w201 öljyn lauhdutin?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

w201 öljyn lauhdutin?

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Onko tuossa w201 190D -87:ssa moottoriöljyn lauhdutin?
Terveisin
Tero
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

16 venttiilisisssä ja turbossa
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mauri H. kirjoitti:16 venttiilisisssä ja turbossa
missä ne lymyilee? luulin että vain laatikon öljylle on jäähdytys. yksi jäähdytin on kuskin puolella eturenkaan edessä. missä se toinen on?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

nokileka kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:16 venttiilisisssä ja turbossa
missä ne lymyilee? luulin että vain laatikon öljylle on jäähdytys. yksi jäähdytin on kuskin puolella eturenkaan edessä. missä se toinen on?
Laatikon "jäähdytin" on metallikierukka syylarin sisällä. Se eturenkaan edessä oleva on moottoriöljynjäähdytin.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Mauri H. kirjoitti:Laatikon "jäähdytin" on metallikierukka syylarin sisällä. Se eturenkaan edessä oleva on moottoriöljynjäähdytin.
ilmeisesti "jäähdytin" laatikolle ei ole liian hyvä :D
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

nokileka kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:Laatikon "jäähdytin" on metallikierukka syylarin sisällä. Se eturenkaan edessä oleva on moottoriöljynjäähdytin.
ilmeisesti "jäähdytin" laatikolle ei ole liian hyvä :D
Ei, vaan epä kuulemma ne öljylämmöt juuri nouse superturbokäytössäkään, vaikkei kunnon kennoa olekaan. Omaan silti tulee suuret kennot sekä moottori - että laatikkoöljyille.
Pasi R.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 06.06.2003 12:58
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Pasi R. »

Mulla oli aiemmin iso kenno laatikolle erikseen , mutta laatikon toiminta olikin sitten hiton hankalaa säätää. Lauhdutin piti laatikon öljyn niin kauan viileänä, ettei vaihdot olleet pehmeät kuin kesäkuumalla. Pehmeämmäksi ei tosiaan voinut säätää, kun lämpenihän se toki lopulta pitkän ajon kanssa. Kesä - syksy kelien vaihtelu oli laatikon vaihtamisen kannalta liian voimakas.

Siihen kiertoon pitäisi saada ehkä jonkunlainen termariohjaus.

Nykyisin mulla on edelleen erillinen kenno laatikkoöljyllä, mutta se on pienempi eikä enää aivan syylärin edessä.
Pasi
Vastaa Viestiin