W124 300e 1992 Jurina

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cesar1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W124 300e 1992 Jurina

Viesti Kirjoittaja cesar1 »

Moikka kaikille. Nyt olis semmonen ärsyttävä ongelma että toi satalankku on alkanut pitämään enemmän meteliä kun aikaisemmin. Olen koittanut paikallistaa ja olin varma että kyseessä olisi etupyörän laakerit, no uudet lakeerit tuli hommattua ja vaihdoin ne loskasäällä, parin päivän urakan jälkeen niin pieni testilenkki ja ääni ei ollut hävinnyt mihinkään. Ennen kuin alan heittämään enemmän osia alle ajattelin kysyä täältä.

Minkälainen ääni on kyseessä:
Aina yhtä vaikeeta sanoin kuvailla mutta minun korvissa se kuullostaa liialliselta "rengasmelulta" eli semmosta matalataajuksista rummutusta. Kukaan muu matkustaja ei tätä huomaa koska esim anopin hyundai pitää normaalisti näin kovaa ääntä. Minun korvissa kuullostaa siltä että ääni tulisi etupäästä. Ääni on eniten huomaittavissa alle kuudenkympin vauhdissa ja jossain kolmen neljän kympin tienoilla saan pitämällä tasaista vauhtia äänen oikein resonoimaan. Ääni on sama sekä talvi että kesärenkailla.

Millaista ääntä kuluneet rättinivelet tai kardaanin tukilaakeri voi pitää, ääni ei koskaan muutu korkeataajuiseksi vaan mielestäni se muuttuu hieman ihan ryömintävauhdista kuuteenkymppin ja sen jälkeen on sellainen tasainen taustamelu.Joskus ajanut hiljaa ovi auki ja yrittänyt kuunnella ja semmosta vouvouvou ääntä olen mielestäni havainnut.
cesar1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W124 300e 1992 Jurina

Tossa ajossa huomasin että melu ei muutu vaikka vaihtaa pienemmälle ja pitää tasasta vauhtia (automaatti siis kyseessä) ja sama jurina vaikka laittaa vapaalle.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kokeilepa kardaanin tukilaakerin kuntoa.
Yhdessä ravissa aivan kuin etulaakeri huono ja lopulta sitten takasia tarkistamaan niin apparin taka ja aivan kuin olisi ollut etunen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
cesar1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Joo pitää käydä tarkistamassa
Aika jännä että sanoit että voisi olla taka kun tänään kuin ajoin kotiin yritin laittaa pään niin taakse kuin vain mahdollista ja yritin kuunnella mistä se ääni tulee.
Voisi hyvinkin olla takalaakeri. Ääni on aivan sama kuin kumi olisi puhki ja kuin mittarissa on yli 100 niin pientä semmosta laakeri sirinää huomattavissa. Eikös ne takalaakerit ole ihan v-maisia vaihtaa. Aina sama tuuri. Toivon van että ääni ei tule perästä.
Vastaa Viestiin