Moi!
Onko muilla tullut vastaan, että moottori jumittaa. Kun alkoi kovat pakkaset auto lähti lämmityksen jälkeen käyntiin, mutta sammui muutaman sekunnin käynnin jälkeen. Kokeilin samantien käyntiin, mutta startti vain naksui. Ajattelin akun vain tyhjentyneen ja annoin asian olla. Latasin akkua, mutta sama homma, ei pyöri tai välillä koitti vähän pyörittää, mutta ei kunnolla. Kelien lauhduttua laitoin jopa uuden akun ja latasin sen hyvin ja sama homma jatkui, kunnes varmaan kymmenennen yrityksen jälkeen moottori alkoi hiljakseen pyöriä startin voimin ja pyöritys parani ja auto lähti käyntiin. Annoin käydä hetken ja starttasin uudelleen ilman ongelmia. Tämän jälkeen auto kävi muutaman minuutin paikallaan ja yhden pienen ontumisen jälkeen sammui kuin seinään ja kone meni taas jumiin. Ei pyöri ei.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Voisiko joku apulaite aiheuttaa moista? Alakerrasta tosin kuului vienoa koputuksenomaista ääntä käydessään. Voisiko esim. kk. laakeri pettää noin vain, kun ääntä en ole aiemmin huomannut? Autolla ajettu 235tkm.
OM651 Jumissa
Re: OM651 Jumissa
Pyöritäpä sitä kampuran kiilapyörältä..pyöriiko kone edes normisti sieltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM651 Jumissa
Veikkaan että tyypillinen pakkasvaurio: Jäykkien öljyen takia kk. tai runkolaakeri tarttunut kampiakselin kaulalle, ja pyörähtänyt liuskat päällekäin. Yleensä on jo entistä vikaa, mikä mahdollistaa kyseisen ilmiön.kilpan kirjoitti:Moi!
Onko muilla tullut vastaan, että moottori jumittaa. Kun alkoi kovat pakkaset auto lähti lämmityksen jälkeen käyntiin, mutta sammui muutaman sekunnin käynnin jälkeen. Kokeilin samantien käyntiin, mutta startti vain naksui. Ajattelin akun vain tyhjentyneen ja annoin asian olla. Latasin akkua, mutta sama homma, ei pyöri tai välillä koitti vähän pyörittää, mutta ei kunnolla. Kelien lauhduttua laitoin jopa uuden akun ja latasin sen hyvin ja sama homma jatkui, kunnes varmaan kymmenennen yrityksen jälkeen moottori alkoi hiljakseen pyöriä startin voimin ja pyöritys parani ja auto lähti käyntiin. Annoin käydä hetken ja starttasin uudelleen ilman ongelmia. Tämän jälkeen auto kävi muutaman minuutin paikallaan ja yhden pienen ontumisen jälkeen sammui kuin seinään ja kone meni taas jumiin. Ei pyöri ei.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Voisiko joku apulaite aiheuttaa moista? Alakerrasta tosin kuului vienoa koputuksenomaista ääntä käydessään. Voisiko esim. kk. laakeri pettää noin vain, kun ääntä en ole aiemmin huomannut? Autolla ajettu 235tkm.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: OM651 Jumissa
kilpan kirjoitti:Moi!
Onko muilla tullut vastaan, että moottori jumittaa. Kun alkoi kovat pakkaset auto lähti lämmityksen jälkeen käyntiin, mutta sammui muutaman sekunnin käynnin jälkeen. Kokeilin samantien käyntiin, mutta startti vain naksui. Ajattelin akun vain tyhjentyneen ja annoin asian olla. Latasin akkua, mutta sama homma, ei pyöri tai välillä koitti vähän pyörittää, mutta ei kunnolla. Kelien lauhduttua laitoin jopa uuden akun ja latasin sen hyvin ja sama homma jatkui, kunnes varmaan kymmenennen yrityksen jälkeen moottori alkoi hiljakseen pyöriä startin voimin ja pyöritys parani ja auto lähti käyntiin. Annoin käydä hetken ja starttasin uudelleen ilman ongelmia. Tämän jälkeen auto kävi muutaman minuutin paikallaan ja yhden pienen ontumisen jälkeen sammui kuin seinään ja kone meni taas jumiin. Ei pyöri ei.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Voisiko joku apulaite aiheuttaa moista? Alakerrasta tosin kuului vienoa koputuksenomaista ääntä käydessään. Voisiko esim. kk. laakeri pettää noin vain, kun ääntä en ole aiemmin huomannut? Autolla ajettu 235tkm.
KK laakerit päälekäin
(valitettavasti ei mtenkään harvinaista tässä "hyvässä" moottorissa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: OM651 Jumissa
Näin vähän pelkäsinkin. Meneekö yleensä kampura pilalle, vai onnistuuko "täsmäkorjaus"?CDI203 kirjoitti:
KK laakerit päälekäin
(valitettavasti ei mtenkään harvinaista tässä "hyvässä" moottorissa)
Re: OM651 Jumissa
Laakeri on pehmeämpää mutta kyllähän se yrittää sitä kampiakselia vääntääkin mutkalle samalla...jostakinhan se jumittuminen tulee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-