Mistähän kannattaisi alkaa tonkimaan väyrysestä vikaa. Auto -00 facelift 220CDI automaatti. Oireena ensin, virrat tulee, ei starttaa, vaihdekeppi jumissa. Huomioita: hehkun merkkivalo ei syty. Pienen räpläämisen jälkeen hehkun merkkivalo syttyi ja auto käynnistyi, vaihdekeppi jumissa edelleen. Vapautettu keppi juuresta ja saatu pakkovaihteet päälle, eli onko siinä nyt kakkonen ja pakki. Ajettu kotiin, mittaristo toimi miten sattuu, hehkun merkkivalo palaa ja kaikki muutkin vikavalot. Parin starttauksen jälkeen mittaristo toimii ok, mutta abs ja bas/esr-valo palaa taulussa. Yön ollut tallissa lämpimässä, aamulla normaalisti käyntiin, keppi jumissa ja abs ja bas/esr-valot palaa. Nyt yhden yön ollut viileämmässä lämmössä ja ei starttaa, ei hehkun merkivalo syty, pienen herkuttelun jälkeen merkkivalo syttyy ja starttaa, mutta taas taulu täynnä valoja ja vika-ilmoituksia. Peruutusvalot palaa kokoajan kun virrat päällä, pakin kun laittaa päälle, niin kirkastuvat vielä pikkuisen.
Sulakkeet käyty läpi, samoin boxilaatikko vänkärin puolelta konetilasta, se oli ihan kuiva ja puhas, jopa laatikon boxin liittimet.
Auto pelannut tuohon toissa-iltaan kuin unelma, pari kertaa on sähköavain oikutellut, mutta sekin aina sitten pienen herkuttelun jälkeen alkanut pelaamaan.
W210 sähköt sekaisin
W210 sähköt sekaisin
Viimeksi muokannut PetePee, Pe 25.12.2015 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W210 sähköt sekaisin
Katsele sulakkert ja akun kaapelien lähdöt ja kiinnitykset ensin,maattopisteet myös.
Samalla tutkit ettei vesi seiso missään...boxi liitoksia myös tutkia.
Samalla tutkit ettei vesi seiso missään...boxi liitoksia myös tutkia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 sähköt sekaisin
Juu, siis senverran lisäystä, sulakkeet on katseltu ja akkukaapeleita nyitty, muuten vielä tutkimatta...
Re: W210 sähköt sekaisin
Kokeile avata venttiilit pohjasta että vesi pääsee ulos ja nosta auto esim. keulasta tai perästä ylös samalla.
Omalla vastuulla niitä venttiilejä availet sitten, ite en saanut koneen alla olevaa enää takas kiinni kun sain sen auki / irti..
(Ne kumiset tapit helmoissa (se juttu niiden keskellä on ilmeisesti venttiili?) + 1 koneen alla)
Omalla vastuulla niitä venttiilejä availet sitten, ite en saanut koneen alla olevaa enää takas kiinni kun sain sen auki / irti..
(Ne kumiset tapit helmoissa (se juttu niiden keskellä on ilmeisesti venttiili?) + 1 koneen alla)