Mersu-tohtoria etsimässä
-
specialsmith
- Vakiokalustoa

- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Mersu-tohtoria etsimässä
Jos olisitte autoteknisesti rajoittunut, kuten minä. Kenelle kävisitte pääkaupunkiseudulla näyttämässä ostokandidaattia W212? Autotohtoreita löytyy, mutta löytyykö oikein mersu-tohtoria, joka osaisi kohtuullista korvausta vastaan arvioida auton kunnon ja tarkastaa joitakin tyypillisiä kulumia, vikoja tai mahdollisia muita korjausrahan sijoituskohteita?
Liekö älytön kysymys, mutta kysynpä kuitenkin.
Liekö älytön kysymys, mutta kysynpä kuitenkin.
-
tuomasnuutti
- Mersumies

- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Ei kaiketi noin vanhaa autoa tarvitse kovin tarkkaan syynätä, riittää vallan hyvin kun katsoo ajokilometrimäärän, ajaa kunnon testiajon ja lopuksi potkii renkaisiin niin siinä se on.
Tosin vaikka syynäisikin tarkkaan, auto on sellainen kapistus, että se voi syynäyksen jälkeen rikkoontua vaikka samana päivänä.
Tosin vaikka syynäisikin tarkkaan, auto on sellainen kapistus, että se voi syynäyksen jälkeen rikkoontua vaikka samana päivänä.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Ei ole älytön kysymys. Hyvä kun edes joku ajattelee ennen hankintaa jos oma tieto autosta ei ole vahva.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Ei mullakaan valitettavasti ole tiedossa sopivaa henkilöä pääkaupunkiseudulta. Ei se minunkaan mielestäni ollenkaan hullumpi ajatus ole, että autoa näyttää ennen ostamista jollekin, joka niitä paremmin tuntee. Vaikka siihen silti voi tietysti piileviä vikoja jäädä, niin kyllä sillä voi myös löytää ja sitä myöten välttää sellaisia ongelmia, joita ei itse osaisi etsiä. Hyvinkin täältä saattaa sopiva kontakti tarkastajaksi löytyä.
Mutta sitä vaan ihmettelen, että missäs kohtaa se kävi aloitusviestissä ilmi, että kyseessä olisi vanha auto? Jos (ja kun) puhutaan mallisarjasta, joka on edelleen valmistuksessa, niin en ainakaan itse osaa päätellä, että se välttämättä kovin vanha auto olisi.tuomasnuutti kirjoitti:Ei kaiketi noin vanhaa autoa tarvitse kovin tarkkaan syynätä, ...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
tuomasnuutti
- Mersumies

- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Käytettyjen autojen myyjiä kyllä varman ihmetyttää, jos vanhaa autoa ollaan viemeässä tohtoroinnille. Itse ainakin sanoisin osatajakandidaatille että uusia autoja on autoliikkeessä jos sen veroista on ostamassa.
Ne parhaatkaan tohtorit eivät voi sille tosiasialle mitään että auto on kestokulutushyödyke, ennemmin tai myöhemmin niihin tulee vikoja, joita paraskaan tohtori ei tiedä etukäteen kuntotarkastuksessa.
Ne parhaatkaan tohtorit eivät voi sille tosiasialle mitään että auto on kestokulutushyödyke, ennemmin tai myöhemmin niihin tulee vikoja, joita paraskaan tohtori ei tiedä etukäteen kuntotarkastuksessa.
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
specialsmith kirjoitti:Jos olisitte autoteknisesti rajoittunut, kuten minä. Kenelle kävisitte pääkaupunkiseudulla näyttämässä ostokandidaattia W212? Autotohtoreita löytyy, mutta löytyykö oikein mersu-tohtoria, joka osaisi kohtuullista korvausta vastaan arvioida auton kunnon ja tarkastaa joitakin tyypillisiä kulumia, vikoja tai mahdollisia muita korjausrahan sijoituskohteita?
Liekö älytön kysymys, mutta kysynpä kuitenkin.
Autossa sähköinen huoltokirja,tarkista huoltohistoria. Jos se on kunnossa,on syytä epäillä että autokin on kunnossa! jos huoltohistoriassa puutteita osta semmoinen jossa historia on kunnossa! Jos auton huoltohistoria OK, välttää sillä jo suurimmat karikot ja liikkeestä ostettaessa on kyllä kuluttajasuoja yksityishenkilöllä hyvä, ja saa mahdollisesti vielä takuun autolle.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
tuomasnuutti kirjoitti:Käytettyjen autojen myyjiä kyllä varman ihmetyttää, jos vanhaa autoa ollaan viemeässä tohtoroinnille. Itse ainakin sanoisin osatajakandidaatille että uusia autoja on autoliikkeessä jos sen veroista on ostamassa.
Ne parhaatkaan tohtorit eivät voi sille tosiasialle mitään että auto on kestokulutushyödyke, ennemmin tai myöhemmin niihin tulee vikoja, joita paraskaan tohtori ei tiedä etukäteen kuntotarkastuksessa.
Mikä siinä on ongelma ja miksi myyjää ihmetyttää jos koeajolla käy autoa näyttään jollekkin jolla enempi kokemusta autoista kuin itse ostajalla,ja haluaa häneltä mielipiteen! W212 sarja on aika tuore auto 2009 eteenpäin että niiden pitää kyllä vielä olla kunnossa,jos kiertää kaikista eniten ajetut.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Monesti on käynnyt niin että myyjä ja ostaja ovat tullet yhdessä tuohon kuusenalle... 
ja jotain vikaa on löytynyt niin myyjä on ollut oikeen tyytyväinen ja halunnut maksaa siitä vielä lisää
syyksi ovat kertoneet on mukavampi kun tietää mitä on myymässä ja voi sopi ostajan kanssa että laitetaan kuntoon ennen kaupaa
niin ei sitten tarvitse turhaan hetken päästä vääntää korjauksista semoisten vikojen kohdalla mitkä tulee esiin heti kohta
ja jotain vikaa on löytynyt niin myyjä on ollut oikeen tyytyväinen ja halunnut maksaa siitä vielä lisää
syyksi ovat kertoneet on mukavampi kun tietää mitä on myymässä ja voi sopi ostajan kanssa että laitetaan kuntoon ennen kaupaa
niin ei sitten tarvitse turhaan hetken päästä vääntää korjauksista semoisten vikojen kohdalla mitkä tulee esiin heti kohta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Niinhän se pitää mennä! Eikai se oikeassa mersu kaupassa myyjäkään niin persauki että tahallaan kusettaa.CDI203 kirjoitti:Monesti on käynnyt niin että myyjä ja ostaja ovat tullet yhdessä tuohon kuusenalle...
ja jotain vikaa on löytynyt niin myyjä on ollut oikeen tyytyväinen ja halunnut maksaa siitä vielä lisää
syyksi ovat kertoneet on mukavampi kun tietää mitä on myymässä ja voi sopi ostajan kanssa että laitetaan kuntoon ennen kaupaa
niin ei sitten tarvitse turhaan hetken päästä vääntää korjauksista semoisten vikojen kohdalla mitkä tulee esiin heti kohta
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
tuomasnuutti
- Mersumies

- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
jussilampi kirjoitti:Niinhän se pitää mennä! Eikai se oikeassa mersu kaupassa myyjäkään niin persauki että tahallaan kusettaa.CDI203 kirjoitti:Monesti on käynnyt niin että myyjä ja ostaja ovat tullet yhdessä tuohon kuusenalle...
ja jotain vikaa on löytynyt niin myyjä on ollut oikeen tyytyväinen ja halunnut maksaa siitä vielä lisää
syyksi ovat kertoneet on mukavampi kun tietää mitä on myymässä ja voi sopi ostajan kanssa että laitetaan kuntoon ennen kaupaa
niin ei sitten tarvitse turhaan hetken päästä vääntää korjauksista semoisten vikojen kohdalla mitkä tulee esiin heti kohta
Tänään testattu auto voi olla huomenna rikki....näin se vaan menee. Olen minäkin "tutkinut / testannut " montakin Mersua Starilla ennen kaupantekoa, mutta autossa on paljon muutakin mitä diagnostiikka ei kerro.
Em. ostaja ehdokkaat täytyy kiertää kaukaa, kun olettamuksena on jokin pilkunnussija ja mahdollisesti tulossa hankaluuksia.
Tässä eräskin tuore tapaus kun yksi parkkitutkasta ei toiminut, auto 2006. Auton hinta noin 10t€. Auto tutkittiin meillä ja joitakin pikkuvikoja löytyi. Harmittaa molemmin puolin tuollaiset tapaukset kun myyjä tai ostaja ei tiedä auton kaikista vioista, joutuu itse puun ja kuoren väliin ja saavan paheksuntaa tehdystä autokaupasta. En halua ainuttakaan käräjäreissua vanhojen autojen suhteen.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Kyllähän se pistää miettimään, kun on ostamassa noin uutta autoa (jos puhutaan aikaisemmin kyselemästäsi luokasta: 2012 VM, 300BT Hybrid.), moneltakin kantilta ajateltuna, kuitenkin siihen menee rahaa kiinni ja olisi varmaan hyvä tietää, ettei auto ole ihan pommi
Huollot toki pitää olla tehtynä ja niistä dokumentit, mutta eihän se juuri mitään kerro auton kunnosta. Riippuu tietty kilometreistä ja iestäkin. Varsinkin, jos kilometrejä on enemmän (yli 200-300t), niin silloin olisi hyvä että autolle olisi tehty muutakin, kun öljyt vaihdettu moottoriin. Harvassa mersussa kuitenkaan on vaihdettu öljyjä juurikaan muualle, (kun aika huonosti kuuluu huolto-ohjelmiin.)
Nyt kun tuon W164:sen ostin, joutui tosiaan vähän miettimään, kun öljyt laatikkoon oli vaihdettu vain 60 tkm kohdilla ja mittarissa oli 200tkm. Tuntui kuitenkin toimivan koeajolla ja näin halvassa autossa se riitti itselle.
Tuolla on myytävänä osiossa nytkin myynnissä: W204 T 350CDI - 11, jolla ajettu 190tkm ja öljyt laatikkoon vaihdettu 50 tkm kohdilla ja oltu yhteydessä "mercedekseen", josta sanottu ettei tarvitse vaihtaa öljyjä. Eli se siitä huolto-ohjelmasta ja sen luotettavuudesta.
Joskus kun tuon väykyn ostin (se oli silloin 5-6 vuotta vanha.), niin myyjänä oli lääkäri joka ei autoista mitään tiennyt. Oli käyttänyt auton autotohtorilla (A-katsastuksen), että sai itselleenkin tietoa autostaan. Sehän nyt oli sellainen katsastuslapun näköinen tutkimus, mutta kyllähän se jotain kertoi. Parempi kuitenkin olisi, jos joku mersuista tietävä tutkisi autoa muutenkin.
Voi tietty luottaa siihen (jos liikkeestä ostaa), että kuluttajansuoja toimii. Täälläkin foorumilla on vain esimerkkejä, että autossa olleita vikoja ei ole korjattu/saatu kuntoon tai ainakin siihen menee omaa aikaan älyttömästi, ennenkuin homma hoituu liikkeiden kanssa. (ei voi yleistää, mutta näinkin voi käydä.). Mitään muuta hyötyä auton ostamisesta liikkeestä ei mielestäni olekkaan, kun toi kuluttajansuoja. Joutuu kuitenkin maksamaan autosta enemmän, kuin jos ostaisi yksityiseltä, (siis jos suomesta ylipäätään on autoa ostamassa.)
Ja sitten päivän P*skan jauhannat:

PS. Oletko koskaan miettinyt miksi olet joka asiassa erimieltä muiden kanssa? Ja miksi varsinkin pidät omaa mielipidettäsi ainoana oikeana? Tuollaiset ihmiset eivät vaan mene millään normaali ihmisen järkeen ja on lisäksi aivan todella ärsyttävää!
Huollot toki pitää olla tehtynä ja niistä dokumentit, mutta eihän se juuri mitään kerro auton kunnosta. Riippuu tietty kilometreistä ja iestäkin. Varsinkin, jos kilometrejä on enemmän (yli 200-300t), niin silloin olisi hyvä että autolle olisi tehty muutakin, kun öljyt vaihdettu moottoriin. Harvassa mersussa kuitenkaan on vaihdettu öljyjä juurikaan muualle, (kun aika huonosti kuuluu huolto-ohjelmiin.)
Nyt kun tuon W164:sen ostin, joutui tosiaan vähän miettimään, kun öljyt laatikkoon oli vaihdettu vain 60 tkm kohdilla ja mittarissa oli 200tkm. Tuntui kuitenkin toimivan koeajolla ja näin halvassa autossa se riitti itselle.
Tuolla on myytävänä osiossa nytkin myynnissä: W204 T 350CDI - 11, jolla ajettu 190tkm ja öljyt laatikkoon vaihdettu 50 tkm kohdilla ja oltu yhteydessä "mercedekseen", josta sanottu ettei tarvitse vaihtaa öljyjä. Eli se siitä huolto-ohjelmasta ja sen luotettavuudesta.
Joskus kun tuon väykyn ostin (se oli silloin 5-6 vuotta vanha.), niin myyjänä oli lääkäri joka ei autoista mitään tiennyt. Oli käyttänyt auton autotohtorilla (A-katsastuksen), että sai itselleenkin tietoa autostaan. Sehän nyt oli sellainen katsastuslapun näköinen tutkimus, mutta kyllähän se jotain kertoi. Parempi kuitenkin olisi, jos joku mersuista tietävä tutkisi autoa muutenkin.
Voi tietty luottaa siihen (jos liikkeestä ostaa), että kuluttajansuoja toimii. Täälläkin foorumilla on vain esimerkkejä, että autossa olleita vikoja ei ole korjattu/saatu kuntoon tai ainakin siihen menee omaa aikaan älyttömästi, ennenkuin homma hoituu liikkeiden kanssa. (ei voi yleistää, mutta näinkin voi käydä.). Mitään muuta hyötyä auton ostamisesta liikkeestä ei mielestäni olekkaan, kun toi kuluttajansuoja. Joutuu kuitenkin maksamaan autosta enemmän, kuin jos ostaisi yksityiseltä, (siis jos suomesta ylipäätään on autoa ostamassa.)
Ja sitten päivän P*skan jauhannat:
Tarkoitatko "Em. ostaja ehdokkaat" kirjoituksella ihmisiä, jotka haluaa autoa tutkia tai tutkituttaa jollain tietävämmällä? ja heidän kanssaan et kauppaa tee, kun ovat pilkunnussijoitatuomasnuutti kirjoitti:Tänään testattu auto voi olla huomenna rikki....näin se vaan menee. Olen minäkin "tutkinut / testannut " montakin Mersua Starilla ennen kaupantekoa, mutta autossa on paljon muutakin mitä diagnostiikka ei kerro.
Em. ostaja ehdokkaat täytyy kiertää kaukaa, kun olettamuksena on jokin pilkunnussija ja mahdollisesti tulossa hankaluuksia.
Miten kummassa saat tästäkin asiasta tehtyä mielessäsi negatiivisen asian? CDI203 juuri tuossa kirjoitti että asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, kun kumpikaan ei välttämättä tiedä autoista kaikkea ja hommat selviää sitten molemmille tutkimustenjälkeen. Tämähän on juuri se fiksuintapa myyjän ja ostajan kannalta! (ja sinä olet käräjille jo menossa, tietysti jos noita hämynä tekee, eihän se ole mukavaa selitellä tekemisiään.)tuomasnuutti kirjoitti: Tässä eräskin tuore tapaus kun yksi parkkitutkasta ei toiminut, auto 2006. Auton hinta noin 10t€. Auto tutkittiin meillä ja joitakin pikkuvikoja löytyi. Harmittaa molemmin puolin tuollaiset tapaukset kun myyjä tai ostaja ei tiedä auton kaikista vioista, joutuu itse puun ja kuoren väliin ja saavan paheksuntaa tehdystä autokaupasta. En halua ainuttakaan käräjäreissua vanhojen autojen suhteen.
PS. Oletko koskaan miettinyt miksi olet joka asiassa erimieltä muiden kanssa? Ja miksi varsinkin pidät omaa mielipidettäsi ainoana oikeana? Tuollaiset ihmiset eivät vaan mene millään normaali ihmisen järkeen ja on lisäksi aivan todella ärsyttävää!
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Noillä oston aikaisilla tutkimisilla pyritään siihen että molemat sekä myyjä että ostaja näkeväta että siellä ei ole mitään semmoista
vikaa mikä nyt ei vaan juuri sillä ostohetkellä(ne ovat yleensä niitä kallimpa korjailtavia) muuten tule esiin sopivista olosuhtetista tms riippuen,
nykyisin on useita autokauppiata jotaka käyttävät auton oston jälkeen tutkailtavan ihan vaan varmuuden vuoksi että
tietää mitä paremmin mitä on myymässä eteenpäin myös lähes poikeuksetta kun olen ollut ostajienmukan ostoja konsultoimassa
on myyjä ollut oikeen tyytyväineen vaikka utosta olisi joku semoinen vika löytynyt mihin kaupan teko loppuu
ja kertonut syyksi että tietää itse seuraavlla kerralla huomioida jonkin oireen paremmin ja siteen tinkiä
yleensä ne jotka on noilla konsultointi matkoilla suhtutuneet kielteiseti testiluun ovat koittaneet jotain vika tms peitellä
esim näin että jos saksan karvakäsi jobarille ei meinaa koeajo käydä niin lopulta kun siihen suostuu on paljastunut että
alustassa on jotain vikaa...
on aivan eri juttu jos vaikka pakoputki putoaa parin viikon
päästä ostosta kun jos sen kiinityst kumit on jo korjattu nippusitellä
(no näitä harvemmin ketjun aloitajan hintaluokassa, eneämäkin niissä turun suunaan "autotohtorin")
vikaa mikä nyt ei vaan juuri sillä ostohetkellä(ne ovat yleensä niitä kallimpa korjailtavia) muuten tule esiin sopivista olosuhtetista tms riippuen,
nykyisin on useita autokauppiata jotaka käyttävät auton oston jälkeen tutkailtavan ihan vaan varmuuden vuoksi että
tietää mitä paremmin mitä on myymässä eteenpäin myös lähes poikeuksetta kun olen ollut ostajienmukan ostoja konsultoimassa
on myyjä ollut oikeen tyytyväineen vaikka utosta olisi joku semoinen vika löytynyt mihin kaupan teko loppuu
ja kertonut syyksi että tietää itse seuraavlla kerralla huomioida jonkin oireen paremmin ja siteen tinkiä
yleensä ne jotka on noilla konsultointi matkoilla suhtutuneet kielteiseti testiluun ovat koittaneet jotain vika tms peitellä
esim näin että jos saksan karvakäsi jobarille ei meinaa koeajo käydä niin lopulta kun siihen suostuu on paljastunut että
alustassa on jotain vikaa...
on aivan eri juttu jos vaikka pakoputki putoaa parin viikon
päästä ostosta kun jos sen kiinityst kumit on jo korjattu nippusitellä
(no näitä harvemmin ketjun aloitajan hintaluokassa, eneämäkin niissä turun suunaan "autotohtorin")
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
tuomasnuutti
- Mersumies

- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Onko nämä pari muuta "vastaväittäjää " sinun mielestä sitten oikeassa ja vain oikeassa. Vain minun kommenttini ovat siis vääriä.noroljan kirjoitti: PS. Oletko koskaan miettinyt miksi olet joka asiassa erimieltä muiden kanssa? Ja miksi varsinkin pidät omaa mielipidettäsi ainoana oikeana? Tuollaiset ihmiset eivät vaan mene millään normaali ihmisen järkeen ja on lisäksi aivan todella ärsyttävää!
Uskon että meistä toisella on hiukan enmmän elämäkokemusta, jotta pystyy tekemään objektiivisia tulkintoja asioista.
Joillekin näyttää olevan luetun ymmärtämisessäkin vaikeuksia.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Osto riippuu vähän myyjästä ja paikastakin. Olen ostanut ja maksanut auton näkemättä kuvaakaan ja myös perinteisesti itse tutkimalla ja koeajamalla.
-
specialsmith
- Vakiokalustoa

- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Hei,
Ja suuri kiitos näin monesta vastauksesta! :O Ei ole meili mielestäni kyllä ilmoitellut, kun nyt vasta tulin vahingossa katsomaan. Ja kiitos tuesta hankkeelleni, ja ettei ajatukseni nyt ole ilmeisesti aivan hölmö.
Kyllä tarkoitus olisi ostaa vm. ~2012 oleva W212, ja mielellään BT Hybridi. Edistynyt tekniikka kiinnostaa insinööriä...
Olen työssä ja arjessa tottunut ennakoimaan, hallitsemaan riskejä etukäteisesti. Yleensä on järkevämpää (ja taloudellisesti kannattavampaa) investoida ongelmien ehkäisyyn ennen, kuin ongelmien reaktiiviseen hoitamiseen. Tiedän että kuluttajansuoja on Suomessa ok, ja se on yksi syy miksi nyt hankin autoa Suomesta, ja liikkeestä. edit: [Ja haluaisin välttyäkseni useimmilta jälkikäteisiltä valituksilta/selvityksiltä, saada autosta mahdollisimman hyvän teknisen kuvan jo ennen kauppaa.] Tässä elämäntilanteessa hallitut riskit ovat minulle toivottavampia, kuin joustavuus ja mahdollinen pieni säästö. Muita asioita on mielessä ihan omiksi tarpeiksi. Siksi esitin myös tämän kysymyksen. Itse en tunne autotekniikkaa, osaan vain ajaa niitä. Mielestäni ihan hyvin. Arvostan hienoa suunnittelua, edistynyttä tekniikkaa ja edelläkävijyyttä, jota Mercedes minulle edustaa. "Johtotähti" nimitys ei ole mielestäni ollenkaan harhaanjohtava.
Olen tottunut epärehelliseltä vaikuttavaan toimintaan. Tiedän olla varuillani, vaikka aina toivon ja uskon ihmisistä hyvää. Tänään uskoani taas kyseenalaistettiin. Ajoin 1h 15min katsomaan autoa, jota suuren ketjun myyjä-edustaja minulle kuvaili ulkopinnastaan virheettömäksi. Paikan päällä totuus oli mielestäni hieman eri. Autossa oli lukuisia naarmuja, mukaan lukien takakulman poikittaiset naarmut ja pieni (pikkurillin kynnen kokoinen) reikä takavalon umpion(?) alareunassa. Nämä kaikki oli myyjältä minulle mainitsematta puhelimessa, ja sähköpostissa, vaikka saamani kuvaukset oli kattavat ja uskottavan oloiset. Laitan näkemistäni puutteista vielä kuvat tänne liitteeksi, kun ovat siirtyneet. Haluaisin kuulla myös mielipiteenne niiden merkityksestä kuvaamassani skenaariossa.
Jos tietämättömänä kaupan ehdoksi tarjoamani "ammattilaisen tsekkaus" aiheuttaa myyjässä vatsanväänteitä tai mutinaa, on se mielestäni selvä merkki epärehellisyydestä/salailusta. Syy voi myös olla, että myyjä ei tuota kauppaa / minun rahojani tarvitse.
Kiitos hyvästä keskustelusta, jatkakaa ihmeessä jos mielessä vielä jotain asian tiimoilta pyörähtää.
Ja suuri kiitos näin monesta vastauksesta! :O Ei ole meili mielestäni kyllä ilmoitellut, kun nyt vasta tulin vahingossa katsomaan. Ja kiitos tuesta hankkeelleni, ja ettei ajatukseni nyt ole ilmeisesti aivan hölmö.
Kyllä tarkoitus olisi ostaa vm. ~2012 oleva W212, ja mielellään BT Hybridi. Edistynyt tekniikka kiinnostaa insinööriä...
Olen työssä ja arjessa tottunut ennakoimaan, hallitsemaan riskejä etukäteisesti. Yleensä on järkevämpää (ja taloudellisesti kannattavampaa) investoida ongelmien ehkäisyyn ennen, kuin ongelmien reaktiiviseen hoitamiseen. Tiedän että kuluttajansuoja on Suomessa ok, ja se on yksi syy miksi nyt hankin autoa Suomesta, ja liikkeestä. edit: [Ja haluaisin välttyäkseni useimmilta jälkikäteisiltä valituksilta/selvityksiltä, saada autosta mahdollisimman hyvän teknisen kuvan jo ennen kauppaa.] Tässä elämäntilanteessa hallitut riskit ovat minulle toivottavampia, kuin joustavuus ja mahdollinen pieni säästö. Muita asioita on mielessä ihan omiksi tarpeiksi. Siksi esitin myös tämän kysymyksen. Itse en tunne autotekniikkaa, osaan vain ajaa niitä. Mielestäni ihan hyvin. Arvostan hienoa suunnittelua, edistynyttä tekniikkaa ja edelläkävijyyttä, jota Mercedes minulle edustaa. "Johtotähti" nimitys ei ole mielestäni ollenkaan harhaanjohtava.
Olen tottunut epärehelliseltä vaikuttavaan toimintaan. Tiedän olla varuillani, vaikka aina toivon ja uskon ihmisistä hyvää. Tänään uskoani taas kyseenalaistettiin. Ajoin 1h 15min katsomaan autoa, jota suuren ketjun myyjä-edustaja minulle kuvaili ulkopinnastaan virheettömäksi. Paikan päällä totuus oli mielestäni hieman eri. Autossa oli lukuisia naarmuja, mukaan lukien takakulman poikittaiset naarmut ja pieni (pikkurillin kynnen kokoinen) reikä takavalon umpion(?) alareunassa. Nämä kaikki oli myyjältä minulle mainitsematta puhelimessa, ja sähköpostissa, vaikka saamani kuvaukset oli kattavat ja uskottavan oloiset. Laitan näkemistäni puutteista vielä kuvat tänne liitteeksi, kun ovat siirtyneet. Haluaisin kuulla myös mielipiteenne niiden merkityksestä kuvaamassani skenaariossa.
Jos tietämättömänä kaupan ehdoksi tarjoamani "ammattilaisen tsekkaus" aiheuttaa myyjässä vatsanväänteitä tai mutinaa, on se mielestäni selvä merkki epärehellisyydestä/salailusta. Syy voi myös olla, että myyjä ei tuota kauppaa / minun rahojani tarvitse.
Kiitos hyvästä keskustelusta, jatkakaa ihmeessä jos mielessä vielä jotain asian tiimoilta pyörähtää.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Tavan pulliainen ei välttämättä tajua ostaneensa joskus aiemmin lunastuskuntoon ajettua kolariautoa, harjaantuneempi silmä taas näkee heti ensisilmäyksellä jos autoa joskus parsittu.
Ei siinä, kolariauton pystyy huolellinen kaveri palauttamaan täysin entiselleen, mutta tekijöitä on moneen lähtöön ja joskus jälkeenpäin voi tulla ikäviä yllätyksiä huonosti korjatusta menopelistä.
Ei siinä, kolariauton pystyy huolellinen kaveri palauttamaan täysin entiselleen, mutta tekijöitä on moneen lähtöön ja joskus jälkeenpäin voi tulla ikäviä yllätyksiä huonosti korjatusta menopelistä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Vaikka hybridiä haetkin, suosittelisin katsomaan myös muita. Valikoima laajempi ja saa jo vähän valita väriä ja varusteita sekä kuntoa. Esim. E250-E350 CDI ihan normaalina dieselinä ja ei tarvi miettiä ainakaan sen hybriditekniikan suhteen.
-
specialsmith
- Vakiokalustoa

- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Ehdottomasti, juuri näin.tn62634 kirjoitti:Vaikka hybridiä haetkin, suosittelisin katsomaan myös muita. Valikoima laajempi ja saa jo vähän valita väriä ja varusteita sekä kuntoa. Esim. E250-E350 CDI ihan normaalina dieselinä ja ei tarvi miettiä ainakaan sen hybriditekniikan suhteen.
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Vuoden kokemuksella Hybribistä taitaa ainut etu olla pienempi autovero maahantuodessa!specialsmith kirjoitti:Ehdottomasti, juuri näin.tn62634 kirjoitti:Vaikka hybridiä haetkin, suosittelisin katsomaan myös muita. Valikoima laajempi ja saa jo vähän valita väriä ja varusteita sekä kuntoa. Esim. E250-E350 CDI ihan normaalina dieselinä ja ei tarvi miettiä ainakaan sen hybriditekniikan suhteen.Kaikki tarjokkaat otetaan huomioon.
Kulutus nopeusrajoitusten puitteissa ajaen n.4.9 mutta
250CDI taitaa mennä kevyempänä samoihin lukemiin,tai ainakin lähelle.
Viimeksi muokannut jussilampi, La 12.12.2015 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Onhan se eri juttu syynäyttää tonnin pommia joltain nuukalta jobbarilta kun ostaa 3 vuotta vanhaa liikkeestä... toisaalta siinä tonnin luokassa pienikin vika on prosentuaalisesti iso
omasta mielestä CDI203:n ideologia kuulostaa hyvältä... V*ttuako siitä herneitä vetää jos tiedät myyväsi halpaa ja viallista romua ja yrität saada mahdollisimman kovan hinnan 'helmestä' ja joku kaivaa viat esille.
OP:lla täysin oikea lähtökohta, merkkimies osaa katsoa vähän tarkemmin tyyppikohtaiset ominaisuudet, vaikka nyt kyse onkin niin uudesta autosta että aika vähän tyypivikoja on vielä löytynyt ja noin uuden auton pitäisi olla melko tiptop muutenkin...
Tulipas mieleen tää:
https://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY" onclick="window.open(this.href);return false;
OP:lla täysin oikea lähtökohta, merkkimies osaa katsoa vähän tarkemmin tyyppikohtaiset ominaisuudet, vaikka nyt kyse onkin niin uudesta autosta että aika vähän tyypivikoja on vielä löytynyt ja noin uuden auton pitäisi olla melko tiptop muutenkin...
Tulipas mieleen tää:
https://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
specialsmith
- Vakiokalustoa

- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Offtopic:
Lupaamani kuva takakulman naarmuista ja vaurioituneesta takavalosta. Huono kuva, mutta tuostakin varmaan saa selvää sen verran, ettei tuota nyt paljaalla silmällä pienen matkankaan päästä voi sanoa virheettömäksi. Vanhassa W208 CLK:ssa ei ollut mitään noin selkeää kolhua pinnassa, ja se sentään oli _vanha auto_ oikein kunnolla.

Toinen kuva näyttää joten kuten, miten tuo maalipinta on kanssa saatu ilmeisesti toistuvalla harjapesulla pilattua?

Heijastukset pilaavat kyllä kuvat hienosti, tiedän. -.-
Lupaamani kuva takakulman naarmuista ja vaurioituneesta takavalosta. Huono kuva, mutta tuostakin varmaan saa selvää sen verran, ettei tuota nyt paljaalla silmällä pienen matkankaan päästä voi sanoa virheettömäksi. Vanhassa W208 CLK:ssa ei ollut mitään noin selkeää kolhua pinnassa, ja se sentään oli _vanha auto_ oikein kunnolla.

Toinen kuva näyttää joten kuten, miten tuo maalipinta on kanssa saatu ilmeisesti toistuvalla harjapesulla pilattua?

Heijastukset pilaavat kyllä kuvat hienosti, tiedän. -.-
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Jos olisin itse etsimässä hybridiä, niin hakisin Saksasta Jungesternin. Historia ja kilometrit tiedossa. Etenkin, jos ei ole vanhaa autoa hukattavana.
Essonpaarista kuulin, että taksikäytössä kulutusero on 1,5..2 l/100km vastaavaan nelipyttyiseen. Matka-ajossa varmaan vähemmän.
Essonpaarista kuulin, että taksikäytössä kulutusero on 1,5..2 l/100km vastaavaan nelipyttyiseen. Matka-ajossa varmaan vähemmän.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Moikka,
Tuollaisen naarmuisen pinnan hiominen, myllytys ja pinnoittaminen esim jollain nanopinnoitteella maksaa 400-600€. Riippuu hieman tekijästä ja auton väristä. Pinnasta tulee silloin virheetön. Sinänsä naarmuja ei tarvitse pelätä ja tuon voi ottaa huomioon hinnassa. VArmaan tuollaisen lampun saa vaihdatettua hintaan 200-300€.
T.
Jyrki
Tuollaisen naarmuisen pinnan hiominen, myllytys ja pinnoittaminen esim jollain nanopinnoitteella maksaa 400-600€. Riippuu hieman tekijästä ja auton väristä. Pinnasta tulee silloin virheetön. Sinänsä naarmuja ei tarvitse pelätä ja tuon voi ottaa huomioon hinnassa. VArmaan tuollaisen lampun saa vaihdatettua hintaan 200-300€.
T.
Jyrki
-
specialsmith
- Vakiokalustoa

- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Niin, onhan siellä yksi myynnissä, ja sekään ei ole JS. Kuten kuvasin edellä, ostan autoa tällä kertaa Suomesta liikkeestä.tulimäki kirjoitti:Jos olisin itse etsimässä hybridiä, niin hakisin Saksasta Jungesternin. Historia ja kilometrit tiedossa. Etenkin, jos ei ole vanhaa autoa hukattavana.
Essonpaarista kuulin, että taksikäytössä kulutusero on 1,5..2 l/100km vastaavaan nelipyttyiseen. Matka-ajossa varmaan vähemmän.
Edit. Uskon pääseväni samanlaisiin kulutussäästöihin omassa ajossa, mitä kuvailit kuulleesi taksikäytöstä. Kiitos jakamastasi.
Viimeksi muokannut specialsmith, Su 13.12.2015 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Möin omani Delta-autoon,uuden tieltä,jossa nyt myynnissä, auto on todella virheetön.specialsmith kirjoitti:Niin, onhan siellä yksi myynnissä, ja sekään ei ole JS. Taisin kuvata edellä, että ostan autoa tällä kertaa Suomesta liikkeestä.tulimäki kirjoitti:Jos olisin itse etsimässä hybridiä, niin hakisin Saksasta Jungesternin. Historia ja kilometrit tiedossa. Etenkin, jos ei ole vanhaa autoa hukattavana.
Essonpaarista kuulin, että taksikäytössä kulutusero on 1,5..2 l/100km vastaavaan nelipyttyiseen. Matka-ajossa varmaan vähemmän.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Mitä kummaa? Saksassa on myynnissä kymmenittäin hybridejä (osa myös JS)specialsmith kirjoitti: Niin, onhan siellä yksi myynnissä, ja sekään ei ole JS.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Niin, Saksan mersun sivuilta tällä hetkellä 64 kpl E-hybridiä JS takuulla.tj86430 kirjoitti:Mitä kummaa? Saksassa on myynnissä kymmenittäin hybridejä (osa myös JS)specialsmith kirjoitti: Niin, onhan siellä yksi myynnissä, ja sekään ei ole JS.
Ketjun aloittajalle onnea etsintään. Ajan kanssa/tuurilla varmaan löytyy mieleinen.
-
specialsmith
- Vakiokalustoa

- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Niin, tämä saksaehdotus tuli taas väärään ketjuun nääs. Jos luit ketjuni mikä koskee hybridiä, huomasit, että haen sedania hintaluokassa ~30k€.
Tämä ketju käsittelee auton kuntotarkastuksen teettämistä ennen kaupan syntyä, ja mahdollisen tarkastajan löytymistä tämän foorumin kautta.
Tämä ketju käsittelee auton kuntotarkastuksen teettämistä ennen kaupan syntyä, ja mahdollisen tarkastajan löytymistä tämän foorumin kautta.
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Eikös tuohon aluperäiseen kysymykseen tullut jo vastaus. Esim. viet auton nimimerkki CDI203:lle tutkittavaksi. Tai sitten ihan merkkikorjaamoon. Saavat tutkittua myös mitä takaisinkutsuja on tehty/tekemättä.specialsmith kirjoitti:Niin, tämä saksaehdotus tuli taas väärään ketjuun nääs. Jos luit ketjuni mikä koskee hybridiä, huomasit, että haen sedania hintaluokassa ~30k€.
Tämä ketju käsittelee auton kuntotarkastuksen teettämistä ennen kaupan syntyä, ja mahdollisen tarkastajan löytymistä tämän foorumin kautta.
Saksanehdotus tuli siksi päällimmäisenä mieleen, kun etsit autoa joka ei ole Suomessa yleinen ja haluat kuluttajansuojaa. Mikä liike Suomessa myontää 2 vuoden tehdas takuun käytetylle autolle? Siksi JS on hyvä vaihtoehto. Jos 30 k€ on limiitti, niin voi olla parempi unohtaa hybridit. Sitä tuolla myös aiemmin ehdotettiin, etkä siitä ottanut hernettä...
Re: Mersu-tohtoria etsimässä
Yksi etu myös puoltaa hankintaa Saksasta , sillä Saksasta voit ostaa tuollaisen yksityiskäytössä olleen mesen ,johon saa JS-takuun . Se kuuluista Suomi-auto on lähes varmasti ollut ollut ammattikäytössä .... . Sinulla on tietysti oma auto menossa vaihdossa,jolloin hankinta Saksasta vaatii vähän enenemmän vain vaivannäköä.tulimäki kirjoitti:Eikös tuohon aluperäiseen kysymykseen tullut jo vastaus. Esim. viet auton nimimerkki CDI203:lle tutkittavaksi. Tai sitten ihan merkkikorjaamoon. Saavat tutkittua myös mitä takaisinkutsuja on tehty/tekemättä.specialsmith kirjoitti:Niin, tämä saksaehdotus tuli taas väärään ketjuun nääs. Jos luit ketjuni mikä koskee hybridiä, huomasit, että haen sedania hintaluokassa ~30k€.
Tämä ketju käsittelee auton kuntotarkastuksen teettämistä ennen kaupan syntyä, ja mahdollisen tarkastajan löytymistä tämän foorumin kautta.
Saksanehdotus tuli siksi päällimmäisenä mieleen, kun etsit autoa joka ei ole Suomessa yleinen ja haluat kuluttajansuojaa. Mikä liike Suomessa myontää 2 vuoden tehdas takuun käytetylle autolle? Siksi JS on hyvä vaihtoehto. Jos 30 k€ on limiitti, niin voi olla parempi unohtaa hybridit. Sitä tuolla myös aiemmin ehdotettiin, etkä siitä ottanut hernettä...
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.


