W210 2,3 -97 konetuho
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
W210 2,3 -97 konetuho
Otsikon mukainen härpäke hyytyi ajosta tienposkeen, minkäänlaista kipuiluääntä ei kuulunut, vedot vain loppuivat. Konetta startilla pyöritettäessä öljyntäyttökorkin reiästä tihrustellessa nokka-akselit eivät pyöri, eli tod. näk. nokkaketju poikki. Kone M111.
Ensi viikolla saadaan tsekattua mitä on tapahtunut, mutta tuli mieleen kysyä kokemuksia, onko muille tapahtunut vastaavaa? Mitä koneesta menee, venttiileitä x-kappaletta jne?
Järkevin vaihtoehto lienee vaihtokone, mielessä kylläkin pyörii 2,3 kompressorin laittaminen, mitä muutoksia svappi vaatii? Moottorinohjausyksikkö kaiketi ainakin, entä alusta, jarrut jne?
Ensi viikolla saadaan tsekattua mitä on tapahtunut, mutta tuli mieleen kysyä kokemuksia, onko muille tapahtunut vastaavaa? Mitä koneesta menee, venttiileitä x-kappaletta jne?
Järkevin vaihtoehto lienee vaihtokone, mielessä kylläkin pyörii 2,3 kompressorin laittaminen, mitä muutoksia svappi vaatii? Moottorinohjausyksikkö kaiketi ainakin, entä alusta, jarrut jne?
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Mikäs vaihteisto sulla on?
Nimittäin automaatin kanssa on enemmän vaihdettavaa..manuaaliin helpommin.
Kuiteskin helpoin halvin on toinen moottori.
Tosi harvinaista ketjun pettäminen mutta on niitä täällä ollut.
Nimittäin automaatin kanssa on enemmän vaihdettavaa..manuaaliin helpommin.
Kuiteskin helpoin halvin on toinen moottori.
Tosi harvinaista ketjun pettäminen mutta on niitä täällä ollut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Automaatti on kyseessä...
Re: W210 2,3 -97 konetuho
jos hyvä tuuri käy, niin on pelkkä kansi vaihtokunnossa. en tunne tota moottoria sen kummemmin, mutta jos venttiilit ei ole pystysuorassa, eli samassa linjassa mäntiin nähden, niin todennäkösesti on venttiilt mutkalla ja männissä vaan kosketusjälki. uudet venttiilit, tai koko kansi. riippuen mitä kaikkea sieltä on mennyt rikki. jos on tilat, missä laitella, niin ainakin ottaisin tuon kannen irti, niin näkee mitä kaikkea sieltä on mennyt sököksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Noita koneita saa muutamalla satasella...kompura moottorin jos laitat niin automaatin ollessa kysessä saisi olla kokonainen auto josta siirtää valtavasti osaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Joo, kompuravaihtoehdossa mietin elimenluovuttajaa, josta saisi kaiken tarvittavan. Ensi viikolla selviää, mitä kaikkea häpsingissä on koneelle tapahtunut. sillä vain harmittaa, että autoon oli juuri edellinen omistaja teettänyt kansiremontin ja itse laitatin pari ruostepiskoa ja etupalkin kondikseen viimeviikolla. Väykky siisti sekä ruosteeton, joten ei viitsi paaliinkaan laittaa...
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Väkisin tulee mieleen että konerempassa mennyt jotain pieleen tai sitten jäänyt puolitiehen. Mikä lie ollut alkuperäinen syy koneremppaan.
Paljonko ajettu ? Itsellä liki 400 000 km mittarissa (M111.942= E200) ja käy ja kukkuu ilman muuta huoltoa kuin öljynvaihdot ja suodattimet.
Kerran vaihdettu puolat uusiin sekä ilmamassamittari ja kaasuläppäkotelo.
Paljonko ajettu ? Itsellä liki 400 000 km mittarissa (M111.942= E200) ja käy ja kukkuu ilman muuta huoltoa kuin öljynvaihdot ja suodattimet.
Kerran vaihdettu puolat uusiin sekä ilmamassamittari ja kaasuläppäkotelo.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Syy on ihan oma moka, ketjunkiristin vuoti öljyä tiivisteestä. Kiireessä heitin paikalleen kokonaisena uuden tiivisteen kanssa...
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Onkohan vika siinä.että.et purkanut sitä osiin ja nollille se säätö ja sitten paikalleen..katkeaa muuten nokka-akseli tai ketju...ainakij vanhemmissa m102 koneissa ja m103 on näin.....vuoto saa olla kauhea että ei kiristys pelaisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Oppirahat on maksettava... Kokonaisena tööttäsin paikalleen. Kiristin kyllä toimi ennen katastrofia, mutta öljyvuoto oli sen verran suuri kiristimen rungon tiivisteestä, että puoli konehuonetta ja laturi ui öljyssä.
Jälkikäteen asennusohjeen tavattuani olen koittanut miettiä, miten oikeaoppisesti asennettuna kiristin toimii erilailla. Siinähän on runko, työnnin, jousi, ohjaintappi sekä päätytulppa.
Liian kireäksi menee kokonaisena laitettaessa (MOT), mutta miksi?
Jälkikäteen asennusohjeen tavattuani olen koittanut miettiä, miten oikeaoppisesti asennettuna kiristin toimii erilailla. Siinähän on runko, työnnin, jousi, ohjaintappi sekä päätytulppa.
Liian kireäksi menee kokonaisena laitettaessa (MOT), mutta miksi?
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Se kirii öljynpaineella ja monta haitta k8htaa josta se ei peräänny ollenkaan ja naksaukset on jotain 1-2mm välein..irroittaessa voi se naksahtaa taas pitemmäksi ja on asentaessa siis liian pitkä...se ei painu kuin pitää työntää kiristys suuntaa läpi asti ja runko paikalleen ja toisesta pääs tä lähdettävä taas nollasta...paine työntää sen kireälle ja taas naksaukset ja se jää impään naksaukseen..eli paine pääsee kirimään sitä hieman mutta peräänny se ei .
Liian tiulalle mennyt ketju...eli öljynpaine ei sitä kirkään vsikka painetta ei olisikaan vaan liiankireä ketju katkaisee nokan tai ketjun.
Liian tiulalle mennyt ketju...eli öljynpaine ei sitä kirkään vsikka painetta ei olisikaan vaan liiankireä ketju katkaisee nokan tai ketjun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Joo, turhahan se on selostaa kun savolainen supermies eli wituiksmän iski. Kuitenkin ihmetyttää, kun ennen asennusta kiristimen mäntä painui jousta vasten sisään ja mitään räikkätoimintoa ei härpäkkeessä ole, kuten moottoripyörien nokkaketjunkiristimissä, joiden kanssa olen pelannut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 244
- Liittynyt: Su 13.06.2004 12:16
- Paikkakunta: Pori
Re: W210 2,3 -97 konetuho
Joo-o. Koneesta imupuolen nokka-akseli poikki, nokkaketju ei. Vaihtokonetta nokalle ja nykyinen työn alle, kun ehtii.
Ostetaan-osiolle jo laitoinkin, mutta tarjouksia/vinkkejä hyvästä M111.970 koneesta otetaan vastaan YV:llä tai nollaneljäsataa512895.
Ostetaan-osiolle jo laitoinkin, mutta tarjouksia/vinkkejä hyvästä M111.970 koneesta otetaan vastaan YV:llä tai nollaneljäsataa512895.