Osaisiko joku sanoa, mistä ja millä keinoin saisi tsekattua lämmityslaitteen puhaltimen?
Puhallin on ruvennut pitämään ikävää kitinää, kun ilmanvaihto on automaattiasennossa. Kun tehoa lisää, lakkaa kitinäkin, mutta pienemmälle säädettäessä myös kitinä pysyy.
Kun koko laitteen laittaa pois päältä, kitinä poistuu, eli uskoisin äänen lähteen olevan puhaltimessa.
Jos jollain on ollut samanlainen ongelma, niin kiinnostaisi tietää, miten siitä on eroon päästy.
Tai jos joku osaa kertoa, mitä kaikkea pitää purkaa, että puhaltimeen pääsisi käsiksi.
Auto on S212, vm.-11 E350CDI (170kW). Ilmastointina on laajennettu monialueilmastointi (takana oma säätö).
S212, lämppäri kitisee
S212, lämppäri kitisee
S212 E350CDI
Re: S212, lämppäri kitisee
Omassa W211:ssa oli sama ongelma, joka poistui puhaltimen laakerit voitelemalla. Puhaltimeen pääsin käsiksi hantin jalkatilan yläpuolisen verhoilun purkamalla. Taisin ottaa hanskalokeron pois, jolloin tilaa ja näkyvyyttä oli paremmin. Voiteluspray tunkeutuu helposti, mutta nokare laakerivaseliinia antaa pidemmän suojan kitinöitä vastaan. (Kokemusta on myös kitinöistä, joihin apukuskin vaihto auttaa
)


Viimeksi muokannut Jasu24, To 07.01.2016 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 300 de 4 matic all terrain -25
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19 -Ex
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Re: S212, lämppäri kitisee
Rasvaat sen puhaltimen niin lpppuu kitinä x määrää ajaksi. Turha sitä 211 korissakaan hankalammin tehdä, muuta ku ottaa puhaltimen alakautta irti.
Re: S212, lämppäri kitisee
Homma hoidettu ja kitinät loppui.
Jos jollain ilmenee samanlaisia oireita, niin homma on helppo.
Hanskalokeron alusmuovi irti, kolme ruuvia. Puhaltimen sähköliittimet irti ja puhallin pyöräyttämällä irti. Yksi klipsi, jota pitää sormella hiukan nostaa, niin puhallin pääsee pyörähtämään.
Yllätys oli, kun moottori ja puhallin oli täysin mustia. Paineilmalla puhallus, niin puhaltimen siivissä rupesi näkymään valkoista. Kunnolla liuotinta ja harjaa, niin tulikin valkoinen puhallin.
Auto on ajettu 120tkm ja tuo koko moottori oli kyllä aivan yltä päältä mustan pölyn peitossa.
Enempää en pakettia ruvennut purkamaan, niin mitään vaseliinia ei mihinkään saanut laitettua. Hieman HHS2000 suhautin moottorin pohjaan akselin päähän. Siitä tuskin mitään apuja on, vaan veikkaan yleispuhdistuksen vieneen kitinät mennessään.
Kasaus päin vastaisessa järjestyksessä.
Jos jollain ilmenee samanlaisia oireita, niin homma on helppo.
Hanskalokeron alusmuovi irti, kolme ruuvia. Puhaltimen sähköliittimet irti ja puhallin pyöräyttämällä irti. Yksi klipsi, jota pitää sormella hiukan nostaa, niin puhallin pääsee pyörähtämään.
Yllätys oli, kun moottori ja puhallin oli täysin mustia. Paineilmalla puhallus, niin puhaltimen siivissä rupesi näkymään valkoista. Kunnolla liuotinta ja harjaa, niin tulikin valkoinen puhallin.
Auto on ajettu 120tkm ja tuo koko moottori oli kyllä aivan yltä päältä mustan pölyn peitossa.
Enempää en pakettia ruvennut purkamaan, niin mitään vaseliinia ei mihinkään saanut laitettua. Hieman HHS2000 suhautin moottorin pohjaan akselin päähän. Siitä tuskin mitään apuja on, vaan veikkaan yleispuhdistuksen vieneen kitinät mennessään.
Kasaus päin vastaisessa järjestyksessä.
S212 E350CDI
Re: S212, lämppäri kitisee
Hyvä että helppo homma!
omassa samat oireet täytyy purkaa kans ja voidella.
omassa samat oireet täytyy purkaa kans ja voidella.
W213
MB 400 cdi w211
MB 400 cdi w211
Re: S212, lämppäri kitisee
No ei ollu helppo homma. Otin ruuvit auki, että sai laitteen näkösälle. En löytänyt mitään vapauttavaa klipsiä enkä ruvennut väkisin vääntämään.
Tuun hulluksi tosta kitinästä!
Tuun hulluksi tosta kitinästä!