W210 Ajonestojumi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja aveko »

Samasta aiheesta foorumilla paljon juttua mutta omaan tapaukseen ei vain löydy noista apuja.
Kyseessä siis -96 w210 290td linkkuavaimellinen versio.
Ajonesto paukahti alkuviikosta päälle, antaa startata mutta käyntiin ei lähde. Peilin valot vilkkuu eri tahtiin.
Kokeiltu 2 eri avaimella, ei toimi. Relehässäkkä tinattu pariin otteeseen siis se missä kolme sulaketta päällä.

Hain toimivat avaimet, virtalukkoon tunnistimen, mittariston taakse boxin ja tuon relehässäkän.
Vieläkään ajonesto ei lähde pois päältä. Stari löytyy taloudesta ja sekin näyttää ettei käynnistys lupia tule.
Pitäisikö tuo mittariston takan oleva boxi ohjelmoida uudestaan sopivaksi kyseiseen autoon?
Löytyykö jostain erikseen jotain sulaketta ajonestolle? Muutoin sulakkeet katsottu läpi ja ovat ehyet.
Mahdollisia vikoja voisi myös olla katkennut johto taikka ilmeisesti pumpussa on jokin magneettiventtiili yhteydessä tuohon ajonestoon.

Apuja auton suhteen olisi tarve kun työmatka-ajossa kokoajan.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja aveko »

Uudestaan ohjelmointi auttoi ongelmaan ja auto lähtikin käyntiin eli ajonesto lähti päältä pois.
Vikaa ei varmuudella voi sanoa oliko rattilukon avaintunnistimessa vai tuolla mittariston takana olevassa boxissa.
Toki tällä hetkellä ei keskuslukko toimi kauko-ohjaimella ollenkaan. Olikos tuohon joku opetushommeli olemassa?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja aveko »

Liki tasan vuoden auto toimi mutta taas tuli pakkaset sekä ajonesto paukahti päälle. Nyt apua ei löydy etes uudella sirulla ja virtalukon tunnistimellakaan. Voisiko ecussa olla mahdollisesti jokin kylmäjuotos vika? *lla ei saa mitään yhteyttä avaimeen/ajonestoon enään.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita puhaltaa vaikka föönillä kuumaa ilmaa sinne ecuun, niin näet onko pakkasesta johtuvaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja aveko »

Kaikki boxit käytetty auki ja päällisin puolin näyttivät ehjälle. Myöskään kosteutta ei ollut missään. Lämmitin boxeja myös mutta siitäkään huolimatta ajonesto ei lähde pois päältä. Myös kuskin jalkotilassa oli yksi lämppäri puhaltamassa ylöspäin sulakerasialle, ei apua tästäkään. Maa liittimiä käytin myös irti.
Huoltokeskus lintosella myös sanoivat tuosta lämmittämisestä mutta eipä sieltäkään muuta apuja tähän hätään saanut. Kohta alkaa konstit jo loppumaan.
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja aveko »

Auto oli viikonlopun yli lämpimässä tallissa ja tänään jostain syystä *:kin rupesi autoon pääsemään. Vika paikallistettiin das:sin boxiin joka ei ollut yhteensopiva moottorinohjaus boxin kanssa. Tätähän ei siis nähnyt *:lla tuolla httm tilassa ja vielä ennen 2/97 valmistettu. Koitin kuitenkin tuolla 3/97 ja sieltä tuo em. vika löytyi moottorin ohjaus puolelta. Latasin ohjelman koneelle ja heti takaisin moottorinohjaus boxille ja auto käyntiin.
Taitaa siis jotain vikaa kuitenkin tuolla moottorinohjaus boxilla olla kun ei kestä -30 pakkasia.
Onnistuuko saman ikäisestä ja mallisesta autosta laittamaan tuon boxin vai pitääkö se ohjelmoida aivan kuten olen nytkin tehnyt?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja arska10 »

aveko kirjoitti:Auto oli viikonlopun yli lämpimässä tallissa ja tänään jostain syystä *:kin rupesi autoon pääsemään. Vika paikallistettiin das:sin boxiin joka ei ollut yhteensopiva moottorinohjaus boxin kanssa. Tätähän ei siis nähnyt *:lla tuolla httm tilassa ja vielä ennen 2/97 valmistettu. Koitin kuitenkin tuolla 3/97 ja sieltä tuo em. vika löytyi moottorin ohjaus puolelta. Latasin ohjelman koneelle ja heti takaisin moottorinohjaus boxille ja auto käyntiin.
Taitaa siis jotain vikaa kuitenkin tuolla moottorinohjaus boxilla olla kun ei kestä -30 pakkasia.
Onnistuuko saman ikäisestä ja mallisesta autosta laittamaan tuon boxin vai pitääkö se ohjelmoida aivan kuten olen nytkin tehnyt?
Nyt en oikein ymärtänyt das poxia. meinaatko hhtw tilaa minkä ohjelman latasit koneelle. Jos vaihdat ecun niin ei lähde enää käyntiin eikä tunnista avainta enää.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
aveko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: La 16.06.2012 13:51
Paikkakunta: Reisjärvi

Re: W210 Ajonestojumi

Viesti Kirjoittaja aveko »

En muista sanatarkasti mutta fault oli kohdassa jossa oli identificaatio eculta-das.
Mites jos tuosta samaisesta varaosa autosta näppää keskuslukituksen boxin ja ecun, toimiiko sitten?
Ei se karhukaan jaksa aina tapella, se syö välillä puolukoita
Vastaa Viestiin