Kallistuksenvakaajan kumit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Kallistuksenvakaajan kumit

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Moi,kuinka tärkeet noi kallistuksenvakaajan kumit on yleensä vaikuttaako ne kuinka ajettavuuteen. Katoin omasta niitä niin pikkulapsen sormi menis läpi tankon ja kumin läpi :oops: Kokemuksia ja kommenteja kiitos :roll:
Avatar
janne I
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Su 16.05.2004 17:02
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne I »

Ajettavuuteen vaihto tuo hitusen jämäkkyyttä.
Äänekkyyteen tulee isompi parannus,kumien vaihto on helppo.
vesseli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ke 01.09.2004 10:14

kallistuksenvaimentajan kumeista

Viesti Kirjoittaja vesseli »

Just vaihdoin itselle kaikki neljä ja täytyy sanoa että muutaman euron satsauksella ajotuntuma parani huomattavasti.Ennen keula kolisi ja oli muutenkin kolkon tuntuinen esim ratakiskojenylityspaikasta ajettaessa mutta puslien vaihdon jälkeen menee kuin sukkasillaan.Ilmeisesti se kallistuksenvakaaja ottaa suoraan ajettaessakin iskuja vastaa kun sehän on keskipuslien kiinnityksestä tuettu runkoon eli vaihda ihmeessä kaikki homma on nätti tehdä itsekin kääntelee vaan rattaita linkkuun ja ei ku hommiin
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Vaihtoon vaan: kumit maksaa 6€ ja vaihtaa alle puolen tunnin tupakoinnin kanssa.
Kolinat tosiaan loppuu siihen paikkaan.
Ajettavuuteen ei ollut juuri vaikutusta.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

vaihdoin eileen omaani kyseiset kumit, todella helppo homma 124mersussa.,
nostin vähän autoa tunkilla ja rengas ylospäin linkkuun, sitten vaan 4kpl muttereita irti, vanhat kumit veks, ja uudet tilalle ja pultit kiinni.
Kannatti vaikka kumit eivät olleet edes kovin huonot, keulaan tuli lisää vaimennusta.
aikaa meni amatöörillä 40minsaa tupakoinnin kans.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18057
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tuollaisesta pakusta/bussista kuin minulla kun menee kallistuksenvakaajan kumit, auto on TODELLA huono ajaa.
Huojuu ja keikkuu mahdottomasti.

Kannattaa pitää siltä osin kunnossa.
wiimax.fi
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Eteen on vaihdettu, mutta mitenkäs oletteko tuota peräpään kallistuksenvakaajan kumisatsia vaihdelleet?

Mulle huomautti Mikkelin mersutietäjä Saikkonen jotain kuluneista kiinnikkeistä.
Siellä on niin perkuleesti tavaraa tuolla S124sen perässä etten ole vielä innostunut tonkimaan. Suurin osa tukivarsista on kylläkin vaihdettu ja takatuennan puslat kaikki, se olikin muuten paras huoltotyö mitä ikinä on tuohon mersuun tehty.
Vastaa Viestiin