W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
breaka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.06.2013 18:05
Paikkakunta: Forssa

W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja breaka »

W211 E320CDI V6 -06 (Engine no.: 642920 40 160210) sytytti check engine valon pakkasilla.
PCMSCAN softalla sai luettua seuraavat koodit:
Stored Trouble Codes
P0245 Turbocharger Supercharger Wastegate Solenoid A Low (Powertrain Generic)
P0489 Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Low (Powertrain Generic)
P0638 Throttle Actuator Control Range Performance (Bank 1) (Powertrain Generic)
P1101 The PCM cannot receive correct air mass signal from the MAF sensor while KOEO/KOER self test.
P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1) (Powertrain Generic)

nollauksen jälkeen otti hetken kierroksia normaalisti, kunnes taas syttyi valo ja koodien luku kertoo seuraavaa:
Stored Trouble Codes
P1101 The PCM cannot receive correct air mass signal from the MAF sensor while KOEO/KOER self test.
Pending Trouble codes
P0245 Turbocharger Supercharger Wastegate Solenoid A Low (Powertrain Generic)
P0489 Exhaust Gas Recirculation A Control Circuit Low (Powertrain Generic)
P0638 Throttle Actuator Control Range Performance (Bank 1) (Powertrain Generic)
P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low (Bank 1) (Powertrain Generic)

Onko tää joku ihan tuttu perusjuttu(joka menee ohi kunhan lauhtuu) vai pitääkö hakeutua starin nokkaan tarkemaa analyysiä varten?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6522
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ahtopainepuolellehan tuo uhkais kun tulee vikaa että ilmamassa, egr, turbonsäätö, kaasu ja imusarjanläppä ei kohtaa... voi olla ihan se imusarjan läppämoottorivikakin, tai sit egr jumii... ne voi jotenkin alustavasti tarkistella ilman stariakin heiluuko läppätangot ja putsata egr (en tiedä kuinka kenkku homma tuossä kurahaarakoneessa se on). Ahtoputket ja coolerinpääty kannattaa kans katella huolellisesti. Missäs päin auto makailee?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
breaka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.06.2013 18:05
Paikkakunta: Forssa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja breaka »

Forssassahan tuo tällä hetkellä on, mutta ma-to käyn Tampereella päiväsaikaan, joten kyllä mää sillä uskallan varmaan tarvittaessa Tre:en lähistöllekin suhata.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Staarin päähän. Eihän siellä edes hukkaporttia ole. Veikkaan turbon ohjainta. Jos on pitkään ollu tilassa missä ei ota kierroksia yli 3000 ei myöskään tee DPF polttoa ja menee tukkoon ja pakopaineet nousee ja siten tulee vaikka mitä koodeja
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kannataisi tosiaan viedä starin piuhan päähän pikimmiten. Ennenkuin dpf on niin tukossa ettei edes pakkopoltto staarilla onnistu. Säästyy rahaa ja aikaa, kun tuon starilla kunnolla tutkii.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Todennäköinen läppämoottorivika, joka polttaa oikkarissa sulakkeen, mistä johtuu noin monen herja.
Läppämoottorin töpseli veks, ehjä sulake ja koodin luku, jos ei muista enää tuu, niin vika siinä.
Korjaus vastuksella taikka johtosarjan päähän uus moottori yksinään heilumaan.

Muutama vastaava veekuus ollut töpselissä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kumipää kirjoitti:Todennäköinen läppämoottorivika, joka polttaa oikkarissa sulakkeen, mistä johtuu noin monen herja.
Läppämoottorin töpseli veks, ehjä sulake ja koodin luku, jos ei muista enää tuu, niin vika siinä.
Korjaus vastuksella taikka johtosarjan päähän uus moottori yksinään heilumaan.

Muutama vastaava veekuus ollut töpselissä.
Ittelläkin ollut muutamia johon on öljy valunut läppämootorin päälle ja kyrväyttänyt sen. Sitten vaan uusi moottori yksikseen hyvään paikkaan heilumaan. Jos panee rintapeltiin, niin melko varmasti joutuu jatkamaan johtoja.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6522
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Niinjuu kannattaa ne sulakkeet katella ennakkoon kans... yyvee laitettu
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
breaka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.06.2013 18:05
Paikkakunta: Forssa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja breaka »

Väliaikatietona mainittakoon, että sulake f44 (15A) oli palanut. WIS:in sulaketaulukon mukaan, ei pitäis edes koskettaa 642 moottoria? Täytyy mennä kaiveleen sulaketta jostain ja kattoo kärvähtääkö uusiks.
[edit] kärvähtihän se heti ku laitto virrat päälle, joten tuon sulakkeen takana joku syö vähän liian ahneesti virtaa.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Ota läppämoottorin töpseli irti ja koita kärvähtääkö sit..
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
breaka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.06.2013 18:05
Paikkakunta: Forssa

Re: W211 E320CDI V6 limp modeen pakkasilla

Viesti Kirjoittaja breaka »

No niin, olipas se läppämoottorin töpseli ikävässä paikassa ja öljymähnän peitossa. Niinkuin täällä jo epäiltiinkin, niin läppämoottorihan siellä syyllinen on ja polttaa sulakkeen f44. Nyt kun töpseli on irti, ei enää tule muita vikakoodejakaan. Täytyypä siis laittaa uus läppämoottori tilaukseen. Kiitoksia avusta kaikille selvittelyyn osallistuneille.
Vastaa Viestiin