lisää hönkää om603:seen
Re: lisää hönkää om603:seen
pakosarjan aattelin jokatapaukses väsää kokonaan uuden, kun ei sovi ässään toi w124 sarja. no joo noitten tehojen puolest vois kuvitella et 606 ahdin virtaa paremmin. Viel kiinnostais tietää noi koot jos joku ne tietäis?
Re: lisää hönkää om603:seen
Eli ilmeisesti pyyntö tarkotettu tosta mun autosta, jos oikein ymmärrän?miro678 kirjoitti:Mahtaisko saada jonku näköstä kuvaa härpättimestä ja ois kiva saaha jonku näköstä hinta arvioo millä nuo tehot on saavutettu. Osaa sitte itekkii vähä katella että jos joskus saisi aihion hommattua ja ehkä pientä projektia aloteltua!
Kustannus on aika pitkälti siitä kiinni millasista osista superturbon haluaa rakentaa. Uusista ja hyvistä vai jo käytetyistä ja huonommista osista. Itselläni kuitenki, jos ruvetaan erittelemään niin syöttöpumppuun 1300 € säätöineen, pakosarjaan 250 €, -putkeen 200 € välijäähdyttimeen 125 €, turboahtimeen 750 €, + sitten kaiken maailman letkuihin, putkitarvikkeisiin, laippoihin ja kiristyspantoihin, joita tähän en viitsi edes sen tarkemmin ruveta erittelemään. Tolla hinnalla saattaa päästä jo hyviin teholukemiin, mutta se ei vielä riitä, koska pitäähän sen auton myöskin kestää ja toimia oikealla tavalla. Eli voimansiirron vahvistukseen saa myöskin varata reilusti rahaa, sekä kaiken maailman hukkaportteihin + jäähdyttimiin + lisämittareihin ja magneettiventtiileihin yms, jotta saa auton kunnolla säätöihin ja toimimaan kunnolla. Korjauksiin pitää myöskin varautua. Itellä ainakin oli ensalkuun noita lastentauteja, ennen ku sai auton kunnolla toimimaan mm. yks sylinterin kansi, yks kansipahvi ja yks laatikkoremontti. Eli siinä vaiheessa ollaanki sitten menty jo kaikkinensa reilusti yli 7000 € varovaisesti laskettuna. Eli jos ei lasketa edes tarkkaan pienimpiä nippeleitä ja nappeleita. Kallis on harrastus, mutta paljon mielummin laitan silti rahat siihen kuin vaikka baarissa käymiseen. Rahat siinäki menee ja sen lisäksi vielä terveys!

Haluatko kuvaa autosta vai konehuoneesta?
EDIT:
PS. Mitä noihin teho- ja vääntölukemiin tulee, niin uudestaan pitäs penkkiin päästä. Nuo lukemat on otettu kuumalla koneella heti sen jälkeen kun oli saatu oikeanlaiset muutoskatsastuslukemat maltillisemmilla säädöillä. Jäähtyneessä koneessa on jo ihan perstuntumallakin huomattavasti enemmän voimaa. Ja tuon huippuväännön kohdalla on ollut vain 1,5 baria painetta kun on kolmosella tehty veto, eikä penkissä ollu riittävästi jarrua siihen nähden että ahdin olisi ehtinyt heräämään kunnolla huippuväännön kierroslukemaan mennessä.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Ai että nyt osuit kyllä niin naulan kantaan, kuulostaa koko tutulta joka sana...kyllä se vaan päivänpäätteks tulee säästäminen näissä touhuissa kalliimaksiElkku_ kirjoitti:Eli ilmeisesti pyyntö tarkotettu tosta mun autosta, jos oikein ymmärrän?miro678 kirjoitti:Mahtaisko saada jonku näköstä kuvaa härpättimestä ja ois kiva saaha jonku näköstä hinta arvioo millä nuo tehot on saavutettu. Osaa sitte itekkii vähä katella että jos joskus saisi aihion hommattua ja ehkä pientä projektia aloteltua!
Kustannus on aika pitkälti siitä kiinni millasista osista superturbon haluaa rakentaa. Uusista ja hyvistä vai jo käytetyistä ja huonommista osista. Itselläni kuitenki, jos ruvetaan erittelemään niin syöttöpumppuun 1300 € säätöineen, pakosarjaan 250 €, -putkeen 200 € välijäähdyttimeen 125 €, turboahtimeen 750 €, + sitten kaiken maailman letkuihin, putkitarvikkeisiin, laippoihin ja kiristyspantoihin, joita tähän en viitsi edes sen tarkemmin ruveta erittelemään. Tolla hinnalla saattaa päästä jo hyviin teholukemiin, mutta se ei vielä riitä, koska pitäähän sen auton myöskin kestää ja toimia oikealla tavalla. Eli voimansiirron vahvistukseen saa myöskin varata reilusti rahaa, sekä kaiken maailman hukkaportteihin + jäähdyttimiin + lisämittareihin ja magneettiventtiileihin yms, jotta saa auton kunnolla säätöihin ja toimimaan kunnolla. Korjauksiin pitää myöskin varautua. Itellä ainakin oli ensalkuun noita lastentauteja, ennen ku sai auton kunnolla toimimaan mm. yks sylinterin kansi, yks kansipahvi ja yks laatikkoremontti. Eli siinä vaiheessa ollaanki sitten menty jo kaikkinensa reilusti yli 7000 € varovaisesti laskettuna. Eli jos ei lasketa edes tarkkaan pienimpiä nippeleitä ja nappeleita. Kallis on harrastus, mutta paljon mielummin laitan silti rahat siihen kuin vaikka baarissa käymiseen. Rahat siinäki menee ja sen lisäksi vielä terveys!Ja kyllä jotkut varmaa selviää halvemmallakin... riippuu niin monesta asiasta.


190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: lisää hönkää om603:seen
Pakko on kysyy kun rupes mietityttämään sellanen juttu kun vaihdoin tosta ahtimesta pakopesän 17 cm2 -> 14 cm2, eikä tunnu olevan oikeastaan yhtään parempi heräämään ku vanhallakaan pesällä. Ainoastaan yläveto kärsi ehkä hieman. Mikä nyt varmaan on ihan luonnollista pienemmällä pesällä. Onko kokemusta muilla, että pitäskö olla parempi heräämään tommosella pelkällä pesän koon muutoksella?
Jos pitäis olla parempi heräämään ton kokosella pesällä niin todennäkösesti tuo huono herääminen johtuu siitä että on ahtoputki tehty ahtimen ja välijäähdyttimen väliin erilaiseksi kuin ennen. Tuli nimittäin tuo jäähdytin vaihteistoöljylle ja oli pakko tehdä ahtoputkisto eri kautta, että sai tuon jäähdyttäjän mahtumaan. Ja se tehtiin samalla ku pakopesä vaihdettiin, joten ei päässy kokeilemaan pelkkää pesän vaihdon tuomaa vaikutusta herävyyteen.
Ennen oli ahtoputkessa ahtimelta coolerille kaks 90 asteen ja yks 45 asteen kurvia + kaksi pientä kurvia.
Nykyään on ensin pieni kurvi ahtimelta lähtiessä ja sitten kaksi 90 asteen kurvia, jonka jälkeen heti yks 180 asteen kurvi, josta loppuosa aika tiukkakin vielä.
Eli onkohan tässä käynyt niin että pakopesä on tuonut paremman heräävyyden, mutta ahtoputkistoon tulleet lisäkurvit ovat verottaneet pakopesän tuoman paremman heräävyyden, jonka takia ollaan tilanteessa +-0? Vai ovatko molemmat muutokset yhtä tyhjän kanssa herävyyden suhteen?
Ahtoputkistosta saisi kyllä suoremman, jos vaihtais jäähdyttimen öljyputket letkuikiksi, jolloin ei olis enään ahtoputkiston tiellä. Mutta en viittis sitä ruveta turhaan työstämään, jos ei siitä ole hyötyä heräämiseen.
EDIT:muokkasin viestiä vähän paremmin luettavaan muotoon, että jos joku ymmärtäs vähä paremmin tosta mun sepustuksesta jotain.
Ja ketokaa nyt hyvät ihmiset mielipiteitä asiasta että voiko noilla ahtoputkiston liäskurveilla oikeasti olla niin suuri vaikutus ahtoviiveeseen 
Jos pitäis olla parempi heräämään ton kokosella pesällä niin todennäkösesti tuo huono herääminen johtuu siitä että on ahtoputki tehty ahtimen ja välijäähdyttimen väliin erilaiseksi kuin ennen. Tuli nimittäin tuo jäähdytin vaihteistoöljylle ja oli pakko tehdä ahtoputkisto eri kautta, että sai tuon jäähdyttäjän mahtumaan. Ja se tehtiin samalla ku pakopesä vaihdettiin, joten ei päässy kokeilemaan pelkkää pesän vaihdon tuomaa vaikutusta herävyyteen.
Ennen oli ahtoputkessa ahtimelta coolerille kaks 90 asteen ja yks 45 asteen kurvia + kaksi pientä kurvia.
Nykyään on ensin pieni kurvi ahtimelta lähtiessä ja sitten kaksi 90 asteen kurvia, jonka jälkeen heti yks 180 asteen kurvi, josta loppuosa aika tiukkakin vielä.
Eli onkohan tässä käynyt niin että pakopesä on tuonut paremman heräävyyden, mutta ahtoputkistoon tulleet lisäkurvit ovat verottaneet pakopesän tuoman paremman heräävyyden, jonka takia ollaan tilanteessa +-0? Vai ovatko molemmat muutokset yhtä tyhjän kanssa herävyyden suhteen?
Ahtoputkistosta saisi kyllä suoremman, jos vaihtais jäähdyttimen öljyputket letkuikiksi, jolloin ei olis enään ahtoputkiston tiellä. Mutta en viittis sitä ruveta turhaan työstämään, jos ei siitä ole hyötyä heräämiseen.
EDIT:muokkasin viestiä vähän paremmin luettavaan muotoon, että jos joku ymmärtäs vähä paremmin tosta mun sepustuksesta jotain.


W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Pyörittelin tänään morkoolin päältä 1,5 kierrosta lisää alasyöttöä ja kyllä se tuntu paremmin heräilevän taas. Eli sopan puuten oli ainakin osa syy vaisuun heräämiseen. Se on kumma tuon vakio morkoolin kanssa kun sitä tarttis aina välillä käydä lisäämässä, ku itestää häviää aina toi alasyöttö johonkin. Sitten tulevaisuudessa joku kaunis kerta ku aikas pyörittelee auki aina tota ruuvia ni jossain vaihees loppuu varakin kesken eikä saakkaan enää enempää alasyöttyöä.
Sitten viimeistään täytyy hommata siihen Mynältä sellanen erillinen paksumpi kello. Olis pitäny jo sillon laitattaa kun oli aikoinaan Mynällä pumppu säädössä.
Anyway nyt heräilee aika tarkkaan niin että 2500 rpm = 0,5 baria -> 3000 rpm 1 baria -> 3500 rpm = täydet paineet (1,85 baria). Ja tuo on isoimmalla vaihteella testattu kaasu lähes pohjassa, niin ettei automaatti vaihda pienempää.
Yläsyöttöä kiersin kans lisää ja tuntu sekin kyllä vaikuttavan selvästi. Mietin vaan että kuuluuko sieltä putkesta tulla täysillä ahtopaineilla vielä vieno savu vai kuuluuko lakata kokonaan siinä vaiheessa? Mikähän olis paras keino säätää se yläsyöttö sopivaks? Pumpussa on sellanen ulkonen syötönsäätö, joka rajottaa kaasuvivun liikettä topparilla. Puhe oli sillon aikanaan Mynän kanssa että säätäs sen syötön 120 tai 130 kuutioon. En ole täysin varma mihin sen sitten loppuen lopuks sääti kun en huomannut sitä kysyä. No kun Mynän säädön jäljiltä ajelin niin 2 barin paineella vielä savutti jonkin verran. Eli kuulostaako se mahdolliselta että 2 barin paineella savuttas vielä vaikka sillä 120 kuution syöttömäärällä?


Yläsyöttöä kiersin kans lisää ja tuntu sekin kyllä vaikuttavan selvästi. Mietin vaan että kuuluuko sieltä putkesta tulla täysillä ahtopaineilla vielä vieno savu vai kuuluuko lakata kokonaan siinä vaiheessa? Mikähän olis paras keino säätää se yläsyöttö sopivaks? Pumpussa on sellanen ulkonen syötönsäätö, joka rajottaa kaasuvivun liikettä topparilla. Puhe oli sillon aikanaan Mynän kanssa että säätäs sen syötön 120 tai 130 kuutioon. En ole täysin varma mihin sen sitten loppuen lopuks sääti kun en huomannut sitä kysyä. No kun Mynän säädön jäljiltä ajelin niin 2 barin paineella vielä savutti jonkin verran. Eli kuulostaako se mahdolliselta että 2 barin paineella savuttas vielä vaikka sillä 120 kuution syöttömäärällä?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Ootkos pakopainetta mitannu tuolla 14 pakopesällä?
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun itellä 603 kone hx40 holsetilla jossa 14 pakopesä, 8mm pumpulla kylläkin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun itellä 603 kone hx40 holsetilla jossa 14 pakopesä, 8mm pumpulla kylläkin.
Re: lisää hönkää om603:seen
Juu sun autosta ja vaikka mielellään molemmista siis konehuoneesta ja itte autosta kun kiinnostaa nähä millanen auto se tän topicin takana piileskelee!Elkku_ kirjoitti:Eli ilmeisesti pyyntö tarkotettu tosta mun autosta, jos oikein ymmärrän?miro678 kirjoitti:Mahtaisko saada jonku näköstä kuvaa härpättimestä ja ois kiva saaha jonku näköstä hinta arvioo millä nuo tehot on saavutettu. Osaa sitte itekkii vähä katella että jos joskus saisi aihion hommattua ja ehkä pientä projektia aloteltua!
Kustannus on aika pitkälti siitä kiinni millasista osista superturbon haluaa rakentaa. Uusista ja hyvistä vai jo käytetyistä ja huonommista osista. Itselläni kuitenki, jos ruvetaan erittelemään niin syöttöpumppuun 1300 € säätöineen, pakosarjaan 250 €, -putkeen 200 € välijäähdyttimeen 125 €, turboahtimeen 750 €, + sitten kaiken maailman letkuihin, putkitarvikkeisiin, laippoihin ja kiristyspantoihin, joita tähän en viitsi edes sen tarkemmin ruveta erittelemään. Tolla hinnalla saattaa päästä jo hyviin teholukemiin, mutta se ei vielä riitä, koska pitäähän sen auton myöskin kestää ja toimia oikealla tavalla. Eli voimansiirron vahvistukseen saa myöskin varata reilusti rahaa, sekä kaiken maailman hukkaportteihin + jäähdyttimiin + lisämittareihin ja magneettiventtiileihin yms, jotta saa auton kunnolla säätöihin ja toimimaan kunnolla. Korjauksiin pitää myöskin varautua. Itellä ainakin oli ensalkuun noita lastentauteja, ennen ku sai auton kunnolla toimimaan mm. yks sylinterin kansi, yks kansipahvi ja yks laatikkoremontti. Eli siinä vaiheessa ollaanki sitten menty jo kaikkinensa reilusti yli 7000 € varovaisesti laskettuna. Eli jos ei lasketa edes tarkkaan pienimpiä nippeleitä ja nappeleita. Kallis on harrastus, mutta paljon mielummin laitan silti rahat siihen kuin vaikka baarissa käymiseen. Rahat siinäki menee ja sen lisäksi vielä terveys!Ja kyllä jotkut varmaa selviää halvemmallakin... riippuu niin monesta asiasta.
Haluatko kuvaa autosta vai konehuoneesta?
EDIT:
PS. Mitä noihin teho- ja vääntölukemiin tulee, niin uudestaan pitäs penkkiin päästä. Nuo lukemat on otettu kuumalla koneella heti sen jälkeen kun oli saatu oikeanlaiset muutoskatsastuslukemat maltillisemmilla säädöillä. Jäähtyneessä koneessa on jo ihan perstuntumallakin huomattavasti enemmän voimaa. Ja tuon huippuväännön kohdalla on ollut vain 1,5 baria painetta kun on kolmosella tehty veto, eikä penkissä ollu riittävästi jarrua siihen nähden että ahdin olisi ehtinyt heräämään kunnolla huippuväännön kierroslukemaan mennessä.


Re: lisää hönkää om603:seen
Nyt porsis perä tosta mesestä, ku lähin isolle tielle kiihdyttämään. Kolmoselle ku oli vaihtanu ni hetki sen jälkeen kuulu vaaan PAM ja sen jälkeen rulluttelin bussipysäkille kauheen kolinan saattelemana.
Perä oli vakio 2.65 välitteinen ASD-perä. Löytyyköhän tuommosen tilalle mitään kestävempää lukkoperää tilalle, mikä menis sillai helposti paikalleen, ilman sen suurempia modauksia? Tai pystyykö noita kyseisiä vakio periä vahvistamaan jotenkin helposti ja järkevän edukkaasti?

Juu voin ottaa kuvia autosta, kunhan saan ensin ton perän kuntoon siitä. En viitti paskasesta autosta ottaa kuvia. Välijäähdytin ei ole sen enempää piilossa, mitä nyt puskurin ilma-aukosta pilkistää. Moottori- ja vaihteistoöljyjäähdytimet ovat vakio paikoillaan, eli piilossa.miro678 kirjoitti:Juu sun autosta ja vaikka mielellään molemmista siis konehuoneesta ja itte autosta kun kiinnostaa nähä millanen auto se tän topicin takana piileskelee!Elkku_ kirjoitti:Eli ilmeisesti pyyntö tarkotettu tosta mun autosta, jos oikein ymmärrän?miro678 kirjoitti:Mahtaisko saada jonku näköstä kuvaa härpättimestä ja ois kiva saaha jonku näköstä hinta arvioo millä nuo tehot on saavutettu. Osaa sitte itekkii vähä katella että jos joskus saisi aihion hommattua ja ehkä pientä projektia aloteltua!
Kustannus on aika pitkälti siitä kiinni millasista osista superturbon haluaa rakentaa. Uusista ja hyvistä vai jo käytetyistä ja huonommista osista. Itselläni kuitenki, jos ruvetaan erittelemään niin syöttöpumppuun 1300 € säätöineen, pakosarjaan 250 €, -putkeen 200 € välijäähdyttimeen 125 €, turboahtimeen 750 €, + sitten kaiken maailman letkuihin, putkitarvikkeisiin, laippoihin ja kiristyspantoihin, joita tähän en viitsi edes sen tarkemmin ruveta erittelemään. Tolla hinnalla saattaa päästä jo hyviin teholukemiin, mutta se ei vielä riitä, koska pitäähän sen auton myöskin kestää ja toimia oikealla tavalla. Eli voimansiirron vahvistukseen saa myöskin varata reilusti rahaa, sekä kaiken maailman hukkaportteihin + jäähdyttimiin + lisämittareihin ja magneettiventtiileihin yms, jotta saa auton kunnolla säätöihin ja toimimaan kunnolla. Korjauksiin pitää myöskin varautua. Itellä ainakin oli ensalkuun noita lastentauteja, ennen ku sai auton kunnolla toimimaan mm. yks sylinterin kansi, yks kansipahvi ja yks laatikkoremontti. Eli siinä vaiheessa ollaanki sitten menty jo kaikkinensa reilusti yli 7000 € varovaisesti laskettuna. Eli jos ei lasketa edes tarkkaan pienimpiä nippeleitä ja nappeleita. Kallis on harrastus, mutta paljon mielummin laitan silti rahat siihen kuin vaikka baarissa käymiseen. Rahat siinäki menee ja sen lisäksi vielä terveys!Ja kyllä jotkut varmaa selviää halvemmallakin... riippuu niin monesta asiasta.
Haluatko kuvaa autosta vai konehuoneesta?
EDIT:
PS. Mitä noihin teho- ja vääntölukemiin tulee, niin uudestaan pitäs penkkiin päästä. Nuo lukemat on otettu kuumalla koneella heti sen jälkeen kun oli saatu oikeanlaiset muutoskatsastuslukemat maltillisemmilla säädöillä. Jäähtyneessä koneessa on jo ihan perstuntumallakin huomattavasti enemmän voimaa. Ja tuon huippuväännön kohdalla on ollut vain 1,5 baria painetta kun on kolmosella tehty veto, eikä penkissä ollu riittävästi jarrua siihen nähden että ahdin olisi ehtinyt heräämään kunnolla huippuväännön kierroslukemaan mennessä.Sit viel jos viittit jotain kuvaa laittaa miten saatu coolerit sun muut jäähdyttimet "piiloon" jos näin siis ollu tarkotus?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Onko kellään tieto mistä saa VHT copper gasket cementtiä? Ei tuoda enää maahan kuulema. Ebaystä yritin ostaa mutta eivät postit lähettele tuommosia aineita. Jos jollain on vaikka vajaa purkki nii voin ostaa.
Re: lisää hönkää om603:seen
Juu pakopaineet huiteli siinä 1,6-1,7 barin välillä, kun ahtopainetta 1,8-1,9 baria.malzi kirjoitti:Ootkos pakopainetta mitannu tuolla 14 pakopesällä?
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun itellä 603 kone hx40 holsetilla jossa 14 pakopesä, 8mm pumpulla kylläkin.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
RWD toys sivulta sai tilattua tuota VHT cementtiä.
Nyt olen kasaamassa kantta ja en ole varma kuuluuko siinä nokka-akselin takapäädyssä olla samanlainen prikka kuin edessä estämässä akselin päittäisliikkumista? En löydä sitä mistään, enkä muista oliko sitä siinä purettaessa.
Nyt olen kasaamassa kantta ja en ole varma kuuluuko siinä nokka-akselin takapäädyssä olla samanlainen prikka kuin edessä estämässä akselin päittäisliikkumista? En löydä sitä mistään, enkä muista oliko sitä siinä purettaessa.
Re: lisää hönkää om603:seen
Ei kuulu olla ku vaan edessä sellanen puolikkaan mallinen prikka.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Nyt on perä taas kunnossa Mesenaatista. Sain otettua nyt niitä kuviakin vihdon ja viimen. Tällänen menopeli se tämän topicin takana tosiaan on piileskellyt. Vanha lähes 650 tkm ajettu riisselinlotkoElkku_ kirjoitti:Nyt porsis perä tosta mesestä, ku lähin isolle tielle kiihdyttämään. Kolmoselle ku oli vaihtanu ni hetki sen jälkeen kuulu vaaan PAM ja sen jälkeen rulluttelin bussipysäkille kauheen kolinan saattelemana.Perä oli vakio 2.65 välitteinen ASD-perä. Löytyyköhän tuommosen tilalle mitään kestävempää lukkoperää tilalle, mikä menis sillai helposti paikalleen, ilman sen suurempia modauksia? Tai pystyykö noita kyseisiä vakio periä vahvistamaan jotenkin helposti ja järkevän edukkaasti?
Juu voin ottaa kuvia autosta, kunhan saan ensin ton perän kuntoon siitä. En viitti paskasesta autosta ottaa kuvia. Välijäähdytin ei ole sen enempää piilossa, mitä nyt puskurin ilma-aukosta pilkistää. Moottori- ja vaihteistoöljyjäähdytimet ovat vakio paikoillaan, eli piilossa.miro678 kirjoitti:Juu sun autosta ja vaikka mielellään molemmista siis konehuoneesta ja itte autosta kun kiinnostaa nähä millanen auto se tän topicin takana piileskelee!Elkku_ kirjoitti:Eli ilmeisesti pyyntö tarkotettu tosta mun autosta, jos oikein ymmärrän?miro678 kirjoitti:Mahtaisko saada jonku näköstä kuvaa härpättimestä ja ois kiva saaha jonku näköstä hinta arvioo millä nuo tehot on saavutettu. Osaa sitte itekkii vähä katella että jos joskus saisi aihion hommattua ja ehkä pientä projektia aloteltua!
Kustannus on aika pitkälti siitä kiinni millasista osista superturbon haluaa rakentaa. Uusista ja hyvistä vai jo käytetyistä ja huonommista osista. Itselläni kuitenki, jos ruvetaan erittelemään niin syöttöpumppuun 1300 € säätöineen, pakosarjaan 250 €, -putkeen 200 € välijäähdyttimeen 125 €, turboahtimeen 750 €, + sitten kaiken maailman letkuihin, putkitarvikkeisiin, laippoihin ja kiristyspantoihin, joita tähän en viitsi edes sen tarkemmin ruveta erittelemään. Tolla hinnalla saattaa päästä jo hyviin teholukemiin, mutta se ei vielä riitä, koska pitäähän sen auton myöskin kestää ja toimia oikealla tavalla. Eli voimansiirron vahvistukseen saa myöskin varata reilusti rahaa, sekä kaiken maailman hukkaportteihin + jäähdyttimiin + lisämittareihin ja magneettiventtiileihin yms, jotta saa auton kunnolla säätöihin ja toimimaan kunnolla. Korjauksiin pitää myöskin varautua. Itellä ainakin oli ensalkuun noita lastentauteja, ennen ku sai auton kunnolla toimimaan mm. yks sylinterin kansi, yks kansipahvi ja yks laatikkoremontti. Eli siinä vaiheessa ollaanki sitten menty jo kaikkinensa reilusti yli 7000 € varovaisesti laskettuna. Eli jos ei lasketa edes tarkkaan pienimpiä nippeleitä ja nappeleita. Kallis on harrastus, mutta paljon mielummin laitan silti rahat siihen kuin vaikka baarissa käymiseen. Rahat siinäki menee ja sen lisäksi vielä terveys!Ja kyllä jotkut varmaa selviää halvemmallakin... riippuu niin monesta asiasta.
Haluatko kuvaa autosta vai konehuoneesta?
EDIT:
PS. Mitä noihin teho- ja vääntölukemiin tulee, niin uudestaan pitäs penkkiin päästä. Nuo lukemat on otettu kuumalla koneella heti sen jälkeen kun oli saatu oikeanlaiset muutoskatsastuslukemat maltillisemmilla säädöillä. Jäähtyneessä koneessa on jo ihan perstuntumallakin huomattavasti enemmän voimaa. Ja tuon huippuväännön kohdalla on ollut vain 1,5 baria painetta kun on kolmosella tehty veto, eikä penkissä ollu riittävästi jarrua siihen nähden että ahdin olisi ehtinyt heräämään kunnolla huippuväännön kierroslukemaan mennessä.Sit viel jos viittit jotain kuvaa laittaa miten saatu coolerit sun muut jäähdyttimet "piiloon" jos näin siis ollu tarkotus?

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Jostain syystä ei mulla ainakaan näy nuo kuvatElkku_ kirjoitti:Nyt on perä taas kunnossa Mesenaatista. Sain otettua nyt niitä kuviakin vihdon ja viimen. Tällänen menopeli se tämän topicin takana tosiaan on piileskellyt. Vanha lähes 650 tkm ajettu riisselinlotkoElkku_ kirjoitti:Nyt porsis perä tosta mesestä, ku lähin isolle tielle kiihdyttämään. Kolmoselle ku oli vaihtanu ni hetki sen jälkeen kuulu vaaan PAM ja sen jälkeen rulluttelin bussipysäkille kauheen kolinan saattelemana.Perä oli vakio 2.65 välitteinen ASD-perä. Löytyyköhän tuommosen tilalle mitään kestävempää lukkoperää tilalle, mikä menis sillai helposti paikalleen, ilman sen suurempia modauksia? Tai pystyykö noita kyseisiä vakio periä vahvistamaan jotenkin helposti ja järkevän edukkaasti?
Juu voin ottaa kuvia autosta, kunhan saan ensin ton perän kuntoon siitä. En viitti paskasesta autosta ottaa kuvia. Välijäähdytin ei ole sen enempää piilossa, mitä nyt puskurin ilma-aukosta pilkistää. Moottori- ja vaihteistoöljyjäähdytimet ovat vakio paikoillaan, eli piilossa.miro678 kirjoitti:Juu sun autosta ja vaikka mielellään molemmista siis konehuoneesta ja itte autosta kun kiinnostaa nähä millanen auto se tän topicin takana piileskelee!Elkku_ kirjoitti:Eli ilmeisesti pyyntö tarkotettu tosta mun autosta, jos oikein ymmärrän?miro678 kirjoitti:Mahtaisko saada jonku näköstä kuvaa härpättimestä ja ois kiva saaha jonku näköstä hinta arvioo millä nuo tehot on saavutettu. Osaa sitte itekkii vähä katella että jos joskus saisi aihion hommattua ja ehkä pientä projektia aloteltua!
Kustannus on aika pitkälti siitä kiinni millasista osista superturbon haluaa rakentaa. Uusista ja hyvistä vai jo käytetyistä ja huonommista osista. Itselläni kuitenki, jos ruvetaan erittelemään niin syöttöpumppuun 1300 € säätöineen, pakosarjaan 250 €, -putkeen 200 € välijäähdyttimeen 125 €, turboahtimeen 750 €, + sitten kaiken maailman letkuihin, putkitarvikkeisiin, laippoihin ja kiristyspantoihin, joita tähän en viitsi edes sen tarkemmin ruveta erittelemään. Tolla hinnalla saattaa päästä jo hyviin teholukemiin, mutta se ei vielä riitä, koska pitäähän sen auton myöskin kestää ja toimia oikealla tavalla. Eli voimansiirron vahvistukseen saa myöskin varata reilusti rahaa, sekä kaiken maailman hukkaportteihin + jäähdyttimiin + lisämittareihin ja magneettiventtiileihin yms, jotta saa auton kunnolla säätöihin ja toimimaan kunnolla. Korjauksiin pitää myöskin varautua. Itellä ainakin oli ensalkuun noita lastentauteja, ennen ku sai auton kunnolla toimimaan mm. yks sylinterin kansi, yks kansipahvi ja yks laatikkoremontti. Eli siinä vaiheessa ollaanki sitten menty jo kaikkinensa reilusti yli 7000 € varovaisesti laskettuna. Eli jos ei lasketa edes tarkkaan pienimpiä nippeleitä ja nappeleita. Kallis on harrastus, mutta paljon mielummin laitan silti rahat siihen kuin vaikka baarissa käymiseen. Rahat siinäki menee ja sen lisäksi vielä terveys!Ja kyllä jotkut varmaa selviää halvemmallakin... riippuu niin monesta asiasta.
Haluatko kuvaa autosta vai konehuoneesta?
EDIT:
PS. Mitä noihin teho- ja vääntölukemiin tulee, niin uudestaan pitäs penkkiin päästä. Nuo lukemat on otettu kuumalla koneella heti sen jälkeen kun oli saatu oikeanlaiset muutoskatsastuslukemat maltillisemmilla säädöillä. Jäähtyneessä koneessa on jo ihan perstuntumallakin huomattavasti enemmän voimaa. Ja tuon huippuväännön kohdalla on ollut vain 1,5 baria painetta kun on kolmosella tehty veto, eikä penkissä ollu riittävästi jarrua siihen nähden että ahdin olisi ehtinyt heräämään kunnolla huippuväännön kierroslukemaan mennessä.Sit viel jos viittit jotain kuvaa laittaa miten saatu coolerit sun muut jäähdyttimet "piiloon" jos näin siis ollu tarkotus?
![]()

- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: lisää hönkää om603:seen
Eipä näy minullakaan.miro678 kirjoitti:
Jostain syystä ei mulla ainakaan näy nuo kuvat, entäs muilla?
Re: lisää hönkää om603:seen
Koitan saada kuvat näkymään tässä ko joku kerta kerkeen.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
ei näy vieläkään. mistä noita kuvia koitat laittaa?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: lisää hönkää om603:seen
Juu koitin saada niitä liitettyä tolla "Img"-toiminnolla suoraan viestiin, jotta näkyis paremmin. Ensin vaan siirsin suoraan kamerasta ne liitetidostolla tänne foorumille ja sitten ku klikkaa kuvan linkkiä ni aukeaa uuteen ikkunaan ni siitä vaan kopioisin osoteriviltä ja liitin sen tolla "Img"-toiminnolla. Omassa koneessani näytti aluks kyllä kuvat ihan hyvin, mutta nyt ei enää jostain syyst näkyny itelläkään. No kokeilen nyt sitte vaa jättää ne tollasina liitetiedostoina. Sillain ainakin luulis näkyvän. En vaan pidä siitä kun kuvia täytyy nyt erikseen rullailla, ku ei näytä koko kuvaa kerralla.pera8x kirjoitti:ei näy vieläkään. mistä noita kuvia koitat laittaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: lisää hönkää om603:seen
Siisti peli!



Re: lisää hönkää om603:seen
Jumalauti onhan komea pirssi
Mitkä helmat ja puskurit nuo on?


190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Re: lisää hönkää om603:seen
Kiitosta vaan! Tuo on Waldin helmasarja. Ei harmi vaan valmisteta enään. Sen takia saakin olla tarkkana ettei hajota, kun voi olla vähän kiven alla 

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
No nyt näkyy ja makee pelihan se sieltä paljastu! 

Re: lisää hönkää om603:seen
Elkku_ kirjoitti:Juu koitin saada niitä liitettyä tolla "Img"-toiminnolla suoraan viestiin, jotta näkyis paremmin. Ensin vaan siirsin suoraan kamerasta ne liitetidostolla tänne foorumille ja sitten ku klikkaa kuvan linkkiä ni aukeaa uuteen ikkunaan ni siitä vaan kopioisin osoteriviltä ja liitin sen tolla "Img"-toiminnolla. Omassa koneessani näytti aluks kyllä kuvat ihan hyvin, mutta nyt ei enää jostain syyst näkyny itelläkään. No kokeilen nyt sitte vaa jättää ne tollasina liitetiedostoina. Sillain ainakin luulis näkyvän. En vaan pidä siitä kun kuvia täytyy nyt erikseen rullailla, ku ei näytä koko kuvaa kerralla.pera8x kirjoitti:ei näy vieläkään. mistä noita kuvia koitat laittaa?
OHO! Ite senverran pussihousu etten hirveesti välitä tuuninkimersuista, mutta tämä on jotenkin Komee

Diesel, ainut vaihtoehto
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
Re: lisää hönkää om603:seen
Morjes!
Mitäs mieltä pakarivelhot on että kuinka paljon ahdistaa tai ahdistaako ylipäätään lainkaan tollasessa lähes "superturbo" -tehosessa vehkeessä, jos perään laittaa putken menemään niin että ensin on 90 asteen kurvi vaimentimelle, jossa se vakionakin sijaitsee farmarissa takana poikittain ja sen jälkee kääntys sieltä vielä takasin päi 180 astetta ja sitte taas 90 astetta helman alle ulostulolle? Kun on tossa Waldin takapuskurissa kerran tuo ulostulon paikka eri puolella kun vakiona ja tarttis keksiä pidempi vaimennin lyhkäsen tilalle ja nätimpi putken pää/päät helman muotoja silmällä pitäen.
Mitäs mieltä pakarivelhot on että kuinka paljon ahdistaa tai ahdistaako ylipäätään lainkaan tollasessa lähes "superturbo" -tehosessa vehkeessä, jos perään laittaa putken menemään niin että ensin on 90 asteen kurvi vaimentimelle, jossa se vakionakin sijaitsee farmarissa takana poikittain ja sen jälkee kääntys sieltä vielä takasin päi 180 astetta ja sitte taas 90 astetta helman alle ulostulolle? Kun on tossa Waldin takapuskurissa kerran tuo ulostulon paikka eri puolella kun vakiona ja tarttis keksiä pidempi vaimennin lyhkäsen tilalle ja nätimpi putken pää/päät helman muotoja silmällä pitäen.

Viimeksi muokannut Elkku_, La 30.01.2016 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
No mielipiteitä kehiin rohkeasti! Luulis ny että joku edes näitä pakopuolen juttuja on joskus miettiny ja toteuttanukki. 

W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Jos teet kurviilla nuo mutkat niin että halkasia pysyy samana nii ei ole merkitystä. Eli ei ahista. Ryssän mutkat sitte ahistaa että niitä ei kannata tehdä.
Re: lisää hönkää om603:seen
Ryssän mutka? Eli sellane terävänmallinenko? Kahteen suoraan putkeen viiste ja ne yhteen...
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Re: lisää hönkää om603:seen
Ryssänmutka=suorista paloista tehty mutka.