Eli öljyä tihkuu ykkös sylinterin kuppiin 2000km aikana ihan täyteen..
Olen vaihtanut venttiilinkopan tiivisteet ja ne o- renkaat myös. Eli olen päätynyt että huohotin valskaa sitä öljyä sitten siihen. Olen vaihtanut sen kumiputken joka tulee venttiilinkopasta huohottimelle ja huohottimesta lähtevän letkun imusarjalle.. ei mitään vaikutusta. Miten paljon nämä koneet huohottaa öljyä ? Vedot on tallella ja auto käy ja kukkuu muutenkin hyvin. Vai onko mahdollista että huohotin on vähän tukkeutunut että ei päästä paineita kunnolla pihalle ja sitä kautta sitten valskaa jostaki välistä öljyä venttiilinkopan päälle ? Asiasta tietävät auttakaa
mb w202 220D öljyvuodosta venakopan päällä
-
- Sisäänajossa
Re: mb w202 220D öljyvuodosta venakopan päällä
Tarkoitat ilmeisesti 4-sylinterin suutinkuppia? Itsellä vähän samaa vikaa, tosin ei kerry ihan noin nopeasti. Päättelin kanssa itse, että taitaa männänrenkaat jo falskata niin, että ohipuhallus on lisääntynyt ja kuljettaa öljyä mukanaan. Itsellä 400th ajettu ja kun kansipahvin vaihdoin ei sylintereissä kyllä kulumaa näkynyt/tuntunut. Hoonaus kyllä aika karkean oloinen, että liekkö renkaat sitten jo kuitenkin kulahtaneet sen verran. Mietin että voisko olla renkaat pikeentyneet, mutta kun auto on ollu kokoajan ajossa... Jos jollain on parempaa tietoa/arvausta, niin ilolla otetaan ideoita vastaan täälläkin. Paljonkohan nää yleensä kunnossa ollessaan huohottaa?
Kestäviä koneita ovat...saikohan sen huohottimen purettua..cdi ainakin sai vaikka ei siellä ollut kuin kierukka..jossakin olen nähnyt kalvon..voi olla kyllä turbo audissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ei se huohottimesta tule.
Kun otat venttiilikopan irti suuttimien "suojatötteröt" jäävät paikalleen, irrotitko ne ja vaihdoit o-renkaat myös niiden alapäähän ? Jos vaihdoit seuraavat o-renkaat löytyy sen "häkin" alta jossa nostimet on, vaihda sinne tiivisteet. Vaatii tietysti vähän enemmän purkamista mutta ei iso työ sekään.
Kun otat venttiilikopan irti suuttimien "suojatötteröt" jäävät paikalleen, irrotitko ne ja vaihdoit o-renkaat myös niiden alapäähän ? Jos vaihdoit seuraavat o-renkaat löytyy sen "häkin" alta jossa nostimet on, vaihda sinne tiivisteet. Vaatii tietysti vähän enemmän purkamista mutta ei iso työ sekään.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
Siis joo tarkotus oli puhua 4 sylinterin kupista. Vaihdoin vaan ne jotka tulivat venttiilinkopan tiiviste sarjassa eli siihen kuuluvat 4kpl o-renkaita ja sen venttiilinkopan tiivisteen. Miten paljon tarvii purkaa? Tarvitseeko nokka-akseliin tai johonki koskea? Jos sais selvät ohjeet nii vois vaihtaa. Auton koneen purkamisesta ei oo nimittäi sen kummempaa kokemusta
Mainittu tötterö lähtee kun venttiilikoppa on irti ja pyörittää moottorin sellaiseen asentoon ettei nokka estä irrotusta. Se alin o-rengas edellyttää nokka-akselin irrottamista.
wiimax.fi
Kiitoksia. Uusin kyllä kansirempan yhteydessä mielestäni kaikki noi tiivisteet, mutta noiden nokka-akselipukin alla olevien o-renkaiden asennuksen pystyy ehkä möhlimäänkin. Täytyypä vielä tarkastaa toikin mahdollisuus.dealer kirjoitti:Ei se huohottimesta tule.