Tuli pienimuotoinen ongelma. Auto on lähtenyt käyntiin aiemmin 1-8startti kerran jälkeen mutta ei enää, eli polttoaineletkuissa näkee että ilmaa kulkee putkissa, vuotokin paikallistettiin mutta en mitään käryä mikä osa on kyseessä minkä välistä ilma tulee. Ilmaamalla kone saatiin vaivoin käyntiin. Eli korkeapainepumpun yläpuolella on kikkare minkä välistä näyttää vuotavan polttoainetta kun kone käy. Kuvan nuoli osoittaa kikkareeseen minkä välistä näkee ku vuotaa diisseliä koneen käydessä, vuoto ei ole suuri mutta todennäköisesti hörppii myös ilman sieltä välistä.
Mikä toi kikkare on ja saako sen miten tiivistettyä?
W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
se on syöttöpumppu, imee tankista löpön ja syöttää korkeapainepumppua (se kolmisakarainen siinä alapuolella). En tiedä onko noihin tiivistesarjaa saatavilla, romiselta vois saada halvalla (en muista että noita montaa olis raportoitu hajonneen), ja ei uus pumppukaan varmaan satasia maksa. Jos niitä letkuja ei ole koskaan vaihdettu niin kannattais melkein vaihtaa samalla, tai vählntaan o-renkaat niihin. Alkavat varmasti vuotamaan kun menee koskemaan niihin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
Onpahan ensimmäinen tietooni tullut että tuosta pumpusta vuotaa, jos niin todella on.
wiimax.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ti 19.05.2009 19:41
Re: W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
Hei
Mulla W202 -98 250tdt:ssä samaa vaivaa.
Ensiksi totean että mulla on mersutietous lapsenkengissä.
Haluaisin tietää onko mun autossa erillistä polttoaineen siirtopumppua? Jos on, niin missä se sijaitsee? KL:ssä olivat sitä mieltä että ei ole, vaan ruiskutuspumppu hoitaa sen homman.
Toisaalta ALFAMER korjausopas väittää että vain viispyttysessä on pa. siirtopumppu. Ristiriita.
Seuraavaa "tiedän" polttoainejärjestelmästä:
Tankilta tuleva metalliputki muuttuu mustaksi putkeksi imusarjan alla, sen jälkeen on moottorin kyljessä polttoaineen esilämmitin (onko se esilämmitin vai mikä?), siitä menee läpinäkyvä muoviputki pa. kakeasuodattimelle, joka on metallin sisällä yhteydessä pa. hienosuodattimeen, sieltä edelleen läpinäkyvällä muoviputkella ruiskutuspumpulle. Näitä läpinäkyviä muoviputkia on ruiskutuspumpun ympärillä yhteensä 5kpl. Jokaisen muoviputken päässä on tiivisteenä O-rengas. kaikki O-renkaat on vaihdettu + karkeasuodattimen O-rengas sekä pa. hienosuodatin.
Kun pysäytän auton, alkaa ilmaa tulla tähän äskeisen kertomuksen ensimmäiseen muoviputkeen (joka on siis "esilämmittimen" (?) ja karkeasuodattimen välinen putki) Tämä siitäkin huolimatta vaikka auto on nokka hieman perää alempana (10-15 cm)
"Ilmavaiva" on kuitenkin satunnainen, tapahtuu siis joskus vaikka auto onkin pysäytetty "nokka alaspäin" En uskalla pysäköidä autoa tasaiselle, puhumattakaan että nokka olis korkeammalla kuin perä.
Näin oli aiemmin, nyt vaiva joka pysäytyskerta.
Jos ei ilmaa ole pa. järjestelmässä lähtee auto aina käyntiin kuin "palmun alta", myös pakkasella.
Auto toimii täysin normaalisti kun se käynnistyy.
Tässä tarina minun ongelmastani. Jos viitsit kommentoida sitä niin olisin kaikesta tiedosta kiitollinen.
Mulla W202 -98 250tdt:ssä samaa vaivaa.
Ensiksi totean että mulla on mersutietous lapsenkengissä.
Haluaisin tietää onko mun autossa erillistä polttoaineen siirtopumppua? Jos on, niin missä se sijaitsee? KL:ssä olivat sitä mieltä että ei ole, vaan ruiskutuspumppu hoitaa sen homman.
Toisaalta ALFAMER korjausopas väittää että vain viispyttysessä on pa. siirtopumppu. Ristiriita.
Seuraavaa "tiedän" polttoainejärjestelmästä:
Tankilta tuleva metalliputki muuttuu mustaksi putkeksi imusarjan alla, sen jälkeen on moottorin kyljessä polttoaineen esilämmitin (onko se esilämmitin vai mikä?), siitä menee läpinäkyvä muoviputki pa. kakeasuodattimelle, joka on metallin sisällä yhteydessä pa. hienosuodattimeen, sieltä edelleen läpinäkyvällä muoviputkella ruiskutuspumpulle. Näitä läpinäkyviä muoviputkia on ruiskutuspumpun ympärillä yhteensä 5kpl. Jokaisen muoviputken päässä on tiivisteenä O-rengas. kaikki O-renkaat on vaihdettu + karkeasuodattimen O-rengas sekä pa. hienosuodatin.
Kun pysäytän auton, alkaa ilmaa tulla tähän äskeisen kertomuksen ensimmäiseen muoviputkeen (joka on siis "esilämmittimen" (?) ja karkeasuodattimen välinen putki) Tämä siitäkin huolimatta vaikka auto on nokka hieman perää alempana (10-15 cm)
"Ilmavaiva" on kuitenkin satunnainen, tapahtuu siis joskus vaikka auto onkin pysäytetty "nokka alaspäin" En uskalla pysäköidä autoa tasaiselle, puhumattakaan että nokka olis korkeammalla kuin perä.
Näin oli aiemmin, nyt vaiva joka pysäytyskerta.
Jos ei ilmaa ole pa. järjestelmässä lähtee auto aina käyntiin kuin "palmun alta", myös pakkasella.
Auto toimii täysin normaalisti kun se käynnistyy.
Tässä tarina minun ongelmastani. Jos viitsit kommentoida sitä niin olisin kaikesta tiedosta kiitollinen.
Re: W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
Eihän vuoda kuitenkin (siis ulospäin) kp-pumpun ylimmän kannen välistä?Andreoni kirjoitti:Tuli pienimuotoinen ongelma. Auto on lähtenyt käyntiin aiemmin 1-8startti kerran jälkeen mutta ei enää, eli polttoaineletkuissa näkee että ilmaa kulkee putkissa, vuotokin paikallistettiin mutta en mitään käryä mikä osa on kyseessä minkä välistä ilma tulee. Ilmaamalla kone saatiin vaivoin käyntiin. Eli korkeapainepumpun yläpuolella on kikkare minkä välistä näyttää vuotavan polttoainetta kun kone käy. Kuvan nuoli osoittaa kikkareeseen minkä välistä näkee ku vuotaa diisseliä koneen käydessä, vuoto ei ole suuri mutta todennäköisesti hörppii myös ilman sieltä välistä.
Mikä toi kikkare on ja saako sen miten tiivistettyä?
Sauma on märkä kuvassa.
Ilmavaivaan en osaa sanoa..
Re: W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
Syöttöpumppuun ei ollu ainakaan tohon "kannen" väliin Veholla mitään tiivistesarjaa ja uusi pumppu olisi maksanut 368€. Päätettiin kuitenkin purkaa vanha ja kattoa mitä se on syönyt. Sieltä löyty iso o-rengas tiiviste mikä oli aika rapean kova. Tommosen tiivisterenkaan kyl saa varmaan teetettyä, mikäli haluaa. Päädyttiin kuitenkin ratkaisuun tiiviste rengas poies ja tiivistemassa väliin ja pumppu kasaan. Huomenna nähdään pitääkö massa ilman ja polttoaineen erillään toisistaan.
Risto113: Katottiin itte samaa että mahtaako vuotaa tuosta kp-pumpun ylimmän kannen välistä, mutta ei ainakaan saatu luotua näkyvää vuotoa siihen kohtaan. Voihan se olla että on joskus vuotanut ko. paikasta. Tarkoitus onkin tällähetkellä saada tuo auto siihen malliin et päästään 200km päähän kotiin takaisin
ja siellä sit tutkia hieman lisää tota kp-pumpun tiivistettä.
Risto113: Katottiin itte samaa että mahtaako vuotaa tuosta kp-pumpun ylimmän kannen välistä, mutta ei ainakaan saatu luotua näkyvää vuotoa siihen kohtaan. Voihan se olla että on joskus vuotanut ko. paikasta. Tarkoitus onkin tällähetkellä saada tuo auto siihen malliin et päästään 200km päähän kotiin takaisin

Re: W203 polttoainejärjestelmässä ilmaa
O renkaita myydään kyllä. Etra, tiivistekeskus yms. https://profiteile.de/kraftstofffoerder ... ?tid=14818" onclick="window.open(this.href);return false;. Jos sattuu tarvitsemaan pumpun on tuossa halvempi vaihtoehto.
W213 220d +W242 electric drive