W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Ilmeisesti vetää ilmaa pakkasilla polttoaine suodattimen kannesta pumpulle lähtevän putken O-renkaasta... siis imupuolelta.
Käynnistyy, mutta sammuu heti. Lämpimässä ei ongelmia.
Ostin jo aikaisemmin satsin noita vihreitä O-renkaita.
Liittimessähän on ulosvedettävä muovi hakanen, joka pitää liittimen paikallaan.
Varovaisesti yritin kammeta liitintä ylös vaihtaakseni O-renkaan.
Ei lähtenyt aivan helposti, enkä uskaltanut käyttää voimaa peläten, että liikut loppuu kokonaan!
Kysymys... onko irroittamisessa mitää erityistä "konstia", vai väännetäänkö vain ylös parilla meisselillä kammeten?
Käynnistyy, mutta sammuu heti. Lämpimässä ei ongelmia.
Ostin jo aikaisemmin satsin noita vihreitä O-renkaita.
Liittimessähän on ulosvedettävä muovi hakanen, joka pitää liittimen paikallaan.
Varovaisesti yritin kammeta liitintä ylös vaihtaakseni O-renkaan.
Ei lähtenyt aivan helposti, enkä uskaltanut käyttää voimaa peläten, että liikut loppuu kokonaan!
Kysymys... onko irroittamisessa mitää erityistä "konstia", vai väännetäänkö vain ylös parilla meisselillä kammeten?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Ei vedetä, vaan työnnetään hakanen sisään liittimen irrottamiseksi.
wiimax.fi
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
OK... näyttää vain, että hajoavat käsiin. Aika haurasta tuntuu muovi olevan - lienee alkuperäiset.
Sain sentään vaihdettua suodattimen kanteen, mutta pumpun kyljessä olevat jäi vaihtamatta. Melko ahdas paikka.
Siinä korkeapainepumpun liittimessä näkyi kosteutta, eli siinä vuoto lienee.
Sain sentään vaihdettua suodattimen kanteen, mutta pumpun kyljessä olevat jäi vaihtamatta. Melko ahdas paikka.
Siinä korkeapainepumpun liittimessä näkyi kosteutta, eli siinä vuoto lienee.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Itsellä myös 270cdi ja mulla vuosi pumpun kannen välistä, pumppu irti ja kansi pois ja oli O renkaat ihan loppu.
Kannet kiinni ja pumppu paikalleen niin loppu vuodot.
Kannet kiinni ja pumppu paikalleen niin loppu vuodot.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Onko siellä kannen välissä samanlaiset O-renkaat kuin putkiliittimissä?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Hae Kl varaosasta pumpun tiivistesarja 23€ maksaa.
Kannen alle menee 2 o rengasta ja 2 muovirengasta/ kansi.
Sitten sellainen iso renkula/ kansi. Kannen pultit voi olla tiukalla joten lyöntimeisseli on hyvä olla.
Kansi on jousikuormitteinen joten kun avaat viimeisen pultin niin pidä hiukan vastaan.
Siis ei ole samat renkaat kuin putkissa ovat pienempiä.
Kannen alle menee 2 o rengasta ja 2 muovirengasta/ kansi.
Sitten sellainen iso renkula/ kansi. Kannen pultit voi olla tiukalla joten lyöntimeisseli on hyvä olla.
Kansi on jousikuormitteinen joten kun avaat viimeisen pultin niin pidä hiukan vastaan.
Siis ei ole samat renkaat kuin putkissa ovat pienempiä.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Niin jos meinaat sen korkeapainepumpun kansien alla olevia tiivisteitä vaihtaa, niin pumpun numero mukaan, sarjoissa hieman eroja, tarkkana sen pienen metallirenkaan kanssa että menee juuri oikein päin, ja ruuvit 25 Nm momenttiin.ejla kirjoitti:Onko siellä kannen välissä samanlaiset O-renkaat kuin putkiliittimissä?

W203CDI
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Kiitti hyvistä neuvoista.
Saanee pumppu olla rauhassa talven yli vaikka vähän kosteutta näkyykin...
Alkujaan epäilin pa-suodattimen kannessa olevaa lähtöä... että miten niin...
Siksi, että tämä sahaus juttu oli joskus paljon pahempi - siis aika paha ja temppuli syyskeleilläkin.
Sitten vääntelin sitä pumpulle menevää putkea ja sen jälkeen vika häipyi kokonaan palatakseen vähän kovemmilla pakkasilla.
Itseasiassa yritin vetää letkuliittimen ylös, mutta koska oli niin tiukassa niin jätin sikseen.
Nyt on kuitenkin se tiiviste vaihdettu ja vielä ei ole ilmavaivat palanneet - ei ole kyllä ollut pakkastakaan.
'
Saanee pumppu olla rauhassa talven yli vaikka vähän kosteutta näkyykin...
Alkujaan epäilin pa-suodattimen kannessa olevaa lähtöä... että miten niin...
Siksi, että tämä sahaus juttu oli joskus paljon pahempi - siis aika paha ja temppuli syyskeleilläkin.
Sitten vääntelin sitä pumpulle menevää putkea ja sen jälkeen vika häipyi kokonaan palatakseen vähän kovemmilla pakkasilla.
Itseasiassa yritin vetää letkuliittimen ylös, mutta koska oli niin tiukassa niin jätin sikseen.
Nyt on kuitenkin se tiiviste vaihdettu ja vielä ei ole ilmavaivat palanneet - ei ole kyllä ollut pakkastakaan.
'
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Vaihdoin korkeapainepumpun kaksi O-rengasta... toinen jopa vuoti ulospäin kun vähän liitintä nitkutteli.
Nyt ei sitten lähde käyntiin!!! Olen startannut puolen minuutin jaksoja varmaan toistakymmentä kerta, mutta ei lupaa! Suodattimen O-rengas vaihdettu jo aikaisemmin.
Voiko ilmausjuttua auttaa jotenkin, vai mikä olisi konsti!
Nyt ei sitten lähde käyntiin!!! Olen startannut puolen minuutin jaksoja varmaan toistakymmentä kerta, mutta ei lupaa! Suodattimen O-rengas vaihdettu jo aikaisemmin.
Voiko ilmausjuttua auttaa jotenkin, vai mikä olisi konsti!
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Laitoitkohan kuitenkin letkut väärin päin? On meinaan ollut todella yleistä... etummainen lähtö railille, takimmainen tulee siirtopumpulta...ejla kirjoitti:Vaihdoin korkeapainepumpun kaksi O-rengasta... toinen jopa vuoti ulospäin kun vähän liitintä nitkutteli.
Nyt ei sitten lähde käyntiin!!! Olen startannut puolen minuutin jaksoja varmaan toistakymmentä kerta, mutta ei lupaa! Suodattimen O-rengas vaihdettu jo aikaisemmin.
Voiko ilmausjuttua auttaa jotenkin, vai mikä olisi konsti!
Sitä voi koittaa irroittaa sen siirtopumpun puoleisen liittimen kun kaveri starttaa, tökkää kiin kun rupee löpöö tulemaan. Onhan tankissa riittävästi (n puoli tankkkia) löpöö ettei satulatankkisyndrooma iskeny samaan syssyyn?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Taitaa olla, että tämä ei ole varsinainen korkeapaine pumppu (alempana), vaan siirtopumppu?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Juu tuo ylempi on se siirtopumppu, se kolmion mallinen alla korkeapainepumppu... tuon siirtopumpun sitä ylintä liitintä voi koittaa pitää irti kun joku starttaa, näkee tuleeko polttoainetta. Oliko siellä tankissa kuinka paljon? W203:n tasaussysteemi lakkaa usein toimimasta ja tällöin neljännestankillinen jää mittariin kun pumppu jo imee tyhjää toisesta puolikkaasta.
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Kyllä siellä puoli tankillista on jäljellä.
Ennen O-renkaiden vaihtoa käynnistin - piti startata aika pitkään. Sitten webastolla ja tyhjäkäynnillä moottori kuumaksi.
Pyörii startilla kuin kahvimylly... Ilmaa karkasi aika paljon tuonne suodattimelle menevään putkeen.
Ennen O-renkaiden vaihtoa käynnistin - piti startata aika pitkään. Sitten webastolla ja tyhjäkäynnillä moottori kuumaksi.
Pyörii startilla kuin kahvimylly... Ilmaa karkasi aika paljon tuonne suodattimelle menevään putkeen.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
No joo... lähti viimeinkin.
Siirtopumpulta ei tullut mitään. Otin suodattimelle menevän putken irti ja ryhdyin imemään. Aika syvältä polttoaine tuntui tulevan, mutta viimein tuli suuhun asti.
Sitten vain kiireesti putki paikoilleen ja puolen minuutin starttauksen jälkeen käynnistyi.
Eikö suodattimella tai muualla ole takaiskuventtiiliä joka estäisi polttoaineen karkaamisen taaksepäin?
Siirtopumpulta ei tullut mitään. Otin suodattimelle menevän putken irti ja ryhdyin imemään. Aika syvältä polttoaine tuntui tulevan, mutta viimein tuli suuhun asti.
Sitten vain kiireesti putki paikoilleen ja puolen minuutin starttauksen jälkeen käynnistyi.
Eikö suodattimella tai muualla ole takaiskuventtiiliä joka estäisi polttoaineen karkaamisen taaksepäin?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: W203 270cdi -03 korkeapaine pumpun O-renkaat?
Kokemuksesta viisastuneena suosittelen ainakin itselleni suodattimen tuloletkun litistämistä lukkopihdeillä (hitsaustonget) ennen polttoainepuolen hommia!
Ilmeisesti suodattimestakin oli soppa valunut tankkiin koska piti imeä oikein tosissaan ennenkuin lähti nousemaan.
Mittasin vanhat O-renkaat. Olivat litistyneet 1.4mm paksuisiksi kun uusi (vihreä) on 2.4mm paksu.
Kumi oli myös kovettunut, ettei vanhaa saanut ehjänä pois, vaan katkesivat ja murjoutuivat.
Ilmeisesti suodattimestakin oli soppa valunut tankkiin koska piti imeä oikein tosissaan ennenkuin lähti nousemaan.
Mittasin vanhat O-renkaat. Olivat litistyneet 1.4mm paksuisiksi kun uusi (vihreä) on 2.4mm paksu.
Kumi oli myös kovettunut, ettei vanhaa saanut ehjänä pois, vaan katkesivat ja murjoutuivat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.