Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Tuli hetken mielijohteesta hankittua CLK 500 kun sellanen uudehko eikä miljoona ajettu oli kerrankin myynnissä, ja nyt rupesi kiinnostaan josko siihen sais laitettua AMG-tyyliin neljä putkea taakse.
Jenkkifoorumeilla noita virityksiä tuntuu olevan monenlaista, mutta osaisko joku vinkata mistä tämmösien hommien osaajia kannattais Oulun suunnalta kysellä?
Jenkkifoorumeilla noita virityksiä tuntuu olevan monenlaista, mutta osaisko joku vinkata mistä tämmösien hommien osaajia kannattais Oulun suunnalta kysellä?
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Sikälimikäli asia jotakuta muutakin kiinnostaa: MB-Osalta kysytty, laittavat ainoastaan valmiita sarjoja, koska eivät voi antaa takuuta jos aletaan rakenteleen jotain omia virityksiä.
Eli pitänee katella josko jostain löytyisi joku sopiva sarja ensitöiksi.
Eli pitänee katella josko jostain löytyisi joku sopiva sarja ensitöiksi.
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Vaatii takakontin pohjan vaihdon malliin joka sallii äänenvaimenninpöntön myös oikealle. Pohja on muovia ja liimalla kiinni. Saa kai tuohon sellaisiakin tuning-sarjoja jossa haarautuva putki menee ihan takapuskurin takana, mutta onko semmonen sitten hieno...
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Moni tuntuu tekevän silleen näitä että vetävät yhdellä pöntöllä ja sitten putki viedään akselin ja vararenkaan välistä toiselle puolelle, mutta on noita kahellaki pöntöllä jonkuverran vissiin. Ihan puskurin takaa vietyjä en ollutkaan nähnyt, mutta nyt kun kattelin niin joo, niitäkin näkyy olevan. Se on joku 55/63 AMG pohja mikä siihen pitäis olla kaiketi, jos sen kahella pöntöllä haluaa tehdä.MouTine kirjoitti:Vaatii takakontin pohjan vaihdon malliin joka sallii äänenvaimenninpöntön myös oikealle. Pohja on muovia ja liimalla kiinni. Saa kai tuohon sellaisiakin tuning-sarjoja jossa haarautuva putki menee ihan takapuskurin takana, mutta onko semmonen sitten hieno...
Pitää melkein miettiä että ottaisko keskivaimentimen vaan aluksi pois, kun kuulemma sillä näistä saa ääntä ainaki lissää, ja kattelis sitte että pöriseekö tarpeeksi ja vieläkö pitää saaha putkenpäitä taakse

98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Mun mielestä järkevin just noin että jos sitä ääntä haluaa niin ottaa joko keskiresonaattorin pois tai sitten korvaa takavaimentimen jollain laadukkaalla vaimentimella. Sullakin vissiin aika ehjä ja vähän ajettu toi auto niin en näe mieltä pilkkoa takapuskuria sen toisen ulostulon takia.jjh- kirjoitti:Moni tuntuu tekevän silleen näitä että vetävät yhdellä pöntöllä ja sitten putki viedään akselin ja vararenkaan välistä toiselle puolelle, mutta on noita kahellaki pöntöllä jonkuverran vissiin. Ihan puskurin takaa vietyjä en ollutkaan nähnyt, mutta nyt kun kattelin niin joo, niitäkin näkyy olevan. Se on joku 55/63 AMG pohja mikä siihen pitäis olla kaiketi, jos sen kahella pöntöllä haluaa tehdä.MouTine kirjoitti:Vaatii takakontin pohjan vaihdon malliin joka sallii äänenvaimenninpöntön myös oikealle. Pohja on muovia ja liimalla kiinni. Saa kai tuohon sellaisiakin tuning-sarjoja jossa haarautuva putki menee ihan takapuskurin takana, mutta onko semmonen sitten hieno...
Pitää melkein miettiä että ottaisko keskivaimentimen vaan aluksi pois, kun kuulemma sillä näistä saa ääntä ainaki lissää, ja kattelis sitte että pöriseekö tarpeeksi ja vieläkö pitää saaha putkenpäitä taakse
Mulla oli omassa muuten vakio putkisto mutta takavaimentimet korvattu Eisenmann vaimentimilla ja ääni aika mieto. Nyt kun on kattienkorvausputket niin ääntä tulee kyllä vähän liikaakin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Vaihtoehdot valmiiden sarjojen kanssa tuntuu olevan CKS, MEC Design ja Supersprint, joilta löytyis putket+pönttö tyyppinen sarja joka korvaa suoraan auton omat palikat takaa. Kuulostaa vaan että nuo valmiit sarjat on kalliimpia kun jos joku tekis customihomman ja ostais pelkän vaimentimen, mutta täällä ei pahemmin tunnu olevan mitään laadukkaita paikkoja mitkä noita tekis.
Farazin korjailemaa E55 AMGtä tuli joskus muinoin ajettua, kun se sitä kauppasi, ja siinä taisi supersprintin putket olla, että se ainaki oli ihan hyvän kuulonen
Farazin korjailemaa E55 AMGtä tuli joskus muinoin ajettua, kun se sitä kauppasi, ja siinä taisi supersprintin putket olla, että se ainaki oli ihan hyvän kuulonen

98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
E55 äänet kelpais vakionakin ainakin mulle, mielettömän hienot, tää CLK on pliisun kuulonen joo, mutta ompa sit hiljanen ajaa ja oikeastaan aika kivakin, että ulkoapäin eikä edes äänistä tavan tallaaja tiedä millä tekniikalla se on. Makuasioita toki, ite oon ajatellu pitää tuon noin ja pöristelen sit kesällä prätkällä.
CLK 500 -05
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Jeh, ohan tuo tollanen sliippari vaikka on tehoa enempi ku 55 AMGssä (mulla on siis 07 missä on tuo uudempi tehokkaampi kone)ApeP kirjoitti:E55 äänet kelpais vakionakin ainakin mulle, mielettömän hienot, tää CLK on pliisun kuulonen joo, mutta ompa sit hiljanen ajaa ja oikeastaan aika kivakin, että ulkoapäin eikä edes äänistä tavan tallaaja tiedä millä tekniikalla se on. Makuasioita toki, ite oon ajatellu pitää tuon noin ja pöristelen sit kesällä prätkällä.

98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Mihin putkiratkaisuun mahdoit päätyä vai vaihtuiko putki lainkaan? Olis omaan S211 E500:een putken uusimista edessä ja marmorilla osat sen hintaisia, että jopa tuning putket alkaa kiinnostaa.jjh- kirjoitti:Jeh, ohan tuo tollanen sliippari vaikka on tehoa enempi ku 55 AMGssä (mulla on siis 07 missä on tuo uudempi tehokkaampi kone)ApeP kirjoitti:E55 äänet kelpais vakionakin ainakin mulle, mielettömän hienot, tää CLK on pliisun kuulonen joo, mutta ompa sit hiljanen ajaa ja oikeastaan aika kivakin, että ulkoapäin eikä edes äänistä tavan tallaaja tiedä millä tekniikalla se on. Makuasioita toki, ite oon ajatellu pitää tuon noin ja pöristelen sit kesällä prätkällä.Mulla oli CLK 200 aikasemmin ja ulkoisesti tuosta näkee eron ehkä siinä että tässä on isommat jarrut...
MB S211 E500 4Matic -04
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Aikoinani kyselin mun S211 500:seen kanssa kauniimman kuuloista putkistoa. En enää muista oliko siinä tuplaputket taakse, muistaakseni oli. Lorton takapänikät ja takapuskuri olisi olleet semmoiset €4500. Jäi kauppaan.
Mulla ässässä saman M113 koneen äänimaailma parantui korvaamalla takapöntöt suorilla putkilla. Juuri sopiva murina joka ei kruisatessa häiritse. Ei mitään rätkettä tai pauketta. Siis hyvin eri äänimaailma kuin nämä wrx subarut ja muut vastaavat. Mistä siis kukin tykkää.
Aikani koitin ässäänkin löytää valmiita pönttöjä, mutta hintaluokka Saksan ebayssäkin melko älytön. Sitten eräänä päivänä kypsyin vatuloimiseen ja nyppäsin kokeeksi ketjuleikkurilla putken poikki takapöntön edestä. Mitään ei tarvitse tuollaisella leikkurilla purkaa. Ajattelin että jos menee *tuiksi niin sit vaan jatkoliittimellä pönttö takaisin. Mutta se oli siinä, ei tarvinnut kuin jatkopätkät jottei pakokaasut jää pohjamuoveihin pyörimään. Mitähän ne pulikat maksoi, reilusti alle satkun per puoli kuitenkin.
Talveksi pistän pöntöt takaisin niin kesän tullessa tulee taas hyvälle tuulelle.
Mulla ässässä saman M113 koneen äänimaailma parantui korvaamalla takapöntöt suorilla putkilla. Juuri sopiva murina joka ei kruisatessa häiritse. Ei mitään rätkettä tai pauketta. Siis hyvin eri äänimaailma kuin nämä wrx subarut ja muut vastaavat. Mistä siis kukin tykkää.
Aikani koitin ässäänkin löytää valmiita pönttöjä, mutta hintaluokka Saksan ebayssäkin melko älytön. Sitten eräänä päivänä kypsyin vatuloimiseen ja nyppäsin kokeeksi ketjuleikkurilla putken poikki takapöntön edestä. Mitään ei tarvitse tuollaisella leikkurilla purkaa. Ajattelin että jos menee *tuiksi niin sit vaan jatkoliittimellä pönttö takaisin. Mutta se oli siinä, ei tarvinnut kuin jatkopätkät jottei pakokaasut jää pohjamuoveihin pyörimään. Mitähän ne pulikat maksoi, reilusti alle satkun per puoli kuitenkin.
Talveksi pistän pöntöt takaisin niin kesän tullessa tulee taas hyvälle tuulelle.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Muinaiset "rahamiesten mallit" on jo tätä nykyä ihan harrasteluokan pelejä, mutta ei vaan näy vielä osahinnoittelussa ja näkyykö koskaan?
Kysyin alkuperäisten osien hintaa koko putkistolle, kun vaikuttaa päällepäin alkuperäiseltä. Hinnat oli seuraavasti:
- KAT-pätkä vasen 1309 Eur
- KAT-pätkä oikea 1309 Eur
- Keskipala + oik takavaimennin 1155 Eur
- Vasen takavaimennin 841,50 Eur
TOTAL 4 614,5 Eur
Oletan, että hinnat sisältää kaikki asennushilppeet, mutta sekin pitää vielä tarkistaa. Mutta ihan oikeasti, jos lähdetään siitä, että kyllä ne menee kaikki torvet auton alla uusiksi niin onko järkeä maksaa alkuperäislaatuisista tuota hintaa? Supersprinttiä olen katellut, mutta en ole sitä vielä pystynyt itselle perustelemaan. Ehkä sekin aika tulee... Onko näissä pakoputkiston vaihto jutuissa mitään CE-vaatimuksia tms. jotka pitää varmistaa ennen hankintaan ryhtymistä ettei tule katsastuksessa ongelmia? Yhteen vm -87 autoon tein putken "irto-osista" eikä sen kanssa tullut mitään ongelmia katsastuksessa, mutta onko uudemmissa vaatimukset toisin.
Kysyin alkuperäisten osien hintaa koko putkistolle, kun vaikuttaa päällepäin alkuperäiseltä. Hinnat oli seuraavasti:
- KAT-pätkä vasen 1309 Eur
- KAT-pätkä oikea 1309 Eur
- Keskipala + oik takavaimennin 1155 Eur
- Vasen takavaimennin 841,50 Eur
TOTAL 4 614,5 Eur
Oletan, että hinnat sisältää kaikki asennushilppeet, mutta sekin pitää vielä tarkistaa. Mutta ihan oikeasti, jos lähdetään siitä, että kyllä ne menee kaikki torvet auton alla uusiksi niin onko järkeä maksaa alkuperäislaatuisista tuota hintaa? Supersprinttiä olen katellut, mutta en ole sitä vielä pystynyt itselle perustelemaan. Ehkä sekin aika tulee... Onko näissä pakoputkiston vaihto jutuissa mitään CE-vaatimuksia tms. jotka pitää varmistaa ennen hankintaan ryhtymistä ettei tule katsastuksessa ongelmia? Yhteen vm -87 autoon tein putken "irto-osista" eikä sen kanssa tullut mitään ongelmia katsastuksessa, mutta onko uudemmissa vaatimukset toisin.
MB S211 E500 4Matic -04
Re: Oulun suunnalta pakoputkien customointia CLKlle?
Uudemmissa pitää olla katit ja vaimentimet e-hyväksyttyjä.
Ei katsurit noita juuri syynää, ehkä katin saattaa katsoa.
ikävä silti jos saa merkinnän vaikka takapöntöstä, ei mene läpi ennen pöntön vaihtoa..
En muista vuosirajaa missä tuo vaaditaan, 87:ssa ei varmasti.
Monella valmistajalla, supersrintilläkin, on luetteloissa takavaimentimia mallia "race" joissa lukee selvästi että E-merkintä (homologation) puuttuu.
Ei katsurit noita juuri syynää, ehkä katin saattaa katsoa.
ikävä silti jos saa merkinnän vaikka takapöntöstä, ei mene läpi ennen pöntön vaihtoa..
En muista vuosirajaa missä tuo vaaditaan, 87:ssa ei varmasti.
Monella valmistajalla, supersrintilläkin, on luetteloissa takavaimentimia mallia "race" joissa lukee selvästi että E-merkintä (homologation) puuttuu.