W211 jännitelukemista
W211 jännitelukemista
Hei forumin tietäjät. Voiko mersun omassa jännitemittauksessa olla jotain feelua? Undervoltagea tulee tauluun tiheästi ja molemmat akut on uusittu. Yleismittariin verrattuna näyttäis, että mesen mittaus näyttäis lähes voltin verran vähemmän; mese näyttää levossa 11.5-11.9 ja käynnissä 13.5-13.7. Ylellisyysmittari kuiten näyttäis akulle levossa 12.5. Starttaa tosi hyvin, ei heikoutta.
FORD transit custom 2019
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
MB 560 SEC 1987
Ford Galaxy 2.0 tdci 2007
Peugeot 306 1996
Sekä aiemmin olleita mesejä tusinan verran
Re: W211 jännitelukemista
mulla ainakin näyttää se ajotietokoneen näyttö 0,4v liian vähän. senverran jännitehäviötä vissiin matkalla ja ohkaset johdot.
levossa 12.2v ja ajossa 13.9 omassa näytön mukaan,mitattuna enempi.
jännite herjoja ei ole koskaan tullut,eikä edes mukavuustoimintojen poistoa. akut on agm ja uusittu vuosi sitten molemmat.
Lataukseen on joku ohjelmistopäivitys vissiin tarvittaessa ladattavissa niin ei tule niin herkästi noita ilmoituksia..
levossa 12.2v ja ajossa 13.9 omassa näytön mukaan,mitattuna enempi.
jännite herjoja ei ole koskaan tullut,eikä edes mukavuustoimintojen poistoa. akut on agm ja uusittu vuosi sitten molemmat.
Lataukseen on joku ohjelmistopäivitys vissiin tarvittaessa ladattavissa niin ei tule niin herkästi noita ilmoituksia..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
Re: W211 jännitelukemista
BSG päivitys ja varmistus että akut on AGM niin herjat poistuu, ellei ole esim. taka-samin vaihdossa tumpeloitu koodauksen kanssa.
wiimax.fi
Re: W211 jännitelukemista
Minun auto kärsi alijännitteestä mutta herjoja en tosin saanut.
Syy oli niinkin yksinkertainen, että moottorin maadoistus oli hapettunut.
Syy oli niinkin yksinkertainen, että moottorin maadoistus oli hapettunut.
W219 CLS350 vm.2005
- hemppaveikko
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
- Paikkakunta: OULU
Re: W211 jännitelukemista
juu mullakin oli nuita alijännitehäiriöitä ja mukavuustoiminnot pois hetkellisesti,latausjännite oli 13.4V,kunnes tuossa viikolla meni laturi ,uusi laturi ja latausjännite nousi 14.1V ja loppu alijännitehäröilyt,ainaki toistaiseksi. jännitteet katsottu auton omalta näytöltä,ei ole todettu mittaamalla.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Re: W211 jännitelukemista
Mulla ei auto herjaillut mitään eikä pudotellut mitään pois päältä vaikka jännite näytti 10V ajon aikana. Aina sitä sai laturissa pitää. Starttasi ongelmitta, kävi ongelmitta ja kaikki pelasi ongelmitta.
Huono maa kontakti tosin vaikuttaa muihin sähkölaitteisiin negatiivisesti. Kun jännite laskee niin virta nousee. Alkaa elektroniset laitteet ottaa kipeää. Minulta esim paloi airmaticin kompura, koska ohjausreleestä paloi käret kiinni. Kompura huuti aikansa ja räjähti lopulta. Myös yhden akun ja hehkureleen vaihdoin. Liekkö tullut kilometrit täyteen, tai sitten syyllinen on ollut tuo piilevä maa vika.
Nytkin tuntuu että vaikka lataus on kunnossa niin akku tyhjenee. Liekkö ehti uusi akkukin ottaa kipeetä. Kuormitustestiä kestää hyvin, jos joku kenno olisi jotain huonompi niin tilanne olisi toinen. Käynnistys virtaa antaa lähes sen mitä akun valmistaja lupaa, joten akku tuntuisi olevan kunnossa.
Vuotovirtoja en ole vielä ehtinyt mittailemaan. Staari ei vikoja löydä ja ohjainlaitteisiin on ajettu uusimmat päivitykset. Voihan se olla että kaikki on ihan kunnossa, nyt vain aikaisempien vikojen jälkeen on "herkistynyt" itse kaikelle pienellekkin ja heti tuntuu että jotain on pielessä.
Huono maa kontakti tosin vaikuttaa muihin sähkölaitteisiin negatiivisesti. Kun jännite laskee niin virta nousee. Alkaa elektroniset laitteet ottaa kipeää. Minulta esim paloi airmaticin kompura, koska ohjausreleestä paloi käret kiinni. Kompura huuti aikansa ja räjähti lopulta. Myös yhden akun ja hehkureleen vaihdoin. Liekkö tullut kilometrit täyteen, tai sitten syyllinen on ollut tuo piilevä maa vika.
Nytkin tuntuu että vaikka lataus on kunnossa niin akku tyhjenee. Liekkö ehti uusi akkukin ottaa kipeetä. Kuormitustestiä kestää hyvin, jos joku kenno olisi jotain huonompi niin tilanne olisi toinen. Käynnistys virtaa antaa lähes sen mitä akun valmistaja lupaa, joten akku tuntuisi olevan kunnossa.
Vuotovirtoja en ole vielä ehtinyt mittailemaan. Staari ei vikoja löydä ja ohjainlaitteisiin on ajettu uusimmat päivitykset. Voihan se olla että kaikki on ihan kunnossa, nyt vain aikaisempien vikojen jälkeen on "herkistynyt" itse kaikelle pienellekkin ja heti tuntuu että jotain on pielessä.
W219 CLS350 vm.2005