W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
W211 E320CDI V6 -06 (Engine no.: 642920 40 160210) sytytti check engine valon pakkasilla.
PCMSCAN softalla sai luettua seuraavat koodit:
Stored Trouble Codes
P0245 Turbocharger Supercharger Wastegate Solenoid A Low (Powertrain Generic)
P0489 Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Low (Powertrain Generic)
P0638 Throttle Actuator Control Range Performance (Bank 1) (Powertrain Generic)
P1101 The PCM cannot receive correct air mass signal from the MAF sensor while KOEO/KOER self test.
P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1) (Powertrain Generic)
nollauksen jälkeen otti hetken kierroksia normaalisti, kunnes taas syttyi valo ja koodien luku kertoo seuraavaa:
Stored Trouble Codes
P1101 The PCM cannot receive correct air mass signal from the MAF sensor while KOEO/KOER self test.
Pending Trouble codes
P0245 Turbocharger Supercharger Wastegate Solenoid A Low (Powertrain Generic)
P0489 Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Low (Powertrain Generic)
P0638 Throttle Actuator Control Range Performance (Bank 1) (Powertrain Generic)
P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1) (Powertrain Generic)
Onko tää joku ihan tuttu perusjuttu(joka menee ohi kunhan lauhtuu) vai pitääkö hakeutua starin nokkaan tarkemaa analyysiä varten?
PCMSCAN softalla sai luettua seuraavat koodit:
Stored Trouble Codes
P0245 Turbocharger Supercharger Wastegate Solenoid A Low (Powertrain Generic)
P0489 Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Low (Powertrain Generic)
P0638 Throttle Actuator Control Range Performance (Bank 1) (Powertrain Generic)
P1101 The PCM cannot receive correct air mass signal from the MAF sensor while KOEO/KOER self test.
P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1) (Powertrain Generic)
nollauksen jälkeen otti hetken kierroksia normaalisti, kunnes taas syttyi valo ja koodien luku kertoo seuraavaa:
Stored Trouble Codes
P1101 The PCM cannot receive correct air mass signal from the MAF sensor while KOEO/KOER self test.
Pending Trouble codes
P0245 Turbocharger Supercharger Wastegate Solenoid A Low (Powertrain Generic)
P0489 Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Low (Powertrain Generic)
P0638 Throttle Actuator Control Range Performance (Bank 1) (Powertrain Generic)
P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1) (Powertrain Generic)
Onko tää joku ihan tuttu perusjuttu(joka menee ohi kunhan lauhtuu) vai pitääkö hakeutua starin nokkaan tarkemaa analyysiä varten?
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Ahtopainepuolellehan tuo uhkais kun tulee vikaa että ilmamassa, egr, turbonsäätö, kaasu ja imusarjanläppä ei kohtaa... voi olla ihan se imusarjan läppämoottorivikakin, tai sit egr jumii... ne voi jotenkin alustavasti tarkistella ilman stariakin heiluuko läppätangot ja putsata egr (en tiedä kuinka kenkku homma tuossä kurahaarakoneessa se on). Ahtoputket ja coolerinpääty kannattaa kans katella huolellisesti. Missäs päin auto makailee?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Forssassahan tuo tällä hetkellä on, mutta ma-to käyn Tampereella päiväsaikaan, joten kyllä mää sillä uskallan varmaan tarvittaessa Tre:en lähistöllekin suhata.
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Staarin päähän. Eihän siellä edes hukkaporttia ole. Veikkaan turbon ohjainta. Jos on pitkään ollu tilassa missä ei ota kierroksia yli 3000 ei myöskään tee DPF polttoa ja menee tukkoon ja pakopaineet nousee ja siten tulee vaikka mitä koodeja
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Kannataisi tosiaan viedä starin piuhan päähän pikimmiten. Ennenkuin dpf on niin tukossa ettei edes pakkopoltto staarilla onnistu. Säästyy rahaa ja aikaa, kun tuon starilla kunnolla tutkii.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Todennäköinen läppämoottorivika, joka polttaa oikkarissa sulakkeen, mistä johtuu noin monen herja.
Läppämoottorin töpseli veks, ehjä sulake ja koodin luku, jos ei muista enää tuu, niin vika siinä.
Korjaus vastuksella taikka johtosarjan päähän uus moottori yksinään heilumaan.
Muutama vastaava veekuus ollut töpselissä.
Läppämoottorin töpseli veks, ehjä sulake ja koodin luku, jos ei muista enää tuu, niin vika siinä.
Korjaus vastuksella taikka johtosarjan päähän uus moottori yksinään heilumaan.
Muutama vastaava veekuus ollut töpselissä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Ittelläkin ollut muutamia johon on öljy valunut läppämootorin päälle ja kyrväyttänyt sen. Sitten vaan uusi moottori yksikseen hyvään paikkaan heilumaan. Jos panee rintapeltiin, niin melko varmasti joutuu jatkamaan johtoja.Kumipää kirjoitti:Todennäköinen läppämoottorivika, joka polttaa oikkarissa sulakkeen, mistä johtuu noin monen herja.
Läppämoottorin töpseli veks, ehjä sulake ja koodin luku, jos ei muista enää tuu, niin vika siinä.
Korjaus vastuksella taikka johtosarjan päähän uus moottori yksinään heilumaan.
Muutama vastaava veekuus ollut töpselissä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Niinjuu kannattaa ne sulakkeet katella ennakkoon kans... yyvee laitettu
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Väliaikatietona mainittakoon, että sulake f44 (15A) oli palanut. WIS:in sulaketaulukon mukaan, ei pitäis edes koskettaa 642 moottoria? Täytyy mennä kaiveleen sulaketta jostain ja kattoo kärvähtääkö uusiks.
[edit] kärvähtihän se heti ku laitto virrat päälle, joten tuon sulakkeen takana joku syö vähän liian ahneesti virtaa.
[edit] kärvähtihän se heti ku laitto virrat päälle, joten tuon sulakkeen takana joku syö vähän liian ahneesti virtaa.
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
Ota läppämoottorin töpseli irti ja koita kärvähtääkö sit..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla
No niin, olipas se läppämoottorin töpseli ikävässä paikassa ja öljymähnän peitossa. Niinkuin täällä jo epäiltiinkin, niin läppämoottorihan siellä syyllinen on ja polttaa sulakkeen f44. Nyt kun töpseli on irti, ei enää tule muita vikakoodejakaan. Täytyypä siis laittaa uus läppämoottori tilaukseen. Kiitoksia avusta kaikille selvittelyyn osallistuneille.