W211 ostamassa?
W211 ostamassa?
Harkitsen vakavasti siirtymistä mersumieheksi ja W211 malli olisi kohteena. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen, joten voisiko joku tietäjä kommentoida?
- Onko 280 ja 320 cdi koneet samat? Tarkoitus olisi päivittää softa, mutta vähän on epäselvyyttä, että saako noista samat tehot ulos?
- Edelliseen liittyen, kestääkö paikat uudella ohjelmalla? Erityisesti automaattilaatikon kanssa en haluaisi alkaa korjaushommiin.
- Liittyykö facelift malliin jotain erityisen hyvää, vai onko sillä merkitystä? Onko jossain listaa muutoksista?
- Airmatic alusta taisi olla huono ja todella kallis korjata, joten sellaiset yksilöt hylätään heti?
- Onko jotain muuta mikä pitää erityisesti tarkistaa?
- Onko 280 ja 320 cdi koneet samat? Tarkoitus olisi päivittää softa, mutta vähän on epäselvyyttä, että saako noista samat tehot ulos?
- Edelliseen liittyen, kestääkö paikat uudella ohjelmalla? Erityisesti automaattilaatikon kanssa en haluaisi alkaa korjaushommiin.
- Liittyykö facelift malliin jotain erityisen hyvää, vai onko sillä merkitystä? Onko jossain listaa muutoksista?
- Airmatic alusta taisi olla huono ja todella kallis korjata, joten sellaiset yksilöt hylätään heti?
- Onko jotain muuta mikä pitää erityisesti tarkistaa?
Re: W211 ostamassa?
Kokemusta on yhdestä w211:sta (280cdi, OM642), jonka mittarissa on 290tkm, niistä 180tkm allani. Päivitin softan heti ostettuani.
Facelifteissä on 3.0 V6 (OM642) molemmissa, turbo ja suuttimet lienevät erilaiset.
Ei ohjelmat autoa riko kunhan softaus on kohtuullinen. 7G -laatikkoa löytyy tehokkaampienkin pannujen perästä.
Muutoksia fl:ään taisi olla 2000 kpl, mutta jarrujen muutos oli käyttäjälle kai suurin ts. palattiin sähköisistä tavallisiin.
Itsellä on airmatic ja vaikka yhden tolpan olen uusinut, olen tyytyväinen siihen. Kunnostettu maksoi 650€ ja vaihdoin itse. Helpompi kuin perinteinen joustintuki. Ajomukavuus omaa luokkaansa.
Tarkistaa kannattaa kaikki varusteet ja toiminnot, jotka ovat SAMien takana. Peltien saumat kannattaa katsoa, myös ovien saumojen kittaukset ettei ole ruoste aluillaan. Alustan nivelet ja puslat ovat kulutustavaraa ja pidettävä kunnossa ajovakauden ja rengaskulujen takia.
Kaiken kaikkiaan hyvä auto. Tämä aluksi ja varmaan monella on enemmän annettavaa tähän keskusteluun.
Facelifteissä on 3.0 V6 (OM642) molemmissa, turbo ja suuttimet lienevät erilaiset.
Ei ohjelmat autoa riko kunhan softaus on kohtuullinen. 7G -laatikkoa löytyy tehokkaampienkin pannujen perästä.
Muutoksia fl:ään taisi olla 2000 kpl, mutta jarrujen muutos oli käyttäjälle kai suurin ts. palattiin sähköisistä tavallisiin.
Itsellä on airmatic ja vaikka yhden tolpan olen uusinut, olen tyytyväinen siihen. Kunnostettu maksoi 650€ ja vaihdoin itse. Helpompi kuin perinteinen joustintuki. Ajomukavuus omaa luokkaansa.
Tarkistaa kannattaa kaikki varusteet ja toiminnot, jotka ovat SAMien takana. Peltien saumat kannattaa katsoa, myös ovien saumojen kittaukset ettei ole ruoste aluillaan. Alustan nivelet ja puslat ovat kulutustavaraa ja pidettävä kunnossa ajovakauden ja rengaskulujen takia.
Kaiken kaikkiaan hyvä auto. Tämä aluksi ja varmaan monella on enemmän annettavaa tähän keskusteluun.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: W211 ostamassa?
- periaatteessa sama kone, 320:ssa taisi olla isompi turbo. Alkupäässä 3,2L rivikutonen, loppupäässä 3,0L V6valeco kirjoitti:Harkitsen vakavasti siirtymistä mersumieheksi ja W211 malli olisi kohteena. Muutamia kysymyksiä tuli mieleen, joten voisiko joku tietäjä kommentoida?
- Onko 280 ja 320 cdi koneet samat? Tarkoitus olisi päivittää softa, mutta vähän on epäselvyyttä, että saako noista samat tehot ulos?
- Edelliseen liittyen, kestääkö paikat uudella ohjelmalla? Erityisesti automaattilaatikon kanssa en haluaisi alkaa korjaushommiin.
- Liittyykö facelift malliin jotain erityisen hyvää, vai onko sillä merkitystä? Onko jossain listaa muutoksista?
- Airmatic alusta taisi olla huono ja todella kallis korjata, joten sellaiset yksilöt hylätään heti?
- Onko jotain muuta mikä pitää erityisesti tarkistaa?
- kyllähän noita on paljon ohjelmoitu ja paikatkin ovat kestäneet. Tähän ja edelliseen kysymykseen saa paljon lisätietoa hakemalla vaikkapa threadin "CDI:n ohjelmointi: halpaa, huijausta vai customia" (tjsp)
- faceliftin suurin ero on SBC-jarrujen poistuminen. Monet ovat sitä mieltä, että SBC-jarrut ovat ongelmalliset ennen kaikkea sen takia, että niissä on "polkaisulaskuri". Toiset taas pitävät niistä. Tästäkin on useita omia threadejä
- airmatic-alusta on loistava ajaa, mutta ainakin marmoritiskillä korjattuna kalliimpi kuin tavallinen. Tosin monet sanovat että vakioalustaan saa vaihtaa (etupään) osia joka katsastukseen, omaan airmaticiin en vaihtanut yhtään etupään osaa 5v / 130tkm aikana
- en tiedä erityisestä, samoja asioita mitä muissakin autoissa. 211:n ostamisestakin on paljon threadejä
Re: W211 ostamassa?
V6 on sama W211:ssä sama kone, oli mallimerkintä mikä hyvänsä. Vasta W212 350CDI 265hp:ssä tuli isompi kuulalaakeriahdin.
Saman verran paukkua saa molemmista, 320cdi menee kaapelilla, takavetoinen 280cdi vaatii ecun avauksen tai kuoreen reiän, että saa uuden softan ujutettua sisään. Tuo on enempi softaukon murhe... 280:ssä pienemmän co2-päästöt, joten aavistuksen pienemmät käyttömaksut.
Mulla on ollut sekä prefacelift, että nykyään tuo facelift. Molemmista kokemusta n. 100tkm matkalta. Samallalailla nuo porsivat milloin mistäkin ja vielä lähes samoilla kilometreillä. En silti pidä näitä kovin vikaisina vehkeinä, mitä omassa tuttavapiirissäni olen seurannut. Kuluvaa osaa lähinnä saanut vaihdella.
Sen ikäisiä autoja alkavat olemaan, että ruoste alkaa syömään myös faceliftiä. Jokunen alkupään 211 on ollut pohjasta jo aika haperoa. Sitten taas toiset ovat hyvinkin kopsakoita pelleiltään. Takakaaren etuosat alkaa ensin ruskettumaan.
Komppaan erästä ystävääni airmatic-asiassa. Jos autoa on saanut ilmajousituksella, on se silkkaa rienausta ostaa se rautajousilla. No, köyhä ostaa sellaisen mikä käytettynä tulee eteen niin omassa on rautajouset...
Saman verran paukkua saa molemmista, 320cdi menee kaapelilla, takavetoinen 280cdi vaatii ecun avauksen tai kuoreen reiän, että saa uuden softan ujutettua sisään. Tuo on enempi softaukon murhe... 280:ssä pienemmän co2-päästöt, joten aavistuksen pienemmät käyttömaksut.
Mulla on ollut sekä prefacelift, että nykyään tuo facelift. Molemmista kokemusta n. 100tkm matkalta. Samallalailla nuo porsivat milloin mistäkin ja vielä lähes samoilla kilometreillä. En silti pidä näitä kovin vikaisina vehkeinä, mitä omassa tuttavapiirissäni olen seurannut. Kuluvaa osaa lähinnä saanut vaihdella.
Sen ikäisiä autoja alkavat olemaan, että ruoste alkaa syömään myös faceliftiä. Jokunen alkupään 211 on ollut pohjasta jo aika haperoa. Sitten taas toiset ovat hyvinkin kopsakoita pelleiltään. Takakaaren etuosat alkaa ensin ruskettumaan.
Komppaan erästä ystävääni airmatic-asiassa. Jos autoa on saanut ilmajousituksella, on se silkkaa rienausta ostaa se rautajousilla. No, köyhä ostaa sellaisen mikä käytettynä tulee eteen niin omassa on rautajouset...
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: W211 ostamassa?
Kiitoksia tiedoista, tosin hieman ristiriitaisista sellaisista 
Noh, joka tapauksessa molemmista malleista saa ihan hyvät tehot ulos. Laitetaanko myös laatikkoon uudet softat?
Täytyy jatkaa etsintää ja yrittää löytää hyvä 320cdi facelift ilman niitä airmatic jousia
Tosin tässä on tottunut japsi auton vähävikaisuuteen, niin vähän taas mietityttää siirtyä korjailemaan saksalaista
Kokemuksia on molemmista. Se on muuten mielenkiintoinen ilmiö, että ihmisillä on tapana räikeästi kaunistella OMAN autonsa
"vähävikaisuutta". Pahimmat tapaukset muuttuu "tosi hyvästä" ihan täysin pommiksi heti kun auto on saatu myytyä
Ja jokainen osa on rikkimennessään kuluvaosa!

Noh, joka tapauksessa molemmista malleista saa ihan hyvät tehot ulos. Laitetaanko myös laatikkoon uudet softat?
Täytyy jatkaa etsintää ja yrittää löytää hyvä 320cdi facelift ilman niitä airmatic jousia

Tosin tässä on tottunut japsi auton vähävikaisuuteen, niin vähän taas mietityttää siirtyä korjailemaan saksalaista

Kokemuksia on molemmista. Se on muuten mielenkiintoinen ilmiö, että ihmisillä on tapana räikeästi kaunistella OMAN autonsa
"vähävikaisuutta". Pahimmat tapaukset muuttuu "tosi hyvästä" ihan täysin pommiksi heti kun auto on saatu myytyä

Ja jokainen osa on rikkimennessään kuluvaosa!
Re: W211 ostamassa?
Juu huomattu on, kaveri vanha lexus ja honda mies. Aina kun auto päällä niin maailman paras auto ja helvetin hyvä japanilainen..... Ootappa kun auto myyty niin "no noissa malleissa laakerit paukkuu, oven alareuna ruostuu, alitehoinen akku, valoja syö ku leipää".
Lexuskin niin mahdottoman laadukas että perseenlämppärit näemmä tehty tarkoituksella alitehoiseksi ettei vaan perse lämmity, selästä puhumattakaan
Lexuskin niin mahdottoman laadukas että perseenlämppärit näemmä tehty tarkoituksella alitehoiseksi ettei vaan perse lämmity, selästä puhumattakaan

Re: W211 ostamassa?
Juu siis vinkkelikoneista lähtee samanverran paukkua, n. 280hp/650nm dpf:n kanssa ja dpf tyhjänä pikkuista vajaa 300hp/700nm. Enemmän jos haluaa, niin vaatii ahtimen muokkausta. Vakioahtimen kuoriin pystyy tekemään tuollaisen n. 400hp/850nm pystyvän hyrrän. Vaihteistoon tulee sen verran muutosta, että turbiinilukon ohjausta kiristetään ohjelmalla, pitää siis lukkoa enemmän päällä. Itse ostin tuon oman faceliftin vajaa 3v sitten ja silloin heti laitettiin ohjelma sisään. Ahdinmuutoksen jälkeenkin on ajeltu jo kohta 30tkm 400hp tehoilla, hyvin vetää
Jos näitä oman auton remontteja miettii, niin loppupeleissä aika vähällä on päässyt välin 150tkm >> 240tkm, mutta onhan siinä jotain joutunut korjaamaankin:
-Heti oston jälkeen imusarjan katkaisumoottori, samalla huomattiin että imusarjan läppäakselit väljät, joten imusarjat vaihtoon. Tämä oli kallista, mutta meni osaksi autoliikkeen piikkiin. Jos omasta pussista olisi mennyt, niin imusarjoista olisi lentäneet läpät kuikkaan.
-Hehkun rele rikki, uusinta
-DPF eropaineanturi rikki, uusinta
-1kpl suuttimen pohjatiivisteen vuoto, tiivisteen vaihto
-nosti pakkasella vähän huonosti lämpöjä, termostaatti vaihdettu varoiksi. Aiempaa hitaampi lämpeneminen taitaa johtua enemmän virihommista....
-Apulaitekäytön kiristin, remmit ja rilluttimet loppu, uusittu 150tkm kohdalla heti oston jälkeen ja nyt alkaa taas jostain kitkutus kuulua.
-Etuiskarit pomppasi leimalla, uusinta
-Molemmat alapallot ja toinen yläpallo väljää, vaihto
-Kierros jarrulevyjä ja paloja
-Xenon-polttimot himmeät, molemmat uusittu
Tulossa on hehkutulpparemonttia, näillä pakkasilla jäi hehkun valo palamaan startin jälkeen. Etupäässä on molemmat vakaajan nivelet väljänä. Takana myös mahtaa jokin nivel olla pehmeä kun perä soutaa urissa.
Mutta mutta, kyllä minä pidän W211:ta aika hyvänä autona. Näillä kun nyt on tullut ajeltua reilu 5 vuotta ja 200tkm, niin ei oikein vieläkään ole kovaa autokuumetta. Työn puolesta pääsee ajelemaan uudemmilla kärryillä ja on tullut todettua, ettei se auto paljon ihmeellisemmäksi tästä muutu ilman isohkoa rahallista panostusta. Toki W221 ässä siintää mielessä, mutta pitänee siihen odottaa vielä vuosi-pari hintojen laskua.

Jos näitä oman auton remontteja miettii, niin loppupeleissä aika vähällä on päässyt välin 150tkm >> 240tkm, mutta onhan siinä jotain joutunut korjaamaankin:
-Heti oston jälkeen imusarjan katkaisumoottori, samalla huomattiin että imusarjan läppäakselit väljät, joten imusarjat vaihtoon. Tämä oli kallista, mutta meni osaksi autoliikkeen piikkiin. Jos omasta pussista olisi mennyt, niin imusarjoista olisi lentäneet läpät kuikkaan.
-Hehkun rele rikki, uusinta
-DPF eropaineanturi rikki, uusinta
-1kpl suuttimen pohjatiivisteen vuoto, tiivisteen vaihto
-nosti pakkasella vähän huonosti lämpöjä, termostaatti vaihdettu varoiksi. Aiempaa hitaampi lämpeneminen taitaa johtua enemmän virihommista....
-Apulaitekäytön kiristin, remmit ja rilluttimet loppu, uusittu 150tkm kohdalla heti oston jälkeen ja nyt alkaa taas jostain kitkutus kuulua.
-Etuiskarit pomppasi leimalla, uusinta
-Molemmat alapallot ja toinen yläpallo väljää, vaihto
-Kierros jarrulevyjä ja paloja
-Xenon-polttimot himmeät, molemmat uusittu
Tulossa on hehkutulpparemonttia, näillä pakkasilla jäi hehkun valo palamaan startin jälkeen. Etupäässä on molemmat vakaajan nivelet väljänä. Takana myös mahtaa jokin nivel olla pehmeä kun perä soutaa urissa.
Mutta mutta, kyllä minä pidän W211:ta aika hyvänä autona. Näillä kun nyt on tullut ajeltua reilu 5 vuotta ja 200tkm, niin ei oikein vieläkään ole kovaa autokuumetta. Työn puolesta pääsee ajelemaan uudemmilla kärryillä ja on tullut todettua, ettei se auto paljon ihmeellisemmäksi tästä muutu ilman isohkoa rahallista panostusta. Toki W221 ässä siintää mielessä, mutta pitänee siihen odottaa vielä vuosi-pari hintojen laskua.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Re: W211 ostamassa?
Tsekkasin rouvan tojon korjaukset. 7v ja 110tkm (70tkm-180tkm). Suunnilleen kerran vuodessa on jotain korjattu: Lambda, akku, startti, umpio,
vesipumppu ja tuulilasi. Euroja on mennyt vain 1400e. Minusta ei olleenkaan paha. Näissä saksalaisissa taitaa mennä saman verran vuodessa
Noh, onhan se kyytikin sitten vähän erilaista....
Sitä vähän ihmettelen, että kannattaako tällainen auto vielä tuoda saksasta. Olen itse pitänyt rajana sellaista 20ke, jotta kannattaa Saksaa harkita.
Halvemmissa autoissa hintaeroa ei käytännössä ole ja tuontiautojen kanssa on aina riskejä ja ylimääräistä vaivaa. Mutta nopeasti vilkaistuna auton
(E280/E320 <200tkm ja hyvillä varusteilla) saa Saksasta halvemmalla.
Auto n.7-10ke
Verot 3-5ke
Muut kulut (tuontikulut, rekisteröinti, talvirenkaat ja pientä huoltoa) 3ke
=> 13-18ke.
Suomessa vastaavat maksaa 16-22ke. Siinä säästäisi helposti sen 2000e?
vesipumppu ja tuulilasi. Euroja on mennyt vain 1400e. Minusta ei olleenkaan paha. Näissä saksalaisissa taitaa mennä saman verran vuodessa

Noh, onhan se kyytikin sitten vähän erilaista....
Sitä vähän ihmettelen, että kannattaako tällainen auto vielä tuoda saksasta. Olen itse pitänyt rajana sellaista 20ke, jotta kannattaa Saksaa harkita.
Halvemmissa autoissa hintaeroa ei käytännössä ole ja tuontiautojen kanssa on aina riskejä ja ylimääräistä vaivaa. Mutta nopeasti vilkaistuna auton
(E280/E320 <200tkm ja hyvillä varusteilla) saa Saksasta halvemmalla.
Auto n.7-10ke
Verot 3-5ke
Muut kulut (tuontikulut, rekisteröinti, talvirenkaat ja pientä huoltoa) 3ke
=> 13-18ke.
Suomessa vastaavat maksaa 16-22ke. Siinä säästäisi helposti sen 2000e?
Re: W211 ostamassa?
Niin ja jos siihen faceliftiin on tehty 2000 uudistusta, niin kai niistä jossain on selostus, että mikä on muuttunut?
Re: W211 ostamassa?
Kovat on tuontikulut jos käytät niihin 3000 euroa?. Itse olen päässyt 1000 eurolla sisältäen myös rekisteröintikatsastuksen.valeco kirjoitti:Tsekkasin rouvan tojon korjaukset. 7v ja 110tkm (70tkm-180tkm). Suunnilleen kerran vuodessa on jotain korjattu: Lambda, akku, startti, umpio,
vesipumppu ja tuulilasi. Euroja on mennyt vain 1400e. Minusta ei olleenkaan paha. Näissä saksalaisissa taitaa mennä saman verran vuodessa![]()
Noh, onhan se kyytikin sitten vähän erilaista....
Sitä vähän ihmettelen, että kannattaako tällainen auto vielä tuoda saksasta. Olen itse pitänyt rajana sellaista 20ke, jotta kannattaa Saksaa harkita.
Halvemmissa autoissa hintaeroa ei käytännössä ole ja tuontiautojen kanssa on aina riskejä ja ylimääräistä vaivaa. Mutta nopeasti vilkaistuna auton
(E280/E320 <200tkm ja hyvillä varusteilla) saa Saksasta halvemmalla.
Auto n.7-10ke
Verot 3-5ke
Muut kulut (tuontikulut, rekisteröinti, talvirenkaat ja pientä huoltoa) 3ke
=> 13-18ke.
Suomessa vastaavat maksaa 16-22ke. Siinä säästäisi helposti sen 2000e?
Talvirenkaat joutuu vanteineen ostamaan joko käytettynä tai sitten uutena, mutta useasti myös Suomesta auton ostaessa joutuu renkaita uusimaan. Lohkolämmitin maksaa sen 300 euroa sisätilapistokkeen kanssa . Jos muut kulusi sisälsi webaston asennettuna niin silloin tuo 3000 euroa lie aika lähellä oikeaa summaa.
Milloin tuo facelift-mallin tuotanto alkoi?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
tuon ikäisessä on pakko jonkun sitä autoo käydä katsomassa kunnei ei ole junge sternii saatavilla. Jolloin : 700e joku käy sen ostamassa ja katsomassa,800e rahti, 150e katsastus,800e talvirenkaat, lohko asennettuna 400e = ~3000e ilman että on edes huollettu mitään.
Re: W211 ostamassa?
Näin näitä yleensä lasketaan, vaikka harvoin suomiautossakaan on uusia talvirenkaita mukana, eikä kaikissa ole edes lohkoa. Saattaa myös olla, että sen suomiautonkin joutuu katsastamaan (vaikkakin on jonkin verran halvempi juttu). Suomiautolla tarkoitan suomeen rekisteröityä autoa (tuonti tai ei.)epk kirjoitti:150e katsastus,800e talvirenkaat, lohko asennettuna 400e
Re: W211 ostamassa?
Sanoisin että 16-22K€ autoissa on usein joko ihan OK talvirenkaat tai sitten uudet talvirenkaat, lohkolämmittimen puuttuminen hyvin harvinaista. Tosin ei niiden suomiautossa mukana oleminen tai puuttuminen tuontiauton kustannuksiin vaikuta....harvoin suomiautossakaan on uusia talvirenkaita mukana, eikä kaikissa ole edes lohkoa
wiimax.fi
Re: W211 ostamassa?
Vaikuttaa tuohon vertailuhintaan/säästöön tuontiauto vs suomiauto. Kaksi autoa olen tuonut saksasta käymättä paikanpäällä ja kulut oli 1200-1400, lohkoa en kumpaankaan asentanut ja toisessa oli webasto.dealer kirjoitti:Sanoisin että 16-22K€ autoissa on usein joko ihan OK talvirenkaat tai sitten uudet talvirenkaat, lohkolämmittimen puuttuminen hyvin harvinaista. Tosin ei niiden suomiautossa mukana oleminen tai puuttuminen tuontiauton kustannuksiin vaikuta....harvoin suomiautossakaan on uusia talvirenkaita mukana, eikä kaikissa ole edes lohkoa
Laskelmissa on toki hyvä vähän liiotella asioita, yleensä niitä pienennetään ja lopputulos ei sitten olekkaan ihan niikun on laskeskeltu. Kannattaa toki katsoa suomestakin jo tänne tuodut autot, josta noi kulut on jo maksettu.
Aitoa suomiautoa en edelleenkään ostaisi, paremmin varustellut on maksanut suomessa niin paljon, että niistä pyydetään edelleen yleensä järjettömiä hintoja. Ton ikäisessä ei taida ruosteongelmia onneksi olla pahemmin suomiautoissakaan.
Re: W211 ostamassa?
Itse kyllä mielelläni ostaisin auton ihan tästä omalta kylältä. Mutta vaikka täälläkin on toistakymmentä autoliikettä,
niin sopivaa ei vaan satu olemaan tarjolla. Viimeksi kun ostin auton, niin ostin sen poikkeuksellisesti juuri autoliikkeestä.
Hämmästyttävän helppoa: vanha auto vaihdossa ja uusi auto tankki täynnä kotiin. Mitään lisäkuluja ei tullut, sillä autossa
oli kaikki valmiina: katsastus, kahdet renkaat, lohkolämmitin, sisäpistoke jne. Yhden auton olen itse tuottanut Saksasta
ja niitä kuluja vaan kertyy monesta paikasta. Mutta jos ymmärtää mistä kulut tulee ja laskee ne realistisesti (mielellään
yläkanttiin), niin mikä ettei. Tokihan siinä on enemmän riskiä ja hommaa itselle.
Tässä vertailun vuoksi kulut vuodelta 2007:
13,4 k€ Auto
1,3 k€ Hakukulut
6,0 k€ Verot
0,9 k€ Uudet vanteet ja talvirenkaat
0,6 k€ Haku Suomessa, katsastus, rekisteröinti, kilvet, lohko, akku, pikkuhuolto jne
Kyllä tuo mun eka arvio aika hyvin osuu kohdalleen jos vertaa tähän jo toteutuneeseen tapaukseen.
niin sopivaa ei vaan satu olemaan tarjolla. Viimeksi kun ostin auton, niin ostin sen poikkeuksellisesti juuri autoliikkeestä.
Hämmästyttävän helppoa: vanha auto vaihdossa ja uusi auto tankki täynnä kotiin. Mitään lisäkuluja ei tullut, sillä autossa
oli kaikki valmiina: katsastus, kahdet renkaat, lohkolämmitin, sisäpistoke jne. Yhden auton olen itse tuottanut Saksasta
ja niitä kuluja vaan kertyy monesta paikasta. Mutta jos ymmärtää mistä kulut tulee ja laskee ne realistisesti (mielellään
yläkanttiin), niin mikä ettei. Tokihan siinä on enemmän riskiä ja hommaa itselle.
Tässä vertailun vuoksi kulut vuodelta 2007:
13,4 k€ Auto
1,3 k€ Hakukulut
6,0 k€ Verot
0,9 k€ Uudet vanteet ja talvirenkaat
0,6 k€ Haku Suomessa, katsastus, rekisteröinti, kilvet, lohko, akku, pikkuhuolto jne
Kyllä tuo mun eka arvio aika hyvin osuu kohdalleen jos vertaa tähän jo toteutuneeseen tapaukseen.
Re: W211 ostamassa?
Löytyihän jotain infoa tuosta facelift hommasta vanhasta tekniikan maailmasta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W211 ostamassa?
Paitsi, että vaihtoautosta liike hyvittää pari tonnia vähemmän, kun itse myymällä ja "uusi"auto maksaa paritonnia enemmän, kun itse tuomalla.valeco kirjoitti:Viimeksi kun ostin auton, niin ostin sen poikkeuksellisesti juuri autoliikkeestä.
Hämmästyttävän helppoa: vanha auto vaihdossa ja uusi auto tankki täynnä kotiin. Mitään lisäkuluja ei tullut, sillä autossa oli kaikki valmiina
Nää on aina niitä, että miten näitä laskee ja miten paljon arvostaa omaa ajankäyttöä

Täytyy vielä muistaa, että toiselle pari tonnia on pikkuraha ja toiselle parikymmäntäkin tuhatta on pikkuraha. Itselle parisataakin on iso raha

Re: W211 ostamassa?
Auton osto Saksasta on ainakin itselle vähän sellaista harrastusta/lomaa, ettei sille kannata laskea ihan täyttä hintaa. Ei ainakaan menetetyn ajan perusteella. Kyllä sieltä auton aika pienilläkin tuontikuluilla voi ostaa, jos sopivasti saa järjestettyä asiat. Maahantuontikatsastuksen sain ennen joulua 85 eurolla. 

Re: W211 ostamassa?
Ei näihin ole yhtä oikeata vastausta. Toisella on aikaa ja matkailuhaluja, toiset kärsii siitä että ei ole osaamista. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan mutta kun matkailuhaluja kuitenkin joskus on ollut niin sitten vaan viimeiset pennoset pankkitililtä Vehon tiskille ja pirssin hakureissulle Sindelfingeniin. Silloin ei tarvii etsiä ostajaa vaihtoautollekaan. Ei vaan kannata itselle uskotella että on löytänyt sen edullisimman mahdollisen vaihtoehdon, riittää jos on itselle sopiva.
Re: W211 ostamassa?
Ehkä joku huomaa , että aihe saattaa olla joillekin hieman herkkä. Saksanmaalla on hinnat pudonneet ,sillä 2006 vuoden mese on 10 vuotias. Joten sieltä voi ostaa auton suoraan ensimmäiseltä omistajalta ,joka on yleensä pitänyt autoa kohtalaisen tarkasti.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
onko nämä sähköjarrut niin vakava asia, että kannattaa pre facelift hylätä vaikka saisi "hyvään" hintaan.
Re: W211 ostamassa?
Ei todellakaan ole.
Re: W211 ostamassa?
Joo ei ole... sais olla SBC tuossa omassa facessakin 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W211 ostamassa?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7673386" onclick="window.open(this.href);return false; rapiat 10te suomessa ja vielä kun tinkii päälle.valeco kirjoitti: (E280/E320 <200tkm ja hyvillä varusteilla) saa Saksasta halvemmalla.
Auto n.7-10ke
Verot 3-5ke
Muut kulut (tuontikulut, rekisteröinti, talvirenkaat ja pientä huoltoa) 3ke
=> 13-18ke.
Suomessa vastaavat maksaa 16-22ke. Siinä säästäisi helposti sen 2000e?
Re: W211 ostamassa?
facelifti tais olla hakusessa.
Re: W211 ostamassa?
Pidemmän aikaa itselläkin ollut hakusessa paremmin varusteltu kulkine nykyisen tilalle mutta ei kyllä Suomen tarjonta oikein kohtaa. 4matic ja airmatic tuntuu olevan kovin harvinainen yhdistelmä täällä Pohjolassa.... 10000 - 15000 eur väliin löytyy jos Saksastakin tarjontaa, Rekisteröimis+muut jutut tuntuu hankalilta joten joutunee turvautumaan ostopalveluun. Summa summarum, vaunu voi tulla samaan hintaluokkaan kuin Suomessakin kun ei ole tarjontaa niin....
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 ostamassa?
Tässä se olisi... ja veroa tulee n 4500 euroa jos auton haluaa Suomen kilpiin ..ainuman kirjoitti:Pidemmän aikaa itselläkin ollut hakusessa paremmin varusteltu kulkine nykyisen tilalle mutta ei kyllä Suomen tarjonta oikein kohtaa. 4matic ja airmatic tuntuu olevan kovin harvinainen yhdistelmä täällä Pohjolassa.... 10000 - 15000 eur väliin löytyy jos Saksastakin tarjontaa, Rekisteröimis+muut jutut tuntuu hankalilta joten joutunee turvautumaan ostopalveluun. Summa summarum, vaunu voi tulla samaan hintaluokkaan kuin Suomessakin kun ei ole tarjontaa niin....
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
Tässä se olisi... ja veroa tulee n 4500 euroa jos auton haluaa Suomen kilpiin]sportsman kirjoitti:ainuman kirjoitti:Pidemmän aikaa itselläkin ollut hakusessa paremmin varusteltu kulkine nykyisen tilalle mutta ei kyllä Suomen tarjonta oikein kohtaa. 4matic ja airmatic tuntuu olevan kovin harvinainen yhdistelmä täällä Pohjolassa.... 10000 - 15000 eur väliin löytyy jos Saksastakin tarjontaa, Rekisteröimis+muut jutut tuntuu hankalilta joten joutunee turvautumaan ostopalveluun. Summa summarum, vaunu voi tulla samaan hintaluokkaan kuin Suomessakin kun ei ole tarjontaa niin....
Tulkitsenko väärin tuota Mahti-laskentaa, mutta itse saan veromääräksi noin 6.000 euroa - ei paha tietysti tuokaan, mutta yli puolet ostohinnasta?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: W211 ostamassa?
Olisi melkein täydellinen vaunu jos muistipaketti olisi muistettu ruksia varustelistalle vieläsportsman kirjoitti: Tässä se olisi... ja veroa tulee n 4500 euroa jos auton haluaa Suomen kilpiin ..
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#" onclick="window.open(this.href);return false;

Vielä jos saa kysyä niin onko nuo Suomen välittäjät (ottoauto.de jne) ainoa vaihtoehto auton etsimiseen Saksasta jos itsellä ei ole mitään kontakteja? Vaikuttaako esim. tällä foorumilla henkilöitä jotka sopivaa korvausta vastaan voisivat hoitaa kaupankäyntiä? Muutamia nettisivuja täälläkäytyjen keskustelujen perusteella vilkuilin mutta joko olivat keskittyneet uudehkoihin autoihin tai sitten sivut oli päivitetty vuosia sitten....
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 ostamassa?
kannattaa etsiä ennen 02-2008 rekisteröity auto,säästää autoverossa kohtalaisesti vähänkin isompi päästöisessä..