Projektina W126 SE 280
Projektina W126 SE 280
Elikkäs noin vähän vajaa vuosi sitten tuli ostettua kovan autokuumeen takia kuvan mukainen ässä. Autoa etsiessäni ainoana kriteerinä oikeastaan oli vain että olisi hyvä projektia aihio ja tästähän sellainen löytyi
Ensitöikseni otin silloin auton halliin, purkasin kylkimuovit pois ja sisälokasuojat. Helmojen päistähän olikin pelli kadonnut kokonaan ja helmoisakin pientä kukkaa oli. Hiekkapuhalsin sitten helmat ja ovien alareunat täyvin korjasin reijät ja massailin uudelleen. Taka puskurin altakin löytyi pari paikkaa jotkakorjasin sitten kanssa samalla kun maalasin ja puhtsasin vetokoukun rungon. Siinä samassa tuli sitten ostettua ässään H&R-än madallus jouset ja faceliftin helma/kylkimuovit
Kesän aikana sitten auton kanssa tulikin värkkäiltyä ja tehtyä kaikenlaista
http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false; <-- sivulta löytyy lisää kuvia kaikkia en nyt viittinyt tänne laittaa että kiinnostunut saa käydä kattomassa Tulevan viikon aika kirjoitan lisää koska autoon aloitettu maalaus projekti niin siitä tarinaa ja kertomusta kuvien kanssa ensviikon alussa !!!!
Viimeksi muokannut K44R1, Su 27.12.2015 21:38. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: Projektina W126 SE 280
Ei näy kuvat. Laita albumi julkiseksi.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: Projektina W126 SE 280
petri kirjoitti:Ei näy kuvat. Laita albumi julkiseksi.
Nyt pitäis kuvat sivulla näkyä. Mutta kertokaas mikä mättään kun eivät näy tässä sivulla suoraan??
Re: Projektina W126 SE 280
Hyvä projekti, lykkyä vaan. Muistathan että 1993 nimenmuutos ei päde takautuvasti, joten auto on (edelleen) 280 SE .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Projektina W126 SE 280
Elikkä tossa noin kolmmekuukautta sitten tuli projektia aloteltua. Intintakia kun aika on kortilla on tuo alkuun pääsy vähä venynyt mutta eiköhän se nyt siitä ala rullaamaan. Lähinnä nyt vain silloin purkasin autosta suurimpia osia pois ja vähän suunnittelin että mitä tehdä ja missä järjestyksessä.
Nyt sitten joulun pitkien lomien ansiosta hain auton kotihallille ja aloin tekeen pohjia ihan kunnolla. Ekana purkasin kokolailla kaikki tarvittavan pois, sitten olikin tarkoitus hiekkapihaltaa kaikki loput ruostepaikat pois mutta eihän sitä hiekkaa ollutkaan ja kun joulun pyhät oli niin ei mikään ollut aukikaan
Siispä aloinkin kittailemaan lommoja pois. Apukuskin puolen taka oven päällä oli oikeastaan ainut auton lommo, en kyllä tiedä mistä on tullu kun siinä ostaessa olikin ja muutenkin näyttää että siihen olis jollain lankulla lyöty Toinen lommo paikka onkin sitten kyseisen kohdan ovessa eli apparin puolen taka ovessa, sille nyt en suurempia vielätehnytkään. Koitetaan nyt nuo ruosteet saada ensimmäisenä pois ja sitten tehdään nuo kittaus hommat
http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false; <--- jos kuvat ei näy niin linkistä löytää.
Yritän kirjoittaa tänne aina kaiken mahdollisen mitä mieleen tulee, mutta aina ei välttä mättä kaikkea muista! Eli jos teillä jotain kysyttävää mieleen tulee niin kysykää ihmeessä ja teidän mielipiteitä kuuntelen myös mielelläni
Nyt sitten joulun pitkien lomien ansiosta hain auton kotihallille ja aloin tekeen pohjia ihan kunnolla. Ekana purkasin kokolailla kaikki tarvittavan pois, sitten olikin tarkoitus hiekkapihaltaa kaikki loput ruostepaikat pois mutta eihän sitä hiekkaa ollutkaan ja kun joulun pyhät oli niin ei mikään ollut aukikaan
Siispä aloinkin kittailemaan lommoja pois. Apukuskin puolen taka oven päällä oli oikeastaan ainut auton lommo, en kyllä tiedä mistä on tullu kun siinä ostaessa olikin ja muutenkin näyttää että siihen olis jollain lankulla lyöty Toinen lommo paikka onkin sitten kyseisen kohdan ovessa eli apparin puolen taka ovessa, sille nyt en suurempia vielätehnytkään. Koitetaan nyt nuo ruosteet saada ensimmäisenä pois ja sitten tehdään nuo kittaus hommat
http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false; <--- jos kuvat ei näy niin linkistä löytää.
Yritän kirjoittaa tänne aina kaiken mahdollisen mitä mieleen tulee, mutta aina ei välttä mättä kaikkea muista! Eli jos teillä jotain kysyttävää mieleen tulee niin kysykää ihmeessä ja teidän mielipiteitä kuuntelen myös mielelläni
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina W126 SE 280
onnea hyvästä projekti valinnasta
olis muutamia osia 280:seen
olis muutamia osia 280:seen
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina W126 SE 280
Nakkaas yv-llä vähän että mitä löytyy ja mistä niin katsotaan jos olis jotain tarpeellistatouhottaja kirjoitti:onnea hyvästä projekti valinnasta
olis muutamia osia 280:seen
Re: Projektina W126 SE 280
HAPPY NEW YEAR
No niin nyt taas viiikolla projekti vähän eteni Perjantai illalla tuli tarvittavat kohdat hiekka puhallettua ja sisustaakin vähän raasittiin lisää pois
Onneksi tässä autossa oli vai vähän pinta ruostetta nuossa sadevesi putkien päissä kun yleensä hänne on aika mätiä paikkoja! Ja muutenkin autossa oli vain pinta ruostetta ettei ollu mätiä paikkoja korissa missään Taka ikkunan tiivisteen huulloskaan ei kadonnut vaikka aika surkealta näytti Pahin paikka löytyykin kuskin taka ovesta jonne on tullutkin reikä tiivisteen alle Mutta muuten ovet hyvässä kunnossa paitsi tuo apukuskin puolen taka ovi missä on joku oikonut lommoa sisä puolelta ja tehnyt vasaralla teräviä kohoumia oveen! Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika on Hallille kun päivemmällä pääsin niin saikin sitten kittailla tuon oikeanpuolen taka oven päällä ollevan lommon ja tyttö ystävän kanssa pestiin kori tinnerillä läpitte ja saatiinkin mattailtua suurin osa korista että nyt onkin melkeen enää jäljellä nuo ovet,konepelli,takaluukku ja muut irto osat Kone pelliäkin jo aloiteltiin hiomaan mutta siinä menikin aikaa kun piti hioa sisäpuolelta tonepellin suoja peitteen liimat pois ja mitä kaikkia uretaania yms siellä oli OLISIKO KELLÄÄN MUUTEN MYYDÄ KONEPPELLIN SUOJA VERHOUSTA???
Siinä lommokohdasta pari kuvaa Kori tällä hetkellä
Konepellistä lähtikin lähes kokonaan maali pois
Seuraavilla lomilla saakin sitten matata korin valmiiksi ja aloittaa nuota ovia sun muita osia tekemään ja valmistelemaan
Kuviin linkki http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotkut kuvat ei näy heti tässä mutta klikkaamalla näkee
No niin nyt taas viiikolla projekti vähän eteni Perjantai illalla tuli tarvittavat kohdat hiekka puhallettua ja sisustaakin vähän raasittiin lisää pois
Onneksi tässä autossa oli vai vähän pinta ruostetta nuossa sadevesi putkien päissä kun yleensä hänne on aika mätiä paikkoja! Ja muutenkin autossa oli vain pinta ruostetta ettei ollu mätiä paikkoja korissa missään Taka ikkunan tiivisteen huulloskaan ei kadonnut vaikka aika surkealta näytti Pahin paikka löytyykin kuskin taka ovesta jonne on tullutkin reikä tiivisteen alle Mutta muuten ovet hyvässä kunnossa paitsi tuo apukuskin puolen taka ovi missä on joku oikonut lommoa sisä puolelta ja tehnyt vasaralla teräviä kohoumia oveen! Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika on Hallille kun päivemmällä pääsin niin saikin sitten kittailla tuon oikeanpuolen taka oven päällä ollevan lommon ja tyttö ystävän kanssa pestiin kori tinnerillä läpitte ja saatiinkin mattailtua suurin osa korista että nyt onkin melkeen enää jäljellä nuo ovet,konepelli,takaluukku ja muut irto osat Kone pelliäkin jo aloiteltiin hiomaan mutta siinä menikin aikaa kun piti hioa sisäpuolelta tonepellin suoja peitteen liimat pois ja mitä kaikkia uretaania yms siellä oli OLISIKO KELLÄÄN MUUTEN MYYDÄ KONEPPELLIN SUOJA VERHOUSTA???
Siinä lommokohdasta pari kuvaa Kori tällä hetkellä
Konepellistä lähtikin lähes kokonaan maali pois
Seuraavilla lomilla saakin sitten matata korin valmiiksi ja aloittaa nuota ovia sun muita osia tekemään ja valmistelemaan
Kuviin linkki http://aijaa.com/a/3uciu1" onclick="window.open(this.href);return false;
Jotkut kuvat ei näy heti tässä mutta klikkaamalla näkee
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina W126 SE 280
kysyppäs sitä konepellin eristettä merteililtä taikka kl-varaosasta
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina W126 SE 280
Konepellin äänieriste marmorilla parikuukautta sitten vajaa 40€kpl kun niitä muutaman ostin.
Re: Projektina W126 SE 280
Elikkä taas sai projektia jatkettua näin parin viikonlopun tauon jälkeen Viikonlopun aikanu sain korin lähes valmiiksi ainut mitä nyt pitäisi vielä tehdä niin taka pyörän kaaret pitäisi hioa kiiltäviksi että sais nekin niin ettei heti ruostuisi ja keulaa pitäisi vähän vielä hiekka puhaltaa mutta ne sitten vähän ennen maalausta.
Taka ovien kanssa tein sellaisen ratkaisun että hankin uudet. ei viitti ruveta hukkaamaan aikaa ja nypertämään niiden kassa menis vain turhaa aikaa hukkaan. Ens viikonloppuna nyt sitten pitäisikin ruveta jo puskureita ja listoja alkaa hiomaan niin luultavasti jo pohjamaalia pääsis ruiskutteleen parinviikonpäästä
Sitten olisi sellainen kysymys että kuinka ässästä lähtee keski konsoli pois?? ja ei kellään olisi täällä etu puskuria myidä??
Taka ovien kanssa tein sellaisen ratkaisun että hankin uudet. ei viitti ruveta hukkaamaan aikaa ja nypertämään niiden kassa menis vain turhaa aikaa hukkaan. Ens viikonloppuna nyt sitten pitäisikin ruveta jo puskureita ja listoja alkaa hiomaan niin luultavasti jo pohjamaalia pääsis ruiskutteleen parinviikonpäästä
Sitten olisi sellainen kysymys että kuinka ässästä lähtee keski konsoli pois?? ja ei kellään olisi täällä etu puskuria myidä??
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Projektina W126 SE 280
löytyy samanlainen mitä tuo sun vanha puskuri
tarkotakko ihan koko keskikonsolin irrotusta
tarkotakko ihan koko keskikonsolin irrotusta
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Projektina W126 SE 280
Noniiin nyt rupee oleen pohjatyöt viimein koko lailla tehty jotain pientä toki vielä löytyy mutta ei paljon nyt tuli vain riesaks yks linja auton keulan kolari korjaus mutta meneehän se tuossa ohessa Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin mutta perhanakun ei näihin tahdo löytyämitään
Ens viikon loppuna nyt tuleekin pohjatyöt valmiiksi niin pitäisikin sitten pestä ja puhaltaa pölyt korista ja muista osista pois niin saa tännekki sitten vähän parempia ja kokonais kuvia Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta
Ens viikon loppuna nyt tuleekin pohjatyöt valmiiksi niin pitäisikin sitten pestä ja puhaltaa pölyt korista ja muista osista pois niin saa tännekki sitten vähän parempia ja kokonais kuvia Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Projektina W126 SE 280
K44R1 kirjoitti: Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika on
Täältä pesee:K44R1 kirjoitti: Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta
Miten olisi perusmusta? Jos ja kun saat auton kyljet suoraksi, niin musta on W126:een kyllä hieno väri Paljon kiiltäviä osia kontrastiksi ja autossasi taisi olla vaalean harmaa sisustakin, joka toimii mustan kanssa hyvin. Ja jos metalliväri pitää olla, niin oma suosikki on silloin ehdottomasti sinimusta 199.
Vielä koppa normikorkeuteen kaiken jälkeen mustaamattomin orkkisvaloin, niin pääsee ässä arvokkuuteensa.
Re: Projektina W126 SE 280
Kiitos palautteesta ja mieli piteestäsi Auton värihän ei muutumihinkään eli kaikki pysyy orkkis väreissä! Ainut jos tulee muutos niin auton väri vaihtuu vain metallihohdoksi. Mistä sait käsityksen että auton kylki ei olisi suora ? Koska kaikki lommot on kittailtu pois mitä oli, eli auto on suora. Tuosta mustasta sen verran että olishan se hieno väri mutta itteä ketuttaa kun kaikki maalaa autonsa mustaksi niinkun muita värejä ei olisi.RH kirjoitti:K44R1 kirjoitti: Lauantaina aamulla tuli käytyä katsomasa ja suunnittelemassa auton tulevaa väriä mutta eise nyt niin oikeen ratkennu kun jäi auton värikoodikattomatta Tarkoituksena olisi auton väri säilyttää mahdollisimman orkkiksena mutta vaihtaa vain metalli hohohto väriin ja puskurit,helmat ja kylki muovit vetää jollain tummanharmaalla mutta saanyt nähdä mitä sitten tulee kun sen aika onTäältä pesee:K44R1 kirjoitti: Teille sellainen pyyntö että kun lukioita näyttää olevan että laittaisitte omia mielipiteitä,kysymyksiä,ajatuksia topikistani ja autosta
Miten olisi perusmusta? Jos ja kun saat auton kyljet suoraksi, niin musta on W126:een kyllä hieno väri Paljon kiiltäviä osia kontrastiksi ja autossasi taisi olla vaalean harmaa sisustakin, joka toimii mustan kanssa hyvin. Ja jos metalliväri pitää olla, niin oma suosikki on silloin ehdottomasti sinimusta 199.
Vielä koppa normikorkeuteen kaiken jälkeen mustaamattomin orkkisvaloin, niin pääsee ässä arvokkuuteensa.
Re: Projektina W126 SE 280
onpas tutun näköisiä ruostekohtia, pikkuisen on vaan vielä pidemmällä kuin omassani oli.
jos metalliväriä suunnittelet niin onkos auto alunperin tummansininen vai musta? jos tummansininen niin oma ehdotukseni väriksi olisi koodilla 890 oleva cavansite blue.
jos "kaksivärisenä" haluat säilyttää, niin helmamuoveihin ja puskureihin joku grafiitinharmaa väri mattalakalla.
lykkyä projektiin, hyvä siitä tulee !
jos metalliväriä suunnittelet niin onkos auto alunperin tummansininen vai musta? jos tummansininen niin oma ehdotukseni väriksi olisi koodilla 890 oleva cavansite blue.
jos "kaksivärisenä" haluat säilyttää, niin helmamuoveihin ja puskureihin joku grafiitinharmaa väri mattalakalla.
lykkyä projektiin, hyvä siitä tulee !
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Projektina W126 SE 280
Tummansininen alunperin ja kaksi värisenä säilytän. Itsekkin olen tuota ehdottamaasi yhdistelmää ajatellut mutta vain aivan normaalilla lakalla. Mutta sitä olen vain miettinyt että meneekö auto ns pilalle jos sen maalaa metallihohto värillä?? Koska se että tuon ajan autoissahan sitä ei ole olut ja kun taas haluaisin auton pitää mahdollisimman orkkiksena.wezze72 kirjoitti:onpas tutun näköisiä ruostekohtia, pikkuisen on vaan vielä pidemmällä kuin omassani oli.
jos metalliväriä suunnittelet niin onkos auto alunperin tummansininen vai musta? jos tummansininen niin oma ehdotukseni väriksi olisi koodilla 890 oleva cavansite blue.
jos "kaksivärisenä" haluat säilyttää, niin helmamuoveihin ja puskureihin joku grafiitinharmaa väri mattalakalla.
lykkyä projektiin, hyvä siitä tulee !
Re: Projektina W126 SE 280
jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.
http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.
kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.
nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen.
http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.
kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.
nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Projektina W126 SE 280
Kyllä tuolloin on jo metallivärejä ollut, en tosin tiedä kuinka montaa, ainakin se vanhempi hopea, 735 astral silver.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Projektina W126 SE 280
Ei mulla mitään käsitystä erityisesti ollut . Koitin vaan kannustaa hieromaan homman kerralla kuntoon, kun paljon näyt työtä jo tekevän .K44R1 kirjoitti:[
Ainut jos tulee muutos niin auton väri vaihtuu vain metallihohdoksi. Mistä sait käsityksen että auton kylki ei olisi suora ?
Niin, ja sininenhän on hieno väri. Pikemminkin siis (väärin)ymmärsin, että mietit kokonaan muuta väriä autoosi. Itselläkin useita erisävyisiä sinisiä autoja ollut, useimmiten tummia, jopa se ihan ensimmäinen joskus vuosikymmeniä sitten ja nykyinenkin taas .
Se perussininenkin on muuten minusta tuohon ässään hieno väri. Hyvä tuosta tulee varmasti joka tapauksessa .
Re: Projektina W126 SE 280
Olisi kiva nähdä omastasi kuva että mimmonen on tullut !?wezze72 kirjoitti:jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.
http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.
kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.
nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen.
Re: Projektina W126 SE 280
Aa okei Siis autohan on ollut alun perin tarkoitus tehdä itselle ja niin että sitä saa kattella vielä 10 vuodenkin päästä! Toki itsehän olen vielä jokinlainen aloittelia näissä hommissa vaikka sitänyt jokunen auto ja sprintteri on tullut maalattua + yksi linja-auto joka on oma ylpeyden aiheeni Innostus autoihin ja varsinkin maalaamiseen on suuri ja siksi aikoinaan tämän ostin kun oli hyvä aihio! Mutta se siitä meni nyt vähän asian ohitte mutta ajttelin nyt teillekkin kertoa vähän omista taustoista. Itse kans tykkään auton omasta väristä ja siksi olenkin ajatellut sen vetää täysin samalla värillä mutta silti siihen tekis mieli saada sitä kimalletta ja hohtoa eli vehää se helmiäis värillä mutta kun ei osaa päättääRH kirjoitti:Ei mulla mitään käsitystä erityisesti ollut . Koitin vaan kannustaa hieromaan homman kerralla kuntoon, kun paljon näyt työtä jo tekevän .K44R1 kirjoitti:[
Ainut jos tulee muutos niin auton väri vaihtuu vain metallihohdoksi. Mistä sait käsityksen että auton kylki ei olisi suora ?
Niin, ja sininenhän on hieno väri. Pikemminkin siis (väärin)ymmärsin, että mietit kokonaan muuta väriä autoosi. Itselläkin useita erisävyisiä sinisiä autoja ollut, useimmiten tummia, jopa se ihan ensimmäinen joskus vuosikymmeniä sitten ja nykyinenkin taas .
Se perussininenkin on muuten minusta tuohon ässään hieno väri. Hyvä tuosta tulee varmasti joka tapauksessa .
Re: Projektina W126 SE 280
Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Re: Projektina W126 SE 280
Ei sinänsä joku idiootti vain ottanut pyöränkaaren yläreunoista palat pois ja tehnyt kaksi lohkolämmittimen pistorasian reikää tuonne alas niin ei jaksais ruveta korjaileen. Ja sitten kun kylki muovit ovat uudemmasta niin löydin nyt myös uudemman version ehjän etupuskurin niin ajattelin sen nyt laittaa sitten tuohontango kirjoitti:Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Re: Projektina W126 SE 280
Aha ok. Onkos tämä sit ykkössarjalainen?K44R1 kirjoitti:Ei sinänsä joku idiootti vain ottanut pyöränkaaren yläreunoista palat pois ja tehnyt kaksi lohkolämmittimen pistorasian reikää tuonne alas niin ei jaksais ruveta korjaileen. Ja sitten kun kylki muovit ovat uudemmasta niin löydin nyt myös uudemman version ehjän etupuskurin niin ajattelin sen nyt laittaa sitten tuohontango kirjoitti:Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Re: Projektina W126 SE 280
Auto on 83 eli niin sanotuilla pyykkilauta kylki muoveilla niin eikös se silloin ole? Kun mielestä uudemmassa eli ns "faceliftissä hän on suorat ja puskureissa ei ole niitä korotuksia siinä ylä reunassa. Vai mitä tarkoitit?tango kirjoitti:Aha ok. Onkos tämä sit ykkössarjalainen?K44R1 kirjoitti:Ei sinänsä joku idiootti vain ottanut pyöränkaaren yläreunoista palat pois ja tehnyt kaksi lohkolämmittimen pistorasian reikää tuonne alas niin ei jaksais ruveta korjaileen. Ja sitten kun kylki muovit ovat uudemmasta niin löydin nyt myös uudemman version ehjän etupuskurin niin ajattelin sen nyt laittaa sitten tuohontango kirjoitti:Onkos tuossa entisessä puskurissa jotakin vikaa?K44R1 kirjoitti: Ens viikon aikana jos vielä saisi hankittua uuden etu puskurin mutta haluaisin jonkun vähän erikoisemman pskurin
Re: Projektina W126 SE 280
K44R1 kirjoitti:Olisi kiva nähdä omastasi kuva että mimmonen on tullut !?wezze72 kirjoitti:jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.
http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.
kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.
nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen.
tuolla oldtimer osiossa on w126 oldtimer kartoitus ketju. siellä on useampiakin kuvia.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Projektina W126 SE 280
Ei sulla sattuisi olla jäänyt mitään amg-n korisarjan osia tai tommosia vanteita kun tuossa sun harmaassa on?wezze72 kirjoitti:K44R1 kirjoitti:Olisi kiva nähdä omastasi kuva että mimmonen on tullut !?wezze72 kirjoitti:jos alkuperäisyyttä haet niin sitten väri kannattanee valita alkuperäisväreistä. tai jopa alkuperäinen.
http://www.w126-wiki.de/index.php/Lacki ... nd_Polster" onclick="window.open(this.href);return false; tuossa olisi aika hyvä sivu niistä.
kylkimuovithan eivät ole kiiltävät alunperinkään, ja ovat yleensä hiukan "kiharat" joten itse päädyin mattalakkaan niiden kohdalla. mielestäni näyttää paremmalta.
nämä näin minun näkemyksenäni, mutta tärkeintähän on että teet siitä itselle mieleisen.
tuolla oldtimer osiossa on w126 oldtimer kartoitus ketju. siellä on useampiakin kuvia.
Re: Projektina W126 SE 280
eipä ole jäänyt. tuo minun helmasarjahan on ilmeisesti brabus.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: Projektina W126 SE 280
Perhana kun viikonloput ovat lyhkäisiä Elikkäs tänä viikon loppuna olikin kaksi autoa yhtä aikaa työn alla eli ässä ja linja-auto. kovaa meinas aika nepeeta mennäkun kanhta yritti saada valmiiksi mutta onneksi ässä tulikin nyt viimein pohja töiltä lähens valmiiksi
Perjantaina heti ensitöikseni hainkin matkahuollosta kakkoskoppaisen etupuskurin. harmikseni jouduin toteamaan että kromilista on täysin paska mutta puskuri muuten ehjä, no ei pähän siitä paljoo tarvinnu onneks maksaa. Mutta nyt onkin noussut sitten kysymys että laitanko ässään sittenkin ykköskoppaisen niin sanotut "pyykkilauta" kylki muovit kakkos koppasen muovien sijaan? kun kumminkin helmamuovit joka tapauksessa laitan ja taka puskuria ei oo kun orkkis eli ykköskoppaisen. itse päätin vain sitten että no teempä kummatkin sarjat ja kattelen kakkos koppaisen puskuriin sitten kromilistan aikanaan ja myyn sitten toisen sarjan täydellisenä eteenpäin ja jätän sen ittelle minkä nyt sitten päädyn laittamaan
Siinä nytvähn kuvia kakkos koppaisen sarjasta Ja ykkos koppaisen. Etupuskurissahan oli ne kaksi lohkoläppärin pistokkeen reikää, mutta pienen pohdinnan jälkeen nekin sai umpeen ja piiloon Vihdoin ja viimein sain aikaseksi hiottua nuo kynnykset ja takakaaretkin pellille yllätyksenä ettei missään ruotetta ja toisaalta hemmetin hyvätuurikin tässä vaiheessa Sellaista asiaa haluaisin teiltä hyvät harrastaja toverit kysyä kun tuossa menneellä viikolla juttelin yhden saman tyylisen auton rakentanen henkilön kanssa alustan muuttamisesta ilma jousitteiseksi? työnähän homma olis aika iso ja muutoksia pitäis jonkin verran tehdä! itsellä kiinnostus ja halu olisi valtaisa alkaa rakentamaan mutta kun se on vain aika hintava projekti eli menis ens talveen ainakin se urakka koska intin päivärahoilla moista ei kyllä rakenneta
Perjantaina heti ensitöikseni hainkin matkahuollosta kakkoskoppaisen etupuskurin. harmikseni jouduin toteamaan että kromilista on täysin paska mutta puskuri muuten ehjä, no ei pähän siitä paljoo tarvinnu onneks maksaa. Mutta nyt onkin noussut sitten kysymys että laitanko ässään sittenkin ykköskoppaisen niin sanotut "pyykkilauta" kylki muovit kakkos koppasen muovien sijaan? kun kumminkin helmamuovit joka tapauksessa laitan ja taka puskuria ei oo kun orkkis eli ykköskoppaisen. itse päätin vain sitten että no teempä kummatkin sarjat ja kattelen kakkos koppaisen puskuriin sitten kromilistan aikanaan ja myyn sitten toisen sarjan täydellisenä eteenpäin ja jätän sen ittelle minkä nyt sitten päädyn laittamaan
Siinä nytvähn kuvia kakkos koppaisen sarjasta Ja ykkos koppaisen. Etupuskurissahan oli ne kaksi lohkoläppärin pistokkeen reikää, mutta pienen pohdinnan jälkeen nekin sai umpeen ja piiloon Vihdoin ja viimein sain aikaseksi hiottua nuo kynnykset ja takakaaretkin pellille yllätyksenä ettei missään ruotetta ja toisaalta hemmetin hyvätuurikin tässä vaiheessa Sellaista asiaa haluaisin teiltä hyvät harrastaja toverit kysyä kun tuossa menneellä viikolla juttelin yhden saman tyylisen auton rakentanen henkilön kanssa alustan muuttamisesta ilma jousitteiseksi? työnähän homma olis aika iso ja muutoksia pitäis jonkin verran tehdä! itsellä kiinnostus ja halu olisi valtaisa alkaa rakentamaan mutta kun se on vain aika hintava projekti eli menis ens talveen ainakin se urakka koska intin päivärahoilla moista ei kyllä rakenneta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.