Hankinnassa ML, 163-korinen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Aikomuksena hankkia 163-korinen ML-Mersu bensakoneella ja kovasti kiinnostaa nuo konevaihtoehdot. Koitin haulla löytää vanhoja ketjuja aiheesta, mutta ei oikeen tuntunut tärppäävän..
Tarjontaa 320:llä kuutosella on yllättävän hyvin 5-7t€ välillä ja todennäköisesti johonkin chättiautossa myynnissä olevaan tulen päätymään, mutta mieltä alkoi askarruttaa pari myynnissä ollutta 430:stä. :?:
Onko noissa koneissa tuntuvaa eroa käytössä? Teho, ajettavuus, kulutus, varaosatarjonta, kestävyys, you name it.
Kilometreiltään nuo 320:t jotka kiinnostaa, on olleet 200-300tkm ajettuja ja vuosimallit -98-01 ja ainakin tuo yksi nyt myynnissä oleva 430 on ajettukin jo yli 430tkm. :shifty: Alkaa tuntua vähän paljolta...

Onko ML:issä kuinka paljon vaihtelua varustelussa? Kun ei oikein selkeitä eroja saa myynti-ilmoitusten perusteella..
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Täältä sellainen vinkki että koeaja molemmat ennen ostopäätöstä. Tuollainen 320 oli itselläkin aluksi suunnitelmissa, mutta ei tarvinut montaa yksilöä koeajaa että tuliin siihen tulokseen että 320 bensa ei kuulu tähän koriin sitten ollenkaan. Ajo on kuin tervassa mentäisiin ja kaasupolkimessa käytännössä vain on/off-asennot. 430 en ole itse ajanut, mutta 270 ja sen tarjoamaan vääntöön jo heti alakierroksilla jäi heti koukkuun :D Lisäksi aikaisempien parin M112 V6:n kokemuksella pienemmissä kopperoissa, uskon myös että 20L/100km hörppimiset tässä korissa ei tuota juurikaan ongelmaa, joten kovinkaan kummoista ajomäärä ei tarvita että diesel jää kannattavammaksi ja mahdollisesti myös V8?

Mutta joka tapauksessa nuo bensakoneethan on pomminkestävää tekoa, oli se sitten 6 tai 8 sylinterinen, niin "samoja" motseja molemmat. Uskoisin että 400tkm ei tunnu hyvällä tai edes normaali huollolla olleessa koneessa missään.

Varustetasoja on laidasta laitaan... Itsellä ihan kivat varusteet mutta osui sitä nettiautossa silmään myös yksi 270CDI missä ei ollut mitään lisävarusteita. Ihmettelin että onpa laiska myyjä kun ei ole merkannut niitä ilmoitukseen ja tarkistin asian EPC:stä, mutta eipä siellä tosiaan ollut mitään merkattavaa :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Tokihan noita kannattaisi koeajella vähän kaikenlaisia.. Pitää varmaan alkaa lähitienoilta kiertelemään vaihtoehtoja.
430:ä ei vaan ole tarjolla oikeen, niin jäi mietityttämään kannattaako reilusti enemmän ajettua lähteä kovin kauas koeajamaan. :? Tokihan mulla on ennestään vahva fiksaatio kaseihin, enkä usko Mersunkaan V8-myllyn olevan ainakaan huonompi kuin kuutonen. :D Niin olisi ihan selkeä jatkumo vaan siirtyä nykyaikaisempaan tekniikkaan.

Vanhemmat Mersun dieselkoneet on kestoltaan tuttuja, mutta nykyisistä ei ole mitään omakohtaista kokemusta. En epäile yhtään etteikö 270:ssä olisi ominaisuuksia vaikka muille jakaa, mutta ajomäärät ja nykyiset dieselin kustannukset ei vaan kohtaa. Jos ei perheen ajokortit olisi rajoitteena, niin alla olisi Suburban. Sen kanssa vaan pitäisi lähteä kirjainkauppaan, että voisi isompaa kärryä ottaa perään. Ajomäärien takia kulutus ei ole se suurin kuluja aiheuttava tekijä ja kuitenkin on kahta autoa pidettävä koko ajan liikenteessä.
Mun ajo on enimmäkseen 30km työmatkaa, mutta hevoskoppiakin autolla joutuu vetämään välillä vaikeahkoihinkin paikkoihin, eikä kotiin johtava kärrypolku ole aina ihan ensimmäisenä(kaikilla tuiskuilla ei samana päivänäkään) aurattu talvisin, siksi nelikko. Istumapaikkoja saisi mieluummin olla seitsemän kuin viisi, mutta eiköhän nuo kolmannen rivin penkit jostain löydy ellei niitä valmiiksi autossa ole. Yllättävän vähän 7-paikkaisia on tarjolla.

Tuo varustetasoasia oli tosiaan vähän hämärän peitossa. Jenkkituotteet on tuttuja ja niiden varustetason tiedän jo kokemuksesta, kun katsoo mallimerkinnän perässä olevat kirjaimet.
Mulla on aiemmin ollut pari Mersua ja kumpikin on ollut lähinnä Spartalaisella varustelulla. Näissä vaikutti olevan hiukan varusteita jo lähtöjään, mutta taidatpa olla oikeassa.. Ihmettelin kanssa paria myynnissä ollutta autoa, kun niissä ei varusteita ole paljon myyjät luetelleet. Ehkei kyse olekaan ollut osaamisesta tai viitseliäisyydestä. :shock: :D
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13616
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja karra »

320 bensa on ihan hyvä. Tottakai meno voi tuntua nuhaiselta jos vertaa vääntävään nykydieseliin, mutta mielestäni ihan pirteästi liikkuu. Omalla autolla ajettu 240 t.

Ajoin vkl aikana nastarenkailla LPR-Espoo-Stadi-Espoo-LPR 560 km ja bensavalo ei edes syttynyt, eli vei sellaisen reilu 60 litraa. Siitä voi laskea kulutusta. Käytettiin autoa vielä reilu tunti satamassa kun laivaan pääsyä odotettiin.

Kesällä tuo menee siistissä ajossa mielestäni kympin kulutuksella. Tosin nämä ajot on tehty venäjän bensalla jolla autot yleensäkin kuluttaa vähemmin.

Eli koeajolle mars :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Minulla ollut 320 bensa useita vuosia ja tykkään kovasti. Ollut tosi huoleton auto ja mahtava ajella. Ainut vika oli kampiakselin asentotunnistin joka maksoi vaihdettuna muistaakseni 150 €.
Joka katsastukseen saa uusia jotain niveliä, mutta eivät ole kalliita.
Minulle tuo 320 teho ja vääntö on riittänyt mainiosti, 350 on kuulemma vielä parempi ja kulutus ei muutu.
Tosiaan nätillä ajolla kesällä menee maantiellä 10 pintaan bensaa. Kaupungissa vie kesällä 13 ja talvella 15.
Itse olen laskeskellut, että dieseliä en välttämättä ota, koska näissä bensakoneissa pääsee vähällä laitolla ja remonttirahoilla ostaa jo paljon polttoainetta. Tämän 6-koneen pitäisi olla varma kone.
Hinta/laatusuhde on ML:ssä kohdallaan.
Kannatttaisi katsella faceliftiä, alkaa muistaakseni 2002. Siinä on korjailtu paljon pikkuvikoja pois.
W123 200 -84
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1240
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Itsellä on 270 Diesel, eikä kulutus ole juuri pienempi tässä. 10-11L keskikulutus, pitkässä matkassa alle 9, muttei paljon.

Suosittelen myös faceliftiä, peilivilkuista tunnistaa parhaiten.
Kalleimmat sähkövikapaikat poistuneet, jakolaatikko parempi, yms jne...
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Kyllähän nuo faceliftit muuten houkuttaisi, mutta pomppaa hinta taas tonnin-pari. Se saattaapi olla mun taloudellisessa tilanteessa se, mikä katkaisee kamelin selän.. :roll: Nää -98-01 välin autot on oikeasti edullisia, enkä pelkää varsinaisesti vikoja. ..vaikkakaan en meinannut tätä hankintaa "harrastaa". Siihen löytyy jo tarpeeksi vempeleitä.

Tehokas auto on mukava ajella ja vielä tehokkaampi yleensä vielä mukavampi, mutta huomioiden pirssin jolla ajelin eiliseen asti, mikä tahansa ML:n konevaihtoehdoista on tehokas.. ..Jopa 230 bensa..
Myin eilen siis -89 Hiluksin, josta tuli pääosa tämän seuraavan hankintahinnasta kouraan.. :D :shock: Nyt olisi siis likviditeettiä alkaa vakavasti näitä vaihtoehtoja käymään läpi. :twisted:

Vaikka 430 olisi kuinka paljon parempi moottori tähän autoon, ajomäärien ero ei voi olla 200tkm. Auto vanhenee muualtakin kuin moottorin ja vaihteiston osalta jo tuollaisilla ajomäärillä. Vaihtoehdot pitää löytyä 200-300tkm ajetuista.
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5498
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei 320 koneista kyllä laiskaksi voi luonnehtia, bensaa toki vie ihan mukavasti.
S124 300TE
W124 300D
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Kulutus on suhteellinen käsite..
Suburban 6.5TD vei soppaa mun ajossa 14-17 litraa satasella ja 4.0l Grand Cherokee 12-18. Lukemat tasaisesta matka-ajosta ja toinen ääripää kärry+siellä raskas auto.
Kummallakaan ei alinta eikä ylintä lukemaa saanut muutettua ajotavan muutoksilla.
Eiköhän ML:n kulutus ole kuitenkin hiukan paremmalla tolalla? Tekniikka on kuitenkin nykyaikaista verrattuna noihin esimerkkeihin.. :D

Hiluksi imutteli 10litraa satasella, eikä antanut vastineeksi muuta kuin tärinää. :thumbdown: Kärryä en raskaan kuorman kanssa siihen olisi pistänyt perään kuin viimeisenä mahdollisena vaihtoehtona. Olisihan se käytännössä sen 2600kg vaunun varmaan vetänyt vaikka mihin, mutta matkavauhtikin olisi ollut kymppejä, eikä välttämättä edes kovin isoja.. :D
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja sonikki »

rikugien kirjoitti:Itse olen laskeskellut, että dieseliä en välttämättä ota, koska näissä bensakoneissa pääsee vähällä laitolla ja remonttirahoilla ostaa jo paljon polttoainetta.

Jaa, kerrotko vielä että mistä ne säästyneet remonttirahat sitten muodostuu, verratuna tuohon 270? :D
rikugien kirjoitti:Tosiaan nätillä ajolla kesällä menee maantiellä 10 pintaan bensaa. Kaupungissa vie kesällä 13 ja talvella 15.
Aika harvinaislaatuinen auto kun ilmoitetut lukemat on 11.2L/100km, 13.8 l/100km ja 18.2 l/100km. Nämä tietty ihan muissa olosuhteissa kuin 20 asteen pakkasessa ja noihin lukemiin ei itsekkään mitenkään erityisemmin tarvinut ponnistella edes kahdella C-kopallakaan, samalla motsilla ja kesäkeleillä :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Tämä
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/7759111" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisi melko mielenkiintoinen, vaikka onkin vähän kerännyt hintaa edellisen omistajanvaihdoksen yhteydessä.
Oli siis pari viikkoa sitten myynnissä melko ruosteisessa kuosissa Tuusulassa hintaan 6900€ ja nyt siistittynä(toivottavasti maalattu ihan kunnolla) Forssassa hintaan 8450€.

Olisin sen ottanut kyllä ruosteineen em. hinnalla, mutta silloin minulla oli valitettavasti vielä Hilux myymättä, eikä AutoExpertit olisi siitä hyvittäneet kuin 4000€ ja olisivat suostuneet myymään tuon vain korjattavaksi. Eli kaikki vastuu olisi tipahtanut ostajan syliin. :thumbdown:
Forssan liike osti sen n. 4500€:lla Autohuudon kautta ja nyt hinta on mitä on. :wtf:

Tässä vielä se edellisen myyjän ilmoitus:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/7745895" onclick="window.open(this.href);return false;
Kukkasia näkyy vähän joka nurkassa ja puskuri on halki.

Mikäli tuo on laitettu kunnolla, niin antanee hinnalle kyllä vastinetta. Vaikka tuo "SUOMI-AUTO!" status on minusta enemmän rasite, autossa kuin autossa.. ja onko se pakko vielä "huutaa". :wtf:
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja rikugien »

sonikki kirjoitti:
rikugien kirjoitti:Itse olen laskeskellut, että dieseliä en välttämättä ota, koska näissä bensakoneissa pääsee vähällä laitolla ja remonttirahoilla ostaa jo paljon polttoainetta.

Jaa, kerrotko vielä että mistä ne säästyneet remonttirahat sitten muodostuu, verratuna tuohon 270? :D


rikugien kirjoitti:Tosiaan nätillä ajolla kesällä menee maantiellä 10 pintaan bensaa. Kaupungissa vie kesällä 13 ja talvella 15.
Aika harvinaislaatuinen auto kun ilmoitetut lukemat on 11.2L/100km, 13.8 l/100km ja 18.2 l/100km. Nämä tietty ihan muissa olosuhteissa kuin 20 asteen pakkasessa ja noihin lukemiin ei itsekkään mitenkään erityisemmin tarvinut ponnistella edes kahdella C-kopallakaan, samalla motsilla ja kesäkeleillä :roll:
Kokemusta remonteista dieselin osalta ei ole muuta kuin foorumilta luetut imusarja-, suutinongelmat jne. Siis mutua, mutta itse tein johtopäätöksen, että bensa on huolettomampi. Ainakin minulle, joka en ymmärrä niin paljon dieseleistä. Bensakoneelle osaan jotakin tehdä.

Oma ajotapa on polttoainetta säästävä. Kaupunkilukemat on katsottu ajotietokoneesta, joka saattaa valehdella, mutta ei noin paljon.
Maantiellä mitatut kulutuslukemat on mitattu tankista, joten todellisia.
Vuoden ajalta löytyy excel-taulukko, missä on auton kaikki kulut. Tuolloin ajot kaupunki/maantie 30/70 suhteessa.
Keskikulutus 11,6 l / 100 km.
W123 200 -84
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

ML tarttui vkloppuna mukaan koeajokierrokselta.
No, kierros vähän typistyi vallitsevien olosuhteiden takia, mutta jonkinlaisen läpileikkauksen noista sai. Sekä alkupään, että Facelifti malleista.

Koneena 320 bensa ja vuosimalli -98. Hintaa hankinnalle jäi pienen keskustelun jälkeen 5500€. Nätisti täytetyllä huoltokirjalla, 236tkm mittarissa.
Katotaanhan ajan kanssa mitä tuli ostettua, mutta mukavalta tuo tuntui ajella kotiin hirveästä lentsusta huolimatta.
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Gary Grand kirjoitti:ML tarttui vkloppuna mukaan koeajokierrokselta.
No, kierros vähän typistyi vallitsevien olosuhteiden takia, mutta jonkinlaisen läpileikkauksen noista sai. Sekä alkupään, että Facelifti malleista.

Koneena 320 bensa ja vuosimalli -98. Hintaa hankinnalle jäi pienen keskustelun jälkeen 5500€. Nätisti täytetyllä huoltokirjalla, 236tkm mittarissa.
Katotaanhan ajan kanssa mitä tuli ostettua, mutta mukavalta tuo tuntui ajella kotiin hirveästä lentsusta huolimatta.
Laitathan tähän topikkiin esittelyä autosta kuvien kera niin saadaan mekin jaettua iloa autonostosta? :thumbup:
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Gary Grand
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 16.01.2016 21:33
Paikkakunta: Petäjävesi

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja Gary Grand »

Bercedes Menz kirjoitti:Laitathan tähän topikkiin esittelyä autosta kuvien kera niin saadaan mekin jaettua iloa autonostosta? :thumbup:
:D
Kuva
Paria kukkaa lukuunottamatta erittäin siisti maalipinta. Vähän likainen, mutta voi olla ettei mulla ollessa tuon puhtaampana säily kuitenkaan..

Kuva

Kuva
Eikä sisustassakaan suurempia moitteen aiheita ole.

Tällainen se on VIN-dekooderin mukaan:

Ident. number (FIN) WDC1631541A075016
VIN WDC1631541A075016
Baumuster 163154
Sales name ML320
Order number 0 7 243 05050 (Destination: Branch Dresden)
Delivery date 26 10 1998
PAINT1 744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
Interior color 208A LEATHER GREY
Engine 112942 30 312787
Gearbox 722662 01 103479

200A LEATHER
208A LEATHER GREY
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
245 ON-BOARD COMPUTER
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
259 RADIO PREMIUM WITH BOSE SOUND SYSTEM
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
662 TYRES 275/55 R 17 WITH LIGHT METAL WHEELS
723 BAGGAGE COMPARTMENT COVERING
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
744 DARK BLUE SOFT TOP FABRIC 5010
809 AEJ 06/1/M/X
819 CD CHANGER
846 SCUFF PLATE IN ALU-APPEARANCE WITH RUBBER STUDS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
E01 RIBBED FLOOR MATS (SET)
E15 DOOR SILL PANELS STAINLESS STEEL
U40 No code designation available
U50 No code designation available
U61 LUXURY PACKAGE

Mitähän tuo nyt sitten tarkoittaa? Ihan asialliset varusteet minusta euroautoon. Menettelee jo jenkissäkin tuollaiset. :D
Epäselväksi jäi oikeastaan tuo 744 -koodi. Mitään sinistä autossa mun mielestä ole.

Ajotuntumat on valitettavasti 38asteen kuumeesa saatuja, mutta mukavan jämäkältä tuntui. Vähän ihmettelin noiden suuntavakauden puutetta. Kaikissa koeajamissani ML:ssä tuntui ettei ohjaus palauta kunnolla ja pientä hakemista on kaiken aikaa. Kuuluuko asiaan, vai oliko kolmessa autossa jotain ongelmaa? :wtf:

Kuvien kanssa saattaa mennä hetki, kun ovat puhelimessa, enkä ole vielä selvittänyt miten tälle foorumille niitä laitetaan. :?
Viimeksi muokannut Gary Grand, Ti 26.01.2016 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nelivedon luisto oikaistaan peltisepällä."
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2474
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Hankinnassa ML, 163-korinen

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Joku moka tossa on, koska 744 on hopea: 744U BRILLIANT SILVER METALLIC

Jos pienennät ne kuvat kokoon max 1024x800 ja alle 200kt kokoisiksi, ne saa liitetiedostona foorumille, muuten pitää ladata johonkin ulkoiseen palveluun ensiksi...
Vastaa Viestiin