W201 käyntiongelmat kostella säällä
W201 käyntiongelmat kostella säällä
W201 on alkanu esiintyyn käyntiongelmia kostealla kelillä. Tänään sammu liikenneympyrään, eikä millään uudestaan käyntiin. 5 min odotin, sitten lähti normaalisti.
Parin kilometrin päässä erehdyin höllään kaasun ja taas sammu. Tuttuun tapaan odottelun jälkeen käyntiin.
Kun koneen lämmöt oli normaalissa, auto ei enää sammunut.
Epäilen että virranjakajan kannessa kosteutta. Kansi ja pyörijä vaihdettu syksyllä, vanhoilla osilla toiminut ennen loskasäässäkin. Vanhassa kannessa oli semmoinen musta suojus, uudessa ei. (Onko muilla)?
Olisko mitään ideoita miten kosteusongelman saa loppumaan?
Tuli mieleen jos esim.sikaflexillä tiivistäis sen kannen?
Auto w201 2.0 kaasari.
Parin kilometrin päässä erehdyin höllään kaasun ja taas sammu. Tuttuun tapaan odottelun jälkeen käyntiin.
Kun koneen lämmöt oli normaalissa, auto ei enää sammunut.
Epäilen että virranjakajan kannessa kosteutta. Kansi ja pyörijä vaihdettu syksyllä, vanhoilla osilla toiminut ennen loskasäässäkin. Vanhassa kannessa oli semmoinen musta suojus, uudessa ei. (Onko muilla)?
Olisko mitään ideoita miten kosteusongelman saa loppumaan?
Tuli mieleen jos esim.sikaflexillä tiivistäis sen kannen?
Auto w201 2.0 kaasari.
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
Oli kanssa aikoinaan vaikeuksia kostealla kelillä. Riesa poistui tykkänään kun porasin jakajakotelon pohjassa olevat 3mm:n reiät 8mm:siksi (parempi tuuletus). Näinollen en menisi laittelemaan Sikamössöä.
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
En nähnyt tuollaisia reikiä, pitääkö jakajaa käyttää kokonaan irti?wolf kirjoitti:Oli kanssa aikoinaan vaikeuksia kostealla kelillä. Riesa poistui tykkänään kun porasin jakajakotelon pohjassa olevat 3mm:n reiät 8mm:siksi (parempi tuuletus). Näinollen en menisi laittelemaan Sikamössöä.
Muillakin tuntuu olevan samaa ongelmaa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1125722" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkohan tuossa mun mesessä lambda? Auto siis w201 -89 2,0, pierburg 175cd kaasarilla.
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
Onko mersusi sitä vuosikertaa että on vielä katkojankärjet? Silloin voipi olla ettei niitä ole/näy. Minun ei tarvinnut kuin poistaa pyörijä ja muovilevy (sitä ei taida aina edes olla) niin pääsi poraamaan. Vuosimalli on -91.
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
En usko että tässä kärjet on. Muovin alla näkyy erinäköistä elektroniikkaa muttei mitään reikiä..wolf kirjoitti:Onko mersusi sitä vuosikertaa että on vielä katkojankärjet? Silloin voipi olla ettei niitä ole/näy. Minun ei tarvinnut kuin poistaa pyörijä ja muovilevy (sitä ei taida aina edes olla) niin pääsi poraamaan. Vuosimalli on -91.
Vaihdoin nyt vanhan boschin virranjakajan kannen, huomenna selviää auttoiko.
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
Onkos sulla pyörijän alla sellainen kirkas/valkea välikansi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä

Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
Ei ole,ainoastaa tälläinen muoviläpyskä: https://cdn.pkwteile.de/thumb/?id=69668 ... i&e=46&m=2" onclick="window.open(this.href);return false;atlas kirjoitti:Onkos sulla pyörijän alla sellainen kirkas/valkea välikansi?
Ja koukkukiinnityksellä on kansi
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
Toi läpyskä on oikea.
Sytty yksikkö kuvassa.
Sytty yksikkö kuvassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 käyntiongelmat kostella säällä
Edelleen samaa ongelmaa, enää ei ole kuitenkaan sammunut. Virranjakajan kansi siis vaihdettu boschiin, millä toiminut aina. (ei vaikutusta)
Eli, kylmällä koneella kaikki pelaa ok, mutta kun koneen lämmöt on siinä 50-70C, tyhjäkäynti on todella tuskaista, öljypaineet tippuu ja koko auto täristää (todella lähellä sammumista). Kierroksilla pelaa kuitenkin normaalisti.
Sitten kun kone on tarpeeksi lämmin alkaa käymään normaalisti tai uudelleen starttaa (esim ennen tankkausta pätkii, tankkauksen jällkeen pelaa normaalisti vaikka lämmöt 60-70C)
Outoa miksi tyhjäkäyntiongelma on vain tietyssä koneenlämmöissä ja miksi uudelleen käynnistys poistaa ongelman (aina seuraavaan päivään asti)
Kovien pakkasten jälkeen tuli tämä ongelma, oisko -30 pakkasessa ajo voinut hajottaa jotain elektroniikkaa?'
Toisekseen miten selvitän onko tuossa lambda-anturia, missä se pitäisi näkyä ja lukeeko sen olemassa olosta esim. katsastuspapereissa?
Eli, kylmällä koneella kaikki pelaa ok, mutta kun koneen lämmöt on siinä 50-70C, tyhjäkäynti on todella tuskaista, öljypaineet tippuu ja koko auto täristää (todella lähellä sammumista). Kierroksilla pelaa kuitenkin normaalisti.
Sitten kun kone on tarpeeksi lämmin alkaa käymään normaalisti tai uudelleen starttaa (esim ennen tankkausta pätkii, tankkauksen jällkeen pelaa normaalisti vaikka lämmöt 60-70C)
Outoa miksi tyhjäkäyntiongelma on vain tietyssä koneenlämmöissä ja miksi uudelleen käynnistys poistaa ongelman (aina seuraavaan päivään asti)
Kovien pakkasten jälkeen tuli tämä ongelma, oisko -30 pakkasessa ajo voinut hajottaa jotain elektroniikkaa?'
Toisekseen miten selvitän onko tuossa lambda-anturia, missä se pitäisi näkyä ja lukeeko sen olemassa olosta esim. katsastuspapereissa?