w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Onko näissä 02-05 vuotisissa 200cdi mersuissa boschin latureissa eroja?
Kahdenlaista siihen tarjoaa ja mitä vertailin päällisin puolin niin en mitään eroja löytänyt, vaikka osanumerot ovat erilaiset.
Eikai näitä latureita nyt autoon ohjelmoida pidä?
Kahdenlaista siihen tarjoaa ja mitä vertailin päällisin puolin niin en mitään eroja löytänyt, vaikka osanumerot ovat erilaiset.
Eikai näitä latureita nyt autoon ohjelmoida pidä?
Viimeksi muokannut Tuomersu, Pe 01.01.2016 18:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w211 200cdi laturit
Ei ohjelmoida mutta aika yleinen on valeo ja sitten erilaturilla ehkä eroja kaapeliliitoksissa ja vesilatureissajotain muutakin mutta paras olisi laittaa samanlainen niin vältyt ongelmilta asennuksessa.....vanhasta numeroa ylös ja tilaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w211 200cdi laturit
Jos EPC tarjoaa kahdenlaista eikä ole erikseen tarkennettu sopivuutta niin molemmat käy.
wiimax.fi
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Kiitän vastauksista, nyt laturi vaihdettu ja uudet ongelmat:
Ei ala lataamaan vasta kun painaa vähän kaasua, myös akku herjat tulevat näyttöön?
Onko latauksen ohjausyksikkö nyt rikki vai mikä mättää?
Kaikki sulakkeet ovat katsottu ja johdot laturille tarkastettu.
Ei ala lataamaan vasta kun painaa vähän kaasua, myös akku herjat tulevat näyttöön?
Onko latauksen ohjausyksikkö nyt rikki vai mikä mättää?
Kaikki sulakkeet ovat katsottu ja johdot laturille tarkastettu.
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Paljonko se lataa? Antaako vikakoodeja? Noita latureita (tai jönnitteensäätimiä) oli kolmea erilaista, ne ei toimi kunnolla keskenään ristiin. Jos 'väärä' säädin on lataus vikamoodissa ja kiinteä volttimäärä (en muista arvoa, jossain mun mesen puolen postissa se lukee). Tosin luulis että osanumerolla saa oikean tyyppisen jos uuden ostit.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
14volttia lataa eli tarpeeksi, en ostanut uutta koska näkyy olevan vähän haku ammuntaa nämä lataus viat.MiHe kirjoitti:Paljonko se lataa? Antaako vikakoodeja? Noita latureita (tai jönnitteensäätimiä) oli kolmea erilaista, ne ei toimi kunnolla keskenään ristiin. Jos 'väärä' säädin on lataus vikamoodissa ja kiinteä volttimäärä (en muista arvoa, jossain mun mesen puolen postissa se lukee). Tosin luulis että osanumerolla saa oikean tyyppisen jos uuden ostit.
Tuolla mesen puolella oli samanlainen vika, oli vaihtanut vähän kaikkea osaa ja vika löytyi laturin johtopistokkeesta.
Täytyy vielä tarkemmin tutkia noi johdot.
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Itsellä oli -08 e320cdi:ssä lataus ongelmaa. Vaihdoin jännitteensäätimen/ hiilipakan ja myöhemmin koko laturin eikä lataus korjautunut. Vika löytyi hapettuneesta maadoituksesta auton rungon ja moottorinlohkon väliltä. Tarkemmin moottorin päästä.
Jos ei jaksa auton alle ryömiä niin mittaa latauksen auton runkoa vasten ja vertaa sitten tulosta moottorin runkoa vasten. Jos jännite heittoa on niin vika on selvillä.
Testaus ja kontaktipintojen putsaus ei maksa mitään ainoastaan hieman vaivaa pitää nähdä. Jos tuohon ei koskaan ole koskettu niin kannattaisi melkein vilkaista. Omassa autossa siihen pääsi käsiksi takimmaista pohjapanssarin muovia raottamalla. Pultti oli kuin rupisammakon nahka. Vaihdoin uuden pultin ja putsasin moottorin pinnan. Kummasti alkoi virtaa riittää sen jälkeen.
Jos ei jaksa auton alle ryömiä niin mittaa latauksen auton runkoa vasten ja vertaa sitten tulosta moottorin runkoa vasten. Jos jännite heittoa on niin vika on selvillä.
Testaus ja kontaktipintojen putsaus ei maksa mitään ainoastaan hieman vaivaa pitää nähdä. Jos tuohon ei koskaan ole koskettu niin kannattaisi melkein vilkaista. Omassa autossa siihen pääsi käsiksi takimmaista pohjapanssarin muovia raottamalla. Pultti oli kuin rupisammakon nahka. Vaihdoin uuden pultin ja putsasin moottorin pinnan. Kummasti alkoi virtaa riittää sen jälkeen.
W219 CLS350 vm.2005
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Maa johto putsattu vaikka siihen aihetta ei ollutkaan.
Myös laturille menevä johtopistoke ja johdot tsekattu etu SAMille että ehjiä ovat.
Starilla tänään tutkittu ja antoi tällaisen vikakoodin: 9081 signaalijohdossa virtapiiri 61" on virtakatkos. (virtapiiri ei uskottava)
Hannun kanssa pohdittiin että vanha laturi mahdollisesti rikkonut etu SAMin joten se kai täytyy vaihtaa.
Myös laturille menevä johtopistoke ja johdot tsekattu etu SAMille että ehjiä ovat.
Starilla tänään tutkittu ja antoi tällaisen vikakoodin: 9081 signaalijohdossa virtapiiri 61" on virtakatkos. (virtapiiri ei uskottava)
Hannun kanssa pohdittiin että vanha laturi mahdollisesti rikkonut etu SAMin joten se kai täytyy vaihtaa.
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Tuo 61 circuit vikahan oli tosiaan siinä laturin pinnissä (tai niiden tasossa) tässä mesen threadissa: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false; tuon 61:n signaali lienee meni CANiä myöden eikä sen tarkistukseen tullut kummempia ohjeita...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Jep luin tuon, se pistoke ja johto etu sam ohjausyksikölle tarkistettu että on ehjä, eikä pinnit painu pistokkeen sisään.MiHe kirjoitti:Tuo 61 circuit vikahan oli tosiaan siinä laturin pinnissä (tai niiden tasossa) tässä mesen threadissa: http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... c&start=90" onclick="window.open(this.href);return false; tuon 61:n signaali lienee meni CANiä myöden eikä sen tarkistukseen tullut kummempia ohjeita...
Muita vikakoodeja ei tullut muutako etu SAMista tuo edellä mainittu joten SAM täytynee hommata.
Pitääkö tuo toinen SAM ohjelmoida veholla vai mitenkä?
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Itse kanssa joskus taistelin täysin vastaavan tapauksen kanssa. Autoon kokeiltiin muistaakseni kahta tai kolmea asiakkaan ostamaa tarvikelaturia, (JA-Tools/Startax kamaa). Aina sama vika, ei lataa ennen kuin painoi kaasua, sen jälkeen toimi moitteetta. Tuli myös vastaavaa koodia. Oli ihan se ja sama, oliko signaalijohdin irti vai kiinni. Mittasin silloin myös samin ja laturin välisen johdon, kokeilin jopa toisella johdolla, ei vaikutusta. Se "heräte" on muistaakseni Lin-väylää, mittasin signaalin scoopilla, sekin oli ok. Autodatan mukaan tuohon oli kahta kytkentää laturille, toinen oli ns. perinteinen analoginen ja toinen väyläohjattu. Itse tulin silloin siihen tulokseen vikakoodin ja mittauksien perusteella, että joko uudet laturit oli joko vääränlaisia kytkennältään, taikka muuten vaan susipaskoja. Joka tapauksessa, laturi ei ymmärtänyt väyläohjauksesta hölkäsen pöläystä. Loppujen lopuksi tapaus ei koskaan ratkennut, asiakas totesi pärjäävänsä asian kanssa ja polkasevansa joka aamu kerran kaasua. Jos saat vian korjattua, niin pistäkkö ratkasun tänne? Jäi hieman kaivelemaan 

Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Hei.zambou kirjoitti:Itse kanssa joskus taistelin täysin vastaavan tapauksen kanssa. Autoon kokeiltiin muistaakseni kahta tai kolmea asiakkaan ostamaa tarvikelaturia, (JA-Tools/Startax kamaa). Aina sama vika, ei lataa ennen kuin painoi kaasua, sen jälkeen toimi moitteetta. Tuli myös vastaavaa koodia. Oli ihan se ja sama, oliko signaalijohdin irti vai kiinni. Mittasin silloin myös samin ja laturin välisen johdon, kokeilin jopa toisella johdolla, ei vaikutusta. Se "heräte" on muistaakseni Lin-väylää, mittasin signaalin scoopilla, sekin oli ok. Autodatan mukaan tuohon oli kahta kytkentää laturille, toinen oli ns. perinteinen analoginen ja toinen väyläohjattu. Itse tulin silloin siihen tulokseen vikakoodin ja mittauksien perusteella, että joko uudet laturit oli joko vääränlaisia kytkennältään, taikka muuten vaan susipaskoja. Joka tapauksessa, laturi ei ymmärtänyt väyläohjauksesta hölkäsen pöläystä. Loppujen lopuksi tapaus ei koskaan ratkennut, asiakas totesi pärjäävänsä asian kanssa ja polkasevansa joka aamu kerran kaasua. Jos saat vian korjattua, niin pistäkkö ratkasun tänne? Jäi hieman kaivelemaan
Joo LIN väylä se ilmeisesti on. Tässä autossa se vaan käyttäytyi väärin serrattuna Staarin ohjeesen. Kun on pelkästään virrat päällä ja kone ei käy siinä pitäisi olla mitattuna 1-2V. Siinä on kuitenkin 12V
Kun laittaa käyntiin niin jännite väylässä ei muutu miksikään. Ei vaikuta mitään onko pistoke laturissa paikallaan taikka ei.
Jos ymmärrsin kytkentäkaavioista oikein niin se menee etu - SAM:lle mistä edelleen joko ECU:lle tai/ja CAN väylää pitklin akkuohjaimelle ( BCU:lle. ) .
Muistatko mitä näit siinä väylässä? Me katottiin kanssa skoopilla mutta minkäänlaista viestiä siellä ei näkynyt. Ei missään tilanteessa.
Olisko tässä nyt sitten kuitenkin vääränlainen laturi... Pitäis saada mitata toimivasta autosta mitä/milloin siellä väylässä liikkuu.
Sellaisen kokeen tein myös että kuormitin väylää "24V virtakynällä" jossa kuormana pieni lamppu. Se laski 12V jännitteen 3V tasolle. Joten jokin sitä väylää kiskoo koko ajan heikosti ylös.
Tässä linkki löytämääni lohkokaavioon. BCU tosiaan lukee CAN-B väylää pitkin laturin tiedot SAM:lta. Sivu 34.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/311 ... kaavio.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Tässä ois nyt pari kuvaa jos niistä ois jotain iloo, toinen on mallikuva tyypillisestä LIN signaalista, ja toinen mitä mittasin. Onkos tää muuten kahdella akulla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Joo. Kiitoksia kuvista. Tuollaista liikennettä siellä pitäisikin olla. Ylemmässä mallikuvassa on pyyhkäisyaika 2ms/ruutu. Alemmassa 50ms/ruutu. Siitä varmaankin johtuu kuvien ero. Laturi jossa on tuo LIN väylä, on myös mikroprosessori joka osaa tuottaa LIN signaalia. Todennäköisesti siinä menee jännitetieto digitaalisessa muodossa ja ehkä myös laturin sisäinen lämpötilatieto jos siellä on lämpötila-anturianturi. Autoissa käytettävät LIN väylät ovat viestirakenteeltaan samoja kuin CAN väylätkin. Ainoa ero on signaalitasoissa. LIN toimii välillä 0-12V. CAN-väylässä taas differentiaalinen jonka referenssitaso 2.5V ja signaalit +-1.5V.
Odotetaan jos päästään mittaamaan samanlaista toimivaa autoa, niin katsotaan minkälainen signaali siinä kulkee. Tuo uudempi laturi on vuosimallista 2004.
Odotetaan jos päästään mittaamaan samanlaista toimivaa autoa, niin katsotaan minkälainen signaali siinä kulkee. Tuo uudempi laturi on vuosimallista 2004.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Väylät olivat kunnossa, vika oli väärässä säätimessä.
Tilasin alkuperäisellä numerolla orginel boschin säädinpaketin ja auto kunnossa
Olkaa tarkkana tuon säätimen kanssa, kannattaa purkaa säädin ihan irti ja katsoa siitä se "Foom" alkuinen osa numero.
Kiitos Hannulle asiaan perehtymisestä ja avusta!
Tilasin alkuperäisellä numerolla orginel boschin säädinpaketin ja auto kunnossa
Olkaa tarkkana tuon säätimen kanssa, kannattaa purkaa säädin ihan irti ja katsoa siitä se "Foom" alkuinen osa numero.
Kiitos Hannulle asiaan perehtymisestä ja avusta!
Re: w211 200cdi laturit ja nyt lataus??
Laturin sopivuutta ei siis tässäkään tapauksessa haluttu tai osattu varmistaa EPC:stä. Kaikenlaisia varaosamyyjiä niitä onkin 

wiimax.fi