Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Pitäis asentaa webasto 211 2008 malliin, pitääkö olla alkuperäinen että saa mittariston näyttöön kellon, ja voiko tohon laittaa remukin viellä lisäksi.
Onko millasia komeksia missä kannattaa asennuttaa vai pitääkö laittaa itse.
Onko millasia komeksia missä kannattaa asennuttaa vai pitääkö laittaa itse.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Pitää olla merkkikohtainen jos haluaa sen kellon sinne tauluun
Ne orginaali mersun Webastot on vain ollu ongelmallisia korjata. Ne tulee sinne CAN väylään ja sen takia niissä on eri ohjainkortti siellä Webastossa vrs normaali jälkiasennus webasto.
Webastolla on myös oma remuc tyyppinen kännykkä kaukokäyttölaite.
Webastolla on paremmat softat siihen miten sitä pystyy itsekin analysoimaan jos tulee toimintahäiriö. Siis jos Eberiin vertaa.
Ne orginaali mersun Webastot on vain ollu ongelmallisia korjata. Ne tulee sinne CAN väylään ja sen takia niissä on eri ohjainkortti siellä Webastossa vrs normaali jälkiasennus webasto.
Webastolla on myös oma remuc tyyppinen kännykkä kaukokäyttölaite.
Webastolla on paremmat softat siihen miten sitä pystyy itsekin analysoimaan jos tulee toimintahäiriö. Siis jos Eberiin vertaa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Olisko viisain laittaa sitten Wbasto ja unohtaa se kello näytöstä. Mistä kannattaa hankkia sellainen.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Minä olen nuot tilannu Saksan ebayn:n kautta jostakin oikeasta kaupasta jolla on kivijalkamyymäläkin. Esim tuosta. Siinä on kaukosäätimen lisäksi myös autoon asennettava kellomoduli.jussimb kirjoitti:Olisko viisain laittaa sitten Wbasto ja unohtaa se kello näytöstä. Mistä kannattaa hankkia sellainen.
Omassa ei ole tuota ja se vähän harmittaa. kaukosäätö kun ei aina ole mukana niin on hyvä kun saa autostakin päälle.
http://www.ebay.de/itm/Webasto-Thermo-T ... SwxYxUy5iz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa kaupassa oli sellasiakin sarjoja missä on puhelin ohjauskin mukana
Sitten lisäksi tarvitaan se CAN moduuli joka laittaa auton sisätilan puhaltimen päälle. Sen tilasin moskovasta. Maksu Western Unionilla siihen aikaan n 3v sitten
http://canbus-alarm.com/contact_us" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta saksastakin saa. Kannattaa tinkiä. Moskovan mies myi 200€ ja paljon enemmän rupliahan se nyt siitä saa kun kurssi on eri
http://www.navlinkz.de/FanControl/FanCo ... typen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Kysy vaikka tuolta http://www.standheizungs-shop.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shoppailua-sivulla kokemuksiani kaupasta.
Shoppailua-sivulla kokemuksiani kaupasta.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Juu.. Tuosta samasta kaupasta minäkin tilasin aikanaan. Nyt oli oikein selkeät kauppasivutkin. Myyvät kyllä niitä originaali webastojakin. Tiedä sitten onko niiden elektroniikka parantunut siitä mitä on ollut.Mihkaili kirjoitti:Kysy vaikka tuolta http://www.standheizungs-shop.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Shoppailua-sivulla kokemuksiani kaupasta.
Sitten ei tarvitsisi olenkaan tuota erillistä CAN purkkia
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Mulla on tuossa omassa autossa S211 facelift väylämallin webasto ja tänä syksynä oli ongelmia ohjainkortin kanssa, onneksi se kortti saatiin korjattua. Saa nähä kuinka kauan menee ku se taas kranaa. Viime syksynä meinasin jo laittaa TT-thermo lämmittimen.
Jos ite laittaisin nyt lämmittimen tohon meitin autoon niin laittaisin eeperin ja ne kaukosäätimet nakkaisin mäkeen ja ehottomasti remuc ohjaamaan lämmitintä. Mitään erillisiä kelloja ei tarvi, jos remucin laittaa. Remucissa tulee nappi, josta painamalla lämmittimen saa päälle. Lämmittimen päälläolon määrää se mitä on laitteelle määritelly oma remucissa.
Mulla itellä on remuc autossa ja ihan eri maailmasta ku webaston oma gsm-ohjain. Tää remuc toimii anroid ja ios-ympäristössä datapaketin kautta, kk-maksu tais ny olla tuossa auton liittymässä 3€/kk. Webaston gsm-ohjain toimii tekstiviesteillä vaikka onki graaffinen sovellus. Käskyn toteuttaminen vaatii aina kaksi viestiä meno ja paluu. Remucissa tuli myös lämpötila-anturi, näkee milloin tarkenee lähtiä. Sovelluksella näkee myös akun jännitteen. Pystyy ajastaan eriaikoja sinne täten erillinen kello on ihan ylimääräinen.
Tulipa sekavasti kerrottua.
Jos ite laittaisin nyt lämmittimen tohon meitin autoon niin laittaisin eeperin ja ne kaukosäätimet nakkaisin mäkeen ja ehottomasti remuc ohjaamaan lämmitintä. Mitään erillisiä kelloja ei tarvi, jos remucin laittaa. Remucissa tulee nappi, josta painamalla lämmittimen saa päälle. Lämmittimen päälläolon määrää se mitä on laitteelle määritelly oma remucissa.
Mulla itellä on remuc autossa ja ihan eri maailmasta ku webaston oma gsm-ohjain. Tää remuc toimii anroid ja ios-ympäristössä datapaketin kautta, kk-maksu tais ny olla tuossa auton liittymässä 3€/kk. Webaston gsm-ohjain toimii tekstiviesteillä vaikka onki graaffinen sovellus. Käskyn toteuttaminen vaatii aina kaksi viestiä meno ja paluu. Remucissa tuli myös lämpötila-anturi, näkee milloin tarkenee lähtiä. Sovelluksella näkee myös akun jännitteen. Pystyy ajastaan eriaikoja sinne täten erillinen kello on ihan ylimääräinen.
Tulipa sekavasti kerrottua.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Lainaan ketjua hieman.
Omassa autossa tehdas asenteinen webasto. Voiko lämmittimen tehoa säätää starin kautta? Jälkiasenteinen ainakin vaatii webaston oman piuhan.
Webasto lämmittää mutta todella heikosti. Epäilen siis että siellä olisi laitettu tehot minimiin. Muuten värkki tuntuu toimivan kuten pitää mutta sitä saa huudattaa tolkuttoman pitkään, eikä mittariston mukaan kone lämpiä siltikään.
Omassa autossa tehdas asenteinen webasto. Voiko lämmittimen tehoa säätää starin kautta? Jälkiasenteinen ainakin vaatii webaston oman piuhan.
Webasto lämmittää mutta todella heikosti. Epäilen siis että siellä olisi laitettu tehot minimiin. Muuten värkki tuntuu toimivan kuten pitää mutta sitä saa huudattaa tolkuttoman pitkään, eikä mittariston mukaan kone lämpiä siltikään.
W219 CLS350 vm.2005
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Itselläni käytössä telestart t100 htm kaukosäädin. Hyvin toimii, saa ajastettua ja laitettua ajon aikana päälle/pois. Yksi vaihtoehto tuokin.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Onhan starilla mahdollisuus muutaa noita webston asetuksia.Jumpstart kirjoitti:Lainaan ketjua hieman.
Omassa autossa tehdas asenteinen webasto. Voiko lämmittimen tehoa säätää starin kautta? Jälkiasenteinen ainakin vaatii webaston oman piuhan.
Webasto lämmittää mutta todella heikosti. Epäilen siis että siellä olisi laitettu tehot minimiin. Muuten värkki tuntuu toimivan kuten pitää mutta sitä saa huudattaa tolkuttoman pitkään, eikä mittariston mukaan kone lämpiä siltikään.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
arska10 kirjoitti:Onhan starilla mahdollisuus muutaa noita webston asetuksia.Jumpstart kirjoitti:Lainaan ketjua hieman.
Omassa autossa tehdas asenteinen webasto. Voiko lämmittimen tehoa säätää starin kautta? Jälkiasenteinen ainakin vaatii webaston oman piuhan.
Webasto lämmittää mutta todella heikosti. Epäilen siis että siellä olisi laitettu tehot minimiin. Muuten värkki tuntuu toimivan kuten pitää mutta sitä saa huudattaa tolkuttoman pitkään, eikä mittariston mukaan kone lämpiä siltikään.
Eipä ole muuten tullut edes mieleen että tuollainenkin voi olla mahdollista, täytyykin katsoa ja pistää omasta täpöille kun jaksaa seuraavaksi tökätä starin kii...

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Itsekkin hieman päässäni asiaa laskin että pitäisi onnistua mutta varmuuden asialle halusin.
Yritin etsiä asiasta tietoa ja siinä ohessa sain selville että mallikohtaisissa webastoissa joiden ohjaukset tulee mittaristoon, on välissä joku can väylällinen purkki/ kortti. Tästä syystä viat on vaikeampia korjattavia jne.
Noh, jos siellä siis tällainen yhteys auton sieluun on niin silloin siihen ehket kiinni pääsisi starin avulla. Itsellä ei aparaattia ole mutta ellei lähistöltä löydy yksityistä osaamista niin pitää käyttää huollon laitteessa kiinni.
Yleismallin webastoihin ja ebereihin pääsee kiinni ainoastaan oman liittimen kautta.
Yritin etsiä asiasta tietoa ja siinä ohessa sain selville että mallikohtaisissa webastoissa joiden ohjaukset tulee mittaristoon, on välissä joku can väylällinen purkki/ kortti. Tästä syystä viat on vaikeampia korjattavia jne.
Noh, jos siellä siis tällainen yhteys auton sieluun on niin silloin siihen ehket kiinni pääsisi starin avulla. Itsellä ei aparaattia ole mutta ellei lähistöltä löydy yksityistä osaamista niin pitää käyttää huollon laitteessa kiinni.
Yleismallin webastoihin ja ebereihin pääsee kiinni ainoastaan oman liittimen kautta.
W219 CLS350 vm.2005
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Mistäköhän noita pääsis rukkaamaan? Simulaatiolla yritin katella mutta en löytäny. DAS on 12/2014
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
...tätä vähän pelkäsin (en vielä ehtinyt itse katsoa, ulkomuistista en optiota tuolle tiennyt vaikka joskus noita läpi omassa kävin), olisiko nyt niin hieno homma että väylä keskustelee suoraan tehontarpeesta ja ei tartte erikseen määritellä sitä niinkuin ehkä 'tyhmässä' asennuksessa? Alunperin kuvittelin että toho on aina täysillä mutta kun tavoitelämpö saavutetaan heitetään 'tyhjäkäynnille', oli vain sen verran varman tuntuinen tieto edellä että ajattelin tehonsäädön löytyvän joka vermeestä.PEPI kirjoitti:Mistäköhän noita pääsis rukkaamaan? Simulaatiolla yritin katella mutta en löytäny. DAS on 12/2014
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Minun oma ajatusmaailmani taas toimii niin että lämmitin toimii aina määrätyllä teholla, olipa se every body lämmitin taikka mallikohtainen.
Mallikohtainen keskustelee aina auton kanssa ja kuuntelee sen tarpeita. Tässä tapauksessa se pyytää tietoa ulkolämpötilasta. Kelloon asetetun lähtöajan ja ulko lämpötilan tiedon perusteella auto päättää kuinka pitkään autoa tulee lämmittää että pyydetty moottorin lämpötila täyttyy.
Eli mielestäni se pyörii aina asetetulla teholla ja päättää vain tarpeellisen käynnistys ajankohdan jotta päästään pyydettyyn tavoitteeseen.
Kun webastoa käytetään käsikäytöllä niin sillä on kaksi määränpäätä. Joko maks 40min lämmitysaika tai asetettu moottorin lämpötila. Kun moottorin pyydetty lämpötila (asetettu lämmitys teho) on saavutettu niin sitten se alkaa säätää lämmitystä/ jäähdytystä tarpeen mukaan.
En tiedä meneekö näin mutta jotenkin näin sen oletan tapahtuvan.
Any how haluaisin käyttää omani piuhan päässä jos säätö mallikohtaiseen webaan onnistuu starin avulla. Mulla on varmasti joku ituhippi asento päällä koska pysäköitynä sitä saa pyörittää vaikka koko päivän eikä lämpömittari heilahda mihinkään. Ajoon lähdettäessä lämmöt lähtevät ihan suht ripeään nousemaan. Kiertovesi pumppu pyörii ja lumi sulaa oikean etukulman alla. Hyttiin -30 pakkasella lämpöä tulee sen verran että tuulilasi juuri ja juuri sulaa.
Kävipä tässä vuosia takaperin niin että kaverin autossa lämmitin reistaili. Lämmitti ja lämmitti ja viimein potkaisi päältä eikä moottori lämmennyt yhtään. Pumppu kuulemma pyöri mutta toinen letkuista oli vain aina kylmä. No olipa käynyt niin että pumpun akseli oli irronnut pumpun siivistä. Kyllähän se räpylään tuntuu että pumppu pyörii mutta kehnosti pelkkä akseli nestettä kierrättää
Mallikohtainen keskustelee aina auton kanssa ja kuuntelee sen tarpeita. Tässä tapauksessa se pyytää tietoa ulkolämpötilasta. Kelloon asetetun lähtöajan ja ulko lämpötilan tiedon perusteella auto päättää kuinka pitkään autoa tulee lämmittää että pyydetty moottorin lämpötila täyttyy.
Eli mielestäni se pyörii aina asetetulla teholla ja päättää vain tarpeellisen käynnistys ajankohdan jotta päästään pyydettyyn tavoitteeseen.
Kun webastoa käytetään käsikäytöllä niin sillä on kaksi määränpäätä. Joko maks 40min lämmitysaika tai asetettu moottorin lämpötila. Kun moottorin pyydetty lämpötila (asetettu lämmitys teho) on saavutettu niin sitten se alkaa säätää lämmitystä/ jäähdytystä tarpeen mukaan.
En tiedä meneekö näin mutta jotenkin näin sen oletan tapahtuvan.
Any how haluaisin käyttää omani piuhan päässä jos säätö mallikohtaiseen webaan onnistuu starin avulla. Mulla on varmasti joku ituhippi asento päällä koska pysäköitynä sitä saa pyörittää vaikka koko päivän eikä lämpömittari heilahda mihinkään. Ajoon lähdettäessä lämmöt lähtevät ihan suht ripeään nousemaan. Kiertovesi pumppu pyörii ja lumi sulaa oikean etukulman alla. Hyttiin -30 pakkasella lämpöä tulee sen verran että tuulilasi juuri ja juuri sulaa.
Kävipä tässä vuosia takaperin niin että kaverin autossa lämmitin reistaili. Lämmitti ja lämmitti ja viimein potkaisi päältä eikä moottori lämmennyt yhtään. Pumppu kuulemma pyöri mutta toinen letkuista oli vain aina kylmä. No olipa käynyt niin että pumpun akseli oli irronnut pumpun siivistä. Kyllähän se räpylään tuntuu että pumppu pyörii mutta kehnosti pelkkä akseli nestettä kierrättää

W219 CLS350 vm.2005
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Ei ainakaan tuolla W220:n väylä webastossa ole muita säätöjä, kuin nämä:
Mitä tällä säädetään?Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Löysin volvo foorumilta tällaisen pätkän.
Kysyin Kahalta, miksiköhän se hajosi Ruotsissa ilman ennakkovaroituksia. Ruotsin diesel on kuulemma sen verran erilaista, että käyttöiän ehtoopuolella oleva hyörystin saattaa antautua. Höyrystin on käytännössä ainoa kuluva osa ja venekäytössä se on kovilla, koska tulee paljon osateholla käyttöä. Se oliki selvästi palanut hehkusauvan kohdalta.
Muistuttivat vielä, että huollon jälkeen CO-taso pitää saatää kohdalleen paikallisella dieselillä, kun on uudet sisuskalut. Silloin -99, kun laitteen asensin CO-taso säädettiin ja hyvin toimi tähän asti.
Itse kysymykseen: Onkohan -12 Volvossa tuo CO-taso säädettävissä? Mikäli se on tehtaalla säädetty ruotsilitkulle, niin lämppäri ei toimi aivan optimaalisesti, vaan höyrystin tulee kulumaan ennen aikojaan. Webasto pitää säätää paikallaan, Wallas voidaan säätää pöydällä, Safirea ja Eberiä ei tarvi tehtaan jälkeen säätää. Webastossa kun ilmanjakoputkiston vastapaine vaikuttaa paloprosessiin. Paloilmapuhallin ja pääpuhallin on samalla akselilla. Eberissä kierrosnopeutta valvotaan hal anturilla, jolloin kierrosnopeus on aina tietyllä tehoalueella vakio, ja säätötarvetta ei ole. Kotimaisissa on taas paloilmapuhallin erillinen, irrallaan pääpuhaltimesta.
Kysyin Kahalta, miksiköhän se hajosi Ruotsissa ilman ennakkovaroituksia. Ruotsin diesel on kuulemma sen verran erilaista, että käyttöiän ehtoopuolella oleva hyörystin saattaa antautua. Höyrystin on käytännössä ainoa kuluva osa ja venekäytössä se on kovilla, koska tulee paljon osateholla käyttöä. Se oliki selvästi palanut hehkusauvan kohdalta.
Muistuttivat vielä, että huollon jälkeen CO-taso pitää saatää kohdalleen paikallisella dieselillä, kun on uudet sisuskalut. Silloin -99, kun laitteen asensin CO-taso säädettiin ja hyvin toimi tähän asti.
Itse kysymykseen: Onkohan -12 Volvossa tuo CO-taso säädettävissä? Mikäli se on tehtaalla säädetty ruotsilitkulle, niin lämppäri ei toimi aivan optimaalisesti, vaan höyrystin tulee kulumaan ennen aikojaan. Webasto pitää säätää paikallaan, Wallas voidaan säätää pöydällä, Safirea ja Eberiä ei tarvi tehtaan jälkeen säätää. Webastossa kun ilmanjakoputkiston vastapaine vaikuttaa paloprosessiin. Paloilmapuhallin ja pääpuhallin on samalla akselilla. Eberissä kierrosnopeutta valvotaan hal anturilla, jolloin kierrosnopeus on aina tietyllä tehoalueella vakio, ja säätötarvetta ei ole. Kotimaisissa on taas paloilmapuhallin erillinen, irrallaan pääpuhaltimesta.
W219 CLS350 vm.2005
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Ei näytä olevan helppoa säätää tuota CO2 tasoa "uudemmissa" vehkeissä starilla. Tällänen tuli, kun kokeilin simulaatiossa tuon ML-06:sen säätöä:

Miten lie tuossa W211:sessä on homma?
Kysyy salasanaa, kun yrittää mennä muuttamaan... 
Miten lie tuossa W211:sessä on homma?
Re: Webasto 211 onnistuuko auton näyttöön.
Sekava toteutus DASissa kun useimmissa malleissa tuon säädön (joka ei ole lämmitystehon säätö) pystyy tekemään normi versiokoodausvalikoista ilman mitään salasanoja. Onneksi tuosta kyselystä pääsee eroon helposti.