Tuo on sillä vanhalla, 3,2l suoralla kutosella. Ymmärtääkseni paljon ongelmia, joten kannattaa vältellä noita.BHN kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7673386 rapiat 10te suomessa ja vielä kun tinkii päälle.
W211 ostamassa?
Re: W211 ostamassa?
Re: W211 ostamassa?
Tämä on minulle ihan uusi asia! Miksi juuri tuo ajankohta ja miksi verot on pienemmät?!?jouni1000 kirjoitti:kannattaa etsiä ennen 02-2008 rekisteröity auto,säästää autoverossa kohtalaisesti vähänkin isompi päästöisessä..
Re: W211 ostamassa?
Joo, hakusessa onkin lähinnä 2005-2008 vuosimallien vaunut. SBC:kään ei ole ongelma jos vaunun muut speksit kunnossa.jouni1000 kirjoitti:kannattaa etsiä ennen 02-2008 rekisteröity auto,säästää autoverossa kohtalaisesti vähänkin isompi päästöisessä..
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 ostamassa?
Sorry offtopic mutta käsittääkseni suora kutonen on ollut paljon luotettavampi kuin V6. Vaikkakin itse etsin uutta kulkinetta ja siinä todennäköisesti V6-kone....valeco kirjoitti:Tuo on sillä vanhalla, 3,2l suoralla kutosella. Ymmärtääkseni paljon ongelmia, joten kannattaa vältellä noita.BHN kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7673386 rapiat 10te suomessa ja vielä kun tinkii päälle.
S211 320CDI 4matic -08
Re: W211 ostamassa?
Eikähän se ole toisinpäin ennemminkin. V6:sessa on muutamia hankalasti/kalliisti korjattia juttua. Toisin kun vanhassa suorassa kutosessa...valeco kirjoitti:Tuo on sillä vanhalla, 3,2l suoralla kutosella. Ymmärtääkseni paljon ongelmia, joten kannattaa vältellä noita.BHN kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7673386 rapiat 10te suomessa ja vielä kun tinkii päälle.
Re: W211 ostamassa?
1.1.2008 muuttui autovero päästöpohjaiseksi. Mutta miksi tuolla tullin sivuilla on nyt 3 taulukkoa 1.1.2008 - 31.3.2009 ajalle, mitä ihmettä noista oikein sovelletaan?valeco kirjoitti:Tämä on minulle ihan uusi asia! Miksi juuri tuo ajankohta ja miksi verot on pienemmät?!?jouni1000 kirjoitti:kannattaa etsiä ennen 02-2008 rekisteröity auto,säästää autoverossa kohtalaisesti vähänkin isompi päästöisessä..
Esim. CO2-päästöillä 249 (joka muistaakseni oli oman ML 3.0 V6:sen päästöt) vero on eri taulukoissa 28,9 - 35,3 - 42,3%? (1.1.2008 - 31.3.2009)
Käyttöönotto 1.4.2009 - 31.3.2012 Se olisi 35,3 tai 42,3%
ja ennen 2008 vuotta se oli 27,5% (jonka maksoin siitä viime syksynä.)
Kait noista sitä alinta käytetään, joten 1.1.2008 - 31.3.2009 ajalle, näyttäisi olevan vielä kohtuulliset verot.
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 ostamassa?
Hieman vanhaa tietoa on jo joillakin noista veroista , sillä menee alinmalla mallisarjan veroprosentilla . Ei vaikuta tuo päästökuvio.
Lokakuussa oli mennyt veroa näin :
E 280 3.0 D STW AWD AUT 5D 140kW diesel 0811 178 6.9 26 19671 17937.40 4771.36 1510 26.60 154
Siis marraskuussa 2008 käyttöönotettu ja ajettu 178 tkm , verotusarvo 17937 ja veroprosentti 26,6% ja autoveron määrä 4771,36 euroa .
Lokakuussa oli mennyt veroa näin :
E 280 3.0 D STW AWD AUT 5D 140kW diesel 0811 178 6.9 26 19671 17937.40 4771.36 1510 26.60 154
Siis marraskuussa 2008 käyttöönotettu ja ajettu 178 tkm , verotusarvo 17937 ja veroprosentti 26,6% ja autoveron määrä 4771,36 euroa .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
Siis se ei mene päästöjen mukaan, niinkuin tullin sivuilla sanotaan? Onpa selkeää, mistäs sen alimman mallisarjan veroprosentin sitten tietää, jos taulukot ei päde?
Tuossa esimerkissäsi olisi CO2-päästöjen mukaan arvolla 226 g/km veroprosentti tuo 26.6 (halvimmasta taulokosta katsottuna), mutta näinkö sitä ei sitten katsota?
Tuossa esimerkissäsi olisi CO2-päästöjen mukaan arvolla 226 g/km veroprosentti tuo 26.6 (halvimmasta taulokosta katsottuna), mutta näinkö sitä ei sitten katsota?
Re: W211 ostamassa?
tuo on hyvä itsekin tietää,pitäis taas maalis-huhtikuussa käydä sakuissa w 211 teräväkeula diesel ja olutta..on tuo tulli homma ollut garmeaa säätöä ei tuossa pysy aina perässä..saa nähdä nuo elv palautukset 02-05 tuleeko ikinä.. 

Re: W211 ostamassa?
OT jatkuu:jouni1000 kirjoitti:tuo on hyvä itsekin tietää,pitäis taas maalis-huhtikuussa käydä sakuissa w 211 teräväkeula diesel ja olutta..on tuo tulli homma ollut garmeaa säätöä ei tuossa pysy aina perässä..saa nähdä nuo elv palautukset 02-05 tuleeko ikinä..
Olisi kyllä kiva tietää miten se veroprosentti oikein määräytyy, kun kerta kirjotin yllä ihan puuta heinää...
ELV-palautuksia täälläkin odotellaan

Re: W211 ostamassa?
Ottoauto.de sivulta voi kaivaa veropäätöksiä. Näyttäisi olevan 280CDI vero 23-27%. Co2 on 136-158! Oikeastihan se on jotain >200g. Verot n.3000-4000 euroa. En ymmärrä.
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotil ... li,ensirek" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automatch.de/cgi-bin/verotil ... li,ensirek" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 ostamassa?
Tullin sivut ja käytäntö on aikas sekaisin .Tässä tullin uusin lausunto "
"Tulli on tehnyt uuden päätöksen tuontiautojen verotuksesta. Suomeen tuotua käytettyä tai uutta ajoneuvoa verotetaan nyt pienimmän veroprosentin mukaan, jota samanlaisesta autosta on aiemmin kannettu.
– Verotasot ovat välillä nousseet ja välillä laskeneet. Nyt katsotaan alin veroprosentti ajoneuvon elinkaaren ajalta, Tullin autoverotusjohtaja Tapio Rouhiainen sanoo"
tässä vielä linkki;
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;
"Tulli on tehnyt uuden päätöksen tuontiautojen verotuksesta. Suomeen tuotua käytettyä tai uutta ajoneuvoa verotetaan nyt pienimmän veroprosentin mukaan, jota samanlaisesta autosta on aiemmin kannettu.
– Verotasot ovat välillä nousseet ja välillä laskeneet. Nyt katsotaan alin veroprosentti ajoneuvon elinkaaren ajalta, Tullin autoverotusjohtaja Tapio Rouhiainen sanoo"
tässä vielä linkki;
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
Eikös tulli muuta käytäntöään sitä mukaa kun KHO:sta tulee uusia lainvoimaisia päätöksiä. Niin ainakin tässä tapauksessa.sportsman kirjoitti:Tullin sivut ja käytäntö on aikas sekaisin .Tässä tullin uusin lausunto "
"Tulli on tehnyt uuden päätöksen tuontiautojen verotuksesta. Suomeen tuotua käytettyä tai uutta ajoneuvoa verotetaan nyt pienimmän veroprosentin mukaan, jota samanlaisesta autosta on aiemmin kannettu.
– Verotasot ovat välillä nousseet ja välillä laskeneet. Nyt katsotaan alin veroprosentti ajoneuvon elinkaaren ajalta, Tullin autoverotusjohtaja Tapio Rouhiainen sanoo"
tässä vielä linkki;
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 ostamassa?
Tällä perusteella vaadin tänään oikaisua edelliseen oikaisuun.
Re: W211 ostamassa?
tj86430 kirjoitti:Eikös tulli muuta käytäntöään sitä mukaa kun KHO:sta tulee uusia lainvoimaisia päätöksiä. Niin ainakin tässä tapauksessa.sportsman kirjoitti:Tullin sivut ja käytäntö on aikas sekaisin .Tässä tullin uusin lausunto "
"Tulli on tehnyt uuden päätöksen tuontiautojen verotuksesta. Suomeen tuotua käytettyä tai uutta ajoneuvoa verotetaan nyt pienimmän veroprosentin mukaan, jota samanlaisesta autosta on aiemmin kannettu.
– Verotasot ovat välillä nousseet ja välillä laskeneet. Nyt katsotaan alin veroprosentti ajoneuvon elinkaaren ajalta, Tullin autoverotusjohtaja Tapio Rouhiainen sanoo"
tässä vielä linkki;
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän tulli muuttaa käytäntöjään tosin hyvin hitaasti , MUTTA ei itse oikaise omia päätöksiä jos asianomainen ei tee oikaisuvaatimusta .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
On tolla ainakin työllistävä vaikutus, tullin sivuilta:sportsman kirjoitti:Kyllähän tulli muuttaa käytäntöjään tosin hyvin hitaasti , MUTTA ei itse oikaise omia päätöksiä jos asianomainen ei tee oikaisuvaatimusta .tj86430 kirjoitti:Eikös tulli muuta käytäntöään sitä mukaa kun KHO:sta tulee uusia lainvoimaisia päätöksiä. Niin ainakin tässä tapauksessa.sportsman kirjoitti:Tullin sivut ja käytäntö on aikas sekaisin .Tässä tullin uusin lausunto "
"Tulli on tehnyt uuden päätöksen tuontiautojen verotuksesta. Suomeen tuotua käytettyä tai uutta ajoneuvoa verotetaan nyt pienimmän veroprosentin mukaan, jota samanlaisesta autosta on aiemmin kannettu.
– Verotasot ovat välillä nousseet ja välillä laskeneet. Nyt katsotaan alin veroprosentti ajoneuvon elinkaaren ajalta, Tullin autoverotusjohtaja Tapio Rouhiainen sanoo"
tässä vielä linkki;
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/ ... 513631/304" onclick="window.open(this.href);return false;
Viime vuonna 31.12.2015 mennessä Tulliin on jätetty noin 17 000 oikaisuvaatimusta.
Tulli on aloittanut alkuvuoden 2015 aikana saapuneiden oikaisuvaatimusten käsittelyn.
Nyt kun kukaan ei taida tietää etukäteen saako palautusta lisää vai ei, suurinosa tekee uudestaan tuon vaatimuksen ja tullin pösilöt varmaan käsittelee ne erikseen. Ei niinkun mitään järkeä taas.
Tosiaan ei taida saada selville tuota nykyään käytettyä veroprosenttia, kun tiedotteessa on vain näin:
Tulli soveltaa kaikkien käytettyjen ajoneuvojen verotuksessa ja oikaisussa alinta samanlaisen ajoneuvon veroprosenttia 1.1.2016 lähtien.
Tietääköhän ne itekkään tuota alinta veroprosenttia mallikohtaisesti (sitten tulee vielä kysymys, mikä on "samanlainen ajoneuvo"). Väärällä veroprosentilla tekee kuitenkin tuon uudenkin päätöksen ja sitten taas valitetaan

Lopettaisivat jo ton pelleilyn ja maksaisi kerralla tarpeeksi takaisin ja tosiaan IHAN ITE, ilman valituksia...
E: vai onko tuo 1.1.2016 tullut systeemi vielä eri, kun tämä aikaisempi (Artikkeli julkaistu: 19.10.2015 ). Eihän ne tosin siellä vielä ainakaan vuoteen noita uusia oikeisuja käsittele, kun näyttää ruuhkaa olevan käsittelyssä.
Re: W211 ostamassa?
Voi perse tota tullin touhua! Olen kovasti harkinnut myös auton hankkimista Saksasta, mutta siinä on aina se yllätysmomentti, että paljonko menee veroihin. Toisaalta kolikon toinen puoli on mahdollisuus säästää monta tonnia, jos löytää hyvän auton halvalla ja tulli arpoo pienet verot + joskus voi vielä saada veroja takas. Suomesta kun ostat auton, niin veroja et ainakaan saa takas!
Re: W211 ostamassa?
Ei ole mitään yllätysmomenttia veroissa, jos auto löytyy Mahdista.
Re: W211 ostamassa?
Jos ei yllätysmomentiksi lasketa näitä muuttuviä käytäntöjä. Verotusarvo menee kyllä mahdin mukaan, mutta sovellettavaan veroprosenttiin vaikuttavat KHO:n päätökset.tn62634 kirjoitti:Ei ole mitään yllätysmomenttia veroissa, jos auto löytyy Mahdista.
e: toki sen hetken verot saa laskettua, eikä enempää mene missään tilanteessa, mutta takaisin voi saada tai olla saamatta jotain, riippuen miten käytännöt muuttuvat.
Re: W211 ostamassa?
Juuri näin.
Eli mahdollinen yllätysmomentti on korkeintaan positiivinen. Mutta sellaista normaalia henkilöautoa, joka nyt Saksasta ylipäätään kannattaa hakea, ostaessa pystyy kyllä haarukoimaan tulevan veron etukäteen eli ei voi tulla tilannetta, että vero olisikin suurempi kuin mitä Mahti ja taulukot kertovat. Ja nykykäytäntöhän vaikuttaa asianmukaiselta.

Re: W211 ostamassa?
Ymmärsin vähän ettei noi taulukot päde tällähetkellä, joten aika vaikea on saada käsitystä verosta. Tässä esimerkki 320 CDI ML:stä (211 luultavasti vähän pienemmät päästöt V6 CDIssä, mutta kuitenkin suuntaa antavaa):
2006 käyttöönotettu: Veroprosentiksi antaa 42,4% ja taulukosta katsottuna se on 27,5% (Mahti ei tätä osaa näyttää 5184€), ennen 2008 vuotta noissa taulokoissa on verot mallikohtaisesti, ei siis päästöillä.
2008 käyttöönotettu: Veroprosentiksi antaa 42,4%, mutta vertailupäivällä x.x.2008 tulee 28,9%
2009 käyttöönotettu: Veroprosentiksi antaa 42,4%, mutta vertailupäivällä 1.8.2009 tulee 35,3%
Lähinnä, että onko tuossa 1.4.2009 se raja jolloin vero nousee, vai oikaistaanko näitäkin vielä alemmas? Koska mielestäni tuo on merkittävä ero auton oston kannalta 2006 - 5184€ (27,5%) tai 2009 - 9680€ (35,3%), toki tuossa välissä nousee jo auton verotusarvokin aika paljon.
Tosin ei se vero ainakaan isompi ole tosiaan, kun taulukoissa.
2006 käyttöönotettu: Veroprosentiksi antaa 42,4% ja taulukosta katsottuna se on 27,5% (Mahti ei tätä osaa näyttää 5184€), ennen 2008 vuotta noissa taulokoissa on verot mallikohtaisesti, ei siis päästöillä.
2008 käyttöönotettu: Veroprosentiksi antaa 42,4%, mutta vertailupäivällä x.x.2008 tulee 28,9%
2009 käyttöönotettu: Veroprosentiksi antaa 42,4%, mutta vertailupäivällä 1.8.2009 tulee 35,3%
Lähinnä, että onko tuossa 1.4.2009 se raja jolloin vero nousee, vai oikaistaanko näitäkin vielä alemmas? Koska mielestäni tuo on merkittävä ero auton oston kannalta 2006 - 5184€ (27,5%) tai 2009 - 9680€ (35,3%), toki tuossa välissä nousee jo auton verotusarvokin aika paljon.
Tosin ei se vero ainakaan isompi ole tosiaan, kun taulukoissa.
Re: W211 ostamassa?
Ymmärsin niin, että nykyisin tulli etsii itse alimman veroprosentin automaattisesti. Ja nimenomaan eri taulukoiden mukaan. Olinko väärässä?
Eli kun katsoo Mahdista verotusarvon ja sitten kertoo sen itse ilman Mahdin verolaskentaominaisuutta alimmalla prosentilla. Tässä tapauksessa siis mainitsemasi 27,5%. Ei jää enää oikaistavaa ja käytössä on alin mahdollinen veroprosentti. Tietyissä autoissa se on ELV-verotuksen aikainen, mutta tässä se on mallikohtainen. Uudemmissa sitten sen aikainen kuin auto oli uusi. Esim. 3/2012 rekisteröidyssä vähemmän kuin samanlaisessa 4/2012 rekisteröidyssä.
Eli kun katsoo Mahdista verotusarvon ja sitten kertoo sen itse ilman Mahdin verolaskentaominaisuutta alimmalla prosentilla. Tässä tapauksessa siis mainitsemasi 27,5%. Ei jää enää oikaistavaa ja käytössä on alin mahdollinen veroprosentti. Tietyissä autoissa se on ELV-verotuksen aikainen, mutta tässä se on mallikohtainen. Uudemmissa sitten sen aikainen kuin auto oli uusi. Esim. 3/2012 rekisteröidyssä vähemmän kuin samanlaisessa 4/2012 rekisteröidyssä.
Re: W211 ostamassa?
Niin minäkin ymmärsin, mutta voiko noita taulukoita verrata vuosimallista riippumatta, sitä en tiedä. Eli 1.4.2009 alkaen ei ole sellaista taulukkoa, josta saisi alle 35,3 veroprosentiksi, tietty jos vertaa tuohon alle 2008 taulukoihin, niin sitten löytyy. Mutta epäilen, että sitä näin voisi verrata?tn62634 kirjoitti:Ymmärsin niin, että nykyisin tulli etsii itse alimman veroprosentin automaattisesti. Ja nimenomaan eri taulukoiden mukaan. Olinko väärässä?
Re: W211 ostamassa?
Joo ei vuosimallista riippumatta. Mutta jos on vaikka 2006-mallin auto, tulli etsisi itse alimman prosentin niistä prosenteista, kun auto on ollut uusi tai sellaisen on alimmalla prosentilla voinut tuoda käytettynä. Tässä tapauksessahan se löytyy Käyttöönotto 1.1.2003 - 31.12.2007 -välisistä mallikohtaisista prosenteista, mutta jonkun muun auton kohdalla 2006-mallista autoa voitaisiin verottaa esim. Käyttöönotto 1.1.2008 - 31.3.2009 -taulukoiden (tai myöhempien) mukaan, jos sieltä löytyy alempi prosentti. Monesti autovero 1.1.2008-31.3.2009 -aikavälillä on pienempi, koska silloin käytetyistä otettiin ALV:n päälle ELV ja se kumottiin eli autoveroprosentti on ELV:n verran pienempi kuin 1.4.2009 alkaen, jolloin autovero sai mojovan korotuksen.
Re: W211 ostamassa?
Saattaisi olla näin, mutta silloinhan taulukot pätisi, eikä sen puoleen olisi ongelmia, ymmärsin sportmanin kommenteista, että taulukot voi heittää roskiin
Toinenkin juttu on se, että tuo taulukko 1.1.2003 - 31.12.2007 on julkaistu ennen tätä uutta päätöstä ja olen miettinyt vaikuttaako muutos näihin autoihin. Itsehän maksoin tuon 27,5% viime syksynä (tai kesällä).
Sitten pitää vielä määritellä, mikä on ajoneuvon elinkaari, eli voisiko kuitenkin vanhempaa verrata uudempaan

Toinenkin juttu on se, että tuo taulukko 1.1.2003 - 31.12.2007 on julkaistu ennen tätä uutta päätöstä ja olen miettinyt vaikuttaako muutos näihin autoihin. Itsehän maksoin tuon 27,5% viime syksynä (tai kesällä).
Sitten pitää vielä määritellä, mikä on ajoneuvon elinkaari, eli voisiko kuitenkin vanhempaa verrata uudempaan

– Verotasot ovat välillä nousseet ja välillä laskeneet. Nyt katsotaan alin veroprosentti ajoneuvon elinkaaren ajalta, Tullin autoverotusjohtaja Tapio Rouhiainen sanoo"
Re: W211 ostamassa?
Omassa tapauksessasi ei, koska autoosi on jo käytetty alinta taulukoista löytyvää prosenttia. Mutta jonkun muun auton kohdalla voi löytyä tietylle CO2-päästöarvolle alempi veroprosentti taulukosta Verotaulukko 1, laki autoverolain muuttamisesta (1292/2007), jolloin päästöprosentit otettiin käyttöön ensi kertaa. Ja jos auto on verotettu 31.12.2015 tai aiemmin, pitää tehdä oikaisuvaatimus. Mutta 1.1.2016 alkaen tulli kaivaa itse vaihtoehdoista alimman eikä oikaistavaa jää.noroljan kirjoitti:Toinenkin juttu on se, että tuo taulukko 1.1.2003 - 31.12.2007 on julkaistu ennen tätä uutta päätöstä ja olen miettinyt vaikuttaako muutos näihin autoihin. Itsehän maksoin tuon 27,5% viime syksynä (tai kesällä).
Taisi tulla jo toistoa, mutta ymmärrän asian näin

Esim. itsellä oli 7/2007 S203 220 CDI T A, josta maksoin autoveron ensin "Verotaulukko 1, laki autoverolain muuttamisesta (5/2009)" mukaan prosentilla 28,3%. Vaadin tähän käytettäväksi jo ensimmäisessä oikaisuvaatimuksessa alinta prosenttia, mutta tulli vielä tuolloin korjasi sen mallikohtaiseksi prosentiksi "Mallikohtainen vertailuveroprosentti, kun käyttöönottopäivä on vuosina 2003–2007" mukaan prosentilla 27,x. Nyt tein uuden oikaisuvaatimuksen oikaisulle, jossa vaadin edelleen käyttämään alinta veroprosenttia ja se oman autoni päästöjen CO2 192 mukaan löytyy taulukosta "Verotaulukko 1, laki autoverolain muuttamisesta (1292/2007)" ja on 23,2%. Takaisin pitäisi tulla satoja euroja edellisen palautuksen jälkeenkin, vaikka auto on lunastettu vakuutusyhtiön toimesta viime vuonna.

Re: W211 ostamassa?
Vero menee auton mallisarjan alimman autoveroprosentin mukaan. Eli jos malli w211/s211 , niin sama alin verporosentti, riippumatta varusteista, moottorista, päästöistä tai ensirekisteröinnistä. Tämähän jo Eyt;n päätös vuodelta 2009 tarkoitti, mutta tulli ei vain muuttanut verotusta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W211 ostamassa?
No nyt rupeaa menemään perille tämä juttu jo itsellekkin
Kiitos selvityksestä sportmanille!
Meinaakohan tulli julkaista joskus tollasen taulukon josta veroprosentti näkyy suoraan, vai pitääkö itse kaivaa
Jos 1.1.2016 käyttävät tuota uutta laskentatapaa automaattisesti, niin sittenhän ne veroprosentit näkyy kyllä tammikuun tilastoissa, kunhan sen julkaisevat joskus.
Voisin saada vähän takaisin siis itsekkin, kun 27.1% oli alin ml:län vero taulokoissa ja maksoin 27.5 mukaan... Rahallisesti tuo kyllä on jotain kymppejä.
Olisi kyllä ollut parempi tämän keskustelun olla jossain autovero topicissa, niin muutkin sen löytäisivät. Asia kuitenkin luultavasti kiinnostaa monia.

Meinaakohan tulli julkaista joskus tollasen taulukon josta veroprosentti näkyy suoraan, vai pitääkö itse kaivaa

Jos 1.1.2016 käyttävät tuota uutta laskentatapaa automaattisesti, niin sittenhän ne veroprosentit näkyy kyllä tammikuun tilastoissa, kunhan sen julkaisevat joskus.
Voisin saada vähän takaisin siis itsekkin, kun 27.1% oli alin ml:län vero taulokoissa ja maksoin 27.5 mukaan... Rahallisesti tuo kyllä on jotain kymppejä.
Olisi kyllä ollut parempi tämän keskustelun olla jossain autovero topicissa, niin muutkin sen löytäisivät. Asia kuitenkin luultavasti kiinnostaa monia.
Re: W211 ostamassa?
Hmmm... En usko ihan noin anteliaaseen tyyliin mitä Sportsman esitti. Tällöinhän E55 AMG:n ja E200 CDI:n veroprosentti olisi sama. Ja asia koskisi joka ikistä autoa.
Re: W211 ostamassa?
Jos katsot noita nykyisiä verotaulukon prosenttejä, niin yllättäen 200 cdi ; vero prosentti on korkeampi kuin tehokkaamaan moottorin atuossa ollut autoveroprosentti. Vaihteluväli näyttää olevan 27.2-27.6%:a riippuen moottorin tehoista . ON toinen asia sitten onko ollut totta , että autoveroprosentti olisi ollut noin käytössä.tn62634 kirjoitti:Hmmm... En usko ihan noin anteliaaseen tyyliin mitä Sportsman esitti. Tällöinhän E55 AMG:n ja E200 CDI:n veroprosentti olisi sama. Ja asia koskisi joka ikistä autoa.
Viimeksi muokannut sportsman, Ke 27.01.2016 10:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.