Bensa V6 vai V8?
Bensa V6 vai V8?
Käytännön kokemuksia kyseisistä moottoreista.
Onko moottoreissa minkä verran käytännön eroa? Kulutus tietysti isompi(mut ilmeisesti ei suurta eroa?), mut huollon kannalta yms? Kestääkö km minkä verran?
Ja v8, onko suurta eroo 4.3 ja 5.0 kanssa? Kulutukseta tms?
Ja korimalli joko 210 tai 211, mielellään neliveto...
Tollasta vaa alkanu tekeen mieli, kun nykynen 290 on vähän laiskan pulskee ja näin talvella kärryn kans vähän hankala...
Onko moottoreissa minkä verran käytännön eroa? Kulutus tietysti isompi(mut ilmeisesti ei suurta eroa?), mut huollon kannalta yms? Kestääkö km minkä verran?
Ja v8, onko suurta eroo 4.3 ja 5.0 kanssa? Kulutukseta tms?
Ja korimalli joko 210 tai 211, mielellään neliveto...
Tollasta vaa alkanu tekeen mieli, kun nykynen 290 on vähän laiskan pulskee ja näin talvella kärryn kans vähän hankala...
Re: Bensa V6 vai V8?
Onhan noissa eroa V6 ja V8:n välillä voimassa. V6 / 170 hv, V8 /4,3 L 279 hv, V8/ 5,0 L 306 hv.Kippo kirjoitti:Käytännön kokemuksia kyseisistä moottoreista.
Onko moottoreissa minkä verran käytännön eroa? Kulutus tietysti isompi(mut ilmeisesti ei suurta eroa?), mut huollon kannalta yms? Kestääkö km minkä verran?
Ja v8, onko suurta eroo 4.3 ja 5.0 kanssa? Kulutukseta tms?
Ja korimalli joko 210 tai 211, mielellään neliveto...
Tollasta vaa alkanu tekeen mieli, kun nykynen 290 on vähän laiskan pulskee ja näin talvella kärryn kans vähän hankala...
Matka kulutuksessa ei suuria eroja, menee melkeimpä samalla. V8 tietysti vie kaupungissa enemmän.
4,3 ja 5,0 L tehoero ei paljon käytännössä tunnu.
Huolloissapa ei muuta eroa, kuin että V6:seen menee 12 tulppaa ja V8 5,0 L 16 tulppaa iridiumeja.
Itsellä ollut nämä vaihtoehdot ja kyllä 5,0 l V8 on mielekkäin moottori tähän astisista...

Ota W 211 ja 5,0 l V8...

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Bensa V6 vai V8?
Jos puhutaan M112 ja M113 moottoreista, niin hyviä ovat. Itellä ollut 350 tkm ajettu 5.0l. Ei ollut mitään ongelmia noilla kilometreillä vielä.
Omassa ajossa (W220 korissa) 3.2l ja 5.0l kulutus ero oli mitätön, ehkä 1l/100km.
3.2 V6 on 224hp.
Omassa ajossa (W220 korissa) 3.2l ja 5.0l kulutus ero oli mitätön, ehkä 1l/100km.
3.2 V6 on 224hp.
Re: Bensa V6 vai V8?
Kiitokset vastauksista.
Ässäkin oli tavallaan mielessä, mutta koira kun on niin farmari oikeestaan ainoo vaihtoehto. Ässällä kyllä olis isompi kärryn vetomassa.
Täytyy siis jatkaa etsiskelyä ja katella vain noita täysmoottorisia
Ässäkin oli tavallaan mielessä, mutta koira kun on niin farmari oikeestaan ainoo vaihtoehto. Ässällä kyllä olis isompi kärryn vetomassa.
Täytyy siis jatkaa etsiskelyä ja katella vain noita täysmoottorisia

Re: Bensa V6 vai V8?
Mulla myös ollut niin 210 4,3 kuin nykyinen 211 5,0. Kyllä tuo 4,3 oli selkeästi pieniruokaisempi. No, toisaalta takaveto vs. 4matic ja kuivapainossa melkein parisataa kiloa eroa... Samasta painoerosta johtuen kulkupuolessa ei perstuntumalta mitään käytännön eroa noiden välillä tosiaan huomaa. Ihan kivasti ne tuommosiksi "losseiksi" tarvittaessa liikahtaa, varsinkin, kun on tovin ajellut sillä perheen järkiautollakari v kirjoitti: Matka kulutuksessa ei suuria eroja, menee melkeimpä samalla. V8 tietysti vie kaupungissa enemmän.
4,3 ja 5,0 L tehoero ei paljon käytännössä tunnu.
Huolloissapa ei muuta eroa, kuin että V6:seen menee 12 tulppaa ja V8 5,0 L 16 tulppaa iridiumeja.
Itsellä ollut nämä vaihtoehdot ja kyllä 5,0 l V8 on mielekkäin moottori tähän astisista...![]()
Ota W 211 ja 5,0 l V8...


En nyt sitä vetokykyä muista, mutta melkoisen isoa kuormaa tuollakin (S211 4matic) sai jo raahata perässä. Jotain +2tKippo kirjoitti:Kiitokset vastauksista.
Ässäkin oli tavallaan mielessä, mutta koira kun on niin farmari oikeestaan ainoo vaihtoehto. Ässällä kyllä olis isompi kärryn vetomassa.
Täytyy siis jatkaa etsiskelyä ja katella vain noita täysmoottorisia

Re: Bensa V6 vai V8?
Mulla ei muuten CLK 200 vs CLK 500 vakuutukset muuttunu juuri yhtään, Fennialla asioin. Että ei ne kulut välttämättä aina nouse, yllättäen
(ja muuten ihan verrokkina, kyselin muinoin heiltä 03 E55 AMG vakuutuksia kun sellaista kiikaroin, ja se oli samanhintanen about kanssa)... kannattaa tarkistaa ja saattaa yllättyä positiivisesti

98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Bensa V6 vai V8?
Tuossa minun 4matic Paavossa on perävaununmassa jarrullinen 2100 kg
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Bensa V6 vai V8?
Jaa, sittenhän ässässä ja eessä(4matic) on sama vetomassa. Hyvä niin.
Tämä nyt ei vaan vähennä autokuumetta

Tämä nyt ei vaan vähennä autokuumetta


Re: Bensa V6 vai V8?
Noinhan se taisi olla.sompio kirjoitti:Tuossa minun 4matic Paavossa on perävaununmassa jarrullinen 2100 kg
Näinkin, mutta samaisessa fenniassa esim. vaimon uuden volkkarin kattavampi vakuutus on kuitenkin useamman satasen vuodessa halvempi. Ja sitten ne verot: palttiarallaa 300g/km on herkkua verottajalle melkein pari €uroa päivässä, vaikka auto seisoisi pihalla paikallaan. Vähän on maailma "mallillaan", kun verot lähenee täyskaskovakuutuksen hintaa...jjh- kirjoitti:Mulla ei muuten CLK 200 vs CLK 500 vakuutukset muuttunu juuri yhtään, Fennialla asioin. Että ei ne kulut välttämättä aina nouse, yllättäen(ja muuten ihan verrokkina, kyselin muinoin heiltä 03 E55 AMG vakuutuksia kun sellaista kiikaroin, ja se oli samanhintanen about kanssa)... kannattaa tarkistaa ja saattaa yllättyä positiivisesti
Suomessa näytti olevan muutama yksilö myynnissä, joissa oli myös koukku valmiina. Kaikki oli nelivetoisia. Omassa autossa bensaa on siis palanut keskimäärin 13 litraa sadalle. Kuomullinen 3,5 metrinen kevytperävaunu roikkuu perässä silloin tällöin. Maantieajossa pääsee nätisti ja rauhallisesti ajaen kympillä, mutta sen alle oma yksilö ei ole mennyt.Kippo kirjoitti:Jaa, sittenhän ässässä ja eessä(4matic) on sama vetomassa. Hyvä niin.
Tämä nyt ei vaan vähennä autokuumetta![]()
Re: Bensa V6 vai V8?
Jos vanhempi kelpaa, niin 2000 käyttöönottovuoteen asti perusvero tulee kokonaismassan mukaan. Vanhalla taitaa jokusen satasen säästää.RH kirjoitti:Näinkin, mutta samaisessa fenniassa esim. vaimon uuden volkkarin kattavampi vakuutus on kuitenkin useamman satasen vuodessa halvempi. Ja sitten ne verot: palttiarallaa 300g/km on herkkua verottajalle melkein pari €uroa päivässä, vaikka auto seisoisi pihalla paikallaan. Vähän on maailma "mallillaan", kun verot lähenee täyskaskovakuutuksen hintaa...
Re: Bensa V6 vai V8?
Niin joo, eipä siinä montaa sataa jää eroa dieselveroon...
Edes sillä ei voi itelle perustella 500:sta
Yhden vm 2000 e430 4matikin oon nähny myytävänä, seki oli ajettu 450tkm ni en arvannu mennä edes kattomaa.
Edes sillä ei voi itelle perustella 500:sta

Yhden vm 2000 e430 4matikin oon nähny myytävänä, seki oli ajettu 450tkm ni en arvannu mennä edes kattomaa.