Kompura oli alkuperäinen 2000 vuodelta ja imuletku oli halki ennen suodatinta


Star herjasi muuten vuodosta kaikissa testeissä, mutta mittausten vaatimuksena olikin toimiva kompura. Eli ilman sitä ei testeihin kannata uskoa.
Siis mikä virheilmoitus tulee ruutuun? Tuo paineenvaraajan täyttöaika täytyy olla Starilla luettu vikatieto.anamankeli kirjoitti: juu w211 airmatic
täytyy varmaan kokeilla suodattimen vaihtoa ekana.. mikään nurkka ei laske parkissa ollessa ollenkaan... ja toi vikailmotus hyppää ruutuun vain joskus ... nyt tullut 2kertaa 5pv sisään
Siis visit workshop ja auton kuva ja nuoli ylöspäin... ja vikakoodina löytyy juuri toi aikasemmin mainittu... tota ihmettelin itekki ettei ton vian pitäs auton mittarissa näkyäDBFI kirjoitti:Siis mikä virheilmoitus tulee ruutuun? Tuo paineenvaraajan täyttöaika täytyy olla Starilla luettu vikatieto.anamankeli kirjoitti: juu w211 airmatic
täytyy varmaan kokeilla suodattimen vaihtoa ekana.. mikään nurkka ei laske parkissa ollessa ollenkaan... ja toi vikailmotus hyppää ruutuun vain joskus ... nyt tullut 2kertaa 5pv sisään
Pitäähän auton kuskille kertoa jos alusta ei toimi turvallisesti. Hain vain sitä että eihän se auto mitään sellaisia yksityiskohtaisia vikakoodeja kerro kuin esim. "paineenvaraajan täyttöaika ylittyy".anamankeli kirjoitti: Siis visit workshop ja auton kuva ja nuoli ylöspäin... ja vikakoodina löytyy juuri toi aikasemmin mainittu... tota ihmettelin itekki ettei ton vian pitäs auton mittarissa näkyä
No niin, aikaa kulunut koko kesä. Arnottilta tullut ensin vasemman etuiskarin pikkupytty (sanoivat coreksi, se missä johdot kiinni), joka vaihdettiin ja sitten parin viikon päästä oikealle puolelle sama ja vaihdettiin. Eipä ole vaikutusta ajotuntumaan. Huonot ovat edelleen. Kun ajaa reunaviivan yli niin tuntuu melkein siltä kuin ajaisi ratakiskon yli. Kävin katsastusasemalla iskaritestissä, ja tulokseksi saatiin n 60 %, joka parempi tulos johtuu ilmanpaineiden laskemisesta kun olivat aika korkeat. Reklamoin Arnottia ja olen odotellut jotain vastausta vajaan viikon.opq kirjoitti:En tiedä mitä tapahtui etutolpille, mutta ajotuntuma palasi entiselleen. Iskaritestissä katsastusasemalla 50 % tulos. Löytyi vikakoodit 5310 ja -20 + 5360 ja -70. Viittaavaat kontaktivikaan. Valmistaja lähettää uudet piuhat.opq kirjoitti:Mulla S211 airmaticin iskunvaimennus ollut ainakin omasta mielestä huononlainen jo pitemmän aikaa. Luultavasti ne ovat alkuperäiset (225tkm). Katsastuksessa meni kyllä läpi tosin sielläkin oltiin sitä mieltä, että kannattaa vaihtaa. Päätin ajoittaa vaihdon tälle kesälle. Vanhoissa tolpissa ei varsinaista päälle näkyvää vikaa.
Etutolpat tilasin tuolta:https://www.arnotteurope.com/ n. 750 €/kpl. Kyllä muuttui ajotuntuma selvästi.
Takaiskarit tilasin http://www.air-suspension-shop.com/airmatic_1" onclick="window.open(this.href);return false;, mutta toimitusta on toimitusvaikeuksien takia siirretty nyt kerta toisensa jälkeen. Saa nähdä tuleeko lopulta ollenkaan. Hinta oli n. 900 €/pari.
taitaa olla taas pannat löysääs kuten parivuotta sittenepk kirjoitti:jaahas jaahas, onkos bilsteinillä taas toimitus vaikeuksia normi farkun pusseille , ei oota koko euroopan markkinat ? linkkiä kiitos jos olet jostain sillä normi hinnalla tilannut lähiaikoina (~650e pari kuluineen)
Kylläkyllä, töistä löytyy sinisiäkin, mutta ne on jo kiellettyjä kuten sanoit. Otin litran pussin täyteen oransseja ja se oli 3 tunnissa imenyt ilmankin minigrip pussista.Potifaari kirjoitti:Nehän oli alunperin koboltinsinisiä. Ne oli EU-direktiivin mukaan muutettava sitten oranssisiksi koska pelättiin niiden (sinisten) terveysvaikutuksia. Oranssi ei absorboi vettä niin tehokkaasti, raekoko vaikuttaa kokonaispinta-alaan eli myös tehokkuuteen. Aikoinaan niitä tuli regeneroitua uunissa tai kuumailmapuhaltimella, muistaen hyvän tuuletuksen. Itse en näkisi mitään estettä oranssin käyttämiselle...
Mulla kokemusta muutossarjasta nyt koht puoliin 2v. En ole löytänyt moitittavaa. Ehkä lähinnä se mietittyy jos jousi menee poikki niin saako pelkkää jousta sit vai pitääkö taas koko sarja ostaa. Itellä tuo classic ehkä 1-2cm alempana mitä pusseilla oli ja se jäi harmittaa mut eihän tuo putkisto raavi vielä montuissa. kaaresta navan keskelle takana 34cm ja edessä madallusjousilla 32cm.ixu kirjoitti:Eli tämä tuttu tarina. W211 farmarissa (ei airmatic), toinen takanurkka tippuu 2-3 tunnissa tonttiin pakkasilla. Nousee kyllä noin 10 sekunnissa ajokorkeuteen kun auton käynnistää. Toisen takapussin edellinen omistaja uusinut noin vuosi sitten ja tämä siis pysyy ylhäällä kyllä. Kompuran suodatin ja kumiletkut uusittu tänä syksynä.
Millä todennäköisyydellä tulee uudella takapussilla kuntoon? Kun olen nyt vähän kahden vaiheilla, että heittäisikö taakse rautajouset. Hinnallisesti melkein sama. Onko tästä Arnottin muutossarjasta kokemuksia? Mille korkeudelle perä asettuu tuolla, tuleeko avantgardeen sellainen tyylikäs "teiniDX" perän korotus?
Mitäs se katsastusmies sanoo tuosta muutossarjasta?veltsu_ kirjoitti:Mulla kokemusta muutossarjasta nyt koht puoliin 2v. En ole löytänyt moitittavaa. Ehkä lähinnä se mietittyy jos jousi menee poikki niin saako pelkkää jousta sit vai pitääkö taas koko sarja ostaa. Itellä tuo classic ehkä 1-2cm alempana mitä pusseilla oli ja se jäi harmittaa mut eihän tuo putkisto raavi vielä montuissa. kaaresta navan keskelle takana 34cm ja edessä madallusjousilla 32cm.ixu kirjoitti:Eli tämä tuttu tarina. W211 farmarissa (ei airmatic), toinen takanurkka tippuu 2-3 tunnissa tonttiin pakkasilla. Nousee kyllä noin 10 sekunnissa ajokorkeuteen kun auton käynnistää. Toisen takapussin edellinen omistaja uusinut noin vuosi sitten ja tämä siis pysyy ylhäällä kyllä. Kompuran suodatin ja kumiletkut uusittu tänä syksynä.
Millä todennäköisyydellä tulee uudella takapussilla kuntoon? Kun olen nyt vähän kahden vaiheilla, että heittäisikö taakse rautajouset. Hinnallisesti melkein sama. Onko tästä Arnottin muutossarjasta kokemuksia? Mille korkeudelle perä asettuu tuolla, tuleeko avantgardeen sellainen tyylikäs "teiniDX" perän korotus?
Sitä en tiiä mikä tuossa muutossarjassa on ettei passaa muka elegance sarjoihin mut classic ja avantgardeen passaa![]()
Toinen vaihtoehtohan on laittaa sedan mallista alatukivarret ja jouset
Ei taida olla kyse tuosta allekirjoituksen autosta.Mgo- kirjoitti:Minkä sam boxin kautta kompuran sähköt menee? Akun vaihdon jälkeen ei ilmoittanu enää että perä liaan alhaalla ja kompura ei lähdenyt päälle. Kaikki sulakkeet ja anturi tanko tarkistettu. Kaikki muu toimii autossa paitsi tuo perä. Ja tämä ilman airmaticcia
Heh, joo ei oo kyse siitä. Siinä onkin vielä pomminvarma hyyraulinen tasonsäätöDBFI kirjoitti:Ei taida olla kyse tuosta allekirjoituksen autosta.Mgo- kirjoitti:Minkä sam boxin kautta kompuran sähköt menee? Akun vaihdon jälkeen ei ilmoittanu enää että perä liaan alhaalla ja kompura ei lähdenyt päälle. Kaikki sulakkeet ja anturi tanko tarkistettu. Kaikki muu toimii autossa paitsi tuo perä. Ja tämä ilman airmaticcia
Korkeudentunnistimien tangot eri rei'issä eri puolilla. Korjaantui helposti.opq kirjoitti:Etupään tukivarret vaihdettiin. Auton vasen puoli nyt 5 cm alempana kuin oikea. Mistä moinen? Vien takaisin korjaamolle kunhan korjaaja palaa reissuiltaan. Ja vetää vasemmalle ellei pidä ratista kiinni.
Kompressori käy aina "täysillä", siis jos yleensä käynnistyy. Airmaticissa saattaa jatkaa käyntiä asetetun korkeuden saavuttamisen jälkeen (kai tarkoitat lakikorkeudella tätä) jos varailmasäiliö vaatii täyttöä. Miettisin silti miksi sitä ilmaa niin paljon tarvitaan, missä ajassa se on kadonnut jne.Väykkä69 kirjoitti:Hoi.
Onneksi ei ole niin hoppu ettei aina yhtä viestiketjua ehtisi lukemaan ennen autokauppoja. Osaako kukaan sanoa kuinka paljon airmaticin kompura (R-mese) saa käydä auto ylhäällä? Kuuluuko sen käydä ollenkaan sen jälkeen kun on lakikorkeus saavutettu? Käykö kompura aina täysillä ts. niin että todella kuuluu?
Berglund kirjoitti:Seuraavaa vaivaa ollut S212 220cdiA:ssa (WDB212202) 2010 avantgarde jossa on tasonsäätö, ei airmatic.
Marraskuussa vaivat alkoivat, kun pakkasta oli reilummin. Perä laskee yön aikana jonkin, joten oletin että vuotohan se takapussissa on niinkuin edellisessä S211:ssa.
Meni reilu viikko ja tuli sitten "vehicle rising" kun lähdin pihasta ja 200m perä alhaalla, eikä noussut ylös. Myös mittarissa oli Malfunction tasonsäädölle.
No tunnin päästä kaikki toimi niinkuin pitikin ja auto lähti korjaamolla käymään.
Vikakoodina oli ylivuoto venttiili (koodia en muista tai tarkkaa koodin selitystä) sekä tasonsäätö anturit.
Tason säätö toimi ihan ok, ja mitään vuotoja ei testeri näyttänyt. No päätettiin seurata tilannetta mihin muuttuu.
Reilu kuukausi meni ilman mitään ongelmia, kuin perä laskee jonkin verran yön aikana.
Joulun alla rupesi hiukan enenmmän vuotoa olemaan.
Tammikuun alussa auto korjaamolle, vuotoa etsittiin ja kummatkin takapussit vaihdettiin sekä kompressorin rele.
Seuraava päivä meni ok, vuotoa ei pahemmin näkynyt tai mitään herjaa.
Sitten alkoi päivittäinen ongelma. Malfunction mittarissa 5-20 minuutin ajon jälkeen ja auto käyttäytyy "normaalisti"
Samalla huomasin että perän taso on korkea, renkaan ja lokarin väliin mahtuu koko käsi pystyssä (eli n. 10-12cm) ja edessä sama väli n. kolme sormea (3-4cm)
Tätä sitten jatkui seuraavat viisi päivää ennen kuin kuuden päivän aamua. Pihasta aamulla päiväkodille (lyhyt matka), perä korkealla sieltä lähdettynä.
Pääsin 3km niin malfunction mittarissa ja perä laski alas.
Tien risteyksessä sitten sammutin auton, laitoin uudestaan päälle ei herjaa mittarissa. Perä ei nouse ylös, kompura mykkä, sama uudestaan, ja uudestaan,
neljännellä kerralla kompura kävi 30s perä ei noussut ja kompura sammui. Uudelleen käynnistys 2 min jälkeen ja kaikki toimi taas.
Sama malfunction ja perä ylhäällä jatkuu. Auto oli taas pajalla ja nyt löytyi yöllinen vuoto vika, jakoblokin & pussin välisessä paine letkussa pieni hankauma josta
vuotaa. Samalla vaihdettiin ylipaine venttiili kompurasta, koska olettamus oli että se on jumissa ja tämän takia perä ei ajossa laske normi korkeuteen sekä tulee mittariston Malfunction herja.
Vikakoodit luettiin mutta herjaa tasonsäätö antureista (kummastakin samaan aikaan), jotka antavat järkevää lukemaa, mutta menevät
vikatilaan nopeasti kun auto on ollut käynnissä.
Onko joku törmännyt tähän vikaan että tason säätö nostaa perän ajossa ylikorkeaksi ja herjailee tuota Malfunctionia mittaristossa?
Onko mahdollista että esim. tuo kuskin puolen tason säätö anturin johto olisi ehkä hajalla, josta tuo herja tulisi?
Monta topiccia on tullut luettua S212 airmatic/takapussi vuodoista, mutta samaa vikaa ei ole oikein tullut vastaan. Saatika ollut viitteitä vastaavaan vikaan (ainakaan en ole löytänyt)
Myös tietona että kompura käy "yö vuodon" jälkeen n. 30s ja perä nousee ylös. Ei vaikuta että olisi väljä, eikä saisi tehtyä painetta pusseille.