Ei täydy, eikä edes kannata.ville- kirjoitti:Minä oon ollu siinä uskossa että jos lastuttaa, niin hiukkassuodatin täytyisi poistaa?tuikku kirjoitti:.
Molemmin tavoinhan se onnistuu, ei mitään väliä.
Mutta miksi haluat edes ruveta koko hommaan, ellei suodatin ole vaurioitunut.
Siitä poistosta ei ole tuossa mitään etua.
CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tämä oli hyvä tietää. Nyt odotellaan kesää ja ohjelmointiaRisto113 kirjoitti:Ei täydy, eikä edes kannata.ville- kirjoitti:Minä oon ollu siinä uskossa että jos lastuttaa, niin hiukkassuodatin täytyisi poistaa?tuikku kirjoitti:.
Molemmin tavoinhan se onnistuu, ei mitään väliä.
Mutta miksi haluat edes ruveta koko hommaan, ellei suodatin ole vaurioitunut.
Siitä poistosta ei ole tuossa mitään etua.

W203 C200 -07
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onko jollain varma tieto siitä, miten käy JS Basic 100 -takuun, jos lastuttaa ja jotain hajoaa?
MB 350E CDI Coupe 10/2011 195kw
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kyllä takuu päättyy kun huomaavat että egu-avattu,eriasia 4-pyttyisissä kun menee ohjelmointi kaapelilla,eikä jää jälkiä!Votu kirjoitti:Onko jollain varma tieto siitä, miten käy JS Basic 100 -takuun, jos lastuttaa ja jotain hajoaa?
Kyllä itsekin joutuu sen pari vuotta odottaan , mutta kulkeehan tuo ihan kohtuullisesti kun ei Saksassakaan uskaltanut kaikkia ottaa irti, kummasti tuntuu että tie kapenee ja itsesujelu alkaa vaivaan, ei nuorempana ollu noita ongelmia vaikka autot ja moottoripyörät ja tiet oli ihan surkeita.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kiitos Jussille. Näin arvelinkin. Pitää tuumia.
MB 350E CDI Coupe 10/2011 195kw
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Itse olen kaikki kolme mitkä on ollut JS autoja niin lastuttanut melkein heti kun ne on Suomeen tullut, takuut on toiminut hienosti.. Tosin tuohon vaimon farkkuun tekivät ohjelma päivityksen, kun muutaman kerran syttyi vikavalo koskien egr toimintaa niin ottivat sen takaisin käytöön ohjelma päivityksellä
Eikä kukaan kyselly onko auto chipitetty.
Toisaalta autoon jouduttiin uudestaan ajamaan parannettu viriohjelma sisään.
Muutenkin jos ei moottorista hajoa mitään taikka ei kerro huoltofirmalle, että auto on chipitetty niin ei se taida niitä kiinnostaa.

Toisaalta autoon jouduttiin uudestaan ajamaan parannettu viriohjelma sisään.
Muutenkin jos ei moottorista hajoa mitään taikka ei kerro huoltofirmalle, että auto on chipitetty niin ei se taida niitä kiinnostaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkin hyvin epätodennäköistä että mitään särkyisi ohjelman parannuksella; mutta kysyjä nimenomaan kysyi että jos särkyy, on paljon mukavampi asioida takuun puitteissa jos ei moottorinohjainta ole avattu! Ja varmaa on että jos jotain särkyy moottorista ei takuu korvaa jos ohjelmaa on muutettu. Eriasia tietenkin jos joku muu vika esim. mun autossa kattoluukkun katkaisia halkesi meni tietenkin takuuseen.joskami kirjoitti:Itse olen kaikki kolme mitkä on ollut JS autoja niin lastuttanut melkein heti kun ne on Suomeen tullut, takuut on toiminut hienosti.. Tosin tuohon vaimon farkkuun tekivät ohjelma päivityksen, kun muutaman kerran syttyi vikavalo koskien egr toimintaa niin ottivat sen takaisin käytöön ohjelma päivitykselläEikä kukaan kyselly onko auto chipitetty.
Toisaalta autoon jouduttiin uudestaan ajamaan parannettu viriohjelma sisään.
Muutenkin jos ei moottorista hajoa mitään taikka ei kerro huoltofirmalle, että auto on chipitetty niin ei se taida niitä kiinnostaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä tiedät jos ecu on jo avattu? Aivan, et mistään eikä JS:kään voi tuota tietää eli ethän sinä ole autoa ohjelmoinut vaan joku toinen ennen sinua 

ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voihan se tosiaan olla ohjelmoitu jo ostaessa,mutta JS-auto hyvin epätodennäköistä.s1jviita kirjoitti:Mistä tiedät jos ecu on jo avattu? Aivan, et mistään eikä JS:kään voi tuota tietää eli ethän sinä ole autoa ohjelmoinut vaan joku toinen ennen sinua
Mutten kyllä kehtaisi mennä takuuseen itkemään jos itse sen ohjelmoittanut, eikai nuo nyt niin ihmeellisiä,eikä kullasta tehty ettei noita rahalla kuntoon saa jos itse sen särkenyt.Mun henkilökohtainen mielipide oli vaan että auton ehtii ohjelmoida takuun päättymisen jälkeen tai ottaa itse sen olemattoman riskin siitä että auto särkyy enkä suosittele ketään valehtelemaan en minä vaan joku muu teettänut muutokset.
Tuikku sanoi että sen huomaa jos ecu on avattu, ja varmaan suomen parhaita ohjelmantekijöitä 4-pyttyisissäkin jo lähellä 300 heppaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä moinen luuloville- kirjoitti:Tämä oli hyvä tietää. Nyt odotellaan kesää ja ohjelmointiaRisto113 kirjoitti:Ei täydy, eikä edes kannata.ville- kirjoitti:Minä oon ollu siinä uskossa että jos lastuttaa, niin hiukkassuodatin täytyisi poistaa?tuikku kirjoitti:.
Molemmin tavoinhan se onnistuu, ei mitään väliä.
Mutta miksi haluat edes ruveta koko hommaan, ellei suodatin ole vaurioitunut.
Siitä poistosta ei ole tuossa mitään etua.
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Miten niin epätodennäköistä JS-autossa? Tuohan on vain maksettu lisätakuun tarjoava yritys, ei se todellakaan ole valokuvannut ecuja jne jne, hölmö jo ajatuksenakin, että JS-auto olisi jotenkin eri kuin ne muut mihin sitä ei olla ostettu.jussilampi kirjoitti:Voihan se tosiaan olla ohjelmoitu jo ostaessa,mutta JS-auto hyvin epätodennäköistä.s1jviita kirjoitti:Mistä tiedät jos ecu on jo avattu? Aivan, et mistään eikä JS:kään voi tuota tietää eli ethän sinä ole autoa ohjelmoinut vaan joku toinen ennen sinua
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
s1jviita kirjoitti:Miten niin epätodennäköistä JS-autossa? Tuohan on vain maksettu lisätakuun tarjoava yritys, ei se todellakaan ole valokuvannut ecuja jne jne, hölmö jo ajatuksenakin, että JS-auto olisi jotenkin eri kuin ne muut mihin sitä ei olla ostettu.jussilampi kirjoitti:Voihan se tosiaan olla ohjelmoitu jo ostaessa,mutta JS-auto hyvin epätodennäköistä.s1jviita kirjoitti:Mistä tiedät jos ecu on jo avattu? Aivan, et mistään eikä JS:kään voi tuota tietää eli ethän sinä ole autoa ohjelmoinut vaan joku toinen ennen sinua
Auto on valtuutetun MB-liikkeen myymä auto, jossa täydellinen huoltohistoria ja ajettu maksimissaan 120000km lisäksi taattu kilommetrilukema,ja seuraavaan huoltoon vähintään 6kk tai se huolletaan ja maksimi ikä 6vuotta. Autot löytyvät Mercedes-Benz.de ylläpitämältä myytävät Junge-sterne autot, koko saksan merkkiliikkeiden valikoima. Olen ostanut 4-Junge Sterne autoa valokuvien perusteellä näkemättä ja kaikki olleet virheettömiä uuden veroisia autoja. Yhteenkään autoon ei ole tarvinnut ostaa takuuta,sitä en tiedä mitä MB-liike maksaa takuusta.Eli tämän takia turvallisempi ostaa mitä joltain häkkikauppiaalta.
Sinun kirjoituksesta saa sen käsityksen että JS-takuun voi ostaa mihin autoon tahansa.
Jos minä sanon että se on JS-autossa epätodennäköistä että ECU-avattu,niin se on minun mielipide ja pysyy,mitä sinä siitä vänkäät. Riittää kun sanot oman mielipiteesi.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei tarvitse moottorin ohjainta aukaista.
Kun autoa ohjelmoidaan, mitä kautta tahansa, muuttuu tarkistussumma.
Kaikki merkkitesterit pystyy sen lukemaan ja sen pystyy lukemaan ihan kaapelilla, kaikista Mersuista.
Jos valmistaja haluaa ja joillain merkeillä haluaa, niin sen on helppo tarkistaa, onko tarkistussumma sama, kun tehtaalta lähtiessä, tai jopa edellisessä huollossa, valmistajilla on serveri, johon auto/testeri automaattisesti haluttaessa lähettää muun muassa kilometrit ja tarkistussumman.
Esim volkkari/audi haluaa, samoin bemarilla lähtee tiedot, voi olla muitakin, vaikka JS-mersut, jos maksumies on niin halunnut.
Ei tarvitse moottorin ohjainta aukaista.
Kun autoa ohjelmoidaan, mitä kautta tahansa, muuttuu tarkistussumma.
Kaikki merkkitesterit pystyy sen lukemaan ja sen pystyy lukemaan ihan kaapelilla, kaikista Mersuista.
Jos valmistaja haluaa ja joillain merkeillä haluaa, niin sen on helppo tarkistaa, onko tarkistussumma sama, kun tehtaalta lähtiessä, tai jopa edellisessä huollossa, valmistajilla on serveri, johon auto/testeri automaattisesti haluttaessa lähettää muun muassa kilometrit ja tarkistussumman.
Esim volkkari/audi haluaa, samoin bemarilla lähtee tiedot, voi olla muitakin, vaikka JS-mersut, jos maksumies on niin halunnut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:.
Ei tarvitse moottorin ohjainta aukaista.
Kun autoa ohjelmoidaan, mitä kautta tahansa, muuttuu tarkistussumma.
Kaikki merkkitesterit pystyy sen lukemaan ja sen pystyy lukemaan ihan kaapelilla, kaikista Mersuista.
Jos valmistaja haluaa ja joillain merkeillä haluaa, niin sen on helppo tarkistaa, onko tarkistussumma sama, kun tehtaalta lähtiessä, tai jopa edellisessä huollossa, valmistajilla on serveri, johon auto/testeri automaattisesti haluttaessa lähettää muun muassa kilometrit ja tarkistussumman.
Esim volkkari/audi haluaa, samoin bemarilla lähtee tiedot, voi olla muitakin, vaikka JS-mersut, jos maksumies on niin halunnut.
Tulihan sieltä moottorin ohjelmointiasiantuntijalta,faktatietoa että ohjelmointi näkyy ja josta johtuen todennäköisesti tulee ongelmia takuukäsittelyssä jos esim.harvinainen moottorivaurio tai voimansiirtovaurio. Tähänhän kysymyksen esittäjä Votu halusi vastauksen.
Ja mukavaa tietoa meille kaikille ja etenkin joillekkin ohjelmia asentavillekkin tahoille ilmaista lisätietoa!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ja jos semmionen vaurio tapahtuu haluaa kikkailla, niin ensin vakioksi, km lukema kohdilleen,jussilampi kirjoitti:tuikku kirjoitti:.
Ei tarvitse moottorin ohjainta aukaista.
Kun autoa ohjelmoidaan, mitä kautta tahansa, muuttuu tarkistussumma.
Kaikki merkkitesterit pystyy sen lukemaan ja sen pystyy lukemaan ihan kaapelilla, kaikista Mersuista.
Jos valmistaja haluaa ja joillain merkeillä haluaa, niin sen on helppo tarkistaa, onko tarkistussumma sama, kun tehtaalta lähtiessä, tai jopa edellisessä huollossa, valmistajilla on serveri, johon auto/testeri automaattisesti haluttaessa lähettää muun muassa kilometrit ja tarkistussumman.
Esim volkkari/audi haluaa, samoin bemarilla lähtee tiedot, voi olla muitakin, vaikka JS-mersut, jos maksumies on niin halunnut.
Tulihan sieltä moottorin ohjelmointiasiantuntijalta,faktatietoa että ohjelmointi näkyy ja josta johtuen todennäköisesti tulee ongelmia takuukäsittelyssä jos esim.harvinainen moottorivaurio tai voimansiirtovaurio. Tähänhän kysymyksen esittäjä Votu halusi vastauksen.
Ja mukavaa tietoa meille kaikille ja etenkin joillekkin ohjelmia asentavillekkin tahoille ilmaista lisätietoa!
sitten vasta yhteyttä ottavan piuhan päähään oikealla tarkistussummalla

tai avitaa vikaa sen verran myös boxsista nousee savu
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
No, jos on sellainen tilanne, jossa autolla on jotain takuuta jäljellä ja sen todellakin haluaa säilyttää, niin en oikeastaan kehota ryhtymään mihinkään lastutushommaan, ei tämä nyt niin tärkeää voi olla. Sitä paitsi jos sitä takuuta tosiaan tarvitsee, niin huomattavasti vähemmän hikoiluttaa ja sormia vääntelyttää.
No, jos on sellainen tilanne, jossa autolla on jotain takuuta jäljellä ja sen todellakin haluaa säilyttää, niin en oikeastaan kehota ryhtymään mihinkään lastutushommaan, ei tämä nyt niin tärkeää voi olla. Sitä paitsi jos sitä takuuta tosiaan tarvitsee, niin huomattavasti vähemmän hikoiluttaa ja sormia vääntelyttää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:.
No, jos on sellainen tilanne, jossa autolla on jotain takuuta jäljellä ja sen todellakin haluaa säilyttää, niin en oikeastaan kehota ryhtymään mihinkään lastutushommaan, ei tämä nyt niin tärkeää voi olla. Sitä paitsi jos sitä takuuta tosiaan tarvitsee, niin huomattavasti vähemmän hikoiluttaa ja sormia vääntelyttää.
.Kuolee nauruun!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
OM651 220 cdi tuikutettu tänään. Prosessi oli nopea ja kokonaisuudessaan tyytyväinen olen. Paikan päällä testausmahdollisuudet oli melko kehnot, koska tuntu tyhjää vetävän joka vaihteella. Takaisintullessa kuitenkin kolme vetoa 80-120kmh gps:ään ja 0.7-0.9sek oli lähteny ajasta. Kulutus tullessa ajotietokoneen mukaan prikulleen sama kuin menomatkalla. Tosin sen putoamista en odottanutkaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe 24.06.2005 09:55
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onkos 06/11 facelift w204 300cdi 231hv 4matic kone jo tuo uudempi om642? Onnistuuko sellasen ohjelmointi ja minkälaisin tuloksin?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On se sitä uudempaa 15:5 puristeista mallia, tekniikaltaan vastaava 231hv 350:n kanssa.Ruostekasa kirjoitti:Onkos 06/11 facelift w204 300cdi 231hv 4matic kone jo tuo uudempi om642? Onnistuuko sellasen ohjelmointi ja minkälaisin tuloksin?
Mestari ite saa vastata ohjelmapuoleen.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Käytännössä sama moottori, kun vanhemmissakin, eli ~sama teho/vääntökin.
Eli noin 650/280
Uudemmissa hiukan pienemmät suuttimet verrattuna vanhempaan, mutta faceliftissä jo todennäköisesti sellainen parempi ahdin, kuulalaakeroitu, koko yhtä pieni kun vanhoissa, eli ahtimen ehdoilla tehokin menee.
Moottorinohjain helpossa paikassa, pitää irrottaa, ei mene kaapelilla.
Käytännössä sama moottori, kun vanhemmissakin, eli ~sama teho/vääntökin.
Eli noin 650/280
Uudemmissa hiukan pienemmät suuttimet verrattuna vanhempaan, mutta faceliftissä jo todennäköisesti sellainen parempi ahdin, kuulalaakeroitu, koko yhtä pieni kun vanhoissa, eli ahtimen ehdoilla tehokin menee.
Moottorinohjain helpossa paikassa, pitää irrottaa, ei mene kaapelilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Clk 220 cdi 110kw automaatti kat/dpf 2007.
Kaipaisi Tuikun ohjelman ja erg -ohjelmallisen poiston.
llmojen lämmetessä laitan, välijäähdytimen mallia "Kilander" (kiitokset hyvistä kuvista/ohjeista ja tiedonjaosta).
Voiko tuon huomioida ohjelmassa etukäteen?
Mihin tehoihin / vääntöihin näillä muutoksilla pääsisi?
Luin myös Tuikun maininnan, alkuperäisen ahtimen parantamisen (hybrid),
joka vastaisisi 270 cdi ahdinta.Mihin sillä ja uudella Tuikutuksella olisi päästävissä?
Vai ahdistaako jo pakoputkisto silloin?
Asun Pirkanmaalla, laittaako kukaan täällä päin Tuikun ohjelmaa?
Kiitoksia etukäteen.
Kaipaisi Tuikun ohjelman ja erg -ohjelmallisen poiston.
llmojen lämmetessä laitan, välijäähdytimen mallia "Kilander" (kiitokset hyvistä kuvista/ohjeista ja tiedonjaosta).
Voiko tuon huomioida ohjelmassa etukäteen?
Mihin tehoihin / vääntöihin näillä muutoksilla pääsisi?
Luin myös Tuikun maininnan, alkuperäisen ahtimen parantamisen (hybrid),
joka vastaisisi 270 cdi ahdinta.Mihin sillä ja uudella Tuikutuksella olisi päästävissä?
Vai ahdistaako jo pakoputkisto silloin?
Asun Pirkanmaalla, laittaako kukaan täällä päin Tuikun ohjelmaa?
Kiitoksia etukäteen.
W208, W209
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
VoiSimo16 kirjoitti:Clk 220 cdi 110kw automaatti kat/dpf 2007.
Kaipaisi Tuikun ohjelman ja erg -ohjelmallisen poiston.
llmojen lämmetessä laitan, välijäähdytimen mallia "Kilander" (kiitokset hyvistä kuvista/ohjeista ja tiedonjaosta).
Voiko tuon huomioida ohjelmassa etukäteen?
Mihin tehoihin / vääntöihin näillä muutoksilla pääsisi?
Luin myös Tuikun maininnan, alkuperäisen ahtimen parantamisen (hybrid),
joka vastaisisi 270 cdi ahdinta.Mihin sillä ja uudella Tuikutuksella olisi päästävissä?
Vai ahdistaako jo pakoputkisto silloin?
Asun Pirkanmaalla, laittaako kukaan täällä päin Tuikun ohjelmaa?
Kiitoksia etukäteen.
Noin 190/400
Eipä paljoa yli kahden sadan, vääntöä noin 500.
Hiukkasmalleissa pienet suuttimet
Ei ahdista pakoputki.
Kyllä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Oisko Tuikusta realistista 220cdi 212 korisesta kaivaa semmoiset 280 hv lastulla, isommalla välijäähdyttimellä ja ahtimen modauksella? Tietty 300kin kelpais, mutta realistisesti tuo 280 saattais olla lähempänä. Hevosvoima.com olin yhteyksissä ahtimen osalta ja ilmeisesti siihenkin ois amg sisukset kohdillaan vai kuinka??
Liikunta haisee hieltä ja urheilu bensalta
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Siinä on kaksi ahdinta, ei mahdu AMG,n pakosiipi siihen isompaan.
Tehomäärästä en osaa oikein sanoa, mahdollisesti sellainen voisi onnistuakkin.
Kuitenkin, jos muutattaa, niin suuremman muuttaminen riittää.
Tuolainen llappu läksi vakiosta neliveto C250cdi,stä loppukesästä.

Siinä on kaksi ahdinta, ei mahdu AMG,n pakosiipi siihen isompaan.
Tehomäärästä en osaa oikein sanoa, mahdollisesti sellainen voisi onnistuakkin.
Kuitenkin, jos muutattaa, niin suuremman muuttaminen riittää.
Tuolainen llappu läksi vakiosta neliveto C250cdi,stä loppukesästä.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Vuosimalli unohtui. Eli 2010 ja yhtäkkiä katsottuna olis yhdellä ahtimella. Täytyy tarkistaa päivänvalossa uudestaan. Jos se on tupla, niin paljonko realistinen teho voisi olla?
Liikunta haisee hieltä ja urheilu bensalta
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kahdella ahtimella tuo 220cdi on, näyttää yhdeltä äkkiä katsottuna.JJJ78 kirjoitti:Vuosimalli unohtui. Eli 2010 ja yhtäkkiä katsottuna olis yhdellä ahtimella. Täytyy tarkistaa päivänvalossa uudestaan. Jos se on tupla, niin paljonko realistinen teho voisi olla?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
tuikku kirjoitti:.
Siinä on kaksi ahdinta, ei mahdu AMG,n pakosiipi siihen isompaan.
Tehomäärästä en osaa oikein sanoa, mahdollisesti sellainen voisi onnistuakkin.
Kuitenkin, jos muutattaa, niin suuremman muuttaminen riittää.
Tuolainen llappu läksi vakiosta neliveto C250cdi,stä loppukesästä.
[ http://i64.tinypic.com/35lztkm.jpg ]
Huimaa yli 30% tehonnousu, ja monen mielestä vedetty 250cdi ja tehtaalla maksimiin. Ei mahda suomessa monella onnistua!
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mahtavaa osaamista tuntuu löytyvän näihin moottoreiden optimointeihin. Hienoa! Tuikku tuntuu juttujen puolesta olevan sellainen Grand Master näissä hommissa, mutta valitettavan kaukana. Toki hyvän perässä kannattaa ajaa jo kauemmaksikin.
Kysyn nyt kuitenkin, että kuka tunnustaa tekevänsä optimointia Pirkanmaa - Uusimaa -alueella? Auto on -05 200cdi automaatilla. Toiveena olisi saada sellainen n. 180hp / 400nm nätillä käyrällä tuohon autoon. Ainakaan mitä Tuikun juttuja on lukenut, niin tuollainen olisi ihan mahdollista.
Eli halukkaat Pirkanmaan / Uudenmaan / Hämeen ohjelmoijat voivat vastata tähän tai yv:llä. Ja jos hinta-arvioita saisi mukaan, niin hieno juttu. Kiitos jo etukäteen.
Kysyn nyt kuitenkin, että kuka tunnustaa tekevänsä optimointia Pirkanmaa - Uusimaa -alueella? Auto on -05 200cdi automaatilla. Toiveena olisi saada sellainen n. 180hp / 400nm nätillä käyrällä tuohon autoon. Ainakaan mitä Tuikun juttuja on lukenut, niin tuollainen olisi ihan mahdollista.
Eli halukkaat Pirkanmaan / Uudenmaan / Hämeen ohjelmoijat voivat vastata tähän tai yv:llä. Ja jos hinta-arvioita saisi mukaan, niin hieno juttu. Kiitos jo etukäteen.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Eikös CDI203 tee?Belmont kirjoitti: Kysyn nyt kuitenkin, että kuka tunnustaa tekevänsä optimointia Pirkanmaa - Uusimaa -alueella?