CGI on sama M271-tyyppinen moottori, polttoainejärjestelmät (ns. suoraruisku) erilaiset. Siitä en ole varma onko siinä sama yksirivinen ketju. Toisaalta miksi ei olisi, koska tehot ovat samoja edelleen.
Ei se M271 niin huono ole kuin kerrotaan. Se on mielestäni itseasiassa melko tehokas, taloudellinen ja luotettava kone oikein huollettuna. Ketjun vaihto n. 600 €, ei juuri kalliimpi kuin jakoremmin vaihto toiseen merkkiin.
Itse noiden kahden vaihtoehdon valintaa, mielestäni niitä ei ole oikein vertailla, niiden valmistumallivuosien (n. 7 vuotta) välisen eron vuoksi . Jos on hilloa taskun pohjalla, kannattaa ostaa uudempi -> vähemmän iän ja kilsojen tuomia murheita jatkossa.
W203:
- Kiva kori
- Halvat osat
- Helppo rassata itse
- Ruostuu helpommin kuin W204
- w203 Sportin kalliimmat renkaat ja etujarrun osat
W204:
- Tilavampi
- Tehokkaampi
- Nykyaikaisempi
- Pienemmät käyttökulut
- Hiljaisempi melutaso
- Parempi ajaa kehittyneemmän alustan vuoksi.
S212 E 250 CGI Avantgarde -10
W203 C180 Kompressor Sport -05
W201 190E 2.3-16 Cosworth -86 -> Project 2022-2026: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco
tomant kirjoitti:Jos mennään puhtaasti makuasioihin, niin tuo W203 on varmaan kaunein Mersun korimalli, mitä on tehty 25:een vuoteen.
tomant
Eikä ole, jostain kulmasta ruma ja prefaceliftinä keula on todella ruma. Uudempi on aina uudempi, ja w204:han on kehuttu. Se on myös aika tyylikkään näköinen, sisusta ehkä prefacessa vähän aneeminen mutta jotenkin käytännöllinen ja mittaristo selkeä. Ei ole sellainen väkisin tehty sekasotku mitä monet muut. Vähän hankala noita on kuitenkin vertailla, toinen puolet kalliimpi. Helpompi olis vertailla jos olis vaikkapa 2006 mallinen w203 ja 2008 w204 ja hinnat vaikkapa 15 ja 20 tonttua
tomant kirjoitti:Jos mennään puhtaasti makuasioihin, niin tuo W203 on varmaan kaunein Mersun korimalli, mitä on tehty 25:een vuoteen.
tomant
Eikä ole, jostain kulmasta ruma ja prefaceliftinä keula on todella ruma. Uudempi on aina uudempi, ja w204:han on kehuttu. Se on myös aika tyylikkään näköinen, sisusta ehkä prefacessa vähän aneeminen mutta jotenkin käytännöllinen ja mittaristo selkeä. Ei ole sellainen väkisin tehty sekasotku mitä monet muut.
tn62634 kirjoitti:Mutta facelift W203 on hienompi pre faceliftiin verrattuna.
W203 on tietenkin kauniimpi kun W204, yksi todella hyvin onnistuneita mersun muotoiluja, se kilpailee mielestäni W220 kanssa tasaväkisesti. En ole itse edes ajatellut mitä ulkopuolisia muutoksia faceliftiin tuli, kojetaulu on toki erilainen. Minulle on sitten joskus jäämässä 2004 bensa-automaatti (niin on luvattu ), nyt sillä ajettu reilu 50 t. Mietin että millaiset kesävanteet siihen sitten hommais, talvivanteiksi laittaisin ET33 Tolimannit