Katsuri sokea vai lahjott?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Okei, kysymys ei ole nyt mersusta siinä määrin, mutta mersun tekniikalla olevasta Ssangyon mussosta, jossa tekniikka onkin ollut se paras(sama tekniikka kun mersussa). Äsken vaihdoin tosin yhden hehkun, pikkuhomma.

Mutta hauskaahan tässä on se, etten sillon ostohetkenä viitsinyt kovin polvistua auton alle. olihan auton komeus juuri katsastettu. Mutta oliko katsuri sokea vai lahjottu, koska apurunko kummaltakin puolelta melkein poikki ja toisenpuolen pyöränkotelo, samoin kun kaaret....missä ne on? Siinä päällä on sopivasti muovikaaret, jotka lähtee puskurista, joten päällepäin ei näkynyt mitään.

Nyt olen 7h hitsannut tota kippoa ja todennut että...taisi olla katsuri lahjottu...on vieläkin hitsaushommia... Voiko olla tottakaan kun mun mersussa ne aina on naamat kun norsun vitulla, vaikka mitään ei löydy vikaa ja tämmöset mätäpaskat vaan pääsee läpi..siis tää oli jossain Espoossa kai katsastettu..että voi jumalauta.

Taidan jatkossa AINA katsoa auton alustaa vaikka olisi juuri katsastettu auto...

PS..tää sekasikiö ssangyong on siis mun talviauto ja mun oikea mese on talviunille ja kun viimeks käynnistin mun mesen niin olipahan taas ikävä sitä :)
be39
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: Ti 15.12.2009 23:08

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja be39 »

Tämän kommentin voi poistaa kun ei liity aiheeseen, mutta silti tuli topicin aloittajan tekstistä tuo alla oleva video mieleen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tPCAbsVvf0k[/youtube]
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja The Thing »

be39 kirjoitti:Tämän kommentin voi poistaa kun ei liity aiheeseen, mutta silti tuli topicin aloittajan tekstistä tuo alla oleva video mieleen.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tPCAbsVvf0k[/youtube]
Tuo ko videopätkä on jäänyt multa ohi... Olipa aika karuun kuntoon päässyt ja varmasti munkin auto olis vielä karummassa kunnossa jos ei olisi suomessa ruostesuojattu.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Täältäkin löytyy yksi Musso.. :) Ruosteiden kanssa ei oo kyllä ollu ikinä ongelmaa, eikä tule olemaan vielä pitkään aikaan. :mrgreen: Hyvin säilynyt..

Yllättävän hyvä pirssi hintaisekseen, kohta 200tkm tullut meillä ollessa kilsoja. Nelivedon kanssa joutuu aina puljaamaan. Osiakin saa yllättävän hyvin ulkomailta. :thumbup:

Eilen juuri tilasin kannentiivisteen kyseiseen laitteeseen, todennäköisesti vuotaa nostajille menevät öljyt ketjukoteloon ja takas öljypohjaan. :)

Ei näitä turhan paljon näy liikenteen seassa. :mrgreen:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos auto on juuri kstsastettu ja myyty ja ostaja ihmetellyt ruosteita ja väljiä osia niin monesti mennyt korjaukset konttorin piikkiin tai käräjille.
Tosin se pitää valokuvata tai sitten katsastajien tarkastus virastoon trafiin yhteys ja alkaa muuten tapahtumaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Henkkka_ kirjoitti:Täältäkin löytyy yksi Musso.. :) Ruosteiden kanssa ei oo kyllä ollu ikinä ongelmaa, eikä tule olemaan vielä pitkään aikaan. :mrgreen: Hyvin säilynyt..

Yllättävän hyvä pirssi hintaisekseen, kohta 200tkm tullut meillä ollessa kilsoja. Nelivedon kanssa joutuu aina puljaamaan. Osiakin saa yllättävän hyvin ulkomailta. :thumbup:

Eilen juuri tilasin kannentiivisteen kyseiseen laitteeseen, todennäköisesti vuotaa nostajille menevät öljyt ketjukoteloon ja takas öljypohjaan. :)

Ei näitä turhan paljon näy liikenteen seassa. :mrgreen:
Jos on tehty asianmukainen ruostesuojaus heti uutena niin se näkyy kyllä autossa kuin autossa. Oma mussoni on uitettu saksasta, joten ruostesuojaus on tehty vasta kun auto on ollut jo 10 vuotias. Mutta esim pohja ja kotelot ovat hyvässä kunnossa, ruosteongelmat on vain takakoteloissa ja apurungossa...apurungon ruostumisen ongelman tajuaa kun katsoi sen rakenteen....siinä oli turhat tehtaan tekemät reiät, josta kaikki hiekka mennyt sisään, joten se oli täynnä hiekkaa, joka on saanut muhia rauhassa. Ja kun ei oltu heti uutena kotelosuojattu kunnolla, niin kyllähän siinä paksumpikin palkki lopulta ruostu.

Nelivedon kanssa ei tartte puljaamaan, kunhan asentaa mekaaniset navat eteen...muutoin pakkasilla kuulema alipaineella ei aina kytkeydy ja muutenkin ne tiisisteet sieltä joutuu vaihtamaan tietyin väliajoin jos haluaa sen alipaineella toimivan.

Mutta siis hinta/laatusuhteeltaan ihan hyvä auto ja esim plyyshisisusta on kyllä yksi parhaimmista materiaaleista autossa...tässäkin autossa verhoilut lähes uudenveroisia. Parasta autossa on tekniikka.
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja The Thing »

atlas kirjoitti:Jos auto on juuri kstsastettu ja myyty ja ostaja ihmetellyt ruosteita ja väljiä osia niin monesti mennyt korjaukset konttorin piikkiin tai käräjille.
Tosin se pitää valokuvata tai sitten katsastajien tarkastus virastoon trafiin yhteys ja alkaa muuten tapahtumaan.
En ole kuullutkaan että moiset korjaukset saisi katsastusaseman piikkiin. Oma autoni siis katsastettu kesällä ja itse ostin sen alkusyksystä. Jos ei olisi omaa tallia, hitsausvermeitä ja intoa hitsaukseen niin varmasti yrittäisinkin saada nuo aseman piikkiin, sillä se joka tälläsiä mätähommia joutuu teettämään jossain korjaamossa, niin sehän on niin kallis paukku että useimmat myisi auton ennemmin romuttamolle.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

The Thing kirjoitti:
Nelivedon kanssa ei tartte puljaamaan, kunhan asentaa mekaaniset navat eteen...muutoin pakkasilla kuulema alipaineella ei aina kytkeydy ja muutenkin ne tiisisteet sieltä joutuu vaihtamaan tietyin väliajoin jos haluaa sen alipaineella toimivan.
.
On tässäkin tietysti jo mekaaniset navat, mutta jakolaatikon kanssa on probleemia. Tai tarkemmin niissä sähköissä. Välillä toimii normaalisti ja välillä lukittaa esimerkiksi nelivedon päälle.. Joutuu sitten avaamaan luukun sieltä ja mekaanisesti kääntämään takavedolle. :mrgreen: Täytyis tutkia tarkemmin kun jaksaisi.

Tämäkin yksilö tuotu saksan maalta n.10vuoden iässä, muttei siltikään ole päässyt haprastumaan. :thumbup:
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Henkkka_ kirjoitti:
The Thing kirjoitti:
Nelivedon kanssa ei tartte puljaamaan, kunhan asentaa mekaaniset navat eteen...muutoin pakkasilla kuulema alipaineella ei aina kytkeydy ja muutenkin ne tiisisteet sieltä joutuu vaihtamaan tietyin väliajoin jos haluaa sen alipaineella toimivan.
.
On tässäkin tietysti jo mekaaniset navat, mutta jakolaatikon kanssa on probleemia. Tai tarkemmin niissä sähköissä. Välillä toimii normaalisti ja välillä lukittaa esimerkiksi nelivedon päälle.. Joutuu sitten avaamaan luukun sieltä ja mekaanisesti kääntämään takavedolle. :mrgreen: Täytyis tutkia tarkemmin kun jaksaisi.

Tämäkin yksilö tuotu saksan maalta n.10vuoden iässä, muttei siltikään ole päässyt haprastumaan. :thumbup:
Itellä en ole vielä mitään luukkuja avannut..tekniikka on ollutkin tässä autossa se paras...kuulema kerää paskaa sinne ja siksi ei kytkeydy neliveto tai takaveto, eli sen perän luukun kautta moni huhujen mukaan vaa putsannu paskat pois ja on taas toiminut. Sähkönen kytkentäboxi on kuskin penkin alla, siinäkin voi tietysti jotain ongelmaa ajansaatossa tulla.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

The Thing kirjoitti:kuulema kerää paskaa sinne ja siksi ei kytkeydy neliveto tai takaveto, eli sen perän luukun kautta moni huhujen mukaan vaa putsannu paskat pois ja on taas toiminut. Sähkönen kytkentäboxi on kuskin penkin alla, siinäkin voi tietysti jotain ongelmaa ajansaatossa tulla.
Kerran on jakolaatikko auottu tiivisteiden vaihdon vuoksi eikä ollut paskaa eikä kyllä mitään vikaakaan siellä. :) Niitä nelivedon pokseja on yhden käräyttänyt, nyt niitä muutama jemmaan hankittu.. Täytys vaan tutkia niitä sähköjä, eihä sielläkää paha vika varmaan ois. :shifty:
vmoi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.05.2015 21:11

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja vmoi73 »

atlas kirjoitti:Jos auto on juuri kstsastettu ja myyty ja ostaja ihmetellyt ruosteita ja väljiä osia niin monesti mennyt korjaukset konttorin piikkiin tai käräjille.
Tosin se pitää valokuvata tai sitten katsastajien tarkastus virastoon trafiin yhteys ja alkaa muuten tapahtumaan.
Juuri näin se menee. Itse seurasin samanlaista tapausta, kun kaverini tutki juuri ostamaansa maasturia nosturilla. Auto oli 2kk sitten katsastettu ja läpimätä.
Pohja kuvattiin ja kuvat lähetettiin katsastuksen suorittaneelle asemalle. Samassa viestissä ilmoitettiin, että samat kuvat lähtevät tarvittaessa Trafille.
Pohjan korjauksen maksoi katsastuskonttori, ja asiasta ei tarvinnut juurikaan kinastella.
R129 500SL 1989 (MR)
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: To 01.03.2012 23:34

Re: Katsuri sokea vai lahjott?

Viesti Kirjoittaja The Thing »

vmoi73 kirjoitti:
atlas kirjoitti:Jos auto on juuri kstsastettu ja myyty ja ostaja ihmetellyt ruosteita ja väljiä osia niin monesti mennyt korjaukset konttorin piikkiin tai käräjille.
Tosin se pitää valokuvata tai sitten katsastajien tarkastus virastoon trafiin yhteys ja alkaa muuten tapahtumaan.
Juuri näin se menee. Itse seurasin samanlaista tapausta, kun kaverini tutki juuri ostamaansa maasturia nosturilla. Auto oli 2kk sitten katsastettu ja läpimätä.
Pohja kuvattiin ja kuvat lähetettiin katsastuksen suorittaneelle asemalle. Samassa viestissä ilmoitettiin, että samat kuvat lähtevät tarvittaessa Trafille.
Pohjan korjauksen maksoi katsastuskonttori, ja asiasta ei tarvinnut juurikaan kinastella.
Tämäpä hyvä tietää tulevaisuuden varalle, sillä tämä ei ole ensimmäinen auto jossa olen joutunut heti katsastuksen jälkeen hitsaushommiin.
Vastaa Viestiin