Asd valo syttyi kun epähuomiossa löin renkaat väärillä pulteilla kiinni, auto liikkui pari metriä väärillä pulteilla.
Eli huomasin virheen heti mutta seisontajarrukengäthän män jo paskaksi.
Vaihdoin uudet ja valo ei sammunut, jäikö jotain huomaamatta?
Vai mitä ne kengät siellä sai rikki?? Autossa oli hetken takana hitusen isommat renkaat kuin edessä (rengasliikkeelle saakka) tällöin myös abs valo paloi.
Siellä kun sain eteen ehjät oikean kokoiset rattaat, rengasmies arveli asd-valon sekä abs-valon sammuvan kun pyörät saatiin saman kokoisiksi.
Abs-valo sammui mutta asd-valo jäi.
Neuvoja vinkkejä ym kiitos.
Jos tuo on kallis setti kunnostaa niin ajellaan mielummin asd:tä, ei perse kestä hirveitä investoida...
Mikä hajosi asd:ssä w124
Re: Mikä hajosi asd:ssä w124
kokeile nollata "vikakoodi", tuolla ohje
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=81065" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=81065" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mikä hajosi asd:ssä w124
... tuolla kuvatulla touhulla, siis liian pitkillä takapyörän pulteilla ja hajonneilla käsijarrukengillä ei pitäisi olla yhtään mitään tekemistä koko homman kanssa, joten on tosi epätodennäköistä, että se olisi ASD:stä rikkonut mitään. Mitään ASD:hen liittyvää kun ei siellä takapyörän napojen lähellä ole - se takapään nopeusanturikin on tasauspyörästössä.
Liian isot pyörät takana eivät myöskään varmaankaan mitään sieltä riko, varsinkaan, jos vikatila oli päällä ajettaessa (periaatteessa, jos vikatila ei mene päälle ja sitten systeemi luulee, että takapyörät sutivat koko ajan, niin lukkokin on päällä koko ajan. Paitsi että ei se ole päällä kuin alle 40km/h vauhdissa, eikä sekään mitään riko, että se on päällä jatkuvasti. Jos hyvin pitävällä alustalla paljon kurvailee lukon ollessa päällä, niin lukon kitkalevyt kuluvat, mutta tuskin se rengasliike ihan niin kaukana oli, että se sinä aikana käytännössä ehtisi kulua, ja jos vikatila oli päällä, niin lukkohan ei silloin mene päälle, eikä tuotakaan riskiä silloin ole.)
Mutta pitäisin uskottavana, että vikatila voi mennä päälle juuri niiden eri kokoisten takapyörien takia ja se kai ei ilman kuittaamista poistu. Ja kuittausohje tuossa edellä jo olikin linkitettynä.
Liian isot pyörät takana eivät myöskään varmaankaan mitään sieltä riko, varsinkaan, jos vikatila oli päällä ajettaessa (periaatteessa, jos vikatila ei mene päälle ja sitten systeemi luulee, että takapyörät sutivat koko ajan, niin lukkokin on päällä koko ajan. Paitsi että ei se ole päällä kuin alle 40km/h vauhdissa, eikä sekään mitään riko, että se on päällä jatkuvasti. Jos hyvin pitävällä alustalla paljon kurvailee lukon ollessa päällä, niin lukon kitkalevyt kuluvat, mutta tuskin se rengasliike ihan niin kaukana oli, että se sinä aikana käytännössä ehtisi kulua, ja jos vikatila oli päällä, niin lukkohan ei silloin mene päälle, eikä tuotakaan riskiä silloin ole.)
Mutta pitäisin uskottavana, että vikatila voi mennä päälle juuri niiden eri kokoisten takapyörien takia ja se kai ei ilman kuittaamista poistu. Ja kuittausohje tuossa edellä jo olikin linkitettynä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Mikä hajosi asd:ssä w124
Itellä joskus silloin kun oli vielä lankku liikenteessä, niin asd rele pamahti mitään sanomatta. Uusi rele tilalle ja homma toimi taas.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan