operatioon, jos oma selkäsi ei kestä konehuoneessa kökkimistä
Seuraavaksi saksasta hankittu jakolaatikko menee paikoilleen (entisestä kitkalevy kulunut ja väljää keskiholkissa. Näitä osia, veho tai mersu, Perkele, ei enää myy erikseen, vaan haluaisi 5700€ uudesta jakolaatikosta )
Samalla jakolaatikon vaihtokeikalla Siekkisellä, turbiini vaihdetaan 3 levyiseksi. Tämän turbiinin valmistaja onkin oppinut talven aikana tekemään. Myös laatikon vaihtoventtiilit ja vahvistetut levypakat tarkistetaan, jotta laatikon luistoon johtanut syy eliminoidaan.
Hups tulipahan juttua ja jotain jäi varmaan kertomati, mutta kysyvä ei tieltä eksy.
Auto vetää nyt vieläkin hienommin ja ehkä ihan liikaakin Suomessa, mutta voima rauhoittaa. Se pitää kyllä sanoa, että puttepossuilut kulutuksen suhteen on nyt kyllä historiaa. Kaupungissa n. 10l/100km ja maantiellä 7l/100km. Isompi pakosiipi ei herää toivomalla, vaan dieselillä.
Aikahan on mennyt kuin iltamissa, viivästynyttä päivitystä tähän minun projektiin
Raptecin pakosarjat ja 11-lapainen kompurasiipi menivät paikoilleen hienosti. Mutta ilmanmäärään ja ahtimen alaheräävyyteen ne eivät vaikuttaneet haluttuun suuntaan. Noin 10g/s hävisi ilmaa ja alaherääminen hieman huonontui. Ahtimeen tuli myöskin bimmereissä havaittu ilmiö, että ahdot jumii alle 2000 rpm ja tulee sitten hieman äkkinäisesti kehiin. Tuntumaksi jäi, että 6 lapainen siipi heräsi ja tuotti ilmaa tässä koneessa hieman paremmin
Vaihdelaatikko vahvistettuna, tuikku poisti väännönrajoittimet, hyvää teki vedoille.
No, sitten oli puhetta jakoketjun vaihdosta. Se tehtiin n. 374tkm ajettuna, ilman kuuluvia oireita. Kiristin n. 15-20mm ulkona. Mutta se aiheuttikin n. 10 asteen myöhästymisen nokka-akseleilla!!! Uusi ketju ja kiristin ulkona n. 5mm => Vaikutti alaheräämisen siirtymisen 500 rpm alemmaksi! (Ennen n1800-1900 rpm =>nyt veto alkaa n.1300-1400rpm) Suosittelen lämpimästi, kysy könttä hintaa esim. Toivalan Autosta Kuopiosta, ei mene rahat hukkaan. Todisteena alaväännön lisääntymisestä, saatiin kunnostettu laatikkokin ensinmäisen kerran luistamaan kolmosvaihteella .
Savu oireita oli hieman edelleen, johon kokeiltiin tuikun kanssa 4 bar mapia ja ahtojen nostoa 2,4 bar:iin. Teki hyvää vähentyneenä savuna (siis savuhunnuille, ei mitään järkyttävää pöllyytystä), vaikkei ilman lisääntymistä näkynyt garminin ilmamäärä mittauksessa.
Sitten rupesi tulemaan viestejä maailmalta v6 imusarjojen kiinnijääneistä imusarjanläpistä, karstoittuneista imusarjoista ja imukanavista.
No eikun ne auki tästäkin vehkeestä ja niihän se paskaantuminen olikin tapahtunut. Eli imusarjan läpät ei auennut täysin ja kanavissa oli pahimmillaan n. 5mm karstakerros rakkaan egr:n vaikutuksesta auton alkuelämässä. Imusarjan läpät pois, imusarjan ja imukanavien puhdistus sekä tietysti samalla öljynlauhdittimeen uudemmat tiivisteet. Ja kas kummaa reilu 10 g/s lisää ilmaa yläpäähän:thumbup: Sekä sen seurauksena kone herää taas vähän paremmin alhaalta ja tuikku tuupas taas lisää syöttöjä
Imusarjan puhdistustyöhön ja muihin kurahaaran hommiin uhrautui yksi korjaamon työpäivä. Varkauden mesehuolto gynther on nyt koulutettu kyseiseen operatioon, jos oma selkäsi ei kestä konehuoneessa kökkimistä
Seuraavaksi saksasta hankittu jakolaatikko menee paikoilleen (entisestä kitkalevy kulunut ja väljää keskiholkissa. Näitä osia, veho tai mersu, Perkele, ei enää myy erikseen, vaan haluaisi 5700€ uudesta jakolaatikosta )
Samalla jakolaatikon vaihtokeikalla Siekkisellä, turbiini vaihdetaan 3 levyiseksi. Tämän turbiinin valmistaja onkin oppinut talven aikana tekemään. Myös laatikon vaihtoventtiilit ja vahvistetut levypakat tarkistetaan, jotta laatikon luistoon johtanut syy eliminoidaan.
Hups tulipahan juttua ja jotain jäi varmaan kertomati, mutta kysyvä ei tieltä eksy.
Auto vetää nyt vieläkin hienommin ja ehkä ihan liikaakin Suomessa, mutta voima rauhoittaa. Se pitää kyllä sanoa, että puttepossuilut kulutuksen suhteen on nyt kyllä historiaa. Kaupungissa n. 10l/100km ja maantiellä 7l/100km. Isompi pakosiipi ei herää toivomalla, vaan dieselillä.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Asiallista. Mites tuohon 4 bar MAP:iin päädyttiin alunperin , onko ainut keino saada pelittämään ilman savutusta vai eikö vakio MAP kestä.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 642 viritys
Moi!
4 bar: n map:iin päädyttiin, koska haluttiin nostaa ahtoja yli 2,2bar. Nyt mulla 2,5 bar ja näyttää siltä, että tämä V6 on sen verran ahdas ilmansuhteen, että täytyy pientä väkivaltaa harrastaa, jotta suapi ilmoo mänemään koneeseen Ja ahtopaineen nosto vaikutti myöskin positiivisesti savuhaidun hallintaan.
Tässähän taas 11 lapinen siipi on varmaan parempi ja ei ota ihteensä lissäätyneestä ahtopaineesta. Mutta se tapahtuu täysivedoilla ja kuitenkin 95% ajosta on Suomessa alaväänöillä. Siksi tuikun kanssa poltetaan aikaa ja rahhaa tähän normiajon alaväännön hakuseen ja optimointiin.
Siis eihän tämä mikään savukone ole, pikku tuprautus tulee n. 2000 rpm jos turbiini pitää ja ei halua vaihtaa vaihdetta pienemmälle, sekä yli 3800 rpm pientä huntua, kun laatikko valmistautuu seuraavan vaihteen kytkentään.
AI niin lisä tutkimuksia tästä om642 V6:sta. Imupuoli on näyttänyt ahdistavalta. Mutta onneksi näissä on anturi mittaamassa putsareiden painetta / alipainetta. Putsarin lähtöpaine oli 979 hPa ja Täysi vedossa se putosi 939hPa eli putsarit teki alipainetta 0.04 bar => ei ole tehon este ja eikä kannata mitään vapaavirtaus pölynpäästäjiä näihin laitella.
Sitten käytin hyväkseni hiukkasloukun eropaine mittausta. Takimmaiseen mittausputkeen rikka ja sittenhän voin mitata painetta puolessa välin putkea olevassa 'hiukkasloukussa'. Täysiveto aiheutti 0,22 bar paineen pakoputkessa vakioilla loppuvaimentimilla. Onkohan tuo liikaa? Mutta kun ääntä ei haluaisi kuunnella paljoa vakiota enempää, siis nyt vakio äänet sisällä, vaikka koko etuputkisto on tehty uusiksi ja 3".
4 bar: n map:iin päädyttiin, koska haluttiin nostaa ahtoja yli 2,2bar. Nyt mulla 2,5 bar ja näyttää siltä, että tämä V6 on sen verran ahdas ilmansuhteen, että täytyy pientä väkivaltaa harrastaa, jotta suapi ilmoo mänemään koneeseen Ja ahtopaineen nosto vaikutti myöskin positiivisesti savuhaidun hallintaan.
Tässähän taas 11 lapinen siipi on varmaan parempi ja ei ota ihteensä lissäätyneestä ahtopaineesta. Mutta se tapahtuu täysivedoilla ja kuitenkin 95% ajosta on Suomessa alaväänöillä. Siksi tuikun kanssa poltetaan aikaa ja rahhaa tähän normiajon alaväännön hakuseen ja optimointiin.
Siis eihän tämä mikään savukone ole, pikku tuprautus tulee n. 2000 rpm jos turbiini pitää ja ei halua vaihtaa vaihdetta pienemmälle, sekä yli 3800 rpm pientä huntua, kun laatikko valmistautuu seuraavan vaihteen kytkentään.
AI niin lisä tutkimuksia tästä om642 V6:sta. Imupuoli on näyttänyt ahdistavalta. Mutta onneksi näissä on anturi mittaamassa putsareiden painetta / alipainetta. Putsarin lähtöpaine oli 979 hPa ja Täysi vedossa se putosi 939hPa eli putsarit teki alipainetta 0.04 bar => ei ole tehon este ja eikä kannata mitään vapaavirtaus pölynpäästäjiä näihin laitella.
Sitten käytin hyväkseni hiukkasloukun eropaine mittausta. Takimmaiseen mittausputkeen rikka ja sittenhän voin mitata painetta puolessa välin putkea olevassa 'hiukkasloukussa'. Täysiveto aiheutti 0,22 bar paineen pakoputkessa vakioilla loppuvaimentimilla. Onkohan tuo liikaa? Mutta kun ääntä ei haluaisi kuunnella paljoa vakiota enempää, siis nyt vakio äänet sisällä, vaikka koko etuputkisto on tehty uusiksi ja 3".
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Nyt uudella päivitetyllä softalla ajeltu reilu viikonpäivät ja aika hyvältä tuntuu. Itse softamaisteri tuikku kävi täällä keskiviikona kylässä ja koeajoi tekeleen(sä). Kommentti oli, että käyhän penkissä tai mitataan hänen napilla vedot kunhan kevät koittaa . Eli imusarjojen suolistus teki hyvää koneen käytökselle. Nyt riittävä veto alkaa jo +1200rpm.
Näkihän tuon jo silmällä, että läppäakselit ja imuläpät ahdisti n. 20% imukanavan pinta-alasta. Siihen vielä 5 mm karstakerros päälle niin eipä ole epäselvää etteikö imusarjoja ja imukanavia kannata puhdistaa, jos yli normilastun vetoja alkaa rakentelemaan tähän v6:een.
Kokeilin tuikun lähettämiä softia, joissa alle 2000rpm vääntöjä lisättiin ja sitten toisessa vähennettiin 20%. Molemmilla sai aikaan herätyspöläytyksen, mutta ei ollut epäselvää kumpi jäi sissään Jos vähän auto tuprauttaa, niin sitten edes sen takia että viäntää. Vielä taidetaan kokeilla mitä railpaineen nosto nykyisestä 1800 bar:sta yläkierroksille vaikuttaa.
Ja jakolaatikon vaihtoonkin pitäisi aika löytää. Ja miettiä miksi kolmosella ahdot hiipuu, eikö enää vastus riitä vai luistaako
Mutta hyvältä ja mukavalta käyttömaamoottoriltahan tämä kuitenkin vaikuttaisi.
Näkihän tuon jo silmällä, että läppäakselit ja imuläpät ahdisti n. 20% imukanavan pinta-alasta. Siihen vielä 5 mm karstakerros päälle niin eipä ole epäselvää etteikö imusarjoja ja imukanavia kannata puhdistaa, jos yli normilastun vetoja alkaa rakentelemaan tähän v6:een.
Kokeilin tuikun lähettämiä softia, joissa alle 2000rpm vääntöjä lisättiin ja sitten toisessa vähennettiin 20%. Molemmilla sai aikaan herätyspöläytyksen, mutta ei ollut epäselvää kumpi jäi sissään Jos vähän auto tuprauttaa, niin sitten edes sen takia että viäntää. Vielä taidetaan kokeilla mitä railpaineen nosto nykyisestä 1800 bar:sta yläkierroksille vaikuttaa.
Ja jakolaatikon vaihtoonkin pitäisi aika löytää. Ja miettiä miksi kolmosella ahdot hiipuu, eikö enää vastus riitä vai luistaako
Mutta hyvältä ja mukavalta käyttömaamoottoriltahan tämä kuitenkin vaikuttaisi.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Hyvää tekstiä mirmir69:ltä
Täälläkin on edetty suunnittelusta toteutukseen. Se enemmän ja vähemmän vedossa luistanut turbiini alkaa menettämään täysin otteensa vedossa, joten tänään kiikutin toisen vastaavan turbiinin jn-tradingille hoitoon. Helpotti hommaa tuo käsiin jäänyt aihio-turbiini. Ei tarvitse autoa seisottaa pukilla turhan päiten. Kunnostettu turbiini tulee 3-levyisellä lukolla, joten pitäisi kestää kaikki pauhu mitä om642:sta saadaan taiottua. Pitäisi olla valmista vielä tällä viikolla, joten pääsiäisen jälkeen pääsee kokeilemaan, alkaako veto siirtymään paremmin tiehen.
Jakopään kiristintä olen itsekin tuijotellut aina välillä. 240tkm mittarissa ja kiristin ulkona n. 15mm, se paksummassa osassa oleva öljyreikä ei vielä näy, mutta epäilyttäähän tuo, että siihen alaheräämiseen vaikuttaa jo.
Tuo alaheräämisen parantaminen kyllä kuumottelee kovasti. Nyt vähän sylettää tuo alle 1800rpm hengettömyys. Menee pintakaasulla ja jaksaa pitää vauhdin, mutta kiihdyttäessä alle 1800rpm voimaa saisi olla enemmän. Noh, tämä taitaa olla parannettavissa Kajaanin keikalla
Sen verran hyvin tämä on toiminut, että jotain pitäisi tehdä, että pääsisi rikkomisen makuun Kaverin e61 Bemarista meni automaattilaatikosta rehellisesti akseli poikki jo alle 350hp tehoilla, on nämä lujia laitteita siihen nähden...
Mikäs on muiden virittäjävelhojen näkemys om642:n ahtoputkistoon? Onko ahtoputkissa oleva äänenvaimennin(?) ilmaa ahdistava? Melkoinen sokkelo se ainakin on ilmankulun kannalta.
Täälläkin on edetty suunnittelusta toteutukseen. Se enemmän ja vähemmän vedossa luistanut turbiini alkaa menettämään täysin otteensa vedossa, joten tänään kiikutin toisen vastaavan turbiinin jn-tradingille hoitoon. Helpotti hommaa tuo käsiin jäänyt aihio-turbiini. Ei tarvitse autoa seisottaa pukilla turhan päiten. Kunnostettu turbiini tulee 3-levyisellä lukolla, joten pitäisi kestää kaikki pauhu mitä om642:sta saadaan taiottua. Pitäisi olla valmista vielä tällä viikolla, joten pääsiäisen jälkeen pääsee kokeilemaan, alkaako veto siirtymään paremmin tiehen.
Jakopään kiristintä olen itsekin tuijotellut aina välillä. 240tkm mittarissa ja kiristin ulkona n. 15mm, se paksummassa osassa oleva öljyreikä ei vielä näy, mutta epäilyttäähän tuo, että siihen alaheräämiseen vaikuttaa jo.
Tuo alaheräämisen parantaminen kyllä kuumottelee kovasti. Nyt vähän sylettää tuo alle 1800rpm hengettömyys. Menee pintakaasulla ja jaksaa pitää vauhdin, mutta kiihdyttäessä alle 1800rpm voimaa saisi olla enemmän. Noh, tämä taitaa olla parannettavissa Kajaanin keikalla
Sen verran hyvin tämä on toiminut, että jotain pitäisi tehdä, että pääsisi rikkomisen makuun Kaverin e61 Bemarista meni automaattilaatikosta rehellisesti akseli poikki jo alle 350hp tehoilla, on nämä lujia laitteita siihen nähden...
Mikäs on muiden virittäjävelhojen näkemys om642:n ahtoputkistoon? Onko ahtoputkissa oleva äänenvaimennin(?) ilmaa ahdistava? Melkoinen sokkelo se ainakin on ilmankulun kannalta.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: S211 642 viritys
.
Neljän baarin mappi, niin voi ahtoja edelleen nostaa.
Näyttäisi antavan lisäsyöttö mahdollisuuttakin.
Neljän baarin mappi, niin voi ahtoja edelleen nostaa.
Näyttäisi antavan lisäsyöttö mahdollisuuttakin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Hei!
http://1drv.ms/22vfTB8
Ei siellä sisäisiä ahdistuksia ole niin sammutusläppäkotelossa, kuin ei myöskään äänenvaimennin puolella.
http://1drv.ms/1Rjf465
Sprinterin V6 moottorissahan näyttäisi imusarja olevan aikapaljon paksumpi , miten lie Vitossa? Onko maailmalta mitattu n. 2,5 bar ahdoilla olevien Vitojen ilmamääriä?
Itselläni näytti nyt imusarjan suolistuksen myötä ilmamäärä vakioituvan n. 274 g/s 11-lapaisella kompurasiivellä.Ja nyt ei enää ainakaan -12C pakkanen lisännyt ilmamäärää merkittävästi.
Tuossa vielä todistusaineistoa imusarjojen suolistuksen tarpeellisuudesta, kilometrejä tuossa 376tkm, josta viimeiset 100tkm pakokaasunkierrätys on ollut kiinni.
http://1drv.ms/1UEKU0D
http://1drv.ms/22vfTB8
Ei siellä sisäisiä ahdistuksia ole niin sammutusläppäkotelossa, kuin ei myöskään äänenvaimennin puolella.
http://1drv.ms/1Rjf465
Sprinterin V6 moottorissahan näyttäisi imusarja olevan aikapaljon paksumpi , miten lie Vitossa? Onko maailmalta mitattu n. 2,5 bar ahdoilla olevien Vitojen ilmamääriä?
Itselläni näytti nyt imusarjan suolistuksen myötä ilmamäärä vakioituvan n. 274 g/s 11-lapaisella kompurasiivellä.Ja nyt ei enää ainakaan -12C pakkanen lisännyt ilmamäärää merkittävästi.
Tuossa vielä todistusaineistoa imusarjojen suolistuksen tarpeellisuudesta, kilometrejä tuossa 376tkm, josta viimeiset 100tkm pakokaasunkierrätys on ollut kiinni.
http://1drv.ms/1UEKU0D
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Mikä on om642 vakio ahtopaine? Oma kehon kuljetin näyttää noin 1,4 bar mikä tuntuu kohtuu suurelta.. Tietääkseni auto on vakio eikä siihen ole tehty softamuutoksia
W211 280 cdi pre-facelift
OM642.920
OM642.920
Re: S211 642 viritys
1.4bar taisi olla vakiona painetta. Ei muuta kuin ecun kylkeen reikä ja softaa sisään
Nojuu, täällä on kolmilevyinen turbiini paikallaan ja viikon päivät ajeltu. Nyt siirtyy tehoa paremmin tiehenkin
Olikos tuon 4 bar mapin kanssa niin, että johtosarjan syöttö ja maadoitus piti pistokkeessa kääntää puolelta toiselle? Ecun signaali menee edelleen keskimmäisestä 2-pinnistä.
Nojuu, täällä on kolmilevyinen turbiini paikallaan ja viikon päivät ajeltu. Nyt siirtyy tehoa paremmin tiehenkin
Olikos tuon 4 bar mapin kanssa niin, että johtosarjan syöttö ja maadoitus piti pistokkeessa kääntää puolelta toiselle? Ecun signaali menee edelleen keskimmäisestä 2-pinnistä.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: S211 642 viritys
.
Ei tarvi, käy ihan suoraan entisen paikalle.
Ei tarvi, käy ihan suoraan entisen paikalle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Laitetaampa päivitystä tännekkin tuon minun mersun tiimoilta. Auto on Siekkisellä jakolaatikon vaihdossa ja vaihdelaatikon tarkastuksessa. Ja tänään tuli ilouutisia, uusi 3 levyinen turbiini oli saapunut Maaningalle
Eli turbiiniseppä oli löytänyt konseptin, jolla kolmas levy oli saatu mahtumaan tähän minun 4-maticin 5-vaihteiseen laatikkoon.
Vahvistetut vaihdelevypakat eivät olleet luistaneet.
Palataampa asiaan, kun auto on ajossa väljättömällä jakolaatikolla, uusilla venttiileillä ja 3 levyisellä turbiinilla.
Eli turbiiniseppä oli löytänyt konseptin, jolla kolmas levy oli saatu mahtumaan tähän minun 4-maticin 5-vaihteiseen laatikkoon.
Vahvistetut vaihdelevypakat eivät olleet luistaneet.
Palataampa asiaan, kun auto on ajossa väljättömällä jakolaatikolla, uusilla venttiileillä ja 3 levyisellä turbiinilla.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
Jee
Huomenna palaa mese kotiin turbiinihuoltamolta. Ennakkotestit Maaninkalta lupaa hyvää 3-levyisen turbiinin pidoista
Jokohan tämänkin auton särkemistä pääsisi jatkamaan
Niin vielähän tästä ei ole särkynyt kuin vakio pakosarjat, jotka vei eka muokatun turbon mennessään
Huomenna palaa mese kotiin turbiinihuoltamolta. Ennakkotestit Maaninkalta lupaa hyvää 3-levyisen turbiinin pidoista
Jokohan tämänkin auton särkemistä pääsisi jatkamaan
Niin vielähän tästä ei ole särkynyt kuin vakio pakosarjat, jotka vei eka muokatun turbon mennessään
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
No, eikai se vaan heti särkyny kun ei ole mitään kuulunut?
Re: S211 642 viritys
Pikku päivitystä!
3 levyinen turbiniin pitää kuin tauti Kun se tarraa kiinni niin pitäisi olla 2000 Nm vääntöä
11-lapainen kompura siipi ja isot pakosarjat, aiheuttaa semmoisen ahtimen heräämisjumi tilanteen alle 2100 rpm.
Kun se herää pölläyttää ja lähtee, mutta semmoisellä sievällä kaasulla menee liikenteen mukana kivasti ja ei savumerkkaa reviriään
Jossain vaiheessa katotaan jossain penkissä tai Tuikun napilla, miten lähelle tai yli siitä maagisesta ja henkisestä 400hp:sta on menty. Mutta onko se 380hp tai 420hp, ei sillä ole oikeastaan muuta merkitystä kuin kivempi elvistellä täällä somessa
3 levyinen turbiniin pitää kuin tauti Kun se tarraa kiinni niin pitäisi olla 2000 Nm vääntöä
11-lapainen kompura siipi ja isot pakosarjat, aiheuttaa semmoisen ahtimen heräämisjumi tilanteen alle 2100 rpm.
Kun se herää pölläyttää ja lähtee, mutta semmoisellä sievällä kaasulla menee liikenteen mukana kivasti ja ei savumerkkaa reviriään
Jossain vaiheessa katotaan jossain penkissä tai Tuikun napilla, miten lähelle tai yli siitä maagisesta ja henkisestä 400hp:sta on menty. Mutta onko se 380hp tai 420hp, ei sillä ole oikeastaan muuta merkitystä kuin kivempi elvistellä täällä somessa
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: S211 642 viritys
On askarruttanut tuo imuputken läppä. Omassa kulkineessa otsikon moottorilla EGR ohjelmoitu kiinni. Mitäs virkaa "kaasuläpällä" on enää, kuin pumppauhäviöiden kasvattaminen osakuormalla ajettaessa. Läppä on kai melkein kiinni pienillä kierroksilla ajettaessa. Pystyisikö tuon läpän ohjelmoimaan olemaan kokoajan auki ja onko siitä haittaa?
S211 320 CDI V6 4matic tuikutettu
Re: S211 642 viritys
.
Ei ole haittaa.
Hätätilanteessa hyöty, kun sammuttaa moottorin väkisin.
Ei ole haittaa.
Hätätilanteessa hyöty, kun sammuttaa moottorin väkisin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: S211 642 viritys
Kiitos vastauksesta Tuikku. Teinpä omaan kulkuneuvoon kokeen poistamalla läpän akselilta ja alamäki moottorijarrutus pieneni ja kaasuun vastaaminen parani huomattavasti. Hätäsammutushan tuolla läpällä on tarkoitus muunmuassa. Vikakoodi seurasi tosin läpän poiston jälkeen, mutta kuittaamalla sen pois ajossa ei vikakoodia tule. Halusin viritellä keskustelua läpän olemuksesta ja tarpeellisuudesta ajossa. EGR on pois ohjelmoitu autossani. Imusarjan läpistä palstalla on ollut juttua, mutta tuosta "kaasuläpästä" niukasti.
S211 320 CDI V6 4matic tuikutettu
Re: S211 642 viritys
Onkos tuo nyt kuitenkaan Mercedes moottorin pakosarja? Taitaa olla 3 litraisen italialaisen VM motorin VM23D... aihe kiinnosti ja aloin googlettaa ja tuohon lopputulokseen päädyin.jukkis. kirjoitti:onko v6 virittäjät huomannut että jeepissä on tuossa moottorissa valurauta pakosarjat.
http://www.ebay.de/itm/JEEP-GRAND-CHERO ... xyVaBS7WLo" onclick="window.open(this.href);return false;
TJ
**********
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Tesla Y LR
X164 V8
W123 300CD
Niva 1.9TD 4x4
W242 B250e -ex
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S211 642 viritys
Maastis kirjoitti:Onkos tuo nyt kuitenkaan Mercedes moottorin pakosarja? Taitaa olla 3 litraisen italialaisen VM motorin VM23D... aihe kiinnosti ja aloin googlettaa ja tuohon lopputulokseen päädyin.jukkis. kirjoitti:onko v6 virittäjät huomannut että jeepissä on tuossa moottorissa valurauta pakosarjat.
http://www.ebay.de/itm/JEEP-GRAND-CHERO ... xyVaBS7WLo" onclick="window.open(this.href);return false;
TJ
Jaa sitä on semmosellakin koneella. Hyvä että korjasit.
Re: S211 642 viritys
Mutta olikos uudessa sprintterissä valusarjat, semmonen kutina jäi viimeisimmästä hoidosta
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.