Moi, oon yrittänyt googlettaa ym . sellaista,että missä vuosimallissa w201 k-jetronic muutui ke,ksi ?Mikä tässä ke-ssä on se parannus, että se piti tehdä?
Foorumia lukeneen ihmettelen, kun on sitä potikka anturi ym muuta sähkövikaa. Lähinnä sitä mietin ,että myynkö tän -92 mallin pois ja hommaan vanhemman tilalle missä olisi k-jetronic
t.jp
W201 k/ke-jetronic
W201 k/ke-jetronic
w202 c200 at -95
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
Re: W201 k/ke-jetronic
Ainakin jossakin -88 vaihtuu parempi ke jossa lambda säätöinen seos säätö,ecu hoitaa syttyä.....ei se vanhempi kylläkään parempi ole vai mitä ajat takaa?
Niin ja on siinä vanhemmassakin potikkaa,ehaa...ainut mikä puuttuu on toi sytty ja lambda ohjaus....eliköhän k-jetit ole vielä vanhempien ruiskuja ja toi w201 ole aina ollut kaasari tai ke.
Niin ja on siinä vanhemmassakin potikkaa,ehaa...ainut mikä puuttuu on toi sytty ja lambda ohjaus....eliköhän k-jetit ole vielä vanhempien ruiskuja ja toi w201 ole aina ollut kaasari tai ke.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 k/ke-jetronic
Eikös se ole niin että k-jetissä suihku avautuu mekaanisesti ja ke-jetissä ohjataan sähköllä jolla saavutettiin tarkempi ajoitus ja hyötysuhde paremmaksi. K-jetti on erittäin kranttu alipainevuodoille. Kyllä kai W201:ssä eli tenavatähdissä on ollut molempia koneita.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: W201 k/ke-jetronic
Sekä K- että KE-Jetissä suuttimet aukeavat mekaanisesti. Näissä ruiskutusta muutetaan ohjauspaineella. KE-Jetissä on paineohjausta parannettu lisäämällä siihen sähköisiä säätötoimintoja. Uudemmassa KE-Jetissä on seoksen säätö tarkempi erilaisissa kuormitustiloissa ja lämpötiloissa. Kunnossa ollessaan KE-Jetillä varustettu moottori käy kuin kello erilaisissa olosuhteissa.tese kirjoitti:Eikös se ole niin että k-jetissä suihku avautuu mekaanisesti ja ke-jetissä ohjataan sähköllä jolla saavutettiin tarkempi ajoitus ja hyötysuhde paremmaksi. K-jetti on erittäin kranttu alipainevuodoille. Kyllä kai W201:ssä eli tenavatähdissä on ollut molempia koneita.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: W201 k/ke-jetronic
Kiitokset korjauksesta ja täsmennyksistä tomant!
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: W201 k/ke-jetronic
Lisäksi, KE-jet ei ole sen alttiimpi matkan keskeyttäville sähkövioille;
Jos ruisku menee vikatilaan, matka ei katkea, vaan ruiskutus jatkuu mekaanisena sähkösäädön jäädessä pois.
Tosin tällöin seos voi olla turhan rikkaalla (useimmiten), ja käyntiin ei lähde yhtä helposti. Bensaakin palaa iloisesti!
Jos ruisku menee vikatilaan, matka ei katkea, vaan ruiskutus jatkuu mekaanisena sähkösäädön jäädessä pois.
Tosin tällöin seos voi olla turhan rikkaalla (useimmiten), ja käyntiin ei lähde yhtä helposti. Bensaakin palaa iloisesti!
