w210 290td vikatilassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

W210 290td vikatilassa kiertää alle 3000 ja savuttaa reilusti savu sinistä. vikakoodina antaa P1352 needle lift motion sensor ja imuilman, jäähdytysnesteen sekä polttoaineen lämpötilasta. turbossa ei merkittävää välystä, kokeiltu ilman pakoputkea joten sekään ei tukossa alipaineletkuja tutkittu yms. missä vika? autossa palaa bas/asr valo myös. jarrupolkimen kytkin on ehjä
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja etrade »

Mittaa "sähkösuuttimen" vastusarvo. Pitää olla noin 90-120ohmia.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

joo unohtu se mainita että on mitattu ja jotai +100ohm oli eli pitäs olla kunnossa? vika ilmaantui aika erikoisesti, kun autossa oli alkujaan vikana huono käynnistyvyys joka korjaantui hehkujen releen vaihdolla. hehkujen rele tuli 300dt väykystä mutta ei luulis sen vaikuttavan? tämän käynnistyvyys vian sain kuntoon niin meni vikatilaan sitä ennen toimi hyvin.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ettei olis joku maajohto jäänyt irti hehkureleen luota?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

pitäis olla kaikki piuhat kiinni on moneen kertaan tarkistettu. muitakin sähköpokseja käytetty irti kun vilkut ei toimineet nekin sain kuntoon.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

vaihoinpa vanhan hehkujen releen takaisin. nyt silläkin hehkuttaa/käynnistyy normaalisti mutta vikatilassa on vieläkin
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

Oisko tähän vikaan kellään tietoa/kokemusta mistä kannattas vikaa etsiä
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Staarilla katselemaan, niin löytyy mahdollinen vika paikka.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

mitäs se staari hyödyttää kun vikakoodit tiedossa jo... lähimmälle merkkiliikkeelle matkaa n.90km ja autosta leima loppunut reilu vuosi sitten
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

valitettavasti kirjoitti:vikakoodina antaa P1352 needle lift motion sensor
ja imuilman,
jäähdytysnesteen sekä
polttoaineen lämpötilasta.

autossa palaa bas/asr valo myös
Onhan tosta listasta aika vaikea ilman staria lähteä liikkeelle, koodejakaan ei ole ilmoitettu :? . Juuri eilen kirjottelin, että se koodin lukeminen on vasta puolivoittoa.

Starilla voi testata mitä noi lämpötilat näyttää (mitä vikaa niissä sitten onkin tullut?) Ja se antaa muutenkin ohjeet mitä tehdään vikakoodien mukaan. Yritin tuota ilmoittamaasi koodia katsoa starista, mutta ei se nyt oikein simulaatiossa onnistunut (ei auennut HHT).

ASR/BAS-saattaa saada auton vikatilaan jo pelkästään. Tai en näin vanhasta ole kyllä varma.

Ei tarvi viedä minnekkään merkkiliikkeeseen, tuolta voit kysellä apua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=152468" onclick="window.open(this.href);return false;
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

p1352 needle lift motion sensor b27
p0115 coolant temperature sensor b11
p0110 intake air temperature sensor b17
p0180 fuel temperature sensor Y1/1b1
en usko että bas asr liittyy tähän vikaan kun valo paloi ennen kuin tämä vika tuli.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

tais löytyy tähän vika. moottorin johtosarjasta muutama johto sulanut imusarjan alta. mikähän anturi mahtaa olla 1 ja 2 hehkujen välissä kannessa? sen johdot sulaneet 1 hehkun johdon kanssa yhteen.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja etrade »

Lämpötila anturi
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja etrade »

Toivottavasti tuli kuntoon tuolla remontilla.
Ei ne turhaan mainosta tuota Star testeriä.

Onneksi ei ole itse joutunu käyttää heidän palveluita... koputtaa puuta.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

eipähän tuo kuntoon tullu. johtosarja korjattu vaan oireet samat. oisko ecusta jotain palanu kun piuhat ollu oikosessa? ecun avasin mutta ei äkikselti löytyny mitään erikoista. vikakoodit vois tietysti lukee onko samat vielä ja mittailla antureista vastus arvoja onko anturit menny rikki tuon johtosarja vian takia. display defektive lukee mittariston ruudussa. eikös se jotain anturivikaa tarkoita? se tosin ollut siinä jo silloinkin kun auto toimi...staari ois varmaan ihan hyödyllinen kyllä.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

vikakoodit samat ei ollut mitään merkitystä sulaneiden johtojen uusimisella... oisko kellään tiedossa anturien vastusarvoja moottorrin lämpöanturille, imuilman lämpöanturille sekä polttoaineen lämpöanturille? ja missähän mahtaa sijaita polttoaineen lämpöanturi?
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Polttoaineen lämpöanturi on minusta syöttöpumpussa. En millään jaksa uskoa että kaikki nuo 3 anturi ovat rikki. Jos kerran vikokoodit olet saanut luettua niin miksei siinä ole samalla katsottu mitä arvoja kukin anturi näyttää.

Vikakoodien listaamisella ei minusta löydetä mitään vikaa vaan sieltä saa suuntaa että mistä päin sitä vikaa lähtee metsästäämään.

Edelleenkin väitän että vian auheuttaja on joko rikkinäinen sähkösuutin tai sitten sen johdotus, sama vika tekee todennäköisesesti nuo muutkin anturiherjat.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

Käytössä olleella vikakoodinlukijalla en saanut antureiden reaaliaikaisia arvoja katsottua.. Pitänee mittailla sähkösuuttimen johdotusta vielä vaikka piuhat näyttivät ehjiltä kun purin johtosarjan imusarjan alta korjatessani sulaneita johtoja. Sähkösuuttimen vikaan en jaksais uskoa kun mittasin sen vastus arvon aiemmin jo ja oli ok
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Se stari auttausi kyllä kummasti vian etsintää, joten jos mitenkään mahdollista niin koita jostain löytää sellainen, jolla tuo on ja myös aikaa.

Sillä voi tutkia antureita reaaliajassa ja antaa ohjeet (ja myös ohjearvot) mittauksille. Oheisohjelmilla selviää myös osien (antureiden) sijainti autossa (starfinder) ja sähkökaaviot saa otettua tapauskohtaisesti esille (WIS), jotta tietää mitä johtoja mittailla ja mistä.

Kyllä tuo varmaan ajankanssa muutenkin selviää, mutta helpottaisi vaan paljon asiaa :P

E: Paloiko tai palaako autossa hehkunvalo, siitä et vikakoodia ollut tuohon laittanut, mutta jos johdotkin on ollut yhdessä, niin luulisi siitäkin jotain herjaa tulevan.
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja etrade »

valitettavasti kirjoitti:savuttaa reilusti savu sinistä.
Jolle kirjoitti: Edelleenkin väitän että vian aiheuttaja on joko rikkinäinen sähkösuutin tai sitten sen johdotus
...eli ennakko pieles jostain syystä väliltä sähkösuutin-ecu-VP37, jos kone muuten on ok.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

noroljan kirjoitti:Se stari auttausi kyllä kummasti vian etsintää, joten jos mitenkään mahdollista niin koita jostain löytää sellainen, jolla tuo on ja myös aikaa.

Sillä voi tutkia antureita reaaliajassa ja antaa ohjeet (ja myös ohjearvot) mittauksille. Oheisohjelmilla selviää myös osien (antureiden) sijainti autossa (starfinder) ja sähkökaaviot saa otettua tapauskohtaisesti esille (WIS), jotta tietää mitä johtoja mittailla ja mistä.

Kyllä tuo varmaan ajankanssa muutenkin selviää, mutta helpottaisi vaan paljon asiaa :P

E: Paloiko tai palaako autossa hehkunvalo, siitä et vikakoodia ollut tuohon laittanut, mutta jos johdotkin on ollut yhdessä, niin luulisi siitäkin jotain herjaa tulevan.
joo uskon kyllä että staarista ois iso apu mutta koitetaan nyt pärjätä ilman. kiire ei ole autoa kuntoon saada kun ei oo leimaakaan ja muutakin pientä näpräystä ois leimalle. sähkökaavioita.

hehkunvalo paloi aiemmin jolloin ei lähtenyt aina kunnolla käyntiin, starttasi muttei käynnistynyt, tämä hävisi kun vaihdoin hehkunreleen. mutta vika ei tullut enää takaisin kun vaihdoin saman vanhan hehkujen releen takaisin. nyt hehkuttaa/käynnistyy normaalisti aina eikä pala valo.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Kolvaileppa ylijänniterelepiirilevyn juotokset uusiksi. Löytyy mustan poksin sisältä pelkääjän puolelta. Voi näyttää ok mutta usein juotokset poikki kun suurennuslasilla katselee. Tämä voi aiheuttaa kaikenlaisia mystisiä oireita sähköpuolella.
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

Behemoth kirjoitti:Kolvaileppa ylijänniterelepiirilevyn juotokset uusiksi. Löytyy mustan poksin sisältä pelkääjän puolelta. Voi näyttää ok mutta usein juotokset poikki kun suurennuslasilla katselee. Tämä voi aiheuttaa kaikenlaisia mystisiä oireita sähköpuolella.
minkäsnäköisessä boksissa se yj rele on. aiemmin yhen pienen boksin avasin ja kävin juotokset läpi mutta en oo ihan varma oliko oikee boksi, boksin päällä muutama sulake, niistä yksi oli palanut, siihen laitoin aluksi uuden sulakkeen mutta se ei palanut eikä tosin vaikuttanut mihinkään.
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Siellä pelkääjän puolelle konehuoneessa iso musta laatikko neljällä ristipääruuvilla kiinni kulmistaan. Sieltä löytyy laatikon (jos automaatti) EGS-boksit sun muut piirilevyt ja kortit. YJ-rele on siis linkin näköinen...ei siis sellainen normireleen näköinen vaan ihan piirilevy:

http://www.pelicanparts.com/techarticle ... /pic08.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
valitettavasti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 02.10.2011 22:32
Paikkakunta: Kitee

Re: w210 290td vikatilassa

Viesti Kirjoittaja valitettavasti »

joo tuon boksin tinailin jo aiemmin
Vastaa Viestiin