W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Jo kuukauden päivät on esiintynyt silloin tällöin vikailmoitus, "Battery/Generator failure", sekä kehoitus käväistä verstaalla.
Vikasymbooli häviää n. 1-2 sek kuluttua ja lataus palautuu normaaliksi.
Laitoin diagnoosipalikan OBD väylään, josta voi seurata realiaikaisesti mm. latausjännitettä.
Kun vika ilmaantuu, laskee jännite n. 12.4-12.6 volttiin, mutta palautuu parissa sekunnissa 14.4 - 14.6 Volttiin.
Tätä tapahtuu varsin satunnaisesti - enimmäkseen matka-ajossa. Joskus pari kertaan 10 km matkalla, joskus ei kertaakaan.
Vikakoodi häipyy kun käyttää virrat pois.
En ole katsonut muovien alle, mikä laturi lie kyseessä... jotkut varaosa saitit tarjoavat rekkarin perusteella 190A mallia.
Akku on uusittu alkutalvesta, Bilteman kalliimpi (hopean värinen) 100Ah.
Näyttää, ettei tuohon malliin saa erikseen jännitteensäätäjää... Meneekö koko laturi vaihtoon, vai onko muita ehdotuksia?
Vikasymbooli häviää n. 1-2 sek kuluttua ja lataus palautuu normaaliksi.
Laitoin diagnoosipalikan OBD väylään, josta voi seurata realiaikaisesti mm. latausjännitettä.
Kun vika ilmaantuu, laskee jännite n. 12.4-12.6 volttiin, mutta palautuu parissa sekunnissa 14.4 - 14.6 Volttiin.
Tätä tapahtuu varsin satunnaisesti - enimmäkseen matka-ajossa. Joskus pari kertaan 10 km matkalla, joskus ei kertaakaan.
Vikakoodi häipyy kun käyttää virrat pois.
En ole katsonut muovien alle, mikä laturi lie kyseessä... jotkut varaosa saitit tarjoavat rekkarin perusteella 190A mallia.
Akku on uusittu alkutalvesta, Bilteman kalliimpi (hopean värinen) 100Ah.
Näyttää, ettei tuohon malliin saa erikseen jännitteensäätäjää... Meneekö koko laturi vaihtoon, vai onko muita ehdotuksia?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Otapa laturin numero ja etsi sillä se säätäjä...varmasti löytyy..luulen että se on valeon laturi....se numero pitäisi näkyä ylhäätä kannen ja laturin välistä kun katsot alas.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Vastaava tilanne mutta c220 cdi 190A laturi , oli vain hiilet loppu mutta pitää muistaaksen ottaa laturi käteen sain vaihdettua tinaamalla.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Ja kannattaa tarkastella laturilta nousevat johdot, voipi otella vääriä maita kun johdoista on muovit sulaneet/kuluneet puhki. Omassa autossa oireet oli täsmälleen samanlaiset, ja johdot oli melkein poikki.
ex. C220T cdi -02
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
ex. E220T cdi -04
ex. E290 TDT Elegance -97
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Kurkistelin pellin alle huuli pyöreenä... Miten siihen pääsee käsiksi?
Pääsekö pohjamuovien kautta vai pitääkö purkaa puoli autoa (keula)?
Varaosista ei löydy latauksen säätäjää erikseen - vai löytyneekö marmoritiskiltä?
Mistä jjruutilainen löysit sopivat hiilet?
Aika satunnaista vikaa pitää... huomaa, että kosteana / kylmänä väläyttää punaista vikavaloa herkemmin.
Viimeisen n. 1000 km välillä ehkä 5 kertaa. Sekunnin parin, räpsyjä väläyttelee, joten johtojen eristevika sopisi hyvinkin kuvioihin, koska muuten jännite pysyy kuin naulattuna 14.4 - 14.7 V rajoissa.
Kun varoitusvalo syttyy, jännite tippuu n. 12.5 Volttiin...
Pääsekö pohjamuovien kautta vai pitääkö purkaa puoli autoa (keula)?
Varaosista ei löydy latauksen säätäjää erikseen - vai löytyneekö marmoritiskiltä?
Mistä jjruutilainen löysit sopivat hiilet?
Aika satunnaista vikaa pitää... huomaa, että kosteana / kylmänä väläyttää punaista vikavaloa herkemmin.
Viimeisen n. 1000 km välillä ehkä 5 kertaa. Sekunnin parin, räpsyjä väläyttelee, joten johtojen eristevika sopisi hyvinkin kuvioihin, koska muuten jännite pysyy kuin naulattuna 14.4 - 14.7 V rajoissa.
Kun varoitusvalo syttyy, jännite tippuu n. 12.5 Volttiin...
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
- jjruutiainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
- Paikkakunta: JURVA
- Viesti:
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Ihan tarvike liikkeestä mallin mukaan , kun ei kunnolla muista kokoa en sano mitään..ejla kirjoitti:Kurkistelin pellin alle huuli pyöreenä... Miten siihen pääsee käsiksi?
Pääsekö pohjamuovien kautta vai pitääkö purkaa puoli autoa (keula)?
Varaosista ei löydy latauksen säätäjää erikseen - vai löytyneekö marmoritiskiltä?
Mistä jjruutilainen löysit sopivat hiilet?
Aika satunnaista vikaa pitää... huomaa, että kosteana / kylmänä väläyttää punaista vikavaloa herkemmin.
Viimeisen n. 1000 km välillä ehkä 5 kertaa. Sekunnin parin, räpsyjä väläyttelee, joten johtojen eristevika sopisi hyvinkin kuvioihin, koska muuten jännite pysyy kuin naulattuna 14.4 - 14.7 V rajoissa.
Kun varoitusvalo syttyy, jännite tippuu n. 12.5 Volttiin...
Saattaa olla hiilet lopuillaan ja kosteana ei liiku yhtä herkästi kuin lämpimänä varsinkin jos kevyesti rasvan tahmassa.
Jos 190A otin ala kautta pois , muista nesteet irroittaessa .
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
190a laturiin hiilet löytyy merkkiliikkeestä varaosanumerolla A0011516014 ja vaihto onnistuu helposti alakautta laturia irroittamatta ainakin w210 ja 220cdi.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Kiitoksia varaosanumerosta.
Kesällä sain sen verran aikaiseksi, että otin pohjamuovit irti ja ryömin katsomaan. Ei kyllä ole helppo poikka eikä edes kättä tahdo saada mahtumaan! Kaapelit olivat aika paksussa öljytöhnässä. Taitaa olla vesi jäähdytteinenkin kun oli sen näköisiä putkeja.
Joka tapauksessa, sen katsomis operaation jälkeen ei vika ole ilmaantunut kertaakaan yli 4 kuukauteen!
Muovit ovat vielä toistaiseksi pois paikoiltaan - pitää päästä nosturille että saa ruuvit kiinni.
Minkälaiset hiilet ovat? Onko "normaali" paketti, joka on parilla ruuvilla kiinni, vai pitääkö vaihtaa yksitellen ja tinata kiinni?
Kesällä sain sen verran aikaiseksi, että otin pohjamuovit irti ja ryömin katsomaan. Ei kyllä ole helppo poikka eikä edes kättä tahdo saada mahtumaan! Kaapelit olivat aika paksussa öljytöhnässä. Taitaa olla vesi jäähdytteinenkin kun oli sen näköisiä putkeja.
Joka tapauksessa, sen katsomis operaation jälkeen ei vika ole ilmaantunut kertaakaan yli 4 kuukauteen!
Muovit ovat vielä toistaiseksi pois paikoiltaan - pitää päästä nosturille että saa ruuvit kiinni.
Minkälaiset hiilet ovat? Onko "normaali" paketti, joka on parilla ruuvilla kiinni, vai pitääkö vaihtaa yksitellen ja tinata kiinni?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Muovinen kehikko jossa hiilet sisällä, ei tarvi tinata.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Vikaa ei ole näkynyt kuukausiin...
Eli, vikailmoitus oli "Battery/Generator failure".
Nyt ilmaantui tosiaankin akkuvikaa... Seisoi pari päivää ulkona -10 C ja ei edes startti loksahtanut.
Akku on melko tarkalleen vuoden vanha Bilteman huoltovapaa Nro: 8021005.
Mittasin jännitteen ja näytti 10.5 V. Tänään oli -4C ja mittasin lepojännitteeksi 11.5 V. Lähti nippa nappa käyntiin.
Eli ei näytä kestävän pakkasta. Aikaisemminkin huomasin, että mittariston digitaali numerot sammuivat startatessa.
Latasusjännite nousee jopa 14.7 - 14.8 V käynnistyksen jälkeen, eli näyttää ettei akku kuormita kunnolla generaattoria (190 A).
Olisiko nuo alkujaan esiintyneet oireet viitanneet yhden kennon oikosulkuun, koska lyhytaikaisen "vikatilan" sattuessa napajännite putosi n. 12.5 Volttiin?
Minulla on OBD2 pistokkeessa Bluetooth palikka, josta voi seurata tiettyjä asioita reaaliaikaisesti Garminin näytöltä.
Tuolla akulla on 4 vuoden takuu, joten täytyy varmistua ettei mitään virtavuotoja ole...
Eli, vikailmoitus oli "Battery/Generator failure".
Nyt ilmaantui tosiaankin akkuvikaa... Seisoi pari päivää ulkona -10 C ja ei edes startti loksahtanut.
Akku on melko tarkalleen vuoden vanha Bilteman huoltovapaa Nro: 8021005.
Mittasin jännitteen ja näytti 10.5 V. Tänään oli -4C ja mittasin lepojännitteeksi 11.5 V. Lähti nippa nappa käyntiin.
Eli ei näytä kestävän pakkasta. Aikaisemminkin huomasin, että mittariston digitaali numerot sammuivat startatessa.
Latasusjännite nousee jopa 14.7 - 14.8 V käynnistyksen jälkeen, eli näyttää ettei akku kuormita kunnolla generaattoria (190 A).
Olisiko nuo alkujaan esiintyneet oireet viitanneet yhden kennon oikosulkuun, koska lyhytaikaisen "vikatilan" sattuessa napajännite putosi n. 12.5 Volttiin?
Minulla on OBD2 pistokkeessa Bluetooth palikka, josta voi seurata tiettyjä asioita reaaliaikaisesti Garminin näytöltä.
Tuolla akulla on 4 vuoden takuu, joten täytyy varmistua ettei mitään virtavuotoja ole...
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Otathan sinä yöksi sen palikan pois OBD liittimestä? Se ei päästä autoa nukkumaan jos on kiinni. Lepotilassa auton virrankulutuksen pitäisi mennä noin 30 mA:n. Noin 10 minuutin kuluttua siitä kun ovet on lukittu eikä kaukosäätöavainta ole käytetty.ejla kirjoitti:Vikaa ei ole näkynyt kuukausiin...
Eli, vikailmoitus oli "Battery/Generator failure".
Nyt ilmaantui tosiaankin akkuvikaa... Seisoi pari päivää ulkona -10 C ja ei edes startti loksahtanut.
Akku on melko tarkalleen vuoden vanha Bilteman huoltovapaa Nro: 8021005.
Mittasin jännitteen ja näytti 10.5 V. Tänään oli -4C ja mittasin lepojännitteeksi 11.5 V. Lähti nippa nappa käyntiin.
Eli ei näytä kestävän pakkasta. Aikaisemminkin huomasin, että mittariston digitaali numerot sammuivat startatessa.
Latasusjännite nousee jopa 14.7 - 14.8 V käynnistyksen jälkeen, eli näyttää ettei akku kuormita kunnolla generaattoria (190 A).
Olisiko nuo alkujaan esiintyneet oireet viitanneet yhden kennon oikosulkuun, koska lyhytaikaisen "vikatilan" sattuessa napajännite putosi n. 12.5 Volttiin?
Minulla on OBD2 pistokkeessa Bluetooth palikka, josta voi seurata tiettyjä asioita reaaliaikaisesti Garminin näytöltä.
Tuolla akulla on 4 vuoden takuu, joten täytyy varmistua ettei mitään virtavuotoja ole...
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Palikka on normaalisti aina irti.
Kiitos lepovirta vinkistä. Se onkin tärkeä tieto!
Testailen.
Kiitos lepovirta vinkistä. Se onkin tärkeä tieto!
Testailen.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Bump. Täällä S203 270cdi vm -01, joka lataa 13 - 13.4v tyhjäkäynnillä. Taitaa olla hiilet loppu? Hiilet ja jännitteensäädin on ilmeisesti erikseen? Hiiliä vissiin saa merkkiliikkeestä varaosanumerolla A0011516014? Pitääkö hiilien vaihtoa varten irroittaa laturi?
Tässä ilmeisesti myös sopivat hiilet? https://www.ebay.com/itm/Mercedes-Delph ... 3345051773" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä ilmeisesti myös sopivat hiilet? https://www.ebay.com/itm/Mercedes-Delph ... 3345051773" onclick="window.open(this.href);return false;
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Minulla ei vika ollutkaan hiilissä vaan vesijäähdytyksen liittimen tiiviste tai joku sellainen. Vettä vuoti laturin sisälle.
Se laturi on tosi hankalassa paikassa. Itse en ryhtynyt edes yrittämään, vaan vein verstaalle jossa on nosturi.
Sittenkin osat maksoi euron luokkaa, mutta työt 150 ekeä.
Eihän tuo 13.4 V niin kovin paha ole varsinkaan jos kierroksilla nousee yli 14 V.
Syttyykö sinulla se punainen varoitusvalo jossa kehotetaan viemään korjaamolle?
Se laturi on tosi hankalassa paikassa. Itse en ryhtynyt edes yrittämään, vaan vein verstaalle jossa on nosturi.
Sittenkin osat maksoi euron luokkaa, mutta työt 150 ekeä.
Eihän tuo 13.4 V niin kovin paha ole varsinkaan jos kierroksilla nousee yli 14 V.
Syttyykö sinulla se punainen varoitusvalo jossa kehotetaan viemään korjaamolle?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Niijustiinsa, en usko että olis itellä sama vika, kun pysyy aika tasaisesti jännite tuossa 13v seutuvilla, ei nouse eikä laske pahemmin kierrosten mukaan. Punaista varotusvaloa ei ole tullut vielä näyttöön. Olisi ensi viikonloppuna tiedossa 1000km reissu, että uskaltaakohan tuolla autolla tien päälle lähteä, jos sattuu kyykkäämään koko laturi niin tulee kalliiksi laitatuttaa uusi laturi korjaamolla. Noitahan näytti saavaan Ebaysta 100-200€.
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Ihan vasta lähetin tuonne kuvan tuommoseen tarinaan: C200cdi korjailua... viewtopic.php?f=2&t=197176. Ei pakko irrottaa, tarpeeksi pitkä moottori helpottaa tilannetta. Nosturi kuitenki pittää olla. Jos kommutaattorissa on vikaa, silloin lienee parasta käyttää laturi irti.
Vaan voisiko siellä olla jotain ylimääräistä kulutusta?
Vaan voisiko siellä olla jotain ylimääräistä kulutusta?
Re: W203 270cdi -03 Lataus häiriö?
Täältä löytyy vielä 1 kpl ehjiä 190 a latureita jos tarvetta ilmenee.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA