C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Moro!
En tiedä onko oikealla alueella mutta ylläpitäjä voi siirtää/poistaa, mutta nyt asiaan.
250tbo:sta on ahdot hukassa.Hukkaportin alipainekello pelaa, säätimen ja kellon välinen alipaineletku on vaihdettu uuteen ja toimi vähän aikaa, sitten katosi ahdot. Parhaimillaan ahtasi vain 0.5bar lappu lattiassa . Joten voiko joku ahtoputkistosta vuotaa? Coolerin tarkistan huomenissa, että missä kunnossa se on. Voi ehdotella lisää mistä kannattaa tutkia.
Kiitoksia pikaisista avuista.
-Töötti_miäs
En tiedä onko oikealla alueella mutta ylläpitäjä voi siirtää/poistaa, mutta nyt asiaan.
250tbo:sta on ahdot hukassa.Hukkaportin alipainekello pelaa, säätimen ja kellon välinen alipaineletku on vaihdettu uuteen ja toimi vähän aikaa, sitten katosi ahdot. Parhaimillaan ahtasi vain 0.5bar lappu lattiassa . Joten voiko joku ahtoputkistosta vuotaa? Coolerin tarkistan huomenissa, että missä kunnossa se on. Voi ehdotella lisää mistä kannattaa tutkia.
Kiitoksia pikaisista avuista.
-Töötti_miäs
Viimeksi muokannut Töötti_miäs, Ti 15.12.2015 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Ahtaako se jos kytkee alipaineen suoraan hukkaportin kellolle?`
Entä miten nopeasti käynnistyksen jälkeen vetää kellon kiinni? (tämä siis silloin kun kellolle ei mene suoraa alipainetta)
No joko testasit nämä jutut?
Ettei olis hukkaportin modulaattorin letkut ristissä?
Entä miten nopeasti käynnistyksen jälkeen vetää kellon kiinni? (tämä siis silloin kun kellolle ei mene suoraa alipainetta)
No joko testasit nämä jutut?
Ettei olis hukkaportin modulaattorin letkut ristissä?
Viimeksi muokannut Jolle, Ma 14.12.2015 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
En osaa nyt sanoa, kun mersu ei oo käyntikunnossa. Ku on nyt tulossa isompaa cooleria ja turhat systeemit poistettu.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Ei kyseisestä systeemistä voi ilman ongelmia poistaa mitään. Täytyy muistaa että ko. autossa on jo moottorinohjailaite ECU.Töötti_miäs kirjoitti: ja turhat systeemit poistettu.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Näyttää tuo oma ainakin omin voimin liikkuvantuomasnuutti kirjoitti:Ei kyseisestä systeemistä voi ilman ongelmia poistaa mitään. Täytyy muistaa että ko. autossa on jo moottorinohjailaite ECU.Töötti_miäs kirjoitti: ja turhat systeemit poistettu.
202 2.5TD
201 2.0E
124 200D
201 2.0E
124 200D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Tietääkseni ei c250 oo moksikaan jos egr:än poistaa. Mutta nyt iski tehon nälkä joten isompi cooleri hommataan ja jostain vielä turbo.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Saathan toki kyseisestä moottorista rakennettua minkälaisen pakkauksen hyvänsä, mutta et alkuperäisellä kokoonpanolla.Töötti_miäs kirjoitti:Tietääkseni ei c250 oo moksikaan jos egr:än poistaa. Mutta nyt iski tehon nälkä joten isompi cooleri hommataan ja jostain vielä turbo.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Enhän minä superia oo rakentamassa. Lähinnä vähän piristän käyttöautoa, mukavampi ajella ku on enempi vääntöä.tuomasnuutti kirjoitti:Saathan toki kyseisestä moottorista rakennettua minkälaisen pakkauksen hyvänsä, mutta et alkuperäisellä kokoonpanolla.Töötti_miäs kirjoitti:Tietääkseni ei c250 oo moksikaan jos egr:än poistaa. Mutta nyt iski tehon nälkä joten isompi cooleri hommataan ja jostain vielä turbo.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Mites kakspuolikkaasta saa enemmän vääntöä ilman elementtien vaihtoa ?
Jos perus om606 hyrrää meinaat laittaa niin heräilee entistä myöhemmin sen jälkeen.
Jos perus om606 hyrrää meinaat laittaa niin heräilee entistä myöhemmin sen jälkeen.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Veikkaisin että varsinkin C:ssä jos mihin tahansa kierrätykseen liittyvää kapulaa peukaloi ni ei ahda siten kuin pitäisi. Sekun on noin jo W124:sissakin joissain missä alipaineella ohjataan hukaporttia. Omassa W124 250DT suuttu heti jos koski ilmamassaan tai ahtoputken läppään tai tulppasi pakosarjasta tulevan putken tai alipainelinjoihin joitten takana oli ohjauksia läpille tai.... Mitään kierrätykseen liittyvään ei voinu tehdä kun suuttu.
Voi olla että ahtaakin kylmänä mutta kun lämpiää ni siihen loppuu ahdot Kylmänä tuokin ahtoi kun tulppasi sen pakosarjasta lähtevän putken mutta ahto loppu het kun lämpes.
Se puol baaria taitaa tulla siitä että hukkaportti ahistaa isoilla kierroksilla vaikka sen läppä on hervottomana auki?
Kun löysin anturin joka kertoo eculle kierrätykseen liittyvän moottorilämmön ni sit löyty lääkkeet Niin W124:ssakin on ecu
Voi olla että ahtaakin kylmänä mutta kun lämpiää ni siihen loppuu ahdot Kylmänä tuokin ahtoi kun tulppasi sen pakosarjasta lähtevän putken mutta ahto loppu het kun lämpes.
Se puol baaria taitaa tulla siitä että hukkaportti ahistaa isoilla kierroksilla vaikka sen läppä on hervottomana auki?
Kun löysin anturin joka kertoo eculle kierrätykseen liittyvän moottorilämmön ni sit löyty lääkkeet Niin W124:ssakin on ecu
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Hermot meni... on kokeiltu tukkia umpioiden korkeudensäädön alipaineletku ja ahtasi vähä aikaa, sitten loppu ahtaminen. Oliskohan syypäänä kuitenkin hukkaportin alipainekello?
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Haarautuuko alipaine paksusta letkusta pieneksi jarrutehostimen luona? Jos haarautuu niin siellä on sihti mikä tukkeutuu helposti.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Ainakin vänkärin puolella ecun luona on semmone sihti. On siitä kokeiltu puhdistaa.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Jolle kirjoitti:Ahtaako se jos kytkee alipaineen suoraan hukkaportin kellolle?`
Entä miten nopeasti käynnistyksen jälkeen vetää kellon kiinni? (tämä siis silloin kun kellolle ei mene suoraa alipainetta)
Ettei olis hukkaportin modulaattorin letkut ristissä?
Joko testattu?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Ensiksi kaikki letkut ja putket ja johdot ja egr:t alkuperäiseen malliin jos on menty jotain tulppaamaan tms. ja sitten tutkimaan onko oikeita vikoja ... alipaineet, pysyykö, tuleeko tarpeeksi ? Vikakoodejahan ei tietenkään ole luettu vaikka se olisi ensimmäinen toimenpide .... no, näissä se on melkein aina 1470 kun vedot kateissa.
Ei ole enää sellainen wanha kunnon auto, ei
Ei ole enää sellainen wanha kunnon auto, ei
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Vika löydetty. Starilla luettiin vikakoodit. Eli uutta ilmamassamittaria hakemaan. Kiitokset samitsille vikakoodin luvusta.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa
Minkälaisia arvoja mittari näytti?Töötti_miäs kirjoitti:Vika löydetty. Starilla luettiin vikakoodit. Eli uutta ilmamassamittaria hakemaan. Kiitokset samitsille vikakoodin luvusta.
jos Egr on tulpattu niin silloin herjaa liian suurta ilmamäärää.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Viat alko siitä ku vaihdoin mersuun umpiot.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Nytkö se sitten toimii kun on uusi ilmamassamittari ?
Viat alko siitä ku vaihdoin mersuun umpiot.
dealer kirjoitti: ... alipaineet, pysyykö, tuleeko tarpeeksi ?
wiimax.fi
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Eli tökkäsit jostain alipaineletkun irti niinku minäkin?Töötti_miäs kirjoitti:Viat alko siitä ku vaihdoin mersuun umpiot.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Ei pitäis olla alipainevuotoa, ku oon kokeillu tukkia letkut. Hienosti mersu ahtaa jonku aikaa ja sitten loppuu ahtahtaminen ku menee vikatilaan. Voiskohan myös johtua egr:stä? Ku otin siitä alipaineletkun irti ja tukin sen?
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Jos olet tukkinut egr venttiilin letkun, niin menee varmasti vikatilaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Kerrataan vielä :
dealer kirjoitti:Ensiksi kaikki letkut ja putket ja johdot ja egr:t alkuperäiseen malliin jos on menty jotain tulppaamaan tms. ja sitten tutkimaan onko oikeita vikoja
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Pitääpä kokeilla laittaa letkut paikoilleen. Saa tehä egr:ä tehtävänsä ilman pakokaasuja.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
EDITTIÄ: dealer jo kehoittikin ja kompataan vielä kerran: Laita järjestelmä alkuperäisiin kuosiin Siis IHAN ALKUPERÄISIIN että näkee toimiiko ahdot silloin oikein kylmällä ja kuumalla mosalla ja aina vaan. Jos silloinkaan ei toimi niin siellä on ihan oikea vika joka täytyy ensin korjata ja vasta sitten alkaa miettimään manipulointia.Töötti_miäs kirjoitti:Pitääpä kokeilla laittaa letkut paikoilleen. Saa tehä egr:ä tehtävänsä ilman pakokaasuja.
Tuolleen kun jätät mitä meinasit ni ahdot toimii vain kylmällä moottorilla eli just niikun sulla oli tuolla edellisessä postauksessa. Kun moottori lämpiää ni ahtaminen loppuu.
Kerrataan nyt minäkin vielä tätä: Eli pakokaasuja ei yritetäkkään kierrättää slloin kun mosa on kylmä. Tarkoittaa sitä että ahdot toimii vaikka pakokaasunkierrätystä olisikin peukaloitu.
Tilanne muuttuu kun ECU saa tiedon riittävän lämpimästä moottorista --> pakokaasun kierrätys alkaa ja sitä valvotaan ECU:n toimesta. Jos mitä tahansa kierrätykseen liittyvää on peukaloitu ahtaminen loppuu.
Kun löydät sen anturin joka kertoo ECU:lle mosalämmön niin siihen lisäät 3kOhmin vastuksen sarjaan --> ECU luulee ainavaan että moottori on liian kylmä kierrätyksen aloittamiselle ja sen valvonnalle --> ahdot toimii vaikka järjestelmää olisikin peukaloitu. En tiedä onnistuuko C:ssä tämä manipulointi koska luulen ettei kierätyksen lämpötilatiedolle ole erillistä anturia niinkuin W124:ssa on.
Onko C:ssä silleen että saman anturin tietoa käytetään kierrätyksen lämmölle ja mittariston neulalle? Sähkökaavioista itte löysin tuon 124:sen anturin ja luulisi se sähkökaavoista C:een anturikin löytyvän et missä se on?
Mikäköhän tehtävä sillä referenssivastuksella on tässä kierrätyssysteemissä? W124:ssa sellainen on ja uskoisin C:ssäkin olevan? Yritin sitä etsiäkkin silloin kun painiskelin tän saman asian kanssa mutta en löytänyt.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Kyllähän tuo lämpimällä koneellakin ahtaa, kun käyttää auton sammuksissa.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Töötti_miäs kirjoitti:Kyllähän tuo lämpimällä koneellakin ahtaa, kun käyttää auton sammuksissa.
Niin tekee niin kun vikakoodit nollaantuu mutta ahtoja ei kestä kuin kiihdytys tai kaksi ja jos normaalisti ajelee ni noin 30sekkaa ja vikatila Kylmällä vajaat 10 minsaa kestää mennä ennen kun on vikatilassa.
Suoraan ajaessa tietää vikatilan siitäkin kun ahtomittari ei enää mene miinukselle moottorijarrutuksessa. Hitaasti ajaessa (noin 50km/h) vikatilaan menon huomaa siitä kun ahtomittarin viisari alkaa heittellä (vaikka ajaa tasaista nopeutta) hetken miinuksen ja plussan puolelle ja sit liike loppuu ja jää nollaan --> vikatilassa. Kaksi eri autoa ja ECU:tkin eriä mutta ainakin 124:ssa kävi noin.
Teet nyt ihan ensin noin kuten dealer neuvoi ja kun toteat että toimii oikein niin jatketaan sitten manipuloinnista. Jos auto ei toimi orkkissetapillakaan ni ei kannata odottaa että manipuloituna toimisi.
Kaikki tulppaukset pois MYÖS alipaineletkuista. Jos ilmamassassa on läppä pakkoauki niin se normitoimintaan ja ahtoputken läppä jne. Kaikki alipainelinjat niihin paikkoihin mihin ne kuuluu olla. EGR:n muutokset prikulleen sellaisesksi kun se tehtaalta lähtiessä oli. Vain näin meneteltynä saadaan tietoon se että onko edellytykset manipuloituna toimimiselle kunnossa.
Minulla ei ole suoraa ohjetta C:een manipulointiin ja uskon että monella ei ole. Tehty niitä C:henkin kyllä on mutta auto toimii niillä justiin silleen kun sullakin eli ei toimi (toimii kuten vapari C). Kun saadaan tietoon et sulla toimii orkkiksena niin sit tuo anturin manipulointikokeilu listalle Jos ahto loppuu ni oli väärä peliliike. Sit seuraava kokeilu ja sit listalle tuo referenssivastus?
Edittiä vielä: Tyhjäkäynnillä paikallaanollessa ei mene vikatilaan kuumanakaan ja johtuu siitä että ECU valvoo sitäkin ajetaanko autolla vaiko eikö. Mittariston takana hal-anturi kertoo tätä ECU:lle (tässä yx manipulointikohde kokeilulle jos vakkaria ei ole vai oliko C:ssä mittaristolle vaijeria laisinkaan?). Samoin rinkimittarin täytyy pelata oikein. Siitä menee tieto ECU:lle et käykö auto vai onko vaan virrat päällä. Tämä nyt vaan niikun taustatiedoksi 124:sesta opittuna
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
No pitääpä kokeilla laittaa kaikki niinku ne oli. Ja siitä lähtiä manipuloimaa. Evry kyllä joutaa samalla mäkeen autosta ku kesällä luultavasti käyn laitattaa karalan ohjelman. Ja saan C220d mersusta egr ja imuläpän kokeiltavaksi että alkaako toimimaan. Mutta passaako 220d:n egr om605:seen vai onko niillä jotain eroja?
Ja tämä on jo syksystä asti tehny samalaisia oireita, meni aina 2 viikon välein vikatilaan ja pelaa toiset 2 viikkoa mitään ongelmia.
Ja tämä on jo syksystä asti tehny samalaisia oireita, meni aina 2 viikon välein vikatilaan ja pelaa toiset 2 viikkoa mitään ongelmia.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Pe 11.10.2013 23:25
- Paikkakunta: Haapavesi/kannus
Re: C250 turbodiesel ahdot hukassa *Vika löydetty*
Nyt mersu pelaa niinkuin pitääkin, enää ei mee vikatila päälle. Vika löytyi egr venttiilistä. Kiitoksia avuista.
Nyk: Mercedes-benz C250 tbo S202 Sport Vm -98
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.
Eksät: Mercedes-benz C180 W202 esprit Vm -00
-Kunnes ruoste meidät erottaa.