Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja BHN »

BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Itse itselleni vastaten, ei kannata. Saipahan tuhlattua monta tuntia aikaa netissä ja puhelimessa :)
Aikamoinen määrä suomessakin E sarjaa myynnisä. Aina sieltä joku halvalla lähtee.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

BHN kirjoitti:
BHN kirjoitti:Käyn työreissulla saksassa ja poistullessa voisin ajella jonkin farkkudiesel mersun kotiin, mutta kannattaako nähdä vaivaa 5-8te hintaluokassa? Äkikseltään katsottuna hintaero veroineen nettiautoon ei kovin suuri
Itse itselleni vastaten, ei kannata. Saipahan tuhlattua monta tuntia aikaa netissä ja puhelimessa :)
Aikamoinen määrä suomessakin E sarjaa myynnisä. Aina sieltä joku halvalla lähtee.
Ihan turha on Suomesta soittaa Saksaan myyjälle (jos myyjänä on esim .Turkin poika). Myyjän mukaan auton on varmasti kunnossa ,mutta paikan päällä totuus on toinen.
.

Onko tuonti kanttavaa pitää toki itse selvittää . En tiedä vertaisitko sitten samanlaisia autoja toisiinsa .
Kyse on tietysti siitä mitä itse arvottaaa. Jos haet 1-2:lla yksityisomistajalla ollutta E-sarjan farkkua, niin väitän että
haku vielä kannattaa . Jos haet vanhaa taksia tms , niin ei kannata .

Esim mobilen tarjonta (veroa tulee lisäksi sen 2800-3500) :

http://bot.fi/1arv" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli hakukulujen jälkeen n max 11 000 euroa auto. Suomessa vastaat 15 000 -
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

sportsman kirjoitti: Ihan turha on Suomesta soittaa Saksaan myyjälle (jos myyjänä on esim .Turkin poika). Myyjän mukaan auton on varmasti kunnossa ,mutta paikan päällä totuus on toinen.
.
Samahan se näillä Suomen häkkikauppiailla monesti on. :) Mutta kyllä Saksasta häkistäkin hyvän voi saada. Joku 150000-200000 ajettu kolmevuotias liisinkiauto, joka ei kelpaa enää merkkiliikkeeseen kilometrien puolesta.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tn62634 kirjoitti:
sportsman kirjoitti: Ihan turha on Suomesta soittaa Saksaan myyjälle (jos myyjänä on esim .Turkin poika). Myyjän mukaan auton on varmasti kunnossa ,mutta paikan päällä totuus on toinen.
.
Samahan se näillä Suomen häkkikauppiailla monesti on. :) Mutta kyllä Saksasta häkistäkin hyvän voi saada. Joku 150000-200000 ajettu kolmevuotias liisinkiauto, joka ei kelpaa enää merkkiliikkeeseen kilometrien puolesta.

Olen huomannut , että Turkin poika haluaa asiakkaan paikalle ja usein ilmoituksen tiedot ovat suuntaa antavia.
En tiedä luuleeko , että ostaja on sokea/kuuro....
Kun rajaa omaa hakuaan postinumero haulla, niin saa käsityksen alueen tarjonnasta.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Joo, olet oikeassa. Sama noilla muilla vähemmistöillä, jotka autoja kauppaavat. Varmempaa on ostaa merkkiliikkeestä tai etniseltä taustaltaan saksalaiselta. Ainakin Mersun liikkeessä auto on sitä mitä on luvattu ja voi tutkimisen sijaan keskittyä kahvin juomiseen.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

tn62634 kirjoitti:Joo, olet oikeassa. Sama noilla muilla vähemmistöillä, jotka autoja kauppaavat. Varmempaa on ostaa merkkiliikkeestä tai etniseltä taustaltaan saksalaiselta. Ainakin Mersun liikkeessä auto on sitä mitä on luvattu ja voi tutkimisen sijaan keskittyä kahvin juomiseen.
Mersun liikkeestä voi ostaa menemättä paikan päälle.

Toki noista ns häkkiliikkeistänkin voi ostaa ,mutta silloin tarvitsee enemmän yleensä aikaa sekä pitää olla ainakin muutama ns varavaihtoehto lähialueelta jos sattui
ettei mobilen tiedot kohtaa todellisuutta . Itsellä on usein n 10 mahdollista kohdetta lähialueelta ,joiden tiedot olen valmiiksi tulostanut mukaani .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 556
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... anual.html" onclick="window.open(this.href);return false; löytyy käyttöohjekirjat jos haluaa suomeksi tietokoneella.

https://play.google.com/store/apps/deta ... .kundenapp" onclick="window.open(this.href);return false;. android kännykkään ainakin englanniksi.
:thumbup:
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Pikku Mersu kirjoitti:http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... anual.html löytyy käyttöohjekirjat jos haluaa suomeksi tietokoneella.
Taitaa olla ainoastaan kulloinkin myynnissä olevista malleista, ei sen vanhemmista (näin on ainakin ennen ollut)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Jartza77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Su 03.07.2011 14:52

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Jartza77 »

Eilen kauan odotettu kirje saapui tullista.
Ei mennyt kuin vuosi ja kuukausi kun kirjeen sinne lähetin.
On se uskomaton laitos ei voi muuta sanoa.
Mitähän jos kaikki yrittäjät Suomessa tekisi kuin tulli?? :roll:
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1901
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tony »

Tein valituksen tuossa 2kk sitten ja jostain muistan lukeneeni, että jos valitus ei jostain syystä mensi läpi niin valituksen käsittely maksaa minulle 250€ Onko näin ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Vuoden alusta vasta. Oikaisuvaatimus tullille on ilmainen, häviäjä maksaa HaO:ssa.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kohta vuosi mennyt yhden oikaisupyynnön ja yhden valituksen kanssa. No ootellaan ootellaan ja haetaan ajan kuluksi lisää autoja tullin harmiksi :lol:


Eemeli 8)
032U DESIGNO-MYSTIC CLUE PAINTWORK
051 AEJ 20/2
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
1R7 COM. WINT. WHEEL, L. ALLOY 5-DOUBLE-SPOKE DES. 17"
1U2 SNOW GRID
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
218 REAR-VIEW CAMERA
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
231 GARAGE DOOR OPENER
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
289 LEATHER STEERING WHEEL WITH TRIM INSERT
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
298 SIDEBAGS IN REAR WITH BELT FORCE LIMITER
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
309 CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
432 DYNAMICS SEAT,FRONT LEFT AND RIGHT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
537 DIGITAL RADIO STANDARD DAB (DIGI. AUDIO BROADC.)
543 SUN VISOR WITH ADDITIONAL FUNCTION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
610 NIGHT VIEW ASSIST
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
652 SUMMER TIRES MOUNTED
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
791 18" AMG SPOKE WHEELS ALL-ROUND
801 YOM 10/1
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
863 TV-TUNER DIGITAL TO ANALOG
864 REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
889 KEYLESS - GO
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21 SHIFT BY WIRE
A35 SOFTWARE 1
A62 FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 FE CONVERTER 19 MM
A86 T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G966 TRANSMISSION CODE VERSION 66
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J1A NAT2 WITH OPTIMIZED DSM
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
J82 FULL-LOAD VENTILATION OM668
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P09 SUN PROTECTION PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U09 LEATHER-CLAD INST.PANEL + BELTLINE (ART. EMBOSSED)
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 FLOOR MATS - AMG
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V60 SPEED- + LOADINDEX 97Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Nyt on kyllä hieno tulossa! :thumbup:
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 930
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Se on jo pihalla :wink:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onnea! Ei puutu kyllä mitään. Eikä tule samanlaista vastaan.

Tässä on jo autokuumetta itselläkin, kun viikon päästä tähän aikaan pitäisi olla S204 jo laivassa Tukholmasta kohti Turkua. :)
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

Ooyyo mb sale italy/mb e500/-94 mb e500/-92
Makarooni myy mersua ei ole vastannut sähköpostiin ja vaikka puuttuis pata niin kuvien mukaan ei olis kovin kallis,oli välillä myynnissä Espanjassa ja saman talon edestä kuvat.
Mikähän jenga tässä on menossa kun ollu jo kuukauden.
On vähän pitkä matka Torinon kieppeille mennä kattelemaan feijaa.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

pema kirjoitti:Ooyyo mb sale italy/mb e500/-94 mb e500/-92
Makarooni myy mersua ei ole vastannut sähköpostiin ja vaikka puuttuis pata niin kuvien mukaan ei olis kovin kallis,oli välillä myynnissä Espanjassa ja saman talon edestä kuvat.
Mikähän jenga tässä on menossa kun ollu jo kuukauden.
On vähän pitkä matka Torinon kieppeille mennä kattelemaan feijaa.
Italia ja Espanjahan on ihan vierekkäin. Jos raha noin paljon
polttaa tililläsi , niin anna rahasi vaikka punaiselle ristille, ennenkuin Etelän huijareille.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja van-90 »

Syyskuun tapahtumia: Jep.. Muutaman vuoden Vag-konsernin tuotteella ja lievästi sanottuna hieman pettyneenä alkoi takaraivossa jyskyttää autonvaihtoajatus sen verran kovalla ettei sitä saanut hiljenemään edes pullollisella ViruWalgeaa....
No mitä tarvii ottaa huomioon?? Ekaks piti saada tietenkin Vag-tuote realisoitua... Varmuuden vuoks kun ei ollut ihan varmuutta saako siitä sopivan vaihtohyvityksen vaihdossa Mersuun...
No siinä sivussa ankaraa surffausta mobile.de organisaation weppisivuilla... Kuumottavaa hommaa prkl... Vaihtoehdot vilisee silmissä kun vilkkilän kissat...Tavoite kuitenkin fokusoituu esim. työkavereiden korviin supattamilla ("et sä mitään vanhaa taksia sinne lähe hakeen. Haet kunnon pelin nin saat munat mukana", "Nahkaa pitää olla ja ortopedijakkarat", "Ässällä saa tuheroa" ja "koko-moottori pitää olla" kommenteilla) sitten E420 versioon Daimler-Chrysler valmisteista... Vaihtoehdot vilisee silmissä ja Belcarin autoverolaskuri raksuttaa hammasrattaat punasena joskus jopa pikkutunneille asti...
Omasta mielestä sopivan harvalla nuotalla nettisivua naaratessa jää jäljelle muutama rahoituslaitoksen myöntämään pudjettiin sopiva vaihtoehto...No mitä sitten ruvetaan tekemään?? No lähetetään savumerkkejä Bundesrebubkliin tyyllin Dear Mister/Miss...and so on...Alku on hieman takkusta ja vastauksia ei tahdo tulla edes turkiksi... Ujoa sakkia tuli ajateltua...Noh muutaman viikon yksipuolisen tsättäilyn jälkeen alkaa vissiin sakemanneilla päät pehmenemään ja savumerkkejä näkymään kun kyselijä onkin ilmeisen sitkeä finlaandialainen...
Google kääntäjä on kovilla kun sanoista yritetään vääntää ymmärrettäviä lauseita kaupanteon esileikeiksi...Kulkineiden valokuvia vaihdellaan tinderin vai mikä hemmetin vatsapin välityksellä yötä päivää...Kysellään ja vastaillaan vioista ja muista kauppaan kuuluvista ominaisuuksista ja sitä rataa...
Alkaa sitten käydä selväksi että ei se auto tuolta läppärin kaiuttimista pöydälle putkahda joten on pakko alkaa suunnitella muutakin kuin virtuaalimatkaa meren taakse...Alkaa hillitön matkakumppanin metsästys koska arvatenkin yksin reissuun lähtiessä voi tulla esim. äitiä ikävä... Noh eka puhelinsoitto tuottaa tuloksen...Saksassa ja muualla euroopassa rekkaa ammatikseen zompaillut ystävä lupautuu kartanlukijaksi... Osoittautuu ihan hyväksi kartturiksi juurikin tuon paikallisen liikennekulttuurin tuntijana...Tulee matkalla tutuiksi termit "stau" "autohof"”popwurst” ja muut rekkamiestermit...
Lentoliput saa kätsästi netistä ja joku norjalinen yhtiö jakaa lippuja lähes ilmaiseksi Tampereelta Tuonne laatuautojen (ei Vag-tuotteet) synnyinsijoille.
Siinä ensimmäinen ja toivottavasti ainoa reissun moka...Ihan vinkkinä vaan että jos lennät Tampereelta Frankfurt Hahn:iin niin et ole lähelläkään Frankfurtia... Google maps tässä läppärin pienellä näytöllä antaa ymmärtää että välimatkaa olisi noin reipas kävelymatka...Se siitä...
Oderin varrelta tukikohdaksi varattu hotelli vaikutti olevan askeleen päässä lentskaasemalta... Noh halvalla vuokrattu auto hoiti onneksi tämän 40 kilsan siirtymän vaivattomasti...
Vinkkinä vielä: Kannattaa varata pienin vuokra-auto (Opel Adam) ja ottaa pakettiin mukaan navigaattori...Sillä sai ainakin meidän tapauksessa upgreidattua karaksi Ford V-maxin sen pikkuauton hinnalla... Niillä ei vissin ole irtonavikaattoreita tuolla joten ne vaihtaa telineeksi sellaisen auton jossa se on hienosti sanottuna integroituna...Ei valitettu... oli mainio kulkine...
Yö hotskulla todella makeissa maisemissa Ediger Eller nimisessä kylässä ja aamulla kohti sitä oikeaa Frankfurtia jonka lähistöllä toinen mahdollisista ajokeista asusteli...
Aamupäivä lujahtaa lupsakasti tuulimyllyjä ja motaria sekä sitä kuuluisaa stauta hämmästellessä. Beethofenstasselta löytyy kerrostalo jossa myyjän pitäisi asua ja jonka pihalle on tärskyt sovittu. Talon parkkipaikalla meinaa sitten maailma romahtaa.. Pihalla seisovan hopeanuolen alla häämöttää kaikista tinderkuvista huolimatta 16 tuuman peltivanteet... Prkl... alahuuli väpättäen alan tolkuttaa kartturille että ”lennettikö tänne asti jobbarin koijattavaksi kun on pitänyt veivata amg-aluset alta pois ja e-päyhin myyntiin??”..Päätin kuitenkin kiertää auton ympäri ja katsoa tarkemmin... Ja ei SAA..NA!! ”Tässähän on vielä kangaspenkitkin... Voi...Juma...ta”...V-tutus hiipii mieleen...
Noh takaa kuitenkin iloinen huuto: Hellou Kari...”Rong kaar”...Anders virnuilee leveästi...No tassua siinä paiskataan ja punotus poskilta alkaa pikkuhiljaa hiipua...”Follou mii” Antsu tokaisee ja johdattaa meidät pihalla olevan autotallin kupeelle...Avain rapisee ovessa ja nosto-ovi nousee ylös...Kiilto häikäisee niin että tarttee heittää reipanit nokalle... Siellä se kököttää... Prkl.. ”Veit.. ai draiv kaar aut”. Höpöttelee Anders ja kampeaa kuskin pukille...Peilit surisee ja ratti surisee ja kohta ilmoille jyrähtää kokomoottorin kaunis saundi jota ahdas autotalli subfooferoi...
Jumangegga...Taitaa pujahtaa touhutippa kalsarin etumukseen mutta en kerro enempää.. se on salaisuus...”Juu testdraiv nau” tokaisee myyjä pienen hiljaisen renkaanpotkimissession päätteeksi... ”Juu draiv fööst” saan sopotettua. ”Sou mii oll pattons änd tinks fööst”...Anders hurauttaa liikenteeseen tottuneesti ja selittelee mitä mistäkin napista tapahtuu...Poiketaan huoltsikalle sillä eihän autoa sovi myydä tyhjällä tankilla...”Juu put preemium diisel..i put allveis...kuut foor mootor” loihee Antsu tankatessaa lausumaan...Vaihdetaan siis paikkaa ja hyppään puikkoihin... Rattia suristellaan sen juuressa olevasta pikku kikkelistä kohdalleen ja selkänoja surisee kohdilleen oven säätimillä...vaihdekepin nupin nappi herättää kokkapellin alla huilivan "mörön" ja ensimmäiset metrit ajokilla ovat historiaa...
”Sou mii vei tö motorvei” pyytelen Andersilta ja hän alkaa left rait käsinavikoinnin baanalle jotta pääsen hieman kulkuja koittamaan...Päästään haiveille ja esson paarissa on joku joskus kertonut ettei siellä germaaniassa saa ihan joka paikassa kolmeasataa kaahottaa... Kysyn siis rampilla Andersilta jotta ”hau fääst ai kän draiv?” Johon hää tokasee.. ”Äs fääs äs juu vant”...
No jokainen joka on tollasta E420sta pikkasenkaan polkassu tietää että viisari alkaa kiipeämään suht rivakasti kello kahta kohti...Toisen touharin paikka siis tuossa...mutta sekin on salaisuus...
Alusta käydään vielä kopistelemassa rengasliikkeen nosturilla ja kaikkia kertyneitä kuitteja ja huoltokirjaa hämmästellään paikallisen mersuliikkeen parkkipaikalla...Kaikesta huokuu että omistaja on Automies ja pitänyt parempaa huolta autostaan kun vaimostaan joten alkaa hiipimään mieleen että mitäs tässä enempää alkaa rahojaan kiertelyyn tuhlaamaan...Peli vaikuttaa itselle sopivalta ja jos hinnasta pikku tinkasun saa niin eiku luovarin tekoon...Kaikki nasahtaa niissäkin pohdinnoissa kohdalleen ja sovitaan kaupoista Andersin kanssa...
Koska iltapäivä alkaa olla käsillä ja rekisteröinti ottaa oman aikansa sovitaan että tehdään esisopimus ja annan 500€ depositin niin jatketaan rekisteröintiä seuraavana päivänä klo. 10...
Näin tehdään ja lähdetään kartturin kanssa karauttamaan hotellille sinne Oderin laaksoon pieni aatos mielessä että vedetään ehtoolla muutamat gebardit ja sauerkrautit tauluun ennen nukkumaanmenoa.
Aamulla siis aikaisin taas Foortin puikkoihin ja kauppaa sinetöimään...Homma alkaa kilpipajasta joita on rekisteritoimiston liepeillä useita..Siellä täytellään joitain propuskoja ja saadaan joitain lappuja messiin jotka tassussa marssitaan itse rekisteritoimistoon...Siellä jonotellaan parilla eri tiskillä ja tuupataan fyrkkaa johonkin automaattiin ja saadaan numerolappuja jonotusta varten johonkin huoneeseen...
Tää episodi jä vähän epäselväks ku Anders vaikutti hieman ressaantuneelta siihen jonotteluun eri luukuilla joten en viittiny ihan joka käännettä ja jonotuksentarvetta siltä enkuks tivata... Välillä pinkastaan pihalle kurkkimaan maton alta win-koodia ja läträtään joitain lappuja....Homma etenee koikkelehtimalla takas kilpipajalle jossa alkaa hillitön kilpien stanssaus...
Saan jäyhät germaanit hymyilemään kertomalla että meillä täällä finlandiassa kilpien numeroinnin hoitelee vankeinhoitolaitos omalla edullisella työvoimallaan...Samalla ihmetellään että meillä peritään erikoiskilvistä muodollinen 900€ korvaus kun heillä tämäytetään nimikilvet 11€/kpl...
Ettei saksassa kuole liikunnanpuutteeseen kävelytetään asiakaspolonen vielä kerran rekisteritoimistoon jossa vahoista kilvistä veistetään kätsysti pylväsporalla vakuutustarrat helkattiin ja liimataan punapäisiin vastaavat tilalle...”Ollmoust tere” tokasee Anders ja kohta räpistellään uusia kilpiä kehyksiin paikalleen...
On siis jäähyväisten aika ja kotimatka voisi kohta alkaa...Tosin ensin piti ajaa 150 kilsaa väärään suuntaan Foortia palauttamaan kun 100€ veloitus väärälle lentskkentälle palauttamisesta tuntu liian suolaselta...Noh..elämä on...Pieni lenkki siis Hahnin lentoasemalle ja kokka kohti Travamündeä ajatuksella että sieltä botskiin ja pikkasen bisseä tauluun ja unta kuuppaan... jostain syystä nimittäin uni oli kokolailla katkonaista koko reissun ajan... oli vissiin niin jännää hommaa... auton osto...Eli matkalta vielä gsm-kontaktti suomeen tutulle kolleekalle ja helppistä pyytämään laivapaikan buukkausta varten... Hienosti hoitui rekkarilla ilmoittautumaan terminaalin yläkertaan ja naps... numerolappu ikkunaan näkyville ja rekkojen väliin jonottelemaan..
Laivamatkalta ei kummosia muistoja tallentunut kovalevylle joten ei siitä sen enempää...Saatto siinä pikkasen viinaakin kurkkuun kaatua...Noh... se sittä...Summa summaarum...Nyt on vekotin suomen kilvissä ja muutama ihminen yhtä kokemusta rikkaampana... Otin Andersin mukaan laskuihin koska tuskin hänkään aatteli autoaan mobile.de sivuille myyntiin laittaessaan että sitä tulee joku suomalainen urpo hältä ostamaan.... Että semmosta taas.
E420 CDI -06
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12614
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja epk »

no mikäs auto sieltä sitten tarttui mukaan ?
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja van-90 »

epk kirjoitti:no mikäs auto sieltä sitten tarttui mukaan ?
https://www.dropbox.com/sc/8mfzk2k5qa0e ... b8GUnCz7da
E420 CDI -06
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Klarion »

van-90 kirjoitti:
epk kirjoitti:no mikäs auto sieltä sitten tarttui mukaan ?
https://www.dropbox.com/sc/8mfzk2k5qa0e ... b8GUnCz7da
E420 CDI? Hieno! Vielä roskapussit takasivulaseista pois niin :thumbup:
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Terkut Lyypekistä. :)

Kuva
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Klarion »

Kerro lisää :thumbup:
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Olen nyt kännykän varassa, mutta Stuttgartista tulossa. Nyt ei vielä siis ole matkakertomusta saatavilla. Sindelfingenissä oli kyllä omaa hienompaakin kalustoa liikkeellä:

Kuva
Avatar
van-90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: La 06.02.2016 10:49
Paikkakunta: Lammi

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja van-90 »

Klarion kirjoitti:
van-90 kirjoitti:
epk kirjoitti:no mikäs auto sieltä sitten tarttui mukaan ?
https://www.dropbox.com/sc/8mfzk2k5qa0e ... b8GUnCz7da
E420 CDI? Hieno! Vielä roskapussit takasivulaseista pois niin :thumbup:
Elä ny...Kalvot pitää kaaran kesällä viileepänä... 8) Otin sellaset tarvike kaihtimet
tuosta pois ja kalvot tilalle... Tykkään ite noin...Makuasioita tietenkin... :)
E420 CDI -06
Klarion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 22.04.2015 13:29

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Klarion »

van-90 kirjoitti:
Klarion kirjoitti:
van-90 kirjoitti:
epk kirjoitti:no mikäs auto sieltä sitten tarttui mukaan ?
https://www.dropbox.com/sc/8mfzk2k5qa0e ... b8GUnCz7da
E420 CDI? Hieno! Vielä roskapussit takasivulaseista pois niin :thumbup:
Elä ny...Kalvot pitää kaaran kesällä viileepänä... 8) Otin sellaset tarvike kaihtimet
tuosta pois ja kalvot tilalle... Tykkään ite noin...Makuasioita tietenkin... :)
Joo makuasioita tietysti, mutta omaan silmään sattuu kontrastiero etu- ja takasivulasien välillä :)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ei toiminut tuo jälkimmäinen käyttöohjelinkki :problem:
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Nyt on vahvasti lisävarusteltu C200 CDI Hämeenlinnassa (Kuva ei tosin ole Vanajanlinnan edustalta vaan astetta prameammalta residenssiltä). Pahoittelen Avantgardessa olevaa talvipyörämallia kuvassa, mutta kesällä on sentään lisävarusteiset vanteet alla:

Kuva
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

tn62634 kirjoitti:Nyt on vahvasti lisävarusteltu C200 CDI Hämeenlinnassa (Kuva ei tosin ole Vanajanlinnan edustalta vaan astetta prameammalta residenssiltä). Pahoittelen Avantgardessa olevaa talvipyörämallia kuvassa, mutta kesällä on sentään lisävarusteiset vanteet alla:

[ http://i849.photobucket.com/albums/ab57/tn62634/Mobile%20Uploads/DSC_2774.jpg ]
Pitäiskö meidän hieroa kauppaa noista sun pappavanteista? Vois näyttää hyvältä mun silmään kun noi olis taksialustaisen E-Mersun alla... :roll: Olihan ne 16-tuumaiset ja hyvässä kunnossa?

Edit: taitaa olla 17-tuumaiset?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Kyllä ne 16-tuumaiset ovat. Samoja kyllä taitaa olla myös 17-tuumaisina, kun katselin tänään Goodmanssin parkkihallissa yhden 204:n alla. Olisi tarve saada tilalle 17-tuumaiset vaihdossa ja maksan kyllä väliä. En nähnyt yhtään kanttariosumaa eli hyvät ovat. Tarvisin nämä kyllä kevääseen saakka, koska koitan selvitä näillä kesärengaskauteen asti.

Jos joku tietää missä kuva on otettu niin voi kertoa. :)
Vastaa Viestiin