Auto on -98 C 250TDT. Nafta valuu takaisin tankkiin jos auto on tasaisella tai nokka ylöspäin. Polttoaineen esilämmittimen ja karkeasuodattimen välinen läpinäkyvä letku tyhjenee heti kun auton pysäyttää. Tämä ei vielä (ainakaan heti) aiheuta käynnistysongelmaa, mutta jostain valuu polttoainetta paljon enemmän tankkiin koska vaatii tosi pitkän starttauksen ennenkuin käynnistyy. Nyt pakkaskeleillä akku hyytyy. Jos nokka on n. 15cm tai enemmän alempana kuin perä niin ongelmaa ei aina ole. Tankki on täynnä.
Ruiskutuspumpun päällä on joskus uutena ilmiönä naftaa.
Kun polttoainetta on tarjolla niin auto käynnistyy kuin "palmun alta" ja ajossa ei ole ollut mitään ongelmia.
5 vuotta kesti roikkua foorumeilla, että sai selville samanlaisen vian Bosch jakajapumpullisesta mersusta .
Toivottavasti saat kunnollisia neuvoja eikä vain "keula alaspäin neuvoja" .
Viimmeksi ollut tekemisis rivipumppujen kans 25v sitten, niin en uskalla veikata , mutta ... naftavuoto ensin kuriin...
Pumpun päällä mistä suutinputketlähtee niin nipoissa olevat o-renkaat vuotaa..ne vaihtoon....sitten onko siirtopumpun takaisku huono...pumppua älä vaihda kun kallis mutta siirtopumppua ennen siihen kumiletkuun ostat diesel liikkeestä tai taitaa löytyä varaosaliikkeestäkin takaisku venttiilin siihen väliin ja klemmarilla kiinni...toki toi pumpun päällinen vuoto voi olla nyt siihen että kaikki diesel karkaa eli laitat ensin sen kuntoon.
Avaimen voi ostaa..kallis,tehdä itse lukkolevyistä hitsaamalla hylsyyn mutta ei toi nyt kovin kallis homma ole kun viet diesel korjaamolle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
En tunne pumpun rakennetta. "Rautalankakysymyksiä". Tarkoittaako siirtopumppu polttoainepumppua joka pumppaa naftan tankista ? Onko siirtopumppu samassa murikassa kuin ruiskutuspumppu? Ruiskutuspumppu pumppaa naftan suuttimille? Löytyykö jostain kuvaa MB polttoainejärjestelmästä?
Toi o-rengasjuttu tuntuis hyvältä vinkiltä. Jos siis o-renkaat vuotaa, niin koko järjestelmä tyhjenee tankkiin? Polttoainetta on joskus valunut niin paljon pihaan että se näkyy, ei vaan valu aina.
Saako o-renkaat vaihdettua niin että suutinputket ei vaurioidu/ mene vaihtoon? Pidän pumppua"pyhänä laitteena" johon en kajoa. Vien auton "Mäntän Veholle" jossa mersumies varmaankin osaa homman hoitaa ja hänellä lienee sopiva avainkin?
Pumpun takaiskuventtiili? Mistä se löytyy?
Entäpä lisättävä takaiskuventtiili. Tarkoitatko että sen paikka on kumiletkussa missä tankilta tuleva metalliputki vaihtuu kumiletkuksi? Siis ennen kannessa olevaa polttoaineen esilämmitintä? Jousikuormitteisesta takaiskuventtiilistä ei ole haittaa siirtopumpun/ruiskutuspumpun toiminnalle?
Korjausjärjestys on siis niin että ensin o-renkaat ja jos se ei auta niin sitten takaiskuventtiili tankilta tulevaan letkuun?
Hyvin hiffaat jutun
Eli takaiskutulisi siihen siirtopumpun ja metalli putken väliseen kumiletkuun....ei haittaa käyttöä kun tulee oikein päin...siirtopumpussahan on kaksi takaiskua ja mäntä toiminto välissä ja jos toi ensimmäinen vuotaa korvaa toi laitettu ton toisen kun kl sivuilla siirto pumppu maksoi yli 1000e...en ymmärrä tai silloin siinä oli virhe.Siirtopumppu on toi kahdella mutterilla kiinni pumpun kupees oleva pikkanen laitos letkujen välissä.....Harvoin menee vaihtoon ja käytettyä jos menee.
suutinputket ei mene vaihtoon vaan siellä joka nipassa on o-rengas joka kovettuu ja sitten siällä myös vaihtoon kuparitiiviste.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Katoin Mese.fi:stä ilmavuodosta. Siellä joku kertoi että sammutussolenoidissa on myös o- rengas joka alkaa vuotaa ja tyhjentää ruiskutuspumpun. Onko näin?
Olisko vielä muita o- renkaita tai muita vaihdettavia nippeleitä asiaan liittyen jotka vois vaihtaa samalla kun imusarja otetaan pois tieltä?
Siis yleisin ainakin käynnistykseen vaikuttavat tiivisteet on kirkkaissa ja mustissa polttoaine putkien päissä...ne on pikaliittimillä ja pitää painaa se muovi sokkaa,tai puristaa kasaan ja vetäistä putki pois....muuten hajoaa liitin ja kokoputki uusiksi menee....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Sen homman olen tehnyt runsas vuosi sitten. Lisäksi olen vaihtanut karkeasuodattimen o-renkaan vielä uudestaan ja myös koko hienosuodattimen. Ensi viikolla selviää häipyiskö noi ilmavaivat sillä pumppurempalla.