Terve! dpf koodia antaa w203. Koodi starilla 2078-008 (eropainetunnistin tarkista) uskottavuus vp.15 ON. samalla stari näytti tuhka määräksi9%. Pönttö putsattu 6kk sitten.Anturi vaihdettu ja 3pv.vikatila uudestaan,kuittaamalla pelaa hienosti muutamia pv. Uskaltaako tuohon nokimäärään uskoa ja viittako tuo koodi esim.letkustoon.
Onko tuo polttohomma pelkästään tuon anturin takana,eli jos sekoilee niin poltto jää tekemättä=pönttö tukkoon.
Ei poltto jää tekemättä vaikka anturi hourii. Pakko poltolle on useita määreitä mm. Aika edellisestä onnistuneesta poltosta. En kylläkään osaa sanoa millainen väli noilla on.
Minullakin oli paineroanturien uskottavuus vika, mutta se katosi sen jälkeen kun löytyi maadoitusvika. Ilmeni kesällä, kuumalla koneella kun vedätti vähänkään enemmän. Seuraavalla käynnistyksellä sytytti moottorin merkkivalon mutta tehot oli aina tallella.
Ok..Kiitos tästä. Niin ajattelinkin. Voihan tuo olla ihan menkaaninenkin esim.dpf putki tukossa vielä tai jotain Tuntuu, että kylmällä koneella tekee useammin.
Star ilmoittaa suoriltaan vikakoodeja lukiessa onko olemassa vika joka estää regeneroinnin, useimmat DBF liittyvät viat ovat sellaisia eli saattaa joutua testerillä tekemään polton jos vika pitkään päällä.
Tuossa näkyy nuo omat koodit tuohon uskottavuuteen liittyen.
Maadoituksen korjaamisen jälkeen ei tosiaan ole enää hourinut. Oliskohan anturit ollu jotain ~180€/kpl jos olisi joutunut uusimaan. Tarkkaa hintaa en muista kun tapahtuneesta on kuitenkin jo aikaa. Onneksi ei tullut vaihdettua kun todennäköisesti ei olisi tilanne muuttunut niillä yhtään miksikään.
Lämpötilatunnistimien viat tähän liittyen onkin usein sellaisia ettei vaadi osan vaihtamista. Eropainetunnistin useimmiten on oikeasti kaputt, ellei ole vain letkut jäässä. Eropainetunnistin on onneksi halpa osa, ja useimpiin helppo vaihtaa.
Nyt kun muistelen, niin vikatila tais olla päällä kun vaihdoin uuden anturin. Täytyykö tuo uusi anturi jotenkin "opettaa" starilla? Yhden kerran tuli vikatila anturin vaihdon jälkeen(eilen) ja kuittassin sen
halppis obd:luikijalla.
Ja vielä kertauksena, vikatila ei ollut päällä kun oli Starin nokassa "rikkinäisellä" anturilla ja hiukkasmäärää näytti 9%. Onko tuohon määrään sitten uskominen vai voiko se olla lähes tukossa?
Sattui silmään tämmöinen. 2082-008 / Check B28 / 8 (paine-ero lähetin (DPF)) komponentti. Luotettavuusvika vaurioituneiden letkut / Nykyinen ja ulkoa
2078-008 / Check B28 / 8 (paine-ero lähetin (DPF)) komponentti. Liitin 15 kanssa uskottavuutta.
Eli tuon mukaan 2082 viittaisi enempi tuohon letkustoon?
Maalaisjärjellä ajateltuna maadoitus/johdinvika pysyisi päällä kokoajan?