Paawo kakkonen - OM648
Re: Paawo kakkonen - OM648
Kyllä se kahdella ahtimella toteutettuna aikalailla makeampi tulee olemaan. Millaisen ohjauksen meinasit noille rakentaa?
Tunnen kyllä Katuauton Kimmon. Voin kysäistä aiheesta häneltä noista ruiskuista.
Tunnen kyllä Katuauton Kimmon. Voin kysäistä aiheesta häneltä noista ruiskuista.
diipa daapa...
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
No pakopaine ohjauksella kuuman puolen läpän ja kylmälle puolelle ei tule mitään ohjausta...
Tulee sellainen "itseohjautuva" paketti, joka toimii sitten kaikissa autoissa.
Eri variaatioilla kattaa tehoalueen 400-700hv nyt ainakin.
Holsetteihin kun saa niin hyvin osia.
Polttoaine puolellekin on osat valmiina ~700,n vauhtiin.
Mersussa on nyt vahvasti nostetta ...
Tarkoitus olis puimurissa ruiskua kokeilla ja mersussa sitten moottorin kasassa pysyminen perustuisi siihen.
No pakopaine ohjauksella kuuman puolen läpän ja kylmälle puolelle ei tule mitään ohjausta...
Tulee sellainen "itseohjautuva" paketti, joka toimii sitten kaikissa autoissa.
Eri variaatioilla kattaa tehoalueen 400-700hv nyt ainakin.
Holsetteihin kun saa niin hyvin osia.
Polttoaine puolellekin on osat valmiina ~700,n vauhtiin.
Mersussa on nyt vahvasti nostetta ...
Tarkoitus olis puimurissa ruiskua kokeilla ja mersussa sitten moottorin kasassa pysyminen perustuisi siihen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Tuikkukin on kaksoisahtamisen maalimassa...
Ja tähän peukkukuva

Ja tähän peukkukuva

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Päivitetäänpäs tätä nyt...
Paawon ecu otti ja kuoli kotipihalle.
Eihän siitä ajamisesta tule silloin oikein mittään...
Kunhan näistä pyhistä päästään, niin pitää vaikkapa Akille soitella, josko löytyis tilalle jotain.
Onneksi tuo sattui itselle.
Ihan "normaali" kirjoitustilanne, joka vieläpä meni kunnialla läpikin, vaikka potilas kuolikin.
Hyvä muistaa, että aina näissä se oma riskinsäkkin on, vaikka kuinka olis hyvät laitteet.
Eikä tämän mallin mersun ecu ole mitenkään edes herkimmästä päästä.
Päivitetäänpäs tätä nyt...
Paawon ecu otti ja kuoli kotipihalle.
Eihän siitä ajamisesta tule silloin oikein mittään...

Kunhan näistä pyhistä päästään, niin pitää vaikkapa Akille soitella, josko löytyis tilalle jotain.
Onneksi tuo sattui itselle.
Ihan "normaali" kirjoitustilanne, joka vieläpä meni kunnialla läpikin, vaikka potilas kuolikin.
Hyvä muistaa, että aina näissä se oma riskinsäkkin on, vaikka kuinka olis hyvät laitteet.
Eikä tämän mallin mersun ecu ole mitenkään edes herkimmästä päästä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
No niin, Paawo onkin wörkkinyt taas perjantaista alkaen.
Ecu on hiukkassuodattomasta autosta, helpottaa, kun kesä tulee.
Jokohan loppukuusta alkaisi tuplaturbon rakentelu.
Suunnitelma on käytännössä valmis ja ahtimet valittu.
Pikkuinen 25 holsetti, tai joku sen versio, suurempi 35,n pienellä pakopesällä ja isolla pakosiivellä.
Pomminvarma valinta.
Tarvitsen vielä pakosarjan läpän, niin sen jälkeen jigin voi jo tehdäkkin.
Tukkimallin pakosarja.
Iso ahdin yläpuolella, pikkuinen alla.
Paketin toimittaja on Porourpo Lappeenrannasta.
No niin, Paawo onkin wörkkinyt taas perjantaista alkaen.
Ecu on hiukkassuodattomasta autosta, helpottaa, kun kesä tulee.
Jokohan loppukuusta alkaisi tuplaturbon rakentelu.
Suunnitelma on käytännössä valmis ja ahtimet valittu.
Pikkuinen 25 holsetti, tai joku sen versio, suurempi 35,n pienellä pakopesällä ja isolla pakosiivellä.
Pomminvarma valinta.
Tarvitsen vielä pakosarjan läpän, niin sen jälkeen jigin voi jo tehdäkkin.
Tukkimallin pakosarja.
Iso ahdin yläpuolella, pikkuinen alla.
Paketin toimittaja on Porourpo Lappeenrannasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 29.05.2011 20:55
Re: Paawo kakkonen - OM648
Viitsiskö tuikku hieman kertoa tuosta Bsr projektista miten siinä on päästy tavoitteisiin? Nyt meni moottori ilmeisesti Seinäjoella kylläkin. Ilmeisesti vääntöä on saatu mutta huippu tehossa jääty tavoitteista?
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Väännöissä on tainnut tulla aikalailla raja vastaan keston suhteen vakio - osilla.
Tämä nykyinen ahdinratkaisu pelaa "liian hyvin", vääntöä pitää ehken rajoittaa.
Max tehon määrää ei nyt tarkkaan tiedetty, mutta totta on, että sinne 600-700 väliinhän se haluttaisiin.
Näissä viimeisissä netissäkin nähtävillä olevissa videoissa savun puute viittaisi siihen, että kaikki polttoaine myös palaa, jolloin syöttömäärän perusteella teholuvun pitäisi kuutosella alkaa. No, se selviää.
Polttoaine, sekä ahdinjärjestelmä on nyt mitoitettu siten, että ~1000nm pitäisi saada toteutumaan välillä 2000-5000rpm.
Tehon ja tekniikan, sekä korin ulkonäönkin suhteen paketti alkaisi olla jo hyvällä mallilla.
Oppirahoja tässä pitää ensin maksella ...
Tarkat teho- ja vääntökäyrät oli tarkoitus piirrätellä nyt sunnuntaina, paikkakin oli jo varattuna, muttamutta ...
Asiassahan tuo särkyi.
Saataisiinkohan tätä kautta yhteys vaikka insinööriin, tai vastaavaan, jolla olisi tietoa eri metallien käyttäytymisestä erittäin kuumissa olosuhteissa.
Jos voisit yv:llä ottaa yhteyttä, hiukan konsultointiapua tarvittaisiin nyt, kun tietyille muutoksille olisi otollinen hetki.
Väännöissä on tainnut tulla aikalailla raja vastaan keston suhteen vakio - osilla.
Tämä nykyinen ahdinratkaisu pelaa "liian hyvin", vääntöä pitää ehken rajoittaa.
Max tehon määrää ei nyt tarkkaan tiedetty, mutta totta on, että sinne 600-700 väliinhän se haluttaisiin.
Näissä viimeisissä netissäkin nähtävillä olevissa videoissa savun puute viittaisi siihen, että kaikki polttoaine myös palaa, jolloin syöttömäärän perusteella teholuvun pitäisi kuutosella alkaa. No, se selviää.
Polttoaine, sekä ahdinjärjestelmä on nyt mitoitettu siten, että ~1000nm pitäisi saada toteutumaan välillä 2000-5000rpm.
Tehon ja tekniikan, sekä korin ulkonäönkin suhteen paketti alkaisi olla jo hyvällä mallilla.
Oppirahoja tässä pitää ensin maksella ...
Tarkat teho- ja vääntökäyrät oli tarkoitus piirrätellä nyt sunnuntaina, paikkakin oli jo varattuna, muttamutta ...
Asiassahan tuo särkyi.
Saataisiinkohan tätä kautta yhteys vaikka insinööriin, tai vastaavaan, jolla olisi tietoa eri metallien käyttäytymisestä erittäin kuumissa olosuhteissa.
Jos voisit yv:llä ottaa yhteyttä, hiukan konsultointiapua tarvittaisiin nyt, kun tietyille muutoksille olisi otollinen hetki.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Runko ja kk-laakerit puras kiinni, yläkerta ja männät ok
Re: Paawo kakkonen - OM648
Tämä ei nyt Tuikun paawoon liity, mutta Tuikku varmasti oikea mies vastaamaan kysymykseen.
Olisiko black smoken porukalle om628/629 moottorit olleet parempi valinta tuon 600-700hv:een tavoitteluun, vai onko noissa moottoreissa joku rajoittava tekiä minkä takia ei edes kannata ajatella ottamista käyttöön? Toki ymmärrän saatavuus/hinta noilla koneilla varmasti aivan eri luokkaa kun OM648, mutta jos sen unohtaa niin onko itse tekniikassa jotain mikä ei mahdollista noihin tehoihin pääsyä? Eikö om628 ole vielä solenoidi suuttimet, joten varmaan samat mörkösuuttimet saa tuohon kun om648? OM629 taitaakin olla pietzot ja niille ei tainnut saada tehtyä mitään. Mihin lie pietzot tuossa koneessa riittä jos muuten on paketti rakennettu sen mukaan.
Tämä ei missään nimessä ole jälkiviisastelua, mielenkiinnosta kyselen. Tsemppiä koko porukalle.
Olisiko black smoken porukalle om628/629 moottorit olleet parempi valinta tuon 600-700hv:een tavoitteluun, vai onko noissa moottoreissa joku rajoittava tekiä minkä takia ei edes kannata ajatella ottamista käyttöön? Toki ymmärrän saatavuus/hinta noilla koneilla varmasti aivan eri luokkaa kun OM648, mutta jos sen unohtaa niin onko itse tekniikassa jotain mikä ei mahdollista noihin tehoihin pääsyä? Eikö om628 ole vielä solenoidi suuttimet, joten varmaan samat mörkösuuttimet saa tuohon kun om648? OM629 taitaakin olla pietzot ja niille ei tainnut saada tehtyä mitään. Mihin lie pietzot tuossa koneessa riittä jos muuten on paketti rakennettu sen mukaan.
Tämä ei missään nimessä ole jälkiviisastelua, mielenkiinnosta kyselen. Tsemppiä koko porukalle.

C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
420cdi,n käyttöä rajoittaa eniten sen hinta, toiseksi tilan puute.
Vaste kaasuun on nyt parempi kun kasikoneessa kahdella vnt:llä.
420cdi,n käyttöä rajoittaa eniten sen hinta, toiseksi tilan puute.
Vaste kaasuun on nyt parempi kun kasikoneessa kahdella vnt:llä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 29.05.2011 20:55
Re: Paawo kakkonen - OM648
Mitäs kuuluu tuikun projektille? Kuulin myös juoruja että olisi Bsr.n autossa nostettu kierroslukua 6500? Ja Teemun mukaan auto ei ole koskaan toiminut näin hyvin kun nyt?
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Kilpuri on silläkeinon mielenkiintoisessa vaiheessa, että jos kaiken tehon tuplaturbosta ulosmittaa, niin hetikohta joku paikka laukiaa.
Hyvällä mallilla siis, niinhän sen pitääkin olla.
Tehoa ja käyttökelpoista kierroslukualuetta on hyvin, vetävät kierrokset kuuteen tonniin ja rajoitin 6500.
Eemeliprojektille kuuluu vähän huonoa - ei ole edistynyt omistajan ajan vähyyden ja laiskuudenkin vuoksi.
Auto on nyt Siekkisen pajalla turbiinin vaihdossa.
Rupesi ääntelemään kylmänä.
Tämä auto jatkaa nyt toistaiseksi vaimon kauppa-autona.
Yksi vnt-ahdin ja tehot säädetty pikkuisen alle neljän sadan.
Olen itse viime aikoina tuntenut kovasti vetoa kasin suutaan, sellainen on vielä kokeilematta ...
Haittana on ollut se, ettei sitä saa MB/BMW henkilöauto linjalla kun sedaniin ja tarvitsen koirille ehdottomasti peräkontin.
No, lopulta himo yltyi sen kaltaiseksi, että jonkinlainen konttiperällinen piti vaan saada.
Ahtimet on tuohon jo tilattuna, varmaan pakosarjat pitää jollain teetättää ja sitten tuumata, että miten jatko.
Coolerin kanssa taidan yrittää sellaista ratkaisua, jossa valtavan koon sijaan yritetäänkin panostaa materiaalin laatuun ja lämpöä johtavaan pinnoitteeseen.
Eipähän tässä järjen valo paljon tietä valaise, mutta tuollaisen särkemisellä jatketaan.

Kilpuri on silläkeinon mielenkiintoisessa vaiheessa, että jos kaiken tehon tuplaturbosta ulosmittaa, niin hetikohta joku paikka laukiaa.
Hyvällä mallilla siis, niinhän sen pitääkin olla.
Tehoa ja käyttökelpoista kierroslukualuetta on hyvin, vetävät kierrokset kuuteen tonniin ja rajoitin 6500.
Eemeliprojektille kuuluu vähän huonoa - ei ole edistynyt omistajan ajan vähyyden ja laiskuudenkin vuoksi.
Auto on nyt Siekkisen pajalla turbiinin vaihdossa.
Rupesi ääntelemään kylmänä.
Tämä auto jatkaa nyt toistaiseksi vaimon kauppa-autona.
Yksi vnt-ahdin ja tehot säädetty pikkuisen alle neljän sadan.
Olen itse viime aikoina tuntenut kovasti vetoa kasin suutaan, sellainen on vielä kokeilematta ...
Haittana on ollut se, ettei sitä saa MB/BMW henkilöauto linjalla kun sedaniin ja tarvitsen koirille ehdottomasti peräkontin.
No, lopulta himo yltyi sen kaltaiseksi, että jonkinlainen konttiperällinen piti vaan saada.
Ahtimet on tuohon jo tilattuna, varmaan pakosarjat pitää jollain teetättää ja sitten tuumata, että miten jatko.
Coolerin kanssa taidan yrittää sellaista ratkaisua, jossa valtavan koon sijaan yritetäänkin panostaa materiaalin laatuun ja lämpöä johtavaan pinnoitteeseen.
Eipähän tässä järjen valo paljon tietä valaise, mutta tuollaisen särkemisellä jatketaan.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Mahtavaa! Tästäkin katsoo mielellään päivityksiä kuvien kera!tuikku kirjoitti:.
Eipähän tässä järjen valo paljon tietä valaise, mutta tuollaisen särkemisellä jatketaan.
[ http://i64.tinypic.com/2quloq8.jpg ]
Re: Paawo kakkonen - OM648
Eihän näissä harrastuksissa missään, mutta tässä topikissa on ollut paljon positiivisia Tuikahduksiatuikku kirjoitti:.
Eipähän tässä järjen valo paljon tietä valaise


MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Paawo kakkonen - OM648
Harrastukset maksaa! Seuraillaan edelleen mielenkiinnolla.
Re: Paawo kakkonen - OM648
Tuossa on jo särkemisen meininkiä.Kaikkia osia pitää ostaa 33% enemmän mitä edellisiin.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Paawo kakkonen - OM648 + ML OM629
.
Suoritinpas ML,n koeponnistuksen vakiohiluilla, noinniinkuin lähtötason määrittämiseksi.
Hiukkaspöntöt paikoillaan, kierrätys deaktivoitu.
Täysin vakio auto.
Noin 1000nm/428hv

Suoritinpas ML,n koeponnistuksen vakiohiluilla, noinniinkuin lähtötason määrittämiseksi.
Hiukkaspöntöt paikoillaan, kierrätys deaktivoitu.
Täysin vakio auto.
Noin 1000nm/428hv

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Kylläpäs on mukavaa pitkästä aikaa nähdä tässäkin topikissa elämää. Ja elämää näkyy olevan lapulla. Onnea uuden perheenjäsenen hankinnasta. Nyt lähdetään näköjään kasin kanssa suoraan ylähyllyltä voiman kohottamisen kanssa.
Neliveto tarvitaankin noille lukemille, ettei pito lähde joka käänteessä. Aika makee varmaan ajellessa raskaammalla kaasujalalla.

S211 320 CDI V6 4matic tuikutettu
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Vähän vaikea on tottua, kun ei ole tällaista möhköä vielä ennen ollut.
Mutta yllättävän mukavat ajo-ominaisuudet, ei päältäpäin uskoisi.
Vähän vaikea on tottua, kun ei ole tällaista möhköä vielä ennen ollut.
Mutta yllättävän mukavat ajo-ominaisuudet, ei päältäpäin uskoisi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Mikä kone tuossa ML:ssä on, kun se antaa vakiona 1000 Nm vääntöä?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Paawo kakkonen - OM648
OM629/420cdi, avaamaton kautta muokkaamaton moottori vakio-osilla, antaa ohjelmoituna tuon verran, eli se lähtötaso
Luja laatikko ison moottorin perässä kyllä on.

Luja laatikko ison moottorin perässä kyllä on.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Paawo kakkonen - OM648
Ihan näppärä moottori varmaan E-sarjalaisessa kun ohjelmoimalla se tuhat Nm
Melkoinen pitää olla voimansiirtolinja jo 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Paawo kakkonen - OM648
Näissä on kieltämättä pirun vahva voiman siirto vakiona, mutta ML/GL saattaa kyllä herkemmin löytää sen heikon kohdan kerta vetää joka nurkasta.
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
"some people do, some people talk."
Re: Paawo kakkonen - OM648
BBT motorsport vahvistaa 7g lootia, voin suositellaAllu D. kirjoitti:Näissä on kieltämättä pirun vahva voiman siirto vakiona, mutta ML/GL saattaa kyllä herkemmin löytää sen heikon kohdan kerta vetää joka nurkasta.

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Paawo kakkonen - OM648
..........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Paawo kakkonen - OM648
CDI kone...tomant kirjoitti:Mikä kone tuossa ML:ssä on, kun se antaa vakiona 1000 Nm vääntöä?
tomant


Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Paawo kakkonen - OM648
Hyvin seuraa n.50hv / sylinteri tahtia kuin pienemmätkin cdi moottorit. Voimaa toki tulee, kun kertoimia on riittävästi 
Liekkö ahtimet saman kokoiset kuin vanhemmassa v8 moottorissa?

Liekkö ahtimet saman kokoiset kuin vanhemmassa v8 moottorissa?
Re: Paawo kakkonen - OM648
.
Kokoluokka on sama, huomattavasti uudenaikaisemmat.
Kyllä vakioiden ahtimien maksimi on tässä.
Kokoluokka on sama, huomattavasti uudenaikaisemmat.
Kyllä vakioiden ahtimien maksimi on tässä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Paawo kakkonen - OM648
Kuinkas näissä 420cdi:ssä ketjun venyminen? Onko kuinka yleistä? V6 lukenut paljon juttua venyneestä kettingistätuikku kirjoitti:.
420cdi,n käyttöä rajoittaa eniten sen hinta, toiseksi tilan puute.
Vaste kaasuun on nyt parempi kun kasikoneessa kahdella vnt:llä.