315 rintteri ei käynnisty syöttöpumppu remontin jäljiltä. Eli vaihdoin pumppuun o- renkaat ja stefat kun se kävi kylmillä keleillä kusemaan alleen. Vaan ei vehje enää käynnistykkään vaikka kuinka starttaa. On startattu yhteensä useampi minuutti. Pumppu ruiskii löpöä kun putken irroittaa, joten ainakin jotenkin se toimii. Sitä tuottaako se tarpeeksi painetta en tiedä? Saako tuosta edes mitattua muulla kuin tietävällä koneella?
Onko se otettava pumppu uudelleen auki, vai oisko kellään muita ideoita mikä mättää?
Ja juu, pumppu Boschilainen, motti om646.
W906 Sprinter ei käynnisty
W906 Sprinter ei käynnisty
Sprinter 315 -08
W211 E270 -05
W211 E270 -05
Re: W906 Sprinter ei käynnisty
Eipä tuota rail painetta paljon muula kun staarilla saa mittattua.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: W906 Sprinter ei käynnisty
Starilla pitäs katsoa miksi ei käynnisty....onko rail painetta tarpeeksi pyyntiin nähden vai ei.
Jos auto on kylmässä niin siis ulkona pakkasessa.....niin hyvä konsti on kun lämmität moottorin veden mittaavaa anturia niin ohjelma luulee konetta lämpimäksi ja näin ollen vaadittava railpaineen raja laskee 2-3sadan nurkille....pakkasessa helposti pyytää 6sataa....eli...josko tuon paineen saavuttas niin hörähtäs sitten tulille...
Toki staari ja osaava käyttäjä paikalle niin ei tulis turhaa arvailtua ja lyötyä päätäseinään....
Nyt kun kirjottaa niin toinen juttu tuli mieleen.....akku kun on sahattu nyt vajaa tehoseksi niin siitä on isoin puhti nyt pois pelistä.....vaikka kone pyörii niin pyöriikö tarpeeksi lujaa.....elu stari näyttäs senkin että onko tarpeeksi kierroksia tartatessa jos ei niin sitten ei tuu käytilupaa ja näin ei suuttimet ruiki leipää sylinteriin....
Jos ei mitään muuta enään keksi ja on seikkeilu henkeä kun sitä staria ei saa tai ole käytettävissä.....niin ovat lyöneet vastaavien ongelmien kanssa auton köyden jatkoksi niin on lähtenyt samantien käyntiin.....auton oma generaattori antaa tarpeeksi sähköä ja pyörimis nopeuskin kampiakselilla täyttyy ja railpainekkin nousee kun kierrokset on tarpeeksi kovat.
Aika jännä.....kyseisen auton viesta soitteltiin kesken tämän kirjotuksen
Staria paikalle ja akkuun energiaa niin alkaa ongelma hahmottumaan.
Jos auto on kylmässä niin siis ulkona pakkasessa.....niin hyvä konsti on kun lämmität moottorin veden mittaavaa anturia niin ohjelma luulee konetta lämpimäksi ja näin ollen vaadittava railpaineen raja laskee 2-3sadan nurkille....pakkasessa helposti pyytää 6sataa....eli...josko tuon paineen saavuttas niin hörähtäs sitten tulille...
Toki staari ja osaava käyttäjä paikalle niin ei tulis turhaa arvailtua ja lyötyä päätäseinään....
Nyt kun kirjottaa niin toinen juttu tuli mieleen.....akku kun on sahattu nyt vajaa tehoseksi niin siitä on isoin puhti nyt pois pelistä.....vaikka kone pyörii niin pyöriikö tarpeeksi lujaa.....elu stari näyttäs senkin että onko tarpeeksi kierroksia tartatessa jos ei niin sitten ei tuu käytilupaa ja näin ei suuttimet ruiki leipää sylinteriin....
Jos ei mitään muuta enään keksi ja on seikkeilu henkeä kun sitä staria ei saa tai ole käytettävissä.....niin ovat lyöneet vastaavien ongelmien kanssa auton köyden jatkoksi niin on lähtenyt samantien käyntiin.....auton oma generaattori antaa tarpeeksi sähköä ja pyörimis nopeuskin kampiakselilla täyttyy ja railpainekkin nousee kun kierrokset on tarpeeksi kovat.
Aika jännä.....kyseisen auton viesta soitteltiin kesken tämän kirjotuksen

Staria paikalle ja akkuun energiaa niin alkaa ongelma hahmottumaan.
Re: W906 Sprinter ei käynnisty
Onko Sprinterissä joku minimikierrosluku startissa? En muissa koneissa ole nähnyt. Sinänsä sama koska pieni kierrosluku helposti johtaa liian alhaiseen rail-paineeseen ja sillehän on alaraja, ruiskutus ei ala ollenkaan ennen kuin tuo raja on saavutettu.
Anturin lämmittämistä helpompi konsti on kokeilla nypätä paineanturi kokonaan irti, silloin ruiskutus käynnistyy heti kun ECU ei tiedä sitä todellista painetta.
Starilla se silti olisi parasta selvitellä kuten yllä ohjeistettiin mutta jotain pientä voi kokeilla ongelman rajaamiseksi jos ei satu testeriä saamaan paikalle.
Anturin lämmittämistä helpompi konsti on kokeilla nypätä paineanturi kokonaan irti, silloin ruiskutus käynnistyy heti kun ECU ei tiedä sitä todellista painetta.
Starilla se silti olisi parasta selvitellä kuten yllä ohjeistettiin mutta jotain pientä voi kokeilla ongelman rajaamiseksi jos ei satu testeriä saamaan paikalle.
Re: W906 Sprinter ei käynnisty
Päivitystä, ei käy edelleenkään. Auto on sisällä lämpimässä, joten lämpötila-anturin huijaus ei auta. Akku oli latauksessa yön ja ihan normaalisti pyörittää. Tai ainakin niin normaalisti kuin ennenkin. Vähän laiskanlainen tuo startti on aina ollut(startin ja moottorin maakaapeli näköisiään ihan ok). Kokeilin paineanturin(olihan se rail putken päässä oleva anturi?) johdot irti, ei vaikutusta.
No, huomenissa toivottavasti saan vehkeen stariin kiinni. Luultavastihan se kertoo, että purappas pumppu uudelleen... Sen korjauksestahan ongelmat alkoivat...
No, huomenissa toivottavasti saan vehkeen stariin kiinni. Luultavastihan se kertoo, että purappas pumppu uudelleen... Sen korjauksestahan ongelmat alkoivat...
Sprinter 315 -08
W211 E270 -05
W211 E270 -05