W202 C200 käyttöauto
Jarrut lopultakin kuntoon!
Km 169485
Jarrujen ilmauksen jälkeen varasin optimistina ajan vikakoodien lukuun ja poistoon Mersun dealerillä ja sen perään katsastuksen. Vikaa näytti olevan pumpun lisäksi CAN-systeemeissä, mutta anturit ym. olivat OK. Seuraavaksi ajattelimme asentajan kanssa, että vaihtamalla pumppuun aiemman ABS:n sähköpuolen, voisi homma pelittää taas, jos kyseessä on jokin sähköpuiolen yhteensopivuusongelma.
Katsastuksessa löytyi ASR/ABS-valon lisäksi katkennut etujousi ja väljä raidetangon pää. Ihme tapahtui vasta katsastuksen jälkeen, kun ajoin asemalta pois - ASR/ABS-merkkivalot eivät enää syttyneetkään! Iskarien ravistelu tai jarrujen testaus saivat ilmeisesti ABS-pumpun käyntiin ja nyt jarrut toimivat kuin uudessa autossa ,-) Harvoin sitä on näin iloinen hylätyn katsastuksen ja risan jousen ja raidetangon pään kanssa. Noista selviää sentään rehellisellä työllä päin vastoin kuin näistä elektroniikan ihmeistä.
tomant
Jarrujen ilmauksen jälkeen varasin optimistina ajan vikakoodien lukuun ja poistoon Mersun dealerillä ja sen perään katsastuksen. Vikaa näytti olevan pumpun lisäksi CAN-systeemeissä, mutta anturit ym. olivat OK. Seuraavaksi ajattelimme asentajan kanssa, että vaihtamalla pumppuun aiemman ABS:n sähköpuolen, voisi homma pelittää taas, jos kyseessä on jokin sähköpuiolen yhteensopivuusongelma.
Katsastuksessa löytyi ASR/ABS-valon lisäksi katkennut etujousi ja väljä raidetangon pää. Ihme tapahtui vasta katsastuksen jälkeen, kun ajoin asemalta pois - ASR/ABS-merkkivalot eivät enää syttyneetkään! Iskarien ravistelu tai jarrujen testaus saivat ilmeisesti ABS-pumpun käyntiin ja nyt jarrut toimivat kuin uudessa autossa ,-) Harvoin sitä on näin iloinen hylätyn katsastuksen ja risan jousen ja raidetangon pään kanssa. Noista selviää sentään rehellisellä työllä päin vastoin kuin näistä elektroniikan ihmeistä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 169485
Yön aikana CAN-väylä meni taas epäkuntoon tai ABS-pumppu meni jumiin, koska aamulla olivat taas ABS:t kadonneet ja merkkivalot paloivat iloisesti.
tomant
Yön aikana CAN-väylä meni taas epäkuntoon tai ABS-pumppu meni jumiin, koska aamulla olivat taas ABS:t kadonneet ja merkkivalot paloivat iloisesti.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ABS-viritykset jatkuvat, jousihommat helpottuivat
ABS-pumppuun vaihdettu alkuperäisen pumpun sähköpuoli. Keskiviikkona taas uusi yritys eli vikakoodien poisto ja uusintakatsastus.
Samalla tuli vaihdettua raidetangon pää ja katkennut etujousi. Onneksi Joulupukki kävi etuajassa ja toi kunnolliset työkalut. Vähän nolottaa, kun jousen vaihto käy noin helposti eikä tarvitse enää äheltää hennompien puristimien kanssa. Tässä W202:sessa ei tarvitse edes iskaria irrottaa.
tomant
Samalla tuli vaihdettua raidetangon pää ja katkennut etujousi. Onneksi Joulupukki kävi etuajassa ja toi kunnolliset työkalut. Vähän nolottaa, kun jousen vaihto käy noin helposti eikä tarvitse enää äheltää hennompien puristimien kanssa. Tässä W202:sessa ei tarvitse edes iskaria irrottaa.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Katsastus lopultakin OK
Km 169514
Vikakoodit poistettu ja erinäisten testien ja herkistelyjen jälkeen ne pysyivät poissa ainakin niin kauan, että katsastusmies oli tyytyväinen ja löi hyväksymisleiman papereihin. Kiitos vielä Maurille suurenmoisesta työstä!
tomant
Vikakoodit poistettu ja erinäisten testien ja herkistelyjen jälkeen ne pysyivät poissa ainakin niin kauan, että katsastusmies oli tyytyväinen ja löi hyväksymisleiman papereihin. Kiitos vielä Maurille suurenmoisesta työstä!
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
ABS taas epäkunnossa
Km 169900
BAS/ASR- ja ABS-valot palavat taas. Välillä ne sai pois päältä pumppaamalla jarruja, mutta nyt näyttävät palavan jatkuvasti. Onko kukaan kärsinyt samanlaisista jarruvaivoista / CAN-väylän vaivoista ja löytänyt siihen apua? Alkaa kohta usko loppua, kun vaivaan ei löydy lääkettä.
tomant
BAS/ASR- ja ABS-valot palavat taas. Välillä ne sai pois päältä pumppaamalla jarruja, mutta nyt näyttävät palavan jatkuvasti. Onko kukaan kärsinyt samanlaisista jarruvaivoista / CAN-väylän vaivoista ja löytänyt siihen apua? Alkaa kohta usko loppua, kun vaivaan ei löydy lääkettä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 173218
Varoitusvaloshow jatkuu. ABS/ASR-valo on rauhoittunut ja syttyy erittäin harvoin. Siihen auttaa, kun ottaa hieman vauhtia ykkösellä ja jarruttaa voimalla, kunnes auto sammuu. Sen jälkeen valo ei enää syty. Nyt on alkanut SRS-valo syttyä ja sammua omia aikojaan. Yleensä se on hetken päällä ja sitten taas sammuu. Tämä siis aivan sattumanvaraisesti sekä yksin ajaessa että vaimon ollessa apumiehenä, turvavyö päällä tai ilman. Ilmaantui ensi kerran kovilla pakkasilla, mutta jatkuu nyt lauhallakin säällä.
tomant
Varoitusvaloshow jatkuu. ABS/ASR-valo on rauhoittunut ja syttyy erittäin harvoin. Siihen auttaa, kun ottaa hieman vauhtia ykkösellä ja jarruttaa voimalla, kunnes auto sammuu. Sen jälkeen valo ei enää syty. Nyt on alkanut SRS-valo syttyä ja sammua omia aikojaan. Yleensä se on hetken päällä ja sitten taas sammuu. Tämä siis aivan sattumanvaraisesti sekä yksin ajaessa että vaimon ollessa apumiehenä, turvavyö päällä tai ilman. Ilmaantui ensi kerran kovilla pakkasilla, mutta jatkuu nyt lauhallakin säällä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
33 kk ajettu.
Kustannukset 2016-01-16: km 172711, ajettu 73751 km, rahaa käytetty 20480 €. Pääoma 0,10 €/km, polttoaine 0,14 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,28 €/km.
tomant
Kustannukset 2016-01-16: km 172711, ajettu 73751 km, rahaa käytetty 20480 €. Pääoma 0,10 €/km, polttoaine 0,14 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,28 €/km.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
36 kk ajettu
Kustannukset 2016-04-16: km 179890, ajettu 80791 km, rahaa käytetty 21308 €. Pääoma 0,09 €/km, polttoaine 0,14 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,26 €/km.
tomant
Kustannukset 2016-04-16: km 179890, ajettu 80791 km, rahaa käytetty 21308 €. Pääoma 0,09 €/km, polttoaine 0,14 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,26 €/km.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Flekti on kokoajan päällä, kun virta on päällä, joten nyt kesäkelillä pitää aina mennen tullen käydä räpläämässä flektin moottorin johtoa. Maantiellä flektiä ei tarvita, mutta kaupunkiajossa lämmöt alkavat nousta turhan korkealle. Täytyy laittaa maadoituskatkaisija kabiiniin ns. manuaaliohjausta varten. Ei vain meinaa löytyä helppoa reittiä sähköjohdoille konehuoneesta ohjaamoon, onko jollain vinkkiä?
Ilmastoinnin kompura on sanonut työsuhteensa irti tai ainakin siitä solenoidikytkimestä lähti rautaromua irti. Käytetty kompura odottaa vaihtoa, kunhan kesä etenee. Pitääkö ilmastoinnin aineet ensin käydä huollossa poistamassa ja sitten vaihtaa kompura ja uudestaan taas käydä täyttämässä uudet aineet? Silloinhan joutuu kahdesti maksamaan aineiden vaihdosta?
tomant
Ilmastoinnin kompura on sanonut työsuhteensa irti tai ainakin siitä solenoidikytkimestä lähti rautaromua irti. Käytetty kompura odottaa vaihtoa, kunhan kesä etenee. Pitääkö ilmastoinnin aineet ensin käydä huollossa poistamassa ja sitten vaihtaa kompura ja uudestaan taas käydä täyttämässä uudet aineet? Silloinhan joutuu kahdesti maksamaan aineiden vaihdosta?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
42 kk ajettu
Katsastuksessa SRS-valo paloi melko kauan käynnistyksen jälkeen, mutta oli sammuksissa katsastuksen aikana niin kauan, että se ei aiheuttanut ongelmaa. Sehän syttyy ja sammuu satunnaisesti, mikä kuulemma saattaa johtua kosketushäiriöstä piuhoissa tai istuintunnistimen vaivasta. Raidetangon pää vasemmalla menee vaihtoon, mikä aiheutti hylyn ja 30 päivää korjausaikaa ja uusintanäytön.
Olen ajanut ilman ilmastointia ja flektiä. Flektin puute ei haittaa maantie- tai pätkäajossa, mutta kesällä ruuhkassa pitää flektin piuha laittaa kiinni, jolloin se pyörii jatkuvasti. Täytynee laittaa pakkosyötölle oma kytkin tai sitten toinen termostaattikytkin, joka ohjaa flektiä.
Kustannukset 2016-10-18: km 189212, ajettu 90113 km, rahaa käytetty 22968 €. Pääoma 0,08 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
tomant
Katsastuksessa SRS-valo paloi melko kauan käynnistyksen jälkeen, mutta oli sammuksissa katsastuksen aikana niin kauan, että se ei aiheuttanut ongelmaa. Sehän syttyy ja sammuu satunnaisesti, mikä kuulemma saattaa johtua kosketushäiriöstä piuhoissa tai istuintunnistimen vaivasta. Raidetangon pää vasemmalla menee vaihtoon, mikä aiheutti hylyn ja 30 päivää korjausaikaa ja uusintanäytön.
Olen ajanut ilman ilmastointia ja flektiä. Flektin puute ei haittaa maantie- tai pätkäajossa, mutta kesällä ruuhkassa pitää flektin piuha laittaa kiinni, jolloin se pyörii jatkuvasti. Täytynee laittaa pakkosyötölle oma kytkin tai sitten toinen termostaattikytkin, joka ohjaa flektiä.
Kustannukset 2016-10-18: km 189212, ajettu 90113 km, rahaa käytetty 22968 €. Pääoma 0,08 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Uusi asia tullut esille limousinen takaluukun lukituksen kanssa. Kun avaa takaluukun avainkakella tai napista painamalla, alkaa oikeasta takaposkesta kuulua surinaa, joka kestää arviolta 15-20 sekuntia. Tänä aikana ei luukkua voi sulkea, vaan se jää auki, vaikka sen paiskaa kiinni. Surinan loppumisen jälkeen luukku toimii normaalisti. Onko lukitusmekanismi vanhuuttaan väsynyt vai mistä mahtaa olla kyse?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 192460
Takaluukku lakkasi aukeamasta kokonaan. Se ei aukea enää kaukosäätimellä, ei napista, ei edes avaimella. Saattaa olla, että avain ei mene pohjaan asti, ainakaan lukkopesä ei käänny. On se kumma, kun 18-vuotta paikallaan ollut lukkopesä ei kierry, perhana. No, jatketaan herkistelyä ja odotetaan lämpimiä kevätilmoja.
Toinen ongelma näillä kilometreillä oli laturin hyytyminen. Jännitteensäätimen vaihto auttoi ensiapuna, mutta kuparipinnat, joihin hiilet painavat, ovat pienen hiomakangaskäsittelynkin jälkeen hyvin epätasaiset. Taitaa näiden hiilien elinikä olla lyhyenpuoleinen.
tomant
Takaluukku lakkasi aukeamasta kokonaan. Se ei aukea enää kaukosäätimellä, ei napista, ei edes avaimella. Saattaa olla, että avain ei mene pohjaan asti, ainakaan lukkopesä ei käänny. On se kumma, kun 18-vuotta paikallaan ollut lukkopesä ei kierry, perhana. No, jatketaan herkistelyä ja odotetaan lämpimiä kevätilmoja.
Toinen ongelma näillä kilometreillä oli laturin hyytyminen. Jännitteensäätimen vaihto auttoi ensiapuna, mutta kuparipinnat, joihin hiilet painavat, ovat pienen hiomakangaskäsittelynkin jälkeen hyvin epätasaiset. Taitaa näiden hiilien elinikä olla lyhyenpuoleinen.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 193388
Takaluukun lukko toimii jälleen kaukosäätimellä, sisänapilla ja avaimellta. Herkistely moottoriöljyn avulla sai lukkopesän antautumaan, ei tarvittu poraamista eikä muita ainetta rikkovia korjausmenetelmiä. Ruosteenirrotusöljy ei tehnyt mitään lukkopesässä, mutta moottoriöljy ja avaimen sinnikäs kiertäminen edestakaisin jakkarin avulla sai jumituksen hellittämään. Sen jälkeen, kun sain luukun auki avaimella, kävi sähköinen avaaminen taas toimimaan.
tomant
Takaluukun lukko toimii jälleen kaukosäätimellä, sisänapilla ja avaimellta. Herkistely moottoriöljyn avulla sai lukkopesän antautumaan, ei tarvittu poraamista eikä muita ainetta rikkovia korjausmenetelmiä. Ruosteenirrotusöljy ei tehnyt mitään lukkopesässä, mutta moottoriöljy ja avaimen sinnikäs kiertäminen edestakaisin jakkarin avulla sai jumituksen hellittämään. Sen jälkeen, kun sain luukun auki avaimella, kävi sähköinen avaaminen taas toimimaan.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 193953
En jaksanut enää alvariinsa täyttää tyhjeneviä renkaita, joten hommasin uudet kohtuuhintaiset talvirenkaat. Saas nähdä, kuinka ne toimivat. Vanhoilla olen ajanut neljä talvea ja niistä on pinta ja nastat loppu. Olivat kuulemma vuosimallia 2004 ,-)
tomant
En jaksanut enää alvariinsa täyttää tyhjeneviä renkaita, joten hommasin uudet kohtuuhintaiset talvirenkaat. Saas nähdä, kuinka ne toimivat. Vanhoilla olen ajanut neljä talvea ja niistä on pinta ja nastat loppu. Olivat kuulemma vuosimallia 2004 ,-)
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
4 vuotta ajettu eikä ihmeempää reportoitavaa
48 kk = 4 vuotta ajettu
Kustannukset 2017-04-16: km 197460, ajettu 98361 km, rahaa käytetty 24861 €. Pääoma 0,08 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
Kilometrikohtaiset kustannukset tippuneet vain sentin vuoden takaisesta. Ilmastointi edelleen korjaamatta ja SRS-valo on edelleen ON/OFF-tyylinen. Ruoste etenee lokasuojan ja ovien reunoissa, täytyy vissiin siistiä noita paikkoja. Jarrulaikat pitää tulevana kesänä uusia. Auto on ollut erittäin toimintavarma ja huoleton käytössä poislukien elektroniikan riesat.
tomant
Kustannukset 2017-04-16: km 197460, ajettu 98361 km, rahaa käytetty 24861 €. Pääoma 0,08 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
Kilometrikohtaiset kustannukset tippuneet vain sentin vuoden takaisesta. Ilmastointi edelleen korjaamatta ja SRS-valo on edelleen ON/OFF-tyylinen. Ruoste etenee lokasuojan ja ovien reunoissa, täytyy vissiin siistiä noita paikkoja. Jarrulaikat pitää tulevana kesänä uusia. Auto on ollut erittäin toimintavarma ja huoleton käytössä poislukien elektroniikan riesat.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 4 vuotta ajettu eikä ihmeempää reportoitavaa
Suunnilleen samalla kululla meni c36.... Paitsi polttoainetta meni noin 0.15euruplaa kilometrille. Ajelin 4.5 vuodessa noin 130tkmtomant kirjoitti:48 kk = 4 vuotta ajettu
Kustannukset 2017-04-16: km 197460, ajettu 98361 km, rahaa käytetty 24861 €. Pääoma 0,08 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
Kilometrikohtaiset kustannukset tippuneet vain sentin vuoden takaisesta. Ilmastointi edelleen korjaamatta ja SRS-valo on edelleen ON/OFF-tyylinen. Ruoste etenee lokasuojan ja ovien reunoissa, täytyy vissiin siistiä noita paikkoja. Jarrulaikat pitää tulevana kesänä uusia. Auto on ollut erittäin toimintavarma ja huoleton käytössä poislukien elektroniikan riesat.
tomant
Mulla ois tohon siistit ovet (744) - tai oikee etuovi, sitä ei oo... Laturikin löytyisi jos 010154 4802 käy (Bosch 90A). Laakerit, hiilet kollektori (bosch+ sorvattu heitottomaksi) ja lataussäädin (bosch) vaihdettu.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 205641
Vuotuinen kuntotarkastus (=katsastus) on tehty. Päästöjen ja jarrujen mittaus OK. Vasemmalla puolella nyt raidetangon sisemmässä päässä klappia. Näyttää löytyvän tarvikeosana koko ohjaustanko, joka sisältää raidetangot päineen. Lisäksi pitää takajarrulaikat vaihtaa. Taas vaatii uusintanäytön kuukauden sisällä.
Pyyhkijän moottorin akselin mutteri löystyi ja pyyhkijä jäi paikalleen kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen. Ensimmäinen kiristysyritys ei jaksanut pitää akselia kiinni. Toisella kertaa voitelin koneiston liukutappeineen ja kiristin mutterin kunnolla (sen verran kun arvelin M8-kierteen kestävän) ja nyt on pyyhkijä pelannut.
Ilmastointi puuttuu edelleen ja flekti ei pyöri, mutta näillä keleillä flektin puute ei haittaa.
Kustannukset 2017-10-09: km 205641, ajettu 106542 km, rahaa käytetty 26250 €. Pääoma 0,07 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
tomant
Vuotuinen kuntotarkastus (=katsastus) on tehty. Päästöjen ja jarrujen mittaus OK. Vasemmalla puolella nyt raidetangon sisemmässä päässä klappia. Näyttää löytyvän tarvikeosana koko ohjaustanko, joka sisältää raidetangot päineen. Lisäksi pitää takajarrulaikat vaihtaa. Taas vaatii uusintanäytön kuukauden sisällä.
Pyyhkijän moottorin akselin mutteri löystyi ja pyyhkijä jäi paikalleen kahden ja puolen vuoden käytön jälkeen. Ensimmäinen kiristysyritys ei jaksanut pitää akselia kiinni. Toisella kertaa voitelin koneiston liukutappeineen ja kiristin mutterin kunnolla (sen verran kun arvelin M8-kierteen kestävän) ja nyt on pyyhkijä pelannut.
Ilmastointi puuttuu edelleen ja flekti ei pyöri, mutta näillä keleillä flektin puute ei haittaa.
Kustannukset 2017-10-09: km 205641, ajettu 106542 km, rahaa käytetty 26250 €. Pääoma 0,07 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,04 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 211038
Katsastus lopulta OK. Raidetankojen vaihto olikin aikamoinen jumppa, kun ei ollut tilaa lyödä tai puristaa raidetankojen yhdystangon niveliä auki. Lopulta piti yhdystanko vetää rälläkällä kolmeen osaan ja lisäksi poistaa simpukan varsi ja toisen puolen välivarsi ennen kuin sai uuden osan laitettua.
Tähän yritin laittaa kuvia, mutta ei onnistunut vielä.
[ Yhdystanko ]
[ Ohjaus- ja välivarsi ]
Kustannukset 2017-12-16: km 211038, ajettu 111939 km, rahaa käytetty 27457 €. Pääoma 0,07 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,05 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
tomant
Katsastus lopulta OK. Raidetankojen vaihto olikin aikamoinen jumppa, kun ei ollut tilaa lyödä tai puristaa raidetankojen yhdystangon niveliä auki. Lopulta piti yhdystanko vetää rälläkällä kolmeen osaan ja lisäksi poistaa simpukan varsi ja toisen puolen välivarsi ennen kuin sai uuden osan laitettua.
Tähän yritin laittaa kuvia, mutta ei onnistunut vielä.
[ Yhdystanko ]
[ Ohjaus- ja välivarsi ]
Kustannukset 2017-12-16: km 211038, ajettu 111939 km, rahaa käytetty 27457 €. Pääoma 0,07 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,05 €/km, yhteensä 0,25 €/km.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Taas ABS-ongelmia, nyt pumppu käy jatkuvasti
Km 212902
ABS-ongelmat alkoivat v. 2014 lopussa noin km 150000, kun ABS-pumppu lakkasi käymästä ja vaihdoin sen käytettyyn. Jarrut ovat toimineet kohtalaisesti nyt kaksi vuotta. Nyt ensimmäisellä kunnon lumikelillä ABSit lakkasivat toimimasta ja merkkivalot palavat, mutta päinvastaisella tavalla eli ABS-pumppu pyörii jatkuvasti, vaikka auton sammuttaa avaimesta. Laastariratkaisu oli ottaa ABSin liitin irti ohjaimesta, jolloin pumppu pysähtyi. Vaiva ilmeisesti liittyy kosteus/jäätymisongelmiin esim. antureissa tai pumppu/ohjainyksikössä. En ryhdy purkamaan autoa tuolla lumisateessa vaan odotan suojakelejä, jos vaikka vaivat hellittäisivät. Tähän vuosimallissa on näköjään sellainen ominaisuus, että flekti ja ABS-pumppu ajoittain joko pyörivät jatkuvasti tai eivät ollenkaan.
Aijuu, onhan tähän tullut sellainenkin vaiva, että jäähdytysveden pinnan varoitusvalo palaa jatkuvasti, vaikka nestettä on riittävästi ja jäähdytys ja lämmitys toimii hyvin. Ennen se sammui, kun lisäsi pissapojan nestettä, mutta ei enää. Onneksi tuohon varoitusvaloon turtuu aika pian eikä välitä siitä. Silloin tällöin kannattaa varmaan katsoa, että jäähdytysnestettä tosiaan on jäljellä. Tosin näinhän se tehtiin ennen näitä hienoja antureita ja merkkivaloja ,-).
tomant
ABS-ongelmat alkoivat v. 2014 lopussa noin km 150000, kun ABS-pumppu lakkasi käymästä ja vaihdoin sen käytettyyn. Jarrut ovat toimineet kohtalaisesti nyt kaksi vuotta. Nyt ensimmäisellä kunnon lumikelillä ABSit lakkasivat toimimasta ja merkkivalot palavat, mutta päinvastaisella tavalla eli ABS-pumppu pyörii jatkuvasti, vaikka auton sammuttaa avaimesta. Laastariratkaisu oli ottaa ABSin liitin irti ohjaimesta, jolloin pumppu pysähtyi. Vaiva ilmeisesti liittyy kosteus/jäätymisongelmiin esim. antureissa tai pumppu/ohjainyksikössä. En ryhdy purkamaan autoa tuolla lumisateessa vaan odotan suojakelejä, jos vaikka vaivat hellittäisivät. Tähän vuosimallissa on näköjään sellainen ominaisuus, että flekti ja ABS-pumppu ajoittain joko pyörivät jatkuvasti tai eivät ollenkaan.
Aijuu, onhan tähän tullut sellainenkin vaiva, että jäähdytysveden pinnan varoitusvalo palaa jatkuvasti, vaikka nestettä on riittävästi ja jäähdytys ja lämmitys toimii hyvin. Ennen se sammui, kun lisäsi pissapojan nestettä, mutta ei enää. Onneksi tuohon varoitusvaloon turtuu aika pian eikä välitä siitä. Silloin tällöin kannattaa varmaan katsoa, että jäähdytysnestettä tosiaan on jäljellä. Tosin näinhän se tehtiin ennen näitä hienoja antureita ja merkkivaloja ,-).
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W202 C200 käyttöauto
Km 213241
Auto meni lunastukseen peurakolarin seurauksena, vahingot onneksi vain aineellisia. Tosin pimellä taidan puristaa rattia hieman enemmän kuin ennen ja näen tien laidassa peuroja ja hirviä väijymässä. Ajoreitit ovat siirtyneet isommille teille enkä enää aja aina nopeusrajoitusta tavoitellen, jos keli on paha tai näkyvyys huono. Saas nähdä palautuvatko aiemmat ajotottumukset?
Seuraavan käyttöauton tarina löytyy täältä.
Lopulliset kustannukset 57 1/2 kuukauden jälkeen:
Kustannukset 2018-01-31: km 213241, ajettu 114142 km, rahaa käytetty 25415 €. Pääoma 0,04 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,05 €/km, yhteensä 0,22 €/km.
tomant
Auto meni lunastukseen peurakolarin seurauksena, vahingot onneksi vain aineellisia. Tosin pimellä taidan puristaa rattia hieman enemmän kuin ennen ja näen tien laidassa peuroja ja hirviä väijymässä. Ajoreitit ovat siirtyneet isommille teille enkä enää aja aina nopeusrajoitusta tavoitellen, jos keli on paha tai näkyvyys huono. Saas nähdä palautuvatko aiemmat ajotottumukset?
Seuraavan käyttöauton tarina löytyy täältä.
Lopulliset kustannukset 57 1/2 kuukauden jälkeen:
Kustannukset 2018-01-31: km 213241, ajettu 114142 km, rahaa käytetty 25415 €. Pääoma 0,04 €/km, polttoaine 0,13 €/km ja muut 0,05 €/km, yhteensä 0,22 €/km.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020