w201 öljyn lauhdutin?
- dieselflosse
- Valvoja
Laatikon "jäähdytin" on metallikierukka syylarin sisällä. Se eturenkaan edessä oleva on moottoriöljynjäähdytin.nokileka kirjoitti:missä ne lymyilee? luulin että vain laatikon öljylle on jäähdytys. yksi jäähdytin on kuskin puolella eturenkaan edessä. missä se toinen on?Mauri H. kirjoitti:16 venttiilisisssä ja turbossa
Ei, vaan epä kuulemma ne öljylämmöt juuri nouse superturbokäytössäkään, vaikkei kunnon kennoa olekaan. Omaan silti tulee suuret kennot sekä moottori - että laatikkoöljyille.nokileka kirjoitti:ilmeisesti "jäähdytin" laatikolle ei ole liian hyväMauri H. kirjoitti:Laatikon "jäähdytin" on metallikierukka syylarin sisällä. Se eturenkaan edessä oleva on moottoriöljynjäähdytin.
Mulla oli aiemmin iso kenno laatikolle erikseen , mutta laatikon toiminta olikin sitten hiton hankalaa säätää. Lauhdutin piti laatikon öljyn niin kauan viileänä, ettei vaihdot olleet pehmeät kuin kesäkuumalla. Pehmeämmäksi ei tosiaan voinut säätää, kun lämpenihän se toki lopulta pitkän ajon kanssa. Kesä - syksy kelien vaihtelu oli laatikon vaihtamisen kannalta liian voimakas.
Siihen kiertoon pitäisi saada ehkä jonkunlainen termariohjaus.
Nykyisin mulla on edelleen erillinen kenno laatikkoöljyllä, mutta se on pienempi eikä enää aivan syylärin edessä.
Siihen kiertoon pitäisi saada ehkä jonkunlainen termariohjaus.
Nykyisin mulla on edelleen erillinen kenno laatikkoöljyllä, mutta se on pienempi eikä enää aivan syylärin edessä.
Pasi