Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulaketta
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulaketta
Tällainen kiusa ilmestyi Sprintteriin, eli käräyttää aika-ajoin moottorinohjauksen sulakkeen. Saattaa päästä muutaman kymmenen kilsaa, tai voi käräyttää sulakkeen samantien, kun pistää uuden ja kääntää virrat päälle. Kun sulake kärähtää, alkaa ilmastoinnin flekti huutamaan. Huohottimen lämmitin vaihdettu ja näytti, että alkoi pelaamaan, mutta tänään taas käräytti sulakkeen. Olisko kellään ideoita mistä jatketaan vian etsimistä?
Viimeksi muokannut tahtoomersun, Su 20.12.2015 12:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Apuva, sprintteri tarvittaisiin ajoon...
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Johtonippuja tutkittu ja ravisteltu, ei polta sulaketta, mutta ajaessa polttaa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Tutki nyt vielä johdot akkutelineen/rintapellin välistä sekä kuskinpuolen moottorinkorvan luota.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Usein vika on sen johdoissa tai tuossa ylempänä mainituissa paikoissatahtoomersun kirjoitti:Tällainen kiusa ilmestyi Sprintteriin, eli käräyttää aika-ajoin moottorinohjauksen sulakkeen. Saattaa päästä muutaman kymmenen kilsaa, tai voi käräyttää sulakkeen samantien, kun pistää uuden ja kääntää virrat päälle. Kun sulake kärähtää, alkaa ilmastoinnin flekti huutamaan. Huohottimen lämmitin vaihdettu ja näytti, että alkoi pelaamaan, mutta tänään taas käräytti sulakkeen. Olisko kellään ideoita mistä jatketaan vian etsimistä?
Mökkillä
'
'
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Entäs suuttimille mänevät johdot.....hankaumi allut noissa joissakin csi koneisissa.[
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 32
- Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:24
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Appiukolla oli uudesta asti −03 313 ja siinä johtosarja oli huonosti aseteltu. Kahnas runkoon jostain ja otti oikarit ja meno loppui siihen. Järvenpäässä sai oikein asiantuntevaa huoltoa ja lasku oli 2200€ ilman että vika korjaantui. Vaihtoivat suuttimia ja muuta skeidaa. Auto roijattiin Lohjalle ja 2 tunnissa oli vika löytynyt, johtonippu vaihdettu ja uudet suuttimetkin vielä säädetty. Loppulaskua en tarkkaan muista mutta tais olla sillon joku 500-600€.
Eli piuhat kahnaa eikä tartte vielä olla kovinkaan näkyvää vauriota kun ongelmat alkaa.
Eli piuhat kahnaa eikä tartte vielä olla kovinkaan näkyvää vauriota kun ongelmat alkaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Tätä taas vähän tänään ehditty tutkimaan ja en noista johdoista millään löydä mitään syytä sulakkeen palamiseen. Kaikkia johtoja joihin käsiksi pääsee, kiskottu ja heiluteltu virrat päällä eikä kärähtänyt sulake.
Ajelin myös töyssyistä, kurvailin oikealle ja vasemmalle, kiihdyttelin ja jarruttelin, mutta ei mitään vaikutusta kunnes ihan tasaisesti ja suoraan ajaessä räps. Mielestäni kesti niin kauan , kunnes moottori lämpeni normaaliin lämpötilaan ja kun sulake paloi, lämpömittari lakkasi toimimasta. Vaihdoin sulakkeen ja paloi taas heti, kun pisti virrat päälle. Kokeilin pari kertaa ja aina sama juttu. Sitten annoin moottorin jäähtyä taukolämpö käytössä n. 15min, jonka jälkeen sulake ei enään palanut.
Nyt sitten taas loppui aika ja piti lähteä muihin hommiin, mutta mielestäni tuo ongelma liittyy jotenkin moottorin lämpötilaan. Mitä moottorin lämpötilaan liittyviä antureita/tunnistimia yms. moottorissa on? muita ideoita?
Ajelin myös töyssyistä, kurvailin oikealle ja vasemmalle, kiihdyttelin ja jarruttelin, mutta ei mitään vaikutusta kunnes ihan tasaisesti ja suoraan ajaessä räps. Mielestäni kesti niin kauan , kunnes moottori lämpeni normaaliin lämpötilaan ja kun sulake paloi, lämpömittari lakkasi toimimasta. Vaihdoin sulakkeen ja paloi taas heti, kun pisti virrat päälle. Kokeilin pari kertaa ja aina sama juttu. Sitten annoin moottorin jäähtyä taukolämpö käytössä n. 15min, jonka jälkeen sulake ei enään palanut.
Nyt sitten taas loppui aika ja piti lähteä muihin hommiin, mutta mielestäni tuo ongelma liittyy jotenkin moottorin lämpötilaan. Mitä moottorin lämpötilaan liittyviä antureita/tunnistimia yms. moottorissa on? muita ideoita?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Mitään asiasta en tiedä, mutta lukenut täältä CDI203 kirjoituksia, että kohta palaa mahdollisesti koko ECU (Ensin polttelee sulaketta, sitten polttaa ECU:n), joten vaarallisilla vesillä mennään. Joten tarttes saada kyllä korjattua, ettei tule isompaa vahinkoa.
Voisiko tuo lämpeminen viitata tuohon läppämoottoriin, eikös liikuta imusarjanläppia vasta tietyssä lämmössä. (Kait tossa vehkeessä sellainen on kuitenkin
)
Olisiko tästä apua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153129" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko tuo lämpeminen viitata tuohon läppämoottoriin, eikös liikuta imusarjanläppia vasta tietyssä lämmössä. (Kait tossa vehkeessä sellainen on kuitenkin

Olisiko tästä apua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153129" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Kyllä tuon ECU:n puolesta vähän pelottaa... linkittämäsi ketjun olen lueskellut läpi, mutta onko "rintterissä" läppämoottoria, niin siihen en ole vielä perehtynyt, mutta kait sen joku tietää?noroljan kirjoitti:Mitään asiasta en tiedä, mutta lukenut täältä CDI203 kirjoituksia, että kohta palaa mahdollisesti koko ECU (Ensin polttelee sulaketta, sitten polttaa ECU:n), joten vaarallisilla vesillä mennään. Joten tarttes saada kyllä korjattua, ettei tule isompaa vahinkoa.
Voisiko tuo lämpeminen viitata tuohon läppämoottoriin, eikös liikuta imusarjanläppia vasta tietyssä lämmössä. (Kait tossa vehkeessä sellainen on kuitenkin)
Olisiko tästä apua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153129" onclick="window.open(this.href);return false;
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Tänään taas tutkittu Sprintteriä ja Eberin toimimattomuuteen todettu syyksi, että ei tule virta eberin polttoainepumpulle. Voisiko liittyä jotenkin tähän akuutimpaan ongelmaan?
Huomasin myös, että kun termostaatin kyljessä olevalta anturilta(iämpö?) irrottaa johtoliittimen, niin alkaa flekti pyörimään, kuten tuon sulakkeen kärähdettyäkin. Seuraavaksi ajattelin koittaa ajaa lämpöiseksi ja kokeilla palaako sulake kun anturin johto on irti ja jos ei, niin johto kiinni. Jos taas kärähtää, niin lienee vika anturissa? onkohan tuo ECU kallis jos sen saa kokeiluissa käräytettyä?
Huomasin myös, että kun termostaatin kyljessä olevalta anturilta(iämpö?) irrottaa johtoliittimen, niin alkaa flekti pyörimään, kuten tuon sulakkeen kärähdettyäkin. Seuraavaksi ajattelin koittaa ajaa lämpöiseksi ja kokeilla palaako sulake kun anturin johto on irti ja jos ei, niin johto kiinni. Jos taas kärähtää, niin lienee vika anturissa? onkohan tuo ECU kallis jos sen saa kokeiluissa käräytettyä?

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Tänään taas pystyi ajamaan reilut 10km, sit kärähti sulake. Johtonippuja yms tutkittu enkä löydä mitään 

Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Pistetääs välillä viimeisimpiä kuulumisia tästä riesasta. Tuossa Tammikuun alkupäivinä sulake kärähti taas ja sen jälkeen ei enään suostunut toimimaan, vaan uusi sulake kärähti heti, kun väänsi virrat päälle.
Tästä vittuuntuneena ja hiukan sähköongelmille allergisena hinasin Sprintterin tallin pihaan ja ajattelin, että maatukoon siihen. Muutaman päivän päästä käyrä kuitenkin hieman loiveni ja päätin hinauttaa sen vielä Vänttiselle, josko selvittäisivät vian, kun itsellä ei aika, eikä oikein kiinnostuskaan enään riittänyt.
Jokainenhan tietää Vänttisen jonot, joten Sprintteri seisoi ensin toista viikkoa heidän pihassa ennenkuin saivat työn alle. Lopulta nokka-akselin asentotunnistimen johdosta oli sitten löytynyt jonkinlainen nirhauma, joka olisi saattanut ongelman aiheuttaa, muuta selkeää syytä ei löytynyt.
Johdon korjaaminen ei kuitenkaan auttanut ja ECU lähti tutkittavaksi Elehuoltoon Pattijoelle. Siellä sitten selvisi, että ECU on "kypsä" eivätkä saa sitä korjattua, vaan hommaavat uuden(käytetyn), jonka sitten koodaavat autooni sopivaksi.En ihan tarkalleen tiedä mitä tuolle käytetylle piti tehdä, että se sopii, mutta ainakin ajonesto tarvitsee jotain toimenpiteitä, eli ihan "kiinnitä ja aja" juttu se ei ole. Marmoritiskiltä toki olisi saanut ihan uudenkin ystävälliseen 2500€:n hintaan.
Viime tiistaina sain taas auton ajoon ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi. Ajettu on n. 200 km ilman ongelmia, eli nyt vaikuttaisi olevan kunnossa.
Tästä vittuuntuneena ja hiukan sähköongelmille allergisena hinasin Sprintterin tallin pihaan ja ajattelin, että maatukoon siihen. Muutaman päivän päästä käyrä kuitenkin hieman loiveni ja päätin hinauttaa sen vielä Vänttiselle, josko selvittäisivät vian, kun itsellä ei aika, eikä oikein kiinnostuskaan enään riittänyt.
Jokainenhan tietää Vänttisen jonot, joten Sprintteri seisoi ensin toista viikkoa heidän pihassa ennenkuin saivat työn alle. Lopulta nokka-akselin asentotunnistimen johdosta oli sitten löytynyt jonkinlainen nirhauma, joka olisi saattanut ongelman aiheuttaa, muuta selkeää syytä ei löytynyt.
Johdon korjaaminen ei kuitenkaan auttanut ja ECU lähti tutkittavaksi Elehuoltoon Pattijoelle. Siellä sitten selvisi, että ECU on "kypsä" eivätkä saa sitä korjattua, vaan hommaavat uuden(käytetyn), jonka sitten koodaavat autooni sopivaksi.En ihan tarkalleen tiedä mitä tuolle käytetylle piti tehdä, että se sopii, mutta ainakin ajonesto tarvitsee jotain toimenpiteitä, eli ihan "kiinnitä ja aja" juttu se ei ole. Marmoritiskiltä toki olisi saanut ihan uudenkin ystävälliseen 2500€:n hintaan.
Viime tiistaina sain taas auton ajoon ja hyvin toimii ainakin toistaiseksi. Ajettu on n. 200 km ilman ongelmia, eli nyt vaikuttaisi olevan kunnossa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 3136
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Sprintter 313 cdi 2005 polttaa moottorinohjauksen sulake
Tänään ajoin sprintterin talliin tarkoituksena siivoilla sitä sisältä. Imuroidessa huomasin, että kuskin jalkatilaan valuu jostain vettä reippaasti. Tarkemmin tutkittuani selvisi, että kesällä vaihdetun tuulilasin tiiviste vuotaa ja vesi valuu suoraan johtoja myöten moottorin ojausyksikön liittimille. Ilmeisesti tämä on ongelman alkuperäinen syy
Puhaltelin liittimet kuivaksi ja suihkuttelin kontaktisprayta. Pitää maanantaina kysellä lasin vaihtaneelta liikkeeltä mitä aikovat asialle tehdä.
ketuttaa tuollainen, kun ei tehdä asioita kunnolla ja aiheutehtaan lisää harmia. Itse pitäis kaikki tehdä.....

Puhaltelin liittimet kuivaksi ja suihkuttelin kontaktisprayta. Pitää maanantaina kysellä lasin vaihtaneelta liikkeeltä mitä aikovat asialle tehdä.
ketuttaa tuollainen, kun ei tehdä asioita kunnolla ja aiheutehtaan lisää harmia. Itse pitäis kaikki tehdä.....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99