
OM603 Virittämistä
Re: OM603 Virittämistä
Samaa mieltä, OEM tyylinen välijäähdytin W124 malliin nyt vain on mahdoton tehtävä, tai no ehkä se jonkun katsastusmiehen mielestä voikin olla OEM 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 Virittämistä
Onkos tämä hommeli miten edennyt ?W124_E300DT kirjoitti:Joo, no tuossa omassa yksilössä on siellä keulilla ilmastoinnin kenno joten ainakaan sinne syylärin eteen sitä ei helposti saa.. Varmaankin sitten puskurin alapuolelle, jos se keulaan laitetaan.
Pakosarja ja imusarja menis sitten uusiksi ja imupuolen putket pitäsi vetää hyvin nätisti.. Pitää tutkia asiaa... Kuten vähän muutakin, tomaatinvahvistus, pumppu jne.
Olisiko jollakulla kuvaa sellasesta mahdollisimman OEM-lookin välijäähyn toteutuksesta OM603:een, eteenkin imusarjan ja pakosarjan osalta? Se olisi hyvä jos ne näyttäisivät siltä että kuin olisivat olleet jo tehtaalta lähtien sellaisiaEGR vähän kiusaa tuolla pakosarjassa ja tuossa imupuolella... Kun on vähäpäästöinen. Onkohan tuohon alkuperäisen pakosarjan laippaan suoraan saatavilla mitään bolt-on ahdinta, niin ei välttämättä tarvitsisi pakosarjaa rakennella?
Ja tarkoituksenahan on nimenomaan muutoksen jälkeen käydä penkki, päästötestit ja muutoskatsastus läpi että papereissakin kaikki on virallisena.
- W124_E300DT
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: La 23.11.2013 20:05
Re: OM603 Virittämistä
Ei ole edennyt vielä mihinkään, aihiota kunnostaessa ja säädöksien vaihtumista odotellessa.. Heräsi myös ajatus, että miksi ei toteuttaisi ao. projektia ilma-vesi välijäähdyttimellä varustettuna, se kun on kompaktimpi ja ahtoputkien kannalta huomattavasti helpompi ja yksinkertaisempi (lyhyemmät putket) ratkaisu, kun tuli tuossa eräs kuva vastaavanlaisesta toteutuksesta (OM603) vastaan. Tuo olisi kohtuullisen kliinikin, koska turboa ei tarvitse käännellä ja ahtoputken reitin voi pitää melkein vakiona. Toki alkuperäisen putken tilalle pitää tehdä toisenlainen 2-osainen putki jossa sovitteet välijäähylle. "Heat soakkia"kaan ei tule juurikaan vaikka ilma-vesivälijäähdyttimen asentaisi moottorin päälle, toisin kuin ilma-ilma-välijäähdyttimellä joka olisi asennettu moottorin päälle.Jari Ke kirjoitti:Onkos tämä hommeli miten edennyt ?W124_E300DT kirjoitti:Joo, no tuossa omassa yksilössä on siellä keulilla ilmastoinnin kenno joten ainakaan sinne syylärin eteen sitä ei helposti saa.. Varmaankin sitten puskurin alapuolelle, jos se keulaan laitetaan.
Pakosarja ja imusarja menis sitten uusiksi ja imupuolen putket pitäsi vetää hyvin nätisti.. Pitää tutkia asiaa... Kuten vähän muutakin, tomaatinvahvistus, pumppu jne.
Olisiko jollakulla kuvaa sellasesta mahdollisimman OEM-lookin välijäähyn toteutuksesta OM603:een, eteenkin imusarjan ja pakosarjan osalta? Se olisi hyvä jos ne näyttäisivät siltä että kuin olisivat olleet jo tehtaalta lähtien sellaisiaEGR vähän kiusaa tuolla pakosarjassa ja tuossa imupuolella... Kun on vähäpäästöinen. Onkohan tuohon alkuperäisen pakosarjan laippaan suoraan saatavilla mitään bolt-on ahdinta, niin ei välttämättä tarvitsisi pakosarjaa rakennella?
Ja tarkoituksenahan on nimenomaan muutoksen jälkeen käydä penkki, päästötestit ja muutoskatsastus läpi että papereissakin kaikki on virallisena.
Vesikierto pitäisi tietysti järjestää ilma-vesi-välijäähylle jotenkin (?), normaaliin jäähdyttimen vesikiertoon sitä tuskin kannattaa laittaa, silloin siitä tulisi ehkä välilämmitin... Oman kierron ja kennon järjestäminen lienee ihan järkevä ratkaisu. Kennon voikin sitten sijoittaa vähän vapaammin jonnekkin. Suuri sen ei tarvitse olla.
Voi olla että projektin moottorissa on kansi vähän halki jostakin kohtaa (oireiden perusteella), joten sekin homma on hoidettava ennen tuota.
https://www.frozenboost.com/air_water-i ... 2a52a692af" onclick="window.open(this.href);return false; Esim. tuommoinen olisi katukäyttöön (ja moottorin päälle) sopivan kompakti paketti. Hinnallakaan se ei ole pilattu.


W124 E300DT Sportline -94
ex. W124 200D -88
ex. W124 200D -88
Re: OM603 Virittämistä
Tekeeköhän noilla ebayn halvoilla turboilla mitään. http://www.ebay.com/itm/HX35W-3539373-D ... y7&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
tuollaista katsoin jos laittaisi 603 vakio pakosarjaan.
tuollaista katsoin jos laittaisi 603 vakio pakosarjaan.