M102 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Tenawatähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 02.09.2015 14:57

M102 turbotus

Viesti Kirjoittaja Tenawatähti »

Onkos järkeä lähtemään turbottamaan 1.8 ruiskukonetta? Kestääkö kone ? Minkä verran ahtoja kärsisi laittaa? Vai olisko vaan parempi että, laskisi kantta ja sun muuta pientä piristyshommaa?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M102 turbotus

Viesti Kirjoittaja tomant »

Tenawatähti kirjoitti:Onkos järkeä lähtemään turbottamaan 1.8 ruiskukonetta? Kestääkö kone ? Minkä verran ahtoja kärsisi laittaa? Vai olisko vaan parempi että, laskisi kantta ja sun muuta pientä piristyshommaa?
Järkevyydestä on paha sanoa, kun ei tiedä projektista enempää. Koneen kestävyys ja ahtopaineet riippuvat pitkälti siitä, kuinka hyvin pystyt ohjaamaan sytytysennakkoa ja erityisesti myöhäistämään sitä ahtopaineen vallitessa. Ainakin kaksilitrainen M102 kestää kohtuullisesti ahtopainetta, itse perusmoottorihan on vahvaa tekoa.

Tuosta allekirjoitiuksen linkistä löytyy lisätietoa ja samoin tuolta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 turbotus

Viesti Kirjoittaja atlas »

siis järkevin olisi laittaa sinne ilman ahdinta 230 kone ..vaihdat vain ecun sinne paikalleen ja sen koneen ...ja oma ruiskunsa 230 koneesta..potkua löytyy heti enemmän kuin pikku fiksauksella.
Ja jos ahdat taitaa 2l kone olla siihen parempi kuin 2.3 koska sen syl. kannas on kapea tohon 2litraiseen nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin